BB PRO Marko Savolainen

Tottakai kärjistän koska se on perus keskustelu tyyli täällä. Jos et ole huomannut ketjujen aiheilla ei ole merkitystä. Ainahan näissä jauhetaan ummet ja lammet liittymättä edes urheiluun. Savolaisen ketjusta varmaan 80% kaikkea muuta kuin Savolaisesta keskustelua. Nyt keskustellaan ihmisen älykkyydestä, palkkatasoista ja Vuohijoesta. Jos ei miellytä siirry toiseen keskusteluun 👌 Ketään ei kiinnosta joku Savolaisen ysärillä tehty vinopenkki enkka.
Toi tyyli juur pilaa kaiken täällä. Kaikki ketjut täynnä jotain asiaan kuulumatonta paskaa ja riitelyä. Voin tosiaan siirtyä muualle, ei kiinosta ihmisten palkat ja älyvertailu täällä. Samoja juttuja jo sata muuta ketjua täynnä ja sä olet pahimpia keskustelun pilaajia pakkiksella kun pitää olla mielipide jokaikiseen vitun asiaan ja haastaa riitaa kaikkien kanssa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä minun kommenteissani on vammaista?
Olen vaan joutunut toteamaan että ellei ihminen ole jo geeneiltään lihaksikas friikki niin ei hän sellaiseksi tule natuna treenaamalla vaikka tekisi millä ohjelmilla ja ruokavaliolla tahansa.Näin se valitettavasti vain on. Kuten todeksi osoittaa asian sekin että bikinifitnessissäkin joudutaan jo roinaamaan pärjätäkseen saati sitten miesten lajeissa.
10 päivää myöhässä, mut mites tää argumentti: sä oot vaan yks ihminen, yks pieni Wärkkäri. Oot aivan selkeesti ihan sairaalloisen puolueellinen tässä jutussa, ja projisoit omaa kokemustas, yleistät ihan simona. Sä oot eläny yhen elämän, yhessä kehossa, ja tiiät oman(oletettavasti todella heikon) kehitykses. Loput sun ''todistusaineistoista'' perustuu sun ympäristön observointiin. Mä uskon että sä trollaat vaan. Mut leikitään et sä oot ihan 100% vakavissas nyt. Sillon sinuna miettisin todella tarkkaan, kuinka objektiiviseen ajatteluun kykenet tässä aiheessa. Sillon ku on oma muuli noin syvällä ojassa, siinä tuppaa oleen riskinä se, että sun arvostelukykys menee ihan vituiks. Katkeruus, & kriittinen ajattelu ei elä sopusoinnussa.
 
Lääketieteelliseen pääsee noin 10% hakijoista, Helsingissä vieläkin vähemmän. Ylioppilastodistuksessa mielellään laudatur niin pitkässä matematiikassa, kemiassa kuin fysiikassa. Se joka väittää, että pitkästä matikasta saisi ällän kunhan vain jaksaa lukea, ei tiedä mistään mitään tai koulu ei vaan muuten ole koskaan omalla kohdalla sujunut. Tekuun (tai nykyään aalto-yliopiston alainen) pääsee hieman helpommin, mutta vaatii sellaista matemaattista lahjakkuutta jota suurelta enemmistöltä ei löydy.
Anni Vuohijoelta on pakko löytyä keskivertoa huomattavasti enemmän älykkyyttä, keskittymiskykyä, ahkeruutta ja ajanhallintaa. Monta rautaa on ollut tulessa, kaksi vaativaa korkeakoulututkintoa, ensimmäinen painonnoston arvokisamitalisti 17 vuoteen, yrittäjä ja valmentaja.
Kaikkea ei kuitenkaan voi saada. Odotin Annista toista naissuomalaisnostajaa, joka tempaa yli 100 kg. Tulokset ovat kuitenkin polkeneet paikallaan. Voimien hajauttaminen, loukkaantumiset yms. ovat vaikuttaneet nin, ettei aivan huipulle kuitenkaan ole asiaa. Se vaatii täysammattilaisuutta. Mitali hieno asia (em-pronssi), mutta poissaoloja oli paljon. On tietysti keskustelun arvoinen asia, mikä olisi tilanne ihanteellisessa maailmassa. Siis tilanne, missä dopingtestaus on yhtä tehokasta kaikkialla maailmassa.
Ihmisenä en ole saanut Annista miellyttävää kuvaa, mutta enpä toisaalta lähemmin tunnekaan. Annin ja Markon saavutuksia turha verrata keskenään, niin eri asioista kyse kuitenkin. En lähtisi Markoakaan vähättelemään. Pääsi hetkeksi tasolle, jolle yltää ehkä promille bodareista. Voisiko verrata sadan metrin juoksijaan, joka kerran elämässään pinkoo alle kymmenen sekunnin - heitä ei maailmasta löydy kuin kourallinen. Ehkä voisi.

