BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka on seuraava naurun aihe?
Kenties pitkiä puoli-filosofisia tekstejä kirjoittava Vesa Valkeejärvi, kun jengi huomaa että mitään uutta kansainvälistä Hollywoodin elokuvissa näyttelevää multimiljonääriä ei hepusta tullutkaan.

Ja kyllä se kaverin suossa auttaminen edelleen toimii, ilman niitä legendaarisia kliseitä siitä että itse se on tajuttava ongelmat.

Nyt Oulun kaverit, ottakaa Markosta kiinni ja auttakaa miestä mäessä.

Onko Teille uusi asia tuo kaverin auttaminen?
 
Kuka on seuraava naurun aihe?
Kenties pitkiä puoli-filosofisia tekstejä kirjoittava Vesa Valkeejärvi, kun jengi huomaa että mitään uutta kansainvälistä Hollywoodin elokuvissa näyttelevää multimiljonääriä ei hepusta tullutkaan.

Ja kyllä se kaverin suossa auttaminen edelleen toimii, ilman niitä legendaarisia kliseitä siitä että itse se on tajuttava ongelmat.

Nyt Oulun kaverit, ottakaa Markosta kiinni ja auttakaa miestä mäessä.

Onko Teille uusi asia tuo kaverin auttaminen?
Mene itse auttamaan Markoa, kun sua kerran niin sydämestä riipii ja kun kerran tiedät miten addikti autetaan kuiville pelkällä olkapäälle taputtelulla.

Mä vähän veikkaan, että sitä on kyllä lähipiiri yrittänyt auttaa sen mitä autettavissa on.

Toki voit antaa myös ne konkreettiset vinkit miten tuossa mäessä olevaa miestä voisi auttaa. Ranskalaisilla viivoilla tuohon ne sun ehdotelmat, niin paikalliset lihapäät varmasti ottavat onkeensa. Ehkä jonkin sortin kolehti?
 
Mene itse auttamaan Markoa, kun sua kerran niin sydämestä riipii ja kun kerran tiedät miten addikti autetaan kuiville pelkällä olkapäälle taputtelulla.

Mä vähän veikkaan, että sitä on kyllä lähipiiri yrittänyt auttaa sen mitä autettavissa on.

Toki voit antaa myös ne konkreettiset vinkit miten tuossa mäessä olevaa miestä voisi auttaa. Ranskalaisilla viivoilla tuohon ne sun ehdotelmat, niin paikalliset lihapäät varmasti ottavat onkeensa. Ehkä jonkin sortin kolehti?
Ei riipi sydämestä, etkä sinä voi tietää onko lähipiiri auttanut, vai tiedätkö?

Ranskalaisilla viivoilla.
- ohjaa kaverin tukiryhmään.

Esimerkiksi näin!

Mutta oudoksuttaa tämä Markolle vittuilu ja naureskelu, etenkin Pakkotoiston pitkäaikaisena lukijana, kun Jumalasta tuli sylkykuppi.

Mutta eikös kaikkien nuorten botareitten idolista, tuosta naturaalien kuninkaasta Utti Hietalastakin ole tullut naurun aihe?
 
Ja kyllä se kaverin suossa auttaminen edelleen toimii, ilman niitä legendaarisia kliseitä siitä että itse se on tajuttava ongelmat.

Nyt Oulun kaverit, ottakaa Markosta kiinni ja auttakaa miestä mäessä.

Onko Teille uusi asia tuo kaverin auttaminen?
Sinä se vaan jaksat jauhaa tuota samaa paskaa. Ties monennenko kerran, ei, se ei auta yhtään mitään vaikka Oulun kaverit auttaisivat miestä mäessä ja ohjaisivat tukiryhmään, kuskaisivat AA/NA-kerhoon, veisivät kirkkoon jne. niin pitkään ennen kuin Marko ITSE tajuaa ongelmansa ja on valmis ottamaan apua vastaan. Saat kuulostamaan sen muutenkin tosi helpolta, jonkun Oulun kaverin pitäisi vain ohjata Marko tukiryhmään. Mitäpä luulet, että suostuuko ihminen jolla ei mielestään ole ongelmaa menemään johonkin tukiryhmään?
 
