BB PRO Marko Savolainen

Ei ihme jos on vähän puolueellista tekstiä Predatorilta kun on kela gold jäsen.

''Nykyinen palkkani on todella hyvä...''. Ethän sinä paljoa taida varsinaista palkkaa saada. Kunnon rotta saatana, menisit töihin. Tuntipalkallekin pitäisi olla lähtökohtana se ~40h/viikko, muuten ihan turha luku vaikka tekisi 1000e/tunti yhden päivän vuodesta.

(Haitta-)maahanmuutosta ja pakolaisista sen verran että onhan tämä systeemi ihan paska. En ymmärrä mikä hinku tällä hallituksella on ottaa ulkopuolelta ''osaajia'' kun omiakin yhteiskunnalle kalliita elämäntapatyöttömiä ja eläkeläisiä on ihan tarpeeksi. Samalla vielä verotetaan kaikki pilalle, etenkin tuo polttoaine ihmetyttää että missä oikein menee yläraja. Kohta ei kovin kaukaa kannata enää ajaa töihin jos palkasta tukien ylittävä osa menee vaan auton kustannuksiin. On tämäkin hyvinvointivaltio kun töihin menemisestä rangaistaan olevinaan ilmaston takia. Ja tietysti se uudempi vähemmän kuluttava auto on taas vitun kallis kun maksat suomilisät siihen päälle.
Eikö ne puhu, että ollaan "valmiita" maksamaan 4€/litra 👍
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö ne puhu, että ollaan "valmiita" maksamaan 4€/litra 👍
Sairasta. Jos keskimääräinen auton ikä on 12 vuotta suomessa(pikainen googlaus) ja pienituloisella varmasti niitä vanhempia niin 8l/100km maantiekulutuksellakin(bensiini) kertyy jo kilometrille hintaa. 4€/l = 0,32€/km. Nyt se on ''vaan'' karvan alle puolet tuosta ja sekin on ihan helvetisti liikaa. Kaiken kruunaa se miten ne verotulot sitten käytetään.
 
Ei ihme jos on vähän puolueellista tekstiä Predatorilta kun on kela gold jäsen.

''Nykyinen palkkani on todella hyvä...''. Ethän sinä paljoa taida varsinaista palkkaa saada. Kunnon rotta saatana, menisit töihin. Tuntipalkallekin pitäisi olla lähtökohtana se ~40h/viikko, muuten ihan turha luku vaikka tekisi 1000e/tunti yhden päivän vuodesta.

(Haitta-)maahanmuutosta ja pakolaisista sen verran että onhan tämä systeemi ihan paska. En ymmärrä mikä hinku tällä hallituksella on ottaa ulkopuolelta ''osaajia'' kun omiakin yhteiskunnalle kalliita elämäntapatyöttömiä ja eläkeläisiä on ihan tarpeeksi. Samalla vielä verotetaan kaikki pilalle, etenkin tuo polttoaine ihmetyttää että missä oikein menee yläraja. Kohta ei kovin kaukaa kannata enää ajaa töihin jos palkasta tukien ylittävä osa menee vaan auton kustannuksiin. On tämäkin hyvinvointivaltio kun töihin menemisestä rangaistaan olevinaan ilmaston takia. Ja tietysti se uudempi vähemmän kuluttava auto on taas vitun kallis kun maksat suomilisät siihen päälle.
Eikö ne puhu, että ollaan "valmiita" maksamaan 4€/litra
Sairasta. Jos keskimääräinen auton ikä on 12 vuotta suomessa(pikainen googlaus) ja pienituloisella varmasti niitä vanhempia niin 8l/100km maantiekulutuksellakin(bensiini) kertyy jo kilometrille hintaa. 4€/l = 0,32€/km. Nyt se on ''vaan'' karvan alle puolet tuosta ja sekin on ihan helvetisti liikaa. Kaiken kruunaa se miten ne verotulot sitten käytetään.
Joo, käyttäisivät edes teiden kunnossapitoon, mutta siitäkin vähennetty rahaa
 
Flex Lewis laitteli viestiä ja kyseli kuulumisia.
Valitteli, että ruoka ei maistu, ja että eikö minullakin ollut samoja ongelmia (mistä lie kuullut?) Sanoun, että kyllä. Kyseli miten sain syötyä kaiken, niin kerroin, että litkuna puolet ja kiinteänä puolet.
Samat ne on ongelmat 7 X MR Olympiallakin 😊
Oli koneessa menossa UK:hon tapaamaan perhettä, ei ole päässyt 2 vuoteen koronan takia näkemään.
Kerroin, että pumpun kanssa hieman ongelmia, kysyi heti, että johtuuko sairastamastani koronasta ja kyllä näin uskon, sillä kävin heinäkuussa sydänfilmissä ja ultrassa ja kaikki oli hyvin. Sitten elokuussa korona ja nyt se flimmeri löytö ja Marevan lääkitys.
 