Fiksu viesti.
 
10 päivää myöhässä, mut mites tää argumentti: sä oot vaan yks ihminen, yks pieni Wärkkäri. Oot aivan selkeesti ihan sairaalloisen puolueellinen tässä jutussa, ja projisoit omaa kokemustas, yleistät ihan simona. Sä oot eläny yhen elämän, yhessä kehossa, ja tiiät oman(oletettavasti todella heikon) kehitykses. Loput sun ''todistusaineistoista'' perustuu sun ympäristön observointiin. Mä uskon että sä trollaat vaan. Mut leikitään et sä oot ihan 100% vakavissas nyt. Sillon sinuna miettisin todella tarkkaan, kuinka objektiiviseen ajatteluun kykenet tässä aiheessa. Sillon ku on oma muuli noin syvällä ojassa, siinä tuppaa oleen riskinä se, että sun arvostelukykys menee ihan vituiks. Katkeruus, & kriittinen ajattelu ei elä sopusoinnussa.
Oikeastaan minun kehitys ei ole aivan heikkoa ollut kun ottaa huomioon että aikoinaan kun treenasin nykyajatteluun verrattuna täysin väärin ja syöminenkin oli ylenmäärin bulkkaamista ja alkokin maistui ja silti jotkut oli varmoja että roinasin.Vaikka olin kyllä vaan läski.Myöhemmällä iällä kaikki loksahti kohdalleen ja olin aika kireessä kunnossa vissiin monen asian summana ja minulta kyseltiin kilpailenko minä sinällää sillon jo pidettiin vain ikä friikkinä koska kyseltiin ikää myös ja ihmeteltiin miten voin olla siinä iässä kunnossa. Nyt kuitenkin n.kolmen hukkaan heitetyn ja erittäin huonoa elämää vietetyn välivuoden jälkeen ei enää saa oikein mitään aikaan vaikka vuoden on intensiivisemmin kuin koskaan panostanut saliin ja yrittänyt panostaa myös ruokaankin.
Vaikka kuvittelin vasemmalla kädellään huitaisevansa itsensä parhaiden aikojensa kondikseen On tää niin turhaa.Ihan kun ottas vauhtia ja juoksis pää edellä seinään joka päivä kyllä tää kaipaa kemiallista boostia jos jotain meinaa aikaan saada.
 
Oikeastaan minun kehitys ei ole aivan heikkoa ollut kun ottaa huomioon että aikoinaan kun treenasin nykyajatteluun verrattuna täysin väärin ja syöminenkin oli ylenmäärin bulkkaamista ja alkokin maistui ja silti jotkut oli varmoja että roinasin.Vaikka olin kyllä vaan läski.Myöhemmällä iällä kaikki loksahti kohdalleen ja olin aika kireessä kunnossa vissiin monen asian summana ja minulta kyseltiin kilpailenko minä sinällää sillon jo pidettiin vain ikä friikkinä koska kyseltiin ikää myös ja ihmeteltiin miten voin olla siinä iässä kunnossa. Nyt kuitenkin n.kolmen hukkaan heitetyn ja erittäin huonoa elämää vietetyn välivuoden jälkeen ei enää saa oikein mitään aikaan vaikka vuoden on intensiivisemmin kuin koskaan panostanut saliin ja yrittänyt panostaa myös ruokaankin.
Vaikka kuvittelin vasemmalla kädellään huitaisevansa itsensä parhaiden aikojensa kondikseen On tää niin turhaa.Ihan kun ottas vauhtia ja juoksis pää edellä seinään joka päivä kyllä tää kaipaa kemiallista boostia jos jotain meinaa aikaan saada.
=olet tullut vanhaksi. Se on sellasta
 