Eiks se o vähä ku energiajuoma ilman kofeiinia?
Eli kaipaat sitä jonnepöhinää, josta saa lukea täältä, jauhojen arvosteluista jne. Tiedätkö mistä se pöhinä tulee? Se tulee siitä, kun verenpaineesi huutaa hoosiannaa, koska ne stimulantit, se vyötäröläski, se rasvamaksa, ne horpat ja treeni, sekä elämäntavat ovat nostaneet verenpaineet lukemiin, joita ei pysty normaalilla verenpainemittarilla edes lukemaan. Treeni onneksi ei nosta paineita kuin hetkellisesti, mutta kaikki ne muut kumuloivat paineet sinne pöhinätasolle, kun heität koneeseen ne stimulantit. Herää kysymys: Vittuako siitä? Ei mitään, jos ei ole mitään väliä kestääkö ne aivojen pienet verisuonet, munuaiset jne. vanhuuteen asti, vai onko sama kuolla niihin treenikenkiin kesken sarjan. Verenpaine on mm. munuaisten pahimpia vihollisia, ja aika moni on varmaan kuullut miten varsinkin voimailijoilta noita kosahtelee aika usein? :ROFLMAO:
 
On tuo make kyllä niin yksinkertaisen olonen heppu ettei kovin montaa vastaavaa ole somessa tullu eteen.
Nyt on ostettu taas kenkiä,ens viikolla veivataan sillalla "ei ole yhtään rahaa ruokaan,ei yhtään".
Liekkö päässy peruskouluakaan läpi?
En yhtään ihettele että bodareita pidetään tyhmiä jos tuollaiset huuhaa ukot on jotaki idoleita? Ainoa mitä osas oli tehdä hauiskääntöä. Muuta ei ole elämässä osannu tehdä vaikka olis voinu helposti luoda kovan työuran,auttajiakin oli joka lähtöön ennen ettei olis tarvinnu ku naama ja nimi antaa käyttöön sekä valvoa niiden oikeuksia,mutta ei se onnistunut ku ei jaksa.
nyt sitten viiskymppisenä veivataan siltaa eestaas nälissään,poliisit hyökkää asuntoon(itse kertoi storessa)uhkaillaan powerin myyjiä ja pankkitoimihenkilöitä ja veivataan pyörällä telkkari tarakalla poliiseja karkuun.samaa sillan pätkää päivästä toiseen ja mutistaan jotain mistä ei saa mitään selvää. audi mies vei rahat bluethootilla ku ajo ohi ja kusetetaan faneilta rahaa hyväntekeväisyyteen,lapsille ja vanhuksille,kiitetään niistä varoista joita tuli paljon eikä enää puhuta asiasta mitään.
Vika on aina muissa,itsessä ei koskaan.
Helvetin huonoa tuuria 50 vuotta...
Tuleeko jotenkin yllätyksenä, ettei voimailu vaadi hirveästi älykkyyttä, vaan enemmänkin voimaa ja sitkeyttä? Ei pitäisi tulla, koska ei ne puheet voimailijoiden vähästä älykkyydestä tyhjästä synny, vaan todellisuudesta. Ts. jos minun pitäisi etsiä johonkin mystiseen tarpeeseen liuskaotsia, joilla on matala älykkyys, niin kuntosali on ensimmäisiä paikkoja joista lähtisin porukkaa värväämään. Ei tarvitsisi kovin pitkään edes katsella ympärilleen, kun voisi kerätä tusinan heppuja, jotka puurtaa 3 sentin lisäpainodippejä, tuuman kyykkyjä ja viiden sentin jalkaprässiä. Varastoon jäisi vielä liuta näitä "teen pelvic thrustia 15 millin liikeradalla ja 300 kilolla", "vedän ylätaljassa hartiat lattiaan asti" ja "heilun hauiskäännössä kuin metronomi"- tyyppejä..kaikilla heillä ÄO on jossain 65-85 välillä..Ja hienosti se Makekin on osoittanut, että vaikka on vankka tietotaito kehonrakennuksen alalta, niin elämiseen ja bisnekseen tarvittava älykkyys puuttuu. Kysymys: kenellä olisi ollut suunnilleen universumin helpointa pyörittää PT-bisnestä joka menestyisi omalla painollaan, voisi pyytää kunnon hintaa, valmentaa kisaajia jne. ja kerätä fyrkat fikkaan, jos ei Makella. Ja kusee tämänkin mahdollisuuden täysin suvereenisti, ja palaa nistiksi? Älykästä?
 
