BB PRO Marko Savolainen

Edelleen varmasti on ollut menestynyt jalkapalloilija ja ollut todella hyvä siinä, ja varmasti fanit vieläkin palvoo.
Mutta edelleen mitä on ikinä voittanut, tai edes sijoittunut kärkeen?

JOUKUET jossa ollu mukana on voittanut, mutta mitä on itse voittanut?
Jonkun pallo kikkailu kilpailun mahdollisesti?
Ja yleisö äänestys palkintoja nyt ei voi voitoksi laskea.

Yksilö ja joukkue lajeja ei vaan voi verrata keskenään, oli sitten kyse kuinka pienestä tai suuresta lajista tahansa.
Yksilö urheilussa on voittajia kuten vaikka aikaisemmin mainittu Nykänen, joukkue lajeissa on voittaja joukkuetta yksi yksilö ilman joukkuetta ei voi voittaa mitään.
Mitä yksilöurheilijat ovat itse(yksin) sitten voittaneet? Hiihtäjilläkin on valmentajat ja rekallinen huoltajia. Ja tottakai voi verrata. Tällä perusteella ei voisi esimerkiksi sanoa kumpi on suurempi urheilija Ptvatanen vai Maradona.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitä helvettiä jalkapallossa voi YKSIN voittaa? Edes Maradona ei ole voittanut YKSIN jalkapallossa mitään. Justhan tuossa pari sivua sitten lueteltiin mitä kaikkea Litmanen on jalkapallossa voittanut.

Opettele lukemaan tai ymmärrä edes pitää pääsi kiinni asioista mistä et selkeästi yhtään mitään tajua.
Niinhän minä juuri kirjoitin että joukkue lajeissa et voi yksin mitään voittaa.
Eikä niitä sen takia voi verrata yksilö urheiluun.

Luin kyllä sen listan enkä siitä löytänyt mitään mitä olisi kilpailussa yksin voittanut.
Jossain yleisö äänestyksissä tai toimittajien valinnoilla oli valittu parhaaksi.
 
Mitä yksilöurheilijat ovat itse(yksin) sitten voittaneet? Hiihtäjilläkin on valmentajat ja rekallinen huoltajia. Ja tottakai voi verrata. Tällä perusteella ei voisi esimerkiksi sanoa kumpi on suurempi urheilija Ptvatanen vai Maradona.

Yksinhän se yksilö urheilija sen suorituksen tekee, vaikka mukana tottakai on huoltajia, valmentajia jne. Ihmisiä.

No noistahan nyt on harvinaisen helppo sanoa kumpi on suurempi urheilija, kun toinen ei edes ole urheilija😂
 
Yksinhän se yksilö urheilija sen suorituksen tekee, vaikka mukana tottakai on huoltajia, valmentajia jne. Ihmisiä.

No noistahan nyt on harvinaisen helppo sanoa kumpi on suurempi urheilija, kun toinen ei edes ole urheilija😂
Miten niin ei ole? Eikö vatanen ole kuitenkin maailmanmestari omassa lajissaan :)
 
Ei kai kollektiivinen voittaminen ole mikään synonyymi "ei-voittamiselle"? Eikö mitään voi voittaa yhdessä, joukkueena? Ja jos ei, niin missä menee tosiaan "yksin voittamisen" raja? Itse en pidä minään urheilijoita, jotka ovat saaneet joskus neuvoja, ohjausta tai valmennusta joltakin toiselta, koska ei ole mun mielestä silloin "itse voitettu".
 
Se täytyy sanoa, että vaikka laaja ja kova kilpailu toki nostaa lajin yleistä tasoa ja vaativuutta (miten ne ikinä sitten määritelläänkään), niin ei pieni laji ole sinänsä mikään este olla siinä omassa jutussaan vaikka kuinka kova. Itse pidän esimerkiksi Toni Kohosta ihan perkeleen kovana urheilijana vaikka pelasikin "vain" pesäpalloa, josta en itse edes lajina piittaa.
 
Ja vielä se, että olisi ollut hieman eri asia (joskaan ei silloinkaan läheskään verrattavissa oleva) jos Marko olisi esim ollu useamman vuoden Mr.Olympiassa top 5 kisaaja. Mutta oli kunnossa pro-kisoissa yhden kerran, ja vaikka silloin olisi kuulunut olla muutaman sijan korkeammalla, sijoitus oli yhdessä monista vuoden aikana järjestettävistä (vähemmän arvostetuista) GP-kisoista seitsemäs. Sama kun joku olisi kerran kultaisen liigan 800m juoksussa 7. (paitsi että 800m juoksu todennäköisesti enemmän kilpailtu laji). Kova suoritus joo, mutta ei nyt yhtään mitään verrattuna jalkapalloilijaan, joka useita vuosia maailman aivan terävimmällä huipulla.
 