Koskee ihan jokaista osa aikatyöntekijää joka saa tukia. Sinäkö tekisit 10 tuntia enemmän töitä viikossa jos tienaisit sillä 250e VÄHEMMÄN 🤣? Ihan arkipäivää että tunnit on laskettava ettei mene miinukselle. Tuttavani tekee siivoushommia ja tilanne on koominen. Jos viikkotuntimäärä ylittyy tunnillakin, asumistuki tippuu kokonaan. Miinus pari sataa. Mutta... Työnkuvaan kuuluu että hommat on tehtävä loppuun. Usein menee hiukan ylitöiksi. Paikkoja ei voi jättää paskaiseksi aamuksi. Hän tekee ylityöt ilmaiseksi. Jos laskuttaa menettää tuet. Turha tulla pätemään jos ei ole itse saanut koskaan tukia tai ollut osa aika töissä. Ette ymmärrä näistä mitään.
En nyt tiedä "tuttavasi" tilanteesta kaikkea. Mutta taas tullaan tämän asian ääreen että puhut faktoja ja kerrot muille kuinka ei tarvi tulla pätemään..
Asumistukeen ei ole oikeutettu jos bruttotulosi ylittävät mm. Juurikin Kuopiossa 1613 euroa, jos tulot vaihtelevat niin palkoista lasketaan keskiarvo jota peilataan 1613 euroon.
Jos "tuttavasi" tosiaan on laskenut niin napilleen että tienaa n. 1600 euroa niin eikö voisi ainakin harkita siirtyvänsä yhteiskunnalle tuottavaksi rattaaksi?
T. Kela
 
Niin tuo duunarihan on suhteellinen käsite. Ne harvoin kehtaa palkastaan huudella, jotka on pienitulosia. Mutta itselläni aika hyvä näkökanta mitä ilman koulutusta tienaa ns. duunarihommista, ja joo en tarkoita raksaa tai muuta, jossa voi kokemuksella tienata paljon ammattitaidon kautta kun harvoin TES:stä palkkaa luetaan. Ja hieman riippuu toki onko kyseessä pk-seutu vai syrjä-Suomi. Monella alalla kuten kaupan alalla (myyjä) tai asiakaspalvelussa on tes-minimi nykyään 9-11€/h ja yli 13€ se ei nouse edes maksimikokemuksella. Vartijoilla 10,x €/h tes-minimi ja JV 11€. Lisien kanssa saattaa tuohon 2t bruttoon yltää suuri osa niistä myyjistä, mutta harva peruspalkkana edes siihen. Tehtaissa (elintarviketeollisuus, ikkuna/oviteollisuus, metalliteollisuus) monesti myös pyöritään tuolla 2000€/paikkeilla, jos TESiä noudatetaan kuten esim. omalla kohdalla joka alalla on ollut pl. turvallisuusala. Mutta siis kaikkihan nämä duunari-ammateiksi lasketaan. Vaikka jonain LVI-asentajana, sähköasentajana tai raksamiehenä harva jos kukaan tienaa noin vähän. Kahteen ekaan kyllä vaatii ammatillisen koulutuksen. Olvilla jätin kerran työsopparin pöydälle, panimotyöntekijä eli duunari (3-vuorotyö): Perustunti oli 9,5€/h eikä neuvotteluvaraa. Mielestäni on jo oikeasti räikeää kusetusta isolta yritykseltä oli tarjota +25v aikuiselle niihin hommiin ylikoulutetulle ja muusta elintarviketeollisuudesta kokemusta omaavalle tuota liksaa. Ei tullut mieleen että on edes mahollista. Mutta kyllä oli. Sehän ois jo melkein ollut jo harrastehommaa ajaa 50km päivässä töihin.
Minä olin joskus vuonna miekka ja nakki olvilla kesätöissä. Nykyään viereisessä pitäjässä metsäkonetehtaassa. Liksa taitaa olla ihan ok mitä näillämain noissa hommissa voi yleensä saada.
 
Maahanmuuttajat eivät Suomessa työllisty koska kannustin ei töiden tekemiseen ei ole tarpeeksi suuri.
Minä kun olen vähän varhaisempaa saapumierää kuin useampi tällä palstalla, voin valaista, että riippuu maahanmuuttajista.

Joskus 1970-luvun lopulla Suomeen tuli maahanmuuttajia Aasiasta, lähinnä Vietnamista. Heitä kutsuttiin venepakolaisiksi. Koskaan eivät olleet lehtien otsikoissa. Kotoutuvat heti, menivät oitis töihin. Työtä katsomatta. Ei tarvittu saatana koskaan mitään erityistoimenpiteitä Suomen valtiolta, kotouttamisohjelma ja muita haistapaskan selittelyjä. Olivat alusta alkaen maassa maan tavalla.

