BB PRO Marko Savolainen

Öö, nyt meni pointti ohi. Mun tarkoitus ei ainakaan ollut verrata urheilulajeja vaan urheilijoiden uran jälkeistä statusta, kun ihmeteltiin miksi markoa vieläkin fanitetaan. Ei ole kyse mistään NHL-perusjyrästä, joka omassa lajissaan on siellä kärkikastissa, vaan siitä tähdestä, joka muistetaan.

On jalkapallon väheksymistä alkaa vertaamaan sitä marginaalissa pyörivään uimahousuesittelyyn.

Näin se vaan on, oli se make voittanut tai ei.

@Pentti Letkumies
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä on tullut itsekin ihmeteltyä. Luin ketjun alkupäätä jostain vuosilta 2004 ja 2005, aika uskomattomalla tasolla palvonta ollut. Omassa tuttavapiirissä on useamman lajin suomenmestareita, sekä entisiä ihan oikeita ammattiurheilijoita, jotka ovat aikanaan tienanneet kuukaudessa enemmän kuin Savolainen ikinä kehonrakennuksella. Ei näitä kukaan kohtele minään yli-ihmisinä. Absurdia, että muutaman kerran viikossa salilla heiluminen ja harrastekilpaurheilu oikeuttaa esim. sosiaalitukien väärinkäytön. Pelkkä menoerä normaaleille ihmisille ukko on koko aikuisikänsä ollut

Mitä ihmeteltävää tuossa on? Vaikka sinänsä eri lajeja ovat, ja suoritukset pitkäkestoisempia, niin tätä voisi verrata esim. Markkaseen tai Litmaseen. Ovat siis ainoina suomalaisina olleet "tasavertaisena" lajin absoluuttisella huipulla vaikka eivät olisi siellä mitään välttämättä voittaneet tai olleet edes top-10 joukossa.
 
Mitä ihmeteltävää tuossa on? Vaikka sinänsä eri lajeja ovat, ja suoritukset pitkäkestoisempia, niin tätä voisi verrata esim. Markkaseen tai Litmaseen. Ovat siis ainoina suomalaisina olleet "tasavertaisena" lajin absoluuttisella huipulla vaikka eivät olisi siellä mitään välttämättä voittaneet tai olleet edes top-10 joukossa.

Vertaus on loukkaava esim. mainitsemiasi Litmasta ja Markkasta kohtaan. Kyseiset kaverit ovat entinen ja nykyinen huippu-urheilija. Kehonrakennus taas on verrattavissa sirkuksen parrakkaaseen naiseen, tai vastaavaan. Jonkinlaista friikkiä performanssitaidetta siis
 
Vertaus on loukkaava esim. mainitsemiasi Litmasta ja Markkasta kohtaan. Kyseiset kaverit ovat entinen ja nykyinen huippu-urheilija. Kehonrakennus taas on verrattavissa sirkuksen parrakkaaseen naiseen, tai vastaavaan. Jonkinlaista friikkiä performanssitaidetta siis

Aikamoista semantiikkaa. Sä nyt puhut aivan kuin Markoa pidettäisiin tämän foorumin (tai yleisesti skenen) ulkopuolella samalla tasolla.

Yritä nyt ymmärtää, että kun ollaan pakkiksella, niin puhutaan tästäkin asiasta kehonrakennuksen kontekstissa. Jos kehonrakennus on kuvailemasi tasoista touhua, niin mikä ongelma on pitää Markoa siinä friikissä performanssitaiteessa yhtenä kovimmisfa suomalaisista?
 
Aikamoista semantiikkaa. Sä nyt puhut aivan kuin Markoa pidettäisiin tämän foorumin (tai yleisesti skenen) ulkopuolella samalla tasolla.

Yritä nyt ymmärtää, että kun ollaan pakkiksella, niin puhutaan tästäkin asiasta kehonrakennuksen kontekstissa. Jos kehonrakennus on kuvailemasi tasoista touhua, niin mikä ongelma on pitää Markoa siinä friikissä performanssitaiteessa yhtenä kovimmisfa suomalaisista?