Niinhän minä juuri kirjoitin että joukkue lajeissa et voi yksin mitään voittaa.
Eikä niitä sen takia voi verrata yksilö urheiluun.

Luin kyllä sen listan enkä siitä löytänyt mitään mitä olisi kilpailussa yksin voittanut.
Jossain yleisö äänestyksissä tai toimittajien valinnoilla oli valittu parhaaksi.
Yhtään mitään lajia ei voi verrata täysin keskenään, ei myöskään yksilölajeja. Onko mielestäni saappaanheiton maailmanmestaruus kovempi saavutus kuin sadan metrin MM-finaalin 5. sija? Aina urheilijoita verrattaessa pitää ottaa tiettyjä seikkoja huomioon, eikä mestaruudet ole mikään absoluuttinen mittari.

Maailmassa on arviolta neljännesmiljardi jalkapalloharrastajaa, ja Litmanen valittiin aikanaan maailman 3. parhaaksi pelaajaksi (ei Euroopan, kuten joku mainitsi). Jos jonkun mielestä Litmasta ei voi verrata johonkin kansallisen tason mestariin henkilökohtaisten mestaruuksien puuttumisen takia, niin olet väärässä. Monilla kilpaurheilua harrastamattomilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että sinne ammattilaisjoukkueeseen tai maajoukkueeseen mennään tuosta vaan. Todellisuudessa sinne päästääkseen täytyy käydä todella monivaiheinen karsinta, jossa suurin osa superlahjakkuuksistakin karsiutuu.
 
Miten niin ei ole? Eikö vatanen ole kuitenkin maailmanmestari omassa lajissaan :)

No jos joku nyt haluaa laskea voimanoston urheiluksi niin siinä tapauksessa joo.
(Ja tämä ei ole tarkoitettu mitenkään dissaamaan voimanostoa, itsekkin olen siinä Suomen mestari ja hyvin rakas laji)
Nyt en kyllä tajua tätä ajatuksenjuoksua. Ole yksilö (pelaaja) voittavassa joukkueessa.
Voita maailmanmestaruus, mutta silti et ole voittanut mitään.
Mitä Jukka Tammi teki mailmanmestaruutensa eteen? Availi vaihto aition ovea! Homma johon pystyisi ihan kuka tahansa.

Yhtään mitään lajia ei voi verrata täysin keskenään, ei myöskään yksilölajeja. Onko mielestäni saappaanheiton maailmanmestaruus kovempi saavutus kuin sadan metrin MM-finaalin 5. sija? Aina urheilijoita verrattaessa pitää ottaa tiettyjä seikkoja huomioon, eikä mestaruudet ole mikään absoluuttinen mittari.

Maailmassa on arviolta neljännesmiljardi jalkapalloharrastajaa, ja Litmanen valittiin aikanaan maailman 3. parhaaksi pelaajaksi (ei Euroopan, kuten joku mainitsi). Jos jonkun mielestä Litmasta ei voi verrata johonkin kansallisen tason mestariin henkilökohtaisten mestaruuksien puuttumisen takia, niin olet väärässä. Monilla kilpaurheilua harrastamattomilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että sinne ammattilaisjoukkueeseen tai maajoukkueeseen mennään tuosta vaan. Todellisuudessa sinne päästääkseen täytyy käydä todella monivaiheinen karsinta, jossa suurin osa superlahjakkuuksistakin karsiutuu.

Ainakin kahteen kertaan olen jo maininnut että en vertaa lajeja keskenään. Enkä näin ole missään vaiheessa tehnytkään.

Ja edelleen en ole missään vaiheessa sanonut etteikö Litmanen olisi aikanaan ollut yksi maailman parhaita pelaajia yhdessä maailman kilpaillummassa lajissa, olen vaan todennut ja totean uudestaan hän ei ole YKSIN OMALLA SURITUKSELLA VOITTANUT MITÄÄN.

Koska se ei ole joukkue lajissa edes mahdollista.
(Ellet sitten ole supermies tai vastaava joka voi yksin voittaa vastapuolen joukkueen.)
 
Ja vielä se, että olisi ollut hieman eri asia (joskaan ei silloinkaan läheskään verrattavissa oleva) jos Marko olisi esim ollu useamman vuoden Mr.Olympiassa top 5 kisaaja. Mutta oli kunnossa pro-kisoissa yhden kerran, ja vaikka silloin olisi kuulunut olla muutaman sijan korkeammalla, sijoitus oli yhdessä monista vuoden aikana järjestettävistä (vähemmän arvostetuista) GP-kisoista seitsemäs. Sama kun joku olisi kerran kultaisen liigan 800m juoksussa 7. (paitsi että 800m juoksu todennäköisesti enemmän kilpailtu laji). Kova suoritus joo, mutta ei nyt yhtään mitään verrattuna jalkapalloilijaan, joka useita vuosia maailman aivan terävimmällä huipulla.