Somalit tulivat maahamme ekaa kertaa 1980- ja 1990-lukujen taitteessa. Suuri osa heistä ei ole täällä työpäivää nähneetkään, varsinkin naiset, kulttuurinsakin pitää heidät nyrkin ja hellan välissä. Nyt nää saatana ovat tulleet eläkeikään. Maksamme jatkossa heidän eläkkeensäkin. Hyvä Suomi. Menee meillä ihan vitun hyvin.

Ne ovat nää Lähi-idän ja Somalian prinssieverstit perheineen sellaisia maahanmuuttajia, jotka eivät työllisty. Ja jos joku somali on töissä, niin sekin on sosiaalineuvojana, eli kertomassa Suomen kieltä taitamattomille kansansa miehilleen, miten kupata isoimmat rahat Kelalta. Muut eivät käy töissä. Koska eivät halua. Koska me pottunokat olemme valmiita ja nähtävästi halukkaita maksamaan heidän elinkustannuksensa.

Äänestäkäämme ainutta oikeaa muutosvoimaa tälle alati kiihtyvälle hulluudelle joka vitun vaaleissa. Äänestäkäämme perussuomalaisia. 👍
 
Joskus 1970-luvun lopulla Suomeen tuli maahanmuuttajia Aasiasta, lähinnä Vietnamista. Heitä kutsuttiin venepakolaisiksi.
Toi on muuten totta, en muistanutkaan tota kutsumasanaa.
 
Minä kun olen vähän varhaisempaa saapumierää kuin useampi tällä palstalla, voin valaista, että riippuu maahanmuuttajista.

Joskus 1970-luvun lopulla Suomeen tuli maahanmuuttajia Aasiasta, lähinnä Vietnamista. Heitä kutsuttiin venepakolaisiksi. Koskaan eivät olleet lehtien otsikoissa. Kotoutuvat heti, menivät oitis töihin. Työtä katsomatta. Ei tarvittu saatana koskaan mitään erityistoimenpiteitä Suomen valtiolta, kotouttamisohjelma ja muita haistapaskan selittelyjä. Olivat alusta alkaen maassa maan tavalla.

Somalit tulivat maahamme ekaa kertaa 1980- ja 1990-lukujen taitteessa. Suuri osa heistä ei ole täällä työpäivää nähneetkään, varsinkin naiset, kulttuurinsakin pitää heidät nyrkin ja hellan välissä. Nyt nää saatana ovat tulleet eläkeikään. Maksamme jatkossa heidän eläkkeensäkin. Hyvä Suomi. Menee meillä ihan vitun hyvin.

Ne ovat nää Lähi-idän ja Somalian prinssieverstit perheineen sellaisia maahanmuuttajia, jotka eivät työllisty. Ja jos joku somali on töissä, niin sekin on sosiaalineuvojana, eli kertomassa Suomen kieltä taitamattomille kansansa miehilleen, miten kupata isoimmat rahat Kelalta. Muut eivät käy töissä. Koska eivät halua. Koska me pottunokat olemme valmiita ja nähtävästi halukkaita maksamaan heidän elinkustannuksensa.


Joo tämä keskustelu ei mielestäni edes koske noita esim. Aasiasta, Virosta tai muista valtioista joissa arvostetaan työn tekoa tulevia maahanmuuttajia jotka kyllä työllistyvät kun haluavat sitä.
Niinkuin sanoit ongelma on nuo lähi-idästä ja Afrikasta tulevat.
Ei niitä kiinnosta työllistyä
 
Nykyinen palkkani on todella hyvä...''. Ethän sinä paljoa taida varsinaista palkkaa saada. Kunnon rotta saatana, menisit töihin. Tuntipalkallekin pitäisi olla lähtökohtana se ~40h/viikko, muuten ihan turha luku vaikka tekisi 1000e/tunti yhden päivän vuodesta.
Tuntipalkkani on silti hyvä vaikka tekisin tunnin vuodessa. Vituttaako asia noin pahasti 🤣 Jätkä varmaan painaa jossain raksalla niska limassa ali palkalla. Ei voi muuten mennä noin pahasti tunteisiin. Olen osa aika eläkkeellä ja voisin lorvia joutavana jos haluisin. Silti olen itse kouluttautunut uudelle alalle ja hankkinut neljä työpaikkaa. Teen kahta eri alan työtä tällä hetkellä. Olen hirveä rotta eikö. Varo vain tulen syömään sinun murot ja vien palkkasi. Jos minä olen rotta sinä olet emälehmä. Aina vinkumassa joka asiasta. Keskity omaan elämääsi äläkä jatkuvasti arvostele muiden elämää.
 