Oikeastaan minun kehitys ei ole aivan heikkoa ollut kun ottaa huomioon että aikoinaan kun treenasin nykyajatteluun verrattuna täysin väärin ja syöminenkin oli ylenmäärin bulkkaamista ja alkokin maistui ja silti jotkut oli varmoja että roinasin.Vaikka olin kyllä vaan läski.Myöhemmällä iällä kaikki loksahti kohdalleen ja olin aika kireessä kunnossa vissiin monen asian summana ja minulta kyseltiin kilpailenko minä sinällää sillon jo pidettiin vain ikä friikkinä koska kyseltiin ikää myös ja ihmeteltiin miten voin olla siinä iässä kunnossa. Nyt kuitenkin n.kolmen hukkaan heitetyn ja erittäin huonoa elämää vietetyn välivuoden jälkeen ei enää saa oikein mitään aikaan vaikka vuoden on intensiivisemmin kuin koskaan panostanut saliin ja yrittänyt panostaa myös ruokaankin.
Vaikka kuvittelin vasemmalla kädellään huitaisevansa itsensä parhaiden aikojensa kondikseen On tää niin turhaa.Ihan kun ottas vauhtia ja juoksis pää edellä seinään joka päivä kyllä tää kaipaa kemiallista boostia jos jotain meinaa aikaan saada.
Ei varmaa kemikaalitkaa auta tossa kohtaa enään
 
Oikeastaan minun kehitys ei ole aivan heikkoa ollut kun ottaa huomioon että aikoinaan kun treenasin nykyajatteluun verrattuna täysin väärin ja syöminenkin oli ylenmäärin bulkkaamista ja alkokin maistui ja silti jotkut oli varmoja että roinasin.Vaikka olin kyllä vaan läski.Myöhemmällä iällä kaikki loksahti kohdalleen ja olin aika kireessä kunnossa vissiin monen asian summana ja minulta kyseltiin kilpailenko minä sinällää sillon jo pidettiin vain ikä friikkinä koska kyseltiin ikää myös ja ihmeteltiin miten voin olla siinä iässä kunnossa. Nyt kuitenkin n.kolmen hukkaan heitetyn ja erittäin huonoa elämää vietetyn välivuoden jälkeen ei enää saa oikein mitään aikaan vaikka vuoden on intensiivisemmin kuin koskaan panostanut saliin ja yrittänyt panostaa myös ruokaankin.
Vaikka kuvittelin vasemmalla kädellään huitaisevansa itsensä parhaiden aikojensa kondikseen On tää niin turhaa.Ihan kun ottas vauhtia ja juoksis pää edellä seinään joka päivä kyllä tää kaipaa kemiallista boostia jos jotain meinaa aikaan saada.
Kyllähän sä olet omien sanojesi mukaan roinannut, äläs nyt taas puhu kakkaa.
 
Kyllähän sä olet omien sanojesi mukaan roinannut, äläs nyt taas puhu kakkaa.
Joo nuorempana pari kertaa noin 3 viikkoa sitten unohdin aina ottaa injektion ja tuli muita juttuja niin ne jäi niihin ne kerrat En nyt hirveesti kokenut hyötyä saaneeni kun muutenki oli elämä vähän vauhdikasta eikä kovinkaan optimoitua mutta kyllä totta että silloin tuli ainakin yritettyä roinata.
 
Ei varmaa kemikaalitkaa auta tossa kohtaa enään
Kyllä kemikaalit auttavat vaikka ruoka ja treenipuolella olisi puutteita. Voi olla etteivät anna täyttä hyötyä, mutta toimiva tavara auttaa aina. Poislukien jos on todella kova stressi tai kalorit luokkaa auschwitz.
 