Nimenomaan, Marko on kiistatta kovin suomalainen tässä ”friikissä performanssitaiteessa”. Olen täysin samaa mieltä, enkä muuta ole väittänytkään. Kehonrakennuksessa ei mielestäni ole myöskään mitään vikaa, se on nimenomaan pro-tasolla kiinnostavaa sellaisena, kuin se on. Noihin kaikialla maailmaa supersuosittuihin ja valtavia kassavirtoja tuottaviin palloilulajeihin sen vertaaminen vaan ei toimi
 
Mitä ihmeteltävää tuossa on? Vaikka sinänsä eri lajeja ovat, ja suoritukset pitkäkestoisempia, niin tätä voisi verrata esim. Markkaseen tai Litmaseen. Ovat siis ainoina suomalaisina olleet "tasavertaisena" lajin absoluuttisella huipulla vaikka eivät olisi siellä mitään välttämättä voittaneet tai olleet edes top-10 joukossa.
Markkanen on vitun kaukana NBA huipusta, litti sentää oli yksi parhaista aikoinaan
 
Mun ei pitänyt tähän keskusteluun ottaa enää osaa ja tyhmä olen kun taas luen näitä kommentteja. Kiusaajia tuntuu iso osa kirjottajista olevan. Anonyymisti haukutaan lyttyyn porukalla yhtä kaveria täällä jolla nyt menee heikommin. En arvosta. Mitä vertailuun johonkin koris, jalkkis ja kiekkomiljonääreihin tulee niin olen sitä mieltä että joukkuelajeissa on helpompi pärjätä kuin yksilölajeissa johtuen urheilijoiden määrästä jotka huipulle pääsee. Ammattilaisfutaajien määrä jne. Moni voisi varmaan valita mikäli mahdollista jalkapalloillijan fysiikan ja uran mutta on myös monia jotka pitää fyysistä voimaa, lihaksikkuutta ja isoa kokoa rahaa ja mainetta isommassa arvossa. Itse arvostan kaikkia urheilijoita mutta isot ja vahvat miehet ovat ihan omassa kastissaan meikäläisen arvoasteikolla. Jotkin asiat on Mun mielestä rahaa ja mainetta korkeemmalla. Kertoo muuten tyypistä jotakin jonka päästävä lyttäämään muita netissä. Jos takana jotain henk. koht. kaunaa niin ymmärrän paremmin mutta sillonkin on miehekkäämpiäkin tapoja hoitaa asioita kun naukua porukalla netissä. Jonkun Putinin haukkumisen ymmärrän kyllä.
 
Provotaan nyt vähän itsekin ampparipesää. Turhaa tosiaan verrata jotain littiä Savolaiseen. Potkupalloiluhan on ihan huumorihommaa kehonrakennukseen verrattuna. Semmoista saatanan hölkkäämistä ja kaatuilua, että neitejäkin naurattaa. Siinä lajissa vaaditaan murto-osa niistä ominaisuuksista, mitä vaaditaan seisoa tasavertaisena 8x Mr. Olympian vieressä. Ihme arvostustan nämä kaatuilevat kuikelot oikein nauttiikin.
 
Just markkanen oli NBA;n tähdistöottelussa..
Nojoo sit täytyy vetää sanoja takas, kai sitä vertaa kun aikanaan supertähdet oli luokkaa magic johnsson, jordan, karl malone dennis rodman turhan paljon jotka olivat uskomattomia aikanaan.

Nuo kaverit kun dominois vieläkin leikiten kenttää jos pelasivat nykypäivänä huippukunnossaan. Mutta se tästä OT
 
Kyllä ne lahjakkaimmat urheilijat pääosin sinne hakeutuu missä rahaa saatavilla ja mitä lajeja maailmalla eniten tehdään (esim futis ja koris, Jenkeissä jenkkifutis).

Joka lajissa on jäätäviä lahjakkuuksia, jotka nousevat huipulle vaikka tekeminen olisi vähän sinnepäinkin, osa nousee sinne lahjakkuuden ja kovan työn yhdistelmällä.