Kuka on seuraava naurun aihe?
Kenties pitkiä puoli-filosofisia tekstejä kirjoittava Vesa Valkeejärvi, kun jengi huomaa että mitään uutta kansainvälistä Hollywoodin elokuvissa näyttelevää multimiljonääriä ei hepusta tullutkaan.

Ja kyllä se kaverin suossa auttaminen edelleen toimii, ilman niitä legendaarisia kliseitä siitä että itse se on tajuttava ongelmat.

Nyt Oulun kaverit, ottakaa Markosta kiinni ja auttakaa miestä mäessä.

Onko Teille uusi asia tuo kaverin auttaminen?

Marko sanoi itse pakkotoiston haastattelussa 2020 kesällä, että "kaikki" ovat yrittäneet auttaa/puuttua asiaan, mutta ettei siitä ole ollut hyötyä, koska halua lopettaa ei hänellä itsellä ole silloin ollut.
 
Tuleeko jotenkin yllätyksenä, ettei voimailu vaadi hirveästi älykkyyttä, vaan enemmänkin voimaa ja sitkeyttä? Ei pitäisi tulla, koska ei ne puheet voimailijoiden vähästä älykkyydestä tyhjästä synny, vaan todellisuudesta. Ts. jos minun pitäisi etsiä johonkin mystiseen tarpeeseen liuskaotsia, joilla on matala älykkyys, niin kuntosali on ensimmäisiä paikkoja joista lähtisin porukkaa värväämään. Ei tarvitsisi kovin pitkään edes katsella ympärilleen, kun voisi kerätä tusinan heppuja, jotka puurtaa 3 sentin lisäpainodippejä, tuuman kyykkyjä ja viiden sentin jalkaprässiä. Varastoon jäisi vielä liuta näitä "teen pelvic thrustia 15 millin liikeradalla ja 300 kilolla", "vedän ylätaljassa hartiat lattiaan asti" ja "heilun hauiskäännössä kuin metronomi"- tyyppejä..kaikilla heillä ÄO on jossain 65-85 välillä..Ja hienosti se Makekin on osoittanut, että vaikka on vankka tietotaito kehonrakennuksen alalta, niin elämiseen ja bisnekseen tarvittava älykkyys puuttuu. Kysymys: kenellä olisi ollut suunnilleen universumin helpointa pyörittää PT-bisnestä joka menestyisi omalla painollaan, voisi pyytää kunnon hintaa, valmentaa kisaajia jne. ja kerätä fyrkat fikkaan, jos ei Makella. Ja kusee tämänkin mahdollisuuden täysin suvereenisti, ja palaa nistiksi? Älykästä?
Tasavertasen tapauksessa kuten monissa muissakin tapauksissa ei ole kyse heikoista älynlahjoista vaan tunnepuolen ongelmista. Harva ihminen loppujen lopuksi ymmärtää kuinka suuri osa ihmisen toimista perustuu tunteisiin. Ja vielä harvempi on oppinut synkronoimaan järjen ja tunteet kommunikoimaan keskenään edes välttävällä tasolla. Suurin osa meistä on kuorensa alla lapsia vielä vanhuksinakin.
 
Sinä se vaan jaksat jauhaa tuota samaa paskaa. Ties monennenko kerran, ei, se ei auta yhtään mitään vaikka Oulun kaverit auttaisivat miestä mäessä ja ohjaisivat tukiryhmään, kuskaisivat AA/NA-kerhoon, veisivät kirkkoon jne. niin pitkään ennen kuin Marko ITSE tajuaa ongelmansa ja on valmis ottamaan apua vastaan. Saat kuulostamaan sen muutenkin tosi helpolta, jonkun Oulun kaverin pitäisi vain ohjata Marko tukiryhmään. Mitäpä luulet, että suostuuko ihminen jolla ei mielestään ole ongelmaa menemään johonkin tukiryhmään?
Ei kenenkään auttaminen tai siitä puhuminen ole paskan jauhamista.
 