Kyllä kemikaalit auttavat vaikka ruoka ja treenipuolella olisi puutteita. Voi olla etteivät anna täyttä hyötyä, mutta toimiva tavara auttaa aina. Poislukien jos on todella kova stressi tai kalorit luokkaa auschwitz.
No jaa Treenipuolella ei ehkä puutteita etenkin kun nyt sain opastuksen treenata vähemmän ja en enää vedä ihan joka liikkeen jokaista sarjaa failureen ja lisättiin kevyttä aerobista.
Sinällään kyllä ruokapuolta voi parantaa vaikka etsinkin sellaista ruokavaliota jota voisi kuitenkin ihan normaali elämässä noudattaa Eli en syö pelkkää riisiä ja kanaa Niitä tuli mätettyä nuorempana tarpeeksi.Tosin silloin muut hommat meni päin v..a mutta kun tarpeeksi uskoa oli niin läski oli yhtä kuin lihas.
Joo nykyään on nähtävästi vaikea saada apteekkitavaraa vaan näyttää lukemani ja en sano minkä takia olevan aika paljon väärennöksiä liikkeellä.
 
Oliko tämä sarkasmia? Harrasti potkunyrkkeilyä tavoitteellisemmin jonkun tyyliin vuoden ja ottiko pari salikisamatsia. Lahjoja toki oli.

Eikä nyt ihan mustalla ole tainnut olla taekwondossakaan.
Jaa En tiedä mutta muuta kuin näin minulle kerrottiin Taekwondossa.
Potkunyrkkeilyn matseista en paremmin tiedä muuta kuin sen että sellaista ratkaisua ( olla ottamatta vastaan siirrännäistä) hän sen takia pohti ja jotain juttua oli jossain lehdessä.
Sekä henkilökohtaisesti sen että Oululainen potkunyrkkeily ja vapaa ottelu valmentaja Lepa Stenius kyllä kehui häntä kun tämän kanssa aikoinaan keskustelin.
Notkea Make ainakin oli Venytteli ennen treenejä spagaatissa silloin kun treenasin samalla salilla ja teki comebackia.
 
Jaa En tiedä mutta muuta kuin näin minulle kerrottiin Taekwondossa.
Potkunyrkkeilyn matseista en paremmin tiedä muuta kuin sen että sellaista ratkaisua ( olla ottamatta vastaan siirrännäistä) hän sen takia pohti ja jotain juttua oli jossain lehdessä.
Sekä henkilökohtaisesti sen että Oululainen potkunyrkkeily ja vapaa ottelu valmentaja Lepa Stenius kyllä kehui häntä kun tämän kanssa aikoinaan keskustelin.
Notkea Make ainakin oli Venytteli ennen treenejä spagaatissa silloin kun treenasin samalla salilla ja teki comebackia.
Sen verran vielä tuosta Markon Taekwondo harrastuksesta että näytti olevan nuorten SM 1. jonain vuonna -90 luvun alussa eli kyllä joku vyöaste lienee ollut
Sekä potkunyrkkeily kokeilusta osaa varmaan Andy kertoa enemmän koska mainitsemani Leif Stenius on valmentanut myös häntä ja lienee harrastanut laji samaan aikaan Markon kanssa
 
Treenasin Maken kanssa samaan aikaan potkunyrkkeilyä ja kohtuullisen määrän myös yhdessä hänen kanssaan. Olin silloin harjoitellut lajia selvästi enemmän ja Markon ollessa parhaimmillaankin, olisin voittanut hänet ottelussa selvästi, luultavasti keskeytyksellä.

Lahjoiltaan Make oli todella hyvä ja olisi luultavasti päässyt maailmanluokan urheilijaksi hyvinkin monessa nopeus-/teholajissa, jos olisi aloittanut nuorena. Potkunyrkkeilyyn hän tuli aivan yli-ikäisenä - muistaakseni noin 35 v - ja ura olisi parhaimmillaankin jäänyt lyhyeksi. Kansallinen taso tai alempi kv-taso olisi ollut ihan maksimi mihin tähdätä, vaikka hän kehittyi poikkeuksellisen nopeasti jopa yleisellä tasolla - ikään suhteutettuna kehitys oli parasta mitä olen eläessäni nähnyt.