Jotenkin ns bodyscenen tapa pitää bodausta maailman kovimpana lajina huvittaa, vaikka itsekin olen vaihtanut palloilut aikanaan salitreeniin (joskin toki alunperin ajatus oli todnäk saada lihaksia jotta saisi enemmän pillua). Osa bodaajista treenaa saatavilla olevan materiaalin perusteella oikeasti todella kovaa (esim ainakaan Mike ja Wilenius), mutta on aivan absurdi ajatus, että bodaustreeni vaatisi jotenkin selvästi enemmän kuin monien muiden lajien treeni. Jotenkin itse huvittaa usein kun jossain on näitä bodarien ”brutal shoulder workout” treenipätkiä ja sitten tehdään jotain vipareita suoria sarjoja pääosin. Ronnie Coleman (joka vielä treenasi bodariksi todella kovaa) oli käsittääkseni päivätöissä poliisina vielä ensimmäisten Olympiavoittojensa aikaan, missä isossa lajissa on edellisen 30 vuoden aikana voinut olla maailman ykkönen käymällä samaan aikaan päivätöissä?
 
Mun mielestä pitää erotella menestynein ja ”kovin” kehonrakentaja joista jälkimmäistä Make ylivoimaisesti Suomalaista on. Mutta onko Make menestynyt? Ei mun mielestä. Menestys mitataan IMO voitoista jne. Siinä Sihvonen kyllä vie Makea aika reilusti, jos puhtaasti katsotaan miten paljon on kilpaillut ja mikä ollut sijoitus.
Onko sun mielestä kovin kehonrakentaja se kuka menetti nopeiten terveytensä kun myrkytti eniten? Suomessa on tälläkin hetkellä kovempia kehonrakentajia...
 
Noita on nyt ihan turha vertailla keskenään !Silloin kun Marko oli huipulla niin hän oli ihan omaa luokkaansa lajissaan ,sille ei voi mitään ettei hän pärjännyt kuin sen yhden kisan jotenkuten mutta suomalaisittain hyvin kuitenkin ,kyllä itse arvostan miestä suuresti ,sen ajan opeilla mentiin ja antoi miltein henkensä lajin eteen !Tämän päiväm touhuista en tiedä mutta jos olet addikti niin sillä on sitten pärjättävä mutta ei se muuta sitä että oli 90luvun paras ,sillä reenimäärällä mitä hän teki niin olisi pitänyt olla paremmat saavutukset mutta sen ajan tietoisuus ei ollut Maken saatavilla tms ! Sihvonen voi pärjätä ammattilaisena mutta siihen se jääkin ,muut harrastelee aikansa ja lopettaa ottaen kellokortin käyttöön :)
Ai oliks Markolla kovat treenimäärät sun mielestä? Tutkipas vähän tarkemmin taustoja.. Jos ois treenannu enemmän ja järkevämmin, niin ois varmaan tehny paremman uran. Mutkun oli niin laiska, että muilla konsteilla yritti kasvaa nopeesti ja mahd vähällä treenillä.
 
Joo tää ei ymmärrä kyllä mistään mitään. 🤣
Oot nyt väärässä. Äläpäs ala vetämään vääriä johtopäätöksä. Luuletko tosissas etten tiedä noita asioita mitä väitätte etten tietäs? Viisaammat osaa lukea rivien välistä mun pointin, mut ei näköjään kaikki.. Ja kuka niin sanoo, että se on se bbodauksen F1 sarja? Vitut ole sanon minä.. Classic physique on ja tulee olemaan se kovin juttu tulevaisuudessa ja meillä on pari helvetin potentiaalista ukkoo sinne kisaamaan. Kuka edes haluaa olla enää niin helvetin iso? Sinne miesten openiin pääsee ne lahjakkaimmat jotka uskaltaa vetää eniten horkkaa, onpa saavutus! Classic physiquessa pärjääminen on kovempi juttu poika:giggle:
 
Kyllä ne lahjakkaimmat urheilijat pääosin sinne hakeutuu missä rahaa saatavilla ja mitä lajeja maailmalla eniten tehdään (esim futis ja koris, Jenkeissä jenkkifutis).

Joka lajissa on jäätäviä lahjakkuuksia, jotka nousevat huipulle vaikka tekeminen olisi vähän sinnepäinkin, osa nousee sinne lahjakkuuden ja kovan työn yhdistelmällä.