Alkujaanhan tässä vertailtiin makea muihin bodareihin ja niiden saavutuksiin/kuntoihin ja sitte tää lähti vähän laukalle. Maken voi laittaa kenen vaa suomalaisen kanssa samalle lavalle ja kaikilla pyyhitään pöytiä sillä -97 kunnolla vaikka siihen ne saavutukset jäikin. Se on vaan tosiasia. Sitte esim Sihvonen on taas saavuttanu urallaan jo paljon
 
Tässä talviloman kunniaksi pienessä nousussa, ja lensi liemet nenän kautta pitkin seinää ja näyttöä lukiessani tuon D.vitamiinin kannanoton voimanostosta. Mukavaa puuhaahan se on ollut liki 20 vuotta. Ainoastaan kadun sitä kirkasotsaista ipf-natuilua, jota jatkui jumalauta melkein nelikymppiseksi. Varmaan moni tuttu nauroi takanapäin katketakseen vuosikausia kestäneellä 200kg penkki-saagalle. Väliä 185kg->200kg tahkottiin ihan oikeasti 5 vuotta. 200kg kisapenkkiä en olisi ikinä saanut. Luojan kiitos aloin dropittamaan, mieluumin olen keski-ikäinen vahva läski, kuin keski-ikäinen heikko läski.

Olisi kyllä helvetin koomista kehua olevansa oikein sm-tason urheilija.
 
Näköjään olen liian jurrissa kirjoittamaan jopa pakkotoistolle. Kyllä mä sanon, että kun pyhä kyykkyperjantai saapuu ja treeniporukan 130-160kg rantaleijonat aloittavat viekoittelevan soidintanssin malmien alla, voi jollakulla oikeasti mennä usko elämään. Koko toimintahan on täysin käsittämättömän typerää. Joka jätkällä on kymmeniä kiloja ylipainoa, jokainen roinaa, roinaaminen perustellaan parilla hupikisalla vuodessa. Jos hengenvaarallisen korkealla verenpaineella olisi kasvot, se näyttäisi meikäläisen 158kg painavalta frendiltä. Mut hei, kyl se vetää 300 ja penkkaa 200, eli on sen arvoista

Treeniporukan kundit käyttävät holtittomasti alkoholia ja osa muitakin päihteitä. Sekiksissä yleensä hakataan joku ihan lämpimikseen. Muutenkaan en saman kaliberin juntteja ole voimanoston ulkopuolella tavannut. Näiden jätkien elämä on 100% duunia, voimanostoa ja ryyppäämistä. Minut jostain syystä hyväksyvät, vaikka olen aivan eri puusta. Hyvä näin, ei tuollaisia treenikavereita mistään saisi. Myös hyvät ja halvat lääkkeet suuri plus.

En voi kuvitella mitään muuta lajia, johon nuo sopisivat. Totaalijuntteja, mutta lojaaleja sellaisia
 
Näköjään olen liian jurrissa kirjoittamaan jopa pakkotoistolle. Kyllä mä sanon, että kun pyhä kyykkyperjantai saapuu ja treeniporukan 130-160kg rantaleijonat aloittavat viekoittelevan soidintanssin malmien alla, voi jollakulla oikeasti mennä usko elämään. Koko toimintahan on täysin käsittämättömän typerää. Joka jätkällä on kymmeniä kiloja ylipainoa, jokainen roinaa, roinaaminen perustellaan parilla hupikisalla vuodessa. Jos hengenvaarallisen korkealla verenpaineella olisi kasvot, se näyttäisi meikäläisen 158kg painavalta frendiltä. Mut hei, kyl se vetää 300 ja penkkaa 200, eli on sen arvoista

Treeniporukan kundit käyttävät holtittomasti alkoholia ja osa muitakin päihteitä. Sekiksissä yleensä hakataan joku ihan lämpimikseen. Muutenkaan en saman kaliberin juntteja ole voimanoston ulkopuolella tavannut. Näiden jätkien elämä on 100% duunia, voimanostoa ja ryyppäämistä. Minut jostain syystä hyväksyvät, vaikka olen aivan eri puusta. Hyvä näin, ei tuollaisia treenikavereita mistään saisi. Myös hyvät ja halvat lääkkeet suuri plus.

En voi kuvitella mitään muuta lajia, johon nuo sopisivat. Totaalijuntteja, mutta lojaaleja sellaisia

No emmä tiedä miten sulla menee jos tiistaina pitää olla kännissä
 
Back
Ylös Bottom