Ei kenenkään auttaminen tai siitä puhuminen ole paskan jauhamista.
Mutta se on, että kuvittelet päihdeongelmaisen, jolla ei omasta mielestään ole ongelmaa tai ainakaan halua hoitaa sitä, auttamisen olevan niin helppoa, että joku kaveri Oulusta ohjaa tukiryhmään tai käy heittämässä autolla katkolle tms. Mutta en tästä enää jaksa enempää väitellä, nähdään asia vaan aika eri tavalla.
 
Mutta se on, että kuvittelet päihdeongelmaisen, jolla ei omasta mielestään ole ongelmaa tai ainakaan halua hoitaa sitä, auttamisen olevan niin helppoa, että joku kaveri Oulusta ohjaa tukiryhmään tai käy heittämässä autolla katkolle tms. Mutta en tästä enää jaksa enempää väitellä, nähdään asia vaan aika eri tavalla.
Juu juu.
En minäkään halua väitellä.
Mulla vaan se hyppää silmään että täällä toiset jopa vittuilee Markolle ja kyllä minä aikuisena miehenä ymmärrän että päihdeongelmaisen on itse tajuttava tilanne ja hakeutua hoidon piiriin mutta toki kaverit voi tukea sitä raittiutta esimerkiksi sanomalla että luuri on aina auki, eli voi soittaa jos tulee heikko hetki.

Tarjoaa vaikka oman sohvan yöksi ettei kaveri lähde ostamaan huumeita.
 
Montaa asiaa voi verrata pärekaton kulottamiseen tai piereskelyyn ripulissa, mutta kyllä päihdeongelmaisen hoitoon vienti on sellaista. Siinä tulee olla hieman tähdet kohdillaan ja juuri oma halukkuus potilaalta löytyä, se oma halukkuuskin löytyy yleensä vasta, kun ollaa käyty tekemässä pohjakosketus.

Sitten vielä täytyy olla sopivassa sekavuustilassa, ei juuri Tapio-pullon tyhjentänyt lähde mukaan, mutta ei välttämättä jo kunnolla rapulasta selvinnytkään. Tapsan kun kiskasee, niin eihän sitten kannata hoitoon mennä ja siitä kun rapulasta on kunnolla selvinnyt, niin se ongelmakin on poistunut, omasta mielestä.
 
Juu juu.
En minäkään halua väitellä.
Mulla vaan se hyppää silmään että täällä toiset jopa vittuilee Markolle ja kyllä minä aikuisena miehenä ymmärrän että päihdeongelmaisen on itse tajuttava tilanne ja hakeutua hoidon piiriin mutta toki kaverit voi tukea sitä raittiutta esimerkiksi sanomalla että luuri on aina auki, eli voi soittaa jos tulee heikko hetki.

Tarjoaa vaikka oman sohvan yöksi ettei kaveri lähde ostamaan huumeita.
Pakko puuttua tähän, vaikka ajattelin etten anna tähän ketjuun enää huomiotani. Toiset vittuilee Markolle ja toiset Vittuilee Anna Karrilalle. Eikö? Mitä jos Anna lukee ketjua ja saa henkisiä ongelmia, traumoja, itsetuhoisia ajatuksia siitä että sinä oksennat kovaan ääneen ja täysin syyttä hänen päällensä?

Kumpikin aiemmin mainituista on aiheuttaneet itselleen ne ominaisuudet mistä heitä solvataan, mutta sinun mielestäsi toista vain saa luvan kanssa painaa lyyttyyn, ja toista ei. Logiikka? Anna ei toistaiseksi ja tiedossa olevien faktojen perusteella ole edes kavaltanut kenenkään rahoja tai luvannut turhia kenellekään. Vain hänen ulkonäkö triggeröi sinua.

Kuka meistä lähtee auttamaan Anna Karrilaa, jos hänen psyyke ei kestäkään sinun negatiivista monologia? Vai eikö juuri hän ansaitse apua?

Uskon että sinusta olisi saatavissa tänne paljon muutakin antia, ihan laadukastakin, kuin vain jokaisen sopan hämmentäminen. Minä en filosofiasta ymmärrä mitään, tiedän vain sen mitä näen, koen ja kuulen, eli näissä teksteissäni ei ole mitään piilosanomaa. Pyydän myös että mietit kerran ja kaksi ennen kuin vastaat minulle. Jos vastaat.
 
Back
Ylös Bottom