Tuntipalkkani on silti hyvä vaikka tekisin tunnin vuodessa. Vituttaako asia noin pahasti 🤣 Jätkä varmaan painaa jossain raksalla niska limassa ali palkalla. Ei voi muuten mennä noin pahasti tunteisiin. Olen osa aika eläkkeellä ja voisin lorvia joutavana jos haluisin. Silti olen itse kouluttautunut uudelle alalle ja hankkinut neljä työpaikkaa. Teen kahta eri alan työtä tällä hetkellä. Olen hirveä rotta eikö. Varo vain tulen syömään sinun murot ja vien palkkasi. Jos minä olen rotta sinä olet emälehmä. Aina vinkumassa joka asiasta. Keskity omaan elämääsi äläkä jatkuvasti arvostele muiden elämää.
Kuitenkin selität miten ei pidä tehdä liikaa töitä tai menee tuet? Palkkasi ei kiinnosta, rottailu kyllä;
Ryhmäliikunnan ohjaus. Ohjaan toiminnallista treeniä, nyrkkeilyä, kuntosali cirkuitia, kehonhuoltoa ja tuuraan vähän kaikkea. Opettelin hommat käymällä itse tunneilla pari vuotta. Toki löytyy kokemusta monesta lajista ja olen vetänyt kaveriporukalle kimppa treenejä. Työnantajia minulla on nyt kolme. Mielestäni loistavaa työtä jos tykkää opastaa muita ja luonne on sopiva. Isoimmat ryhmät ovat 30 asiakasta joten ujostella ei passaa. Pienimmät ryhmät 3-5 asiakasta joka on enempi henkilökohtaista valmennusta. Varsinaiseen PT työhön ei yleensä pääse ilman koulutusta. Mutta se on aika erilaista työtä muutenkin. Tarkastin työsopparini etten valehtele palkoista. Kunnan puolella tuntipalkka 25e tunti. Kaupungin urheiluseurassa 17e tunti. Nämä kumpikin tessin mukaisia. Yksityisellä salilla 20e joka on pari vuotta kokemusta omaavan palkkaus. Kokemusta omaavilla muistaakseni 25e. Töitä saa pistämällä suoraan viestiä seuroille ja saleille. Harvemmin ilmoittavat mollissa. Kun saa jalan oven väliin töitä alkaa tulla ihan simona. Ainakin täällä savossa. Toki nämä ovat vain sivutöitä, mutta huomattava lisä eläke tuloihin. Ei tipu myöskään mitkään tuet. Tällä hetkellä olen tehnyt enimmillään neljänä päivänä viikossa töitä. Joskus tulee myös päiviä että on mahdollista vetää vaikka 4 jumppaa putkeen. 80-100e plumpsahtaa siitä. Lisäksi saan kilometrikorvauksia enemmän mitä vanha turbo Saab vie bensaa 😅
Samaa mietin että eihän se noin mene mitä uutisesta olettaa 😀 Aivan varmasti 99% ei tajua pointtia ja on näreissään kun maahanmuuttajat saavat "tuplasti enemmän tukia kuin itse". Kannattaa tosiaan olla tarkkana. Monta vastaavaa esimerkkiä löytyy.
Sekin on perseestä jos olisi halua tehdä enemmän töitä, mutta siitä sakotetaan tukia vähentämällä. Osa aika työlaisten pitää olla tarkkana ettei tee "liikaa" töitä. Pahimmassa tapauksessa ansaitsee vähemmän. Itse teen osa aika töitä ja tunteja olisi reilusti enemmänkin. En vain voi ottaa niitä. Jos työtulot paukkuu yli 500e kk rokotetaan liiton rahoista. Voi käydä niin että tekemistäni extra tunneista ei jää mitään käteen 🙄 Aika motivoivaa.

Ja inssinä tulee ihan hyvin toimeen eikä tule edes hiki, kiitos kysymästä.
 
Ja tullaan vielä ilman mitään papereita, mihin muuhun maahan niin pääsee?
Jos minä tästä nyt haluaisin lähteä, ilman papereita, niin kyllä se matka tyssää tuohon Oulun lentokentälle
Näillä pakolaisina tulleilla joita itse tunnen, on kaikilla ollut omat paperit tänne tullessaan (oikee passi, eikä mikään irakin kujalta ostettu). Suurin osa näistä ketä tunnen oppi vuodessa kielen ja pääs töihin/kouluun. Ja tunnen oulusta toistakymmentä viime aallossa tullutta. Ja tiiän kyllä että valtaosa pakolaisista kusettaa tarinat maahanmuuttovirastolle ja muuta paskaa. Ehkö silti turha yleistää tiettyjä asioita nuistakaan.
 
En mä valehtele. Pohjat noin 11-12€, urakka 6-8,5€, vuorolisät, 1,4-2,4€ jos oikein muistan.

Näillä tiedoilla jo löydät jos haluat. Mutta jos olettaa että tuo maksetaan välittömästi kun vuokrafirman kautta menee