Jotenkin ns bodyscenen tapa pitää bodausta maailman kovimpana lajina huvittaa, vaikka itsekin olen vaihtanut palloilut aikanaan salitreeniin (joskin toki alunperin ajatus oli todnäk saada lihaksia jotta saisi enemmän pillua). Osa bodaajista treenaa saatavilla olevan materiaalin perusteella oikeasti todella kovaa (esim ainakaan Mike ja Wilenius), mutta on aivan absurdi ajatus, että bodaustreeni vaatisi jotenkin selvästi enemmän kuin monien muiden lajien treeni. Jotenkin itse huvittaa usein kun jossain on näitä bodarien ”brutal shoulder workout” treenipätkiä ja sitten tehdään jotain vipareita suoria sarjoja pääosin. Ronnie Coleman (joka vielä treenasi bodariksi todella kovaa) oli käsittääkseni päivätöissä poliisina vielä ensimmäisten Olympiavoittojensa aikaan, missä isossa lajissa on edellisen 30 vuoden aikana voinut olla maailman ykkönen käymällä samaan aikaan päivätöissä?

Tämäpä juuri. Esim. jalkapallossa on eniten harrastajia maailmassa, eniten ammattilaisurheilijoita maailmassa ja sillä ammattilaisuudella on pidemmät perinteet, kuin millään muulla lajilla. Pitkän ammattilaisuuden takia harjoitusmetodit ovat äärimmäisen pitkälle viedyt. Rahaa lajissa ja sen ympärillä liikkuu enemmän, kuin minkään muun lajin. Ammattilaisjalkapalloa on pelattu 1880-luvulta lähtien. Mr Olympia voitosta maksetaan muistaakseni jotain 100k, joka on murto-osa nykypäivän huippujalkapalloilijan viikkopalkasta. Siinä voi tosiaan pohtia mihin ne lahjakkuudet hakeutuvat

Millä nuo probodarit muuten elävät? Ketään ei laji kiinnosta pätkääkään liikkuvan rahan määrästä päätellen, mutta kyllähän noiden muodottomien raunioiden hengissä pitäminen vaatii ruokaa, roinaa ja huumeita merkittävillä summilla. Itseäänkö ne kaikki myyvät? Jossain ikivanhassa dokkaripätkässä Savolainen itki pieniä työttömyyskorvauksia. Mikä tosimies
 
Viimeksi muokattu:
Ai oliks Markolla kovat treenimäärät sun mielestä? Tutkipas vähän tarkemmin taustoja.. Jos ois treenannu enemmän ja järkevämmin, niin ois varmaan tehny paremman uran. Mutkun oli niin laiska, että muilla konsteilla yritti kasvaa nopeesti ja mahd vähällä treenillä.

Vain lahjattomat treenaa. Se on ihan sama kuka täältä pakkikselta yrittäs työntää anabolisia sen määrän mitä make niin kukaan ei saavuttas siltikään yhtään mitään
 
Ai oliks Markolla kovat treenimäärät sun mielestä? Tutkipas vähän tarkemmin taustoja.. Jos ois treenannu enemmän ja järkevämmin, niin ois varmaan tehny paremman uran. Mutkun oli niin laiska, että muilla konsteilla yritti kasvaa nopeesti ja mahd vähällä treenillä.
No kyllä sillä vaa sattui reenaamaan kovaan vai meinaatko että ne penkkitulokset ja kyykkytulokset tulee pelkillä aineilla ? se on eri juttu olisiko kannattanut reenata järkevämmin tms mutta baana on vapaa että tekemään paremmin jos on tietotaito ja kyvyt olemassa ! Olen näitä seurannut Jari Leinosta lähtien ja voimabodari oli myös hän ! Maken parhaat päivät oli 90 luvun puolenvälin aikaan ja siitä tasasesti tuli pudotusta loukkaantumisten vuoksi !

Hän oli sen ajan ykkösnimi ja se mitä on jälkeenpäin tapahtunut niin on sitten oma lukunsa! Ilmoitusluontoinen asia tänä sairaana aikakautena että kannattaa hakeutua hoitoon Minnesota tyyliseen hoitomalliin !
 
Back
Ylös Bottom