Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
EDIT. Miksi te laskette alkoholin ja ravintolassa käynnit ruokalaskuun Laskenko minäkin baari reissut
Sama homma, että ruokakulut on se mistä viimeisenä oon tinkinyt. Kuitenkin keskeinen osa ollut omaa elämäntyyliä jo toista vuosikymmentä (niin pitkään kun omillaan oon asunut). Välillä on muu materia jäänyt hankkimatta ja ajeltu on paskalla autolla, mutta treenihommat on sentään onnistuneet aina. Ja siinä menee ilo ja into koko hommasta, jos joka kerta laskin kädessä kuljet ruokakaupassa ja täyttelet exceliin ruokamenoja.Itselläni huono yhdistelmä. Olen sekä köyhimys( huom. oma vika) että ylipainoinen hedonisti. Kaikki vähän raha meillä kannetaan ruokakauppaan ja ravintoloihin. No viskikin maistuu toisinaan Mistään en kuitenkaan valita. Nassutan herkkuja ja voimailen. Muotivaatteet ym. sellanen ei kiinosta mua ollenkaan. Sikanautaa en syö kun en syö sikaa lainkaan joka on veljeni. Eli liian ihmisen kaltanen otus syötäväksi. Sen verran alkuperäisestä aiheesta että olen kuullut Savolaisen käskeneen eukon kantamaan ruokakassit kaupasta kotio jotta palautuminen treeneistä ei kärsi. Joskus ex-vaimolta pyytelin samaa itsekin Nuo lihapullapussit on tosiaan kunnon pierupusseja. Ei herätä ruokahalua se haju mikä pussista pölähtää mitenkään erityisemmin.
Tällä linjalla olen itsekin. Jos se ravintolassa käynti on viikoittaista normi hommaa vois sen silloin laskea. Mutta en kyllä mitään kerran kuussa juttuja laskisi. Kaveri käy ruokkiksella joka päivä ravintolassa syömässä. Hälle se on normi hommaa kun rahaa ei tartte laskea. Omalla kohdalla en kyllä moisia laske kun on sen verran harvinaista.Mutta sitten taas joku illallinen jossain "oikeassa" ravintolassa on enemmän sellaista satunnaista hemmottelua/luksusta, vähän kuin vaikka leffassa käynti että sitä en kyllä säännöllisiin ruoka kuluihin laskisi.
Toki jos jollain ihmisellä on tapana vaikka jokapäivä ravintolassa syödä niin silloinhan se on hänelle niitä arjen perus ruoka kuluja
Käytännössä maidon ja maitotuotteiden korvaaminen ei vaan ole kovin helppoa varsinkaan jos on lapsiperheestä kyse ja kuukausittainen ruokalasku jo valmiiksi reippaasti nelinumeroinen. Sanotaan nyt vaikka että ruokalasku on nykyisellään 1500€/ kk. Siihen kun lämästään iskukin erikoisruokavalio +1000€/kk (=vältellään paskakalorit ja vedetään laatua) niin alkaa jo suht. hyvätuloisenkin lompakko yskiä puhumattakaan että aika pian alkaa käymään raskaaksi viritellä joka päivä ja joka aterialle omat safkat.Alyttomien maitomaarien juonti aikuisena on outoa. Laktoosipaskakaloreita tulee hulluna vauvojen lihottamiseen suunnitellusta litkusta.
Se 200/kk yhdelle hengelle menee about pelkästään lounaisiin, jos syö ne ravintolassa.
nayttakaapa mulle joku kehonrakennuksen huipulla oleva kisaaja joka juo maitoa dieetilla? Ei niita ole olemassa. Ja syy on selkea - se ei ole optimaalista ravintoa aikuiselimistolle.
Itseä enemmän ihmetyttää ne aikuiset jotka syö rahkoja tai jugurtteja, eikö ne nimenomaan ole lasten välipalojaAikuisen ei tarvitse maitoa juoda. Kalsiumia saa rahkasta, juustoista ja jogurteista ihan riittävästi. Myös suoliston herkistyminen maitosokerille aiheuttaa monelle vatsan turvotusta.
Pikku harha tossa, laskeppa proteiinigramman hinta ja sitten katot paljonko tuli hiilareita samalla.Eikös Savolainenkin nuorempana juonut litra tolkulla maitoa? Halpa proteiininlähde.
Maitorahkan ravintoarvot ovat erinomaiset. Siihen purkki ananaspaloja mehuineen sekaan, niin notkistuu kivasti sellainen valion versio. Terveellistä ja hyvää. Suomalaisen bodarin välipala moinen ollut niin kauan kuin itse ollut kuvioissa mukana. Ei kyllä mitään hajua onko lasten suosikki myös? Vähärasvainen jogurtti ja vaikka mysliä sekaan on myös ihan ok, vaikkei nyt proteiinin osalta kummoinen ateria ole.Itseä enemmän ihmetyttää ne aikuiset jotka syö rahkoja tai jugurtteja, eikö ne nimenomaan ole lasten välipaloja
Maitoa ei kyllä tule itsekkään juotua, mutta puuron teen aina maitoon, tulee vitusti parempaa kuin veteen tehtystä.
Ite kun töissö harrastin tota lounasruokala hommaa, nousi paino 10kg 2v aikana. Aina jätti aamupalan väliin ja sitten sikaili. Nyt yrittänyt alkaa eväitä raahata ja syödä aamupalaaItellä menee 200€/kk pelkästään töissä lounaiden syömiseen. Siihen päälle muut ravinnot. En oo laskenu mitä menee. Ainakin 500€/kk, varmaan enemmän. Menee mitä menee.
Ite kun töissö harrastin tota lounasruokala hommaa, nousi paino 10kg 2v aikana. Aina jätti aamupalan väliin ja sitten sikaili. Nyt yrittänyt alkaa eväitä raahata ja syödä aamupalaa
Onko tälle olemassa jotain kirjallisuutta miksi maito on kuraa bodaukseen? Ei se varmaan ihan parasta ole [1], mutta toisinaan ihan jees ateriankorvike aikoina kun ei ollut niin hyvää välipalavalikoimaa kaupoissa.
Ja onhan bodarit aikoinaan maitoa enempi vetäneet:
T Nation Content
Discover a more intelligent approach for getting bigger, stronger, and leaner.www.t-nation.com
View: https://youtu.be/519_O0YJ2sI
"Sergio Oliva 4.5 litraa maitoa päivässä?"
[1] Milk: the new sports drink? A Review Brian D Roy https://doi.org/10.1186/1550-2783-5-15