Marko otti pari matsia salikisatasolla ja voitti molemmat. Ura päättyi loukkaantumiseen, kun hän vähän innostui sparrissa. Vedin itse nämä treenit, mutta en nähnyt tapausta, kun olin selin sen sattuessa. Sparripari oli sellainen, jolla oli tapana myös lyödä kovaa. Joka tapauksessa Make kippasi kunnolla niin että pari konttasi, mutta Makelta murtui kämmenestä luita, eikä hän koskaan palannut tauolta. Vuosi oli 2008 tai 2009. Treeniuraa kertyi yhteensä jotain vuoden ja kahden vuoden väliltä.

Maken kyky keskittyä harjoitteluun oli aivan käsittämättömän hyvä. Minäkin olen siinä hyvä, mutta Make oli eri tasolla. 33 vuoden aikana ainoa näkemäni kaveri, jota voi verrata häneen siinä on Lauri Suomela, joka on siis potkunyrkkeilyn MM-mitalisti.

Pari vuotta sitten Marko kävi vähän aikaa BJJ-treeneissä ja tässä pidän hänelle vähän pistareita.


View: https://www.instagram.com/p/CFzW2fCld7D/
 
Treenasin Maken kanssa samaan aikaan potkunyrkkeilyä ja kohtuullisen määrän myös yhdessä hänen kanssaan. Olin silloin harjoitellut lajia selvästi enemmän ja Markon ollessa parhaimmillaankin, olisin voittanut hänet ottelussa selvästi, luultavasti keskeytyksellä.

Lahjoiltaan Make oli todella hyvä ja olisi luultavasti päässyt maailmanluokan urheilijaksi hyvinkin monessa nopeus-/teholajissa, jos olisi aloittanut nuorena. Potkunyrkkeilyyn hän tuli aivan yli-ikäisenä - muistaakseni noin 35 v - ja ura olisi parhaimmillaankin jäänyt lyhyeksi. Kansallinen taso tai alempi kv-taso olisi ollut ihan maksimi mihin tähdätä, vaikka hän kehittyi poikkeuksellisen nopeasti jopa yleisellä tasolla - ikään suhteutettuna kehitys oli parasta mitä olen eläessäni nähnyt.

Marko otti pari matsia salikisatasolla ja voitti molemmat. Ura päättyi loukkaantumiseen, kun hän vähän innostui sparrissa. Vedin itse nämä treenit, mutta en nähnyt tapausta, kun olin selin sen sattuessa. Sparripari oli sellainen, jolla oli tapana myös lyödä kovaa. Joka tapauksessa Make kippasi kunnolla niin että pari konttasi, mutta Makelta murtui kämmenestä luita, eikä hän koskaan palannut tauolta. Vuosi oli 2008 tai 2009. Treeniuraa kertyi yhteensä jotain vuoden ja kahden vuoden väliltä.

Maken kyky keskittyä harjoitteluun oli aivan käsittämättömän hyvä. Minäkin olen siinä hyvä, mutta Make oli eri tasolla. 33 vuoden aikana ainoa näkemäni kaveri, jota voi verrata häneen siinä on Lauri Suomela, joka on siis potkunyrkkeilyn MM-mitalisti.

Pari vuotta sitten Marko kävi vähän aikaa BJJ-treeneissä ja tässä pidän hänelle vähän pistareita.


View: https://www.instagram.com/p/CFzW2fCld7D/

Pakko kommentoida että lähteepä aika säväkkään Markolta nuo lyönnit kun ottaa huomioon että hän ei todellakaan ollut pitkää aikaa lajia harrastanut ja aloitti vanhoilla päivillään.Tosin kuten Andykin olet todennut niin välineisiin saa aika "siistin" näköisiä juttuja tehtyä noin niinkuin visuaaliselta kannalta.
 
Back
Ylös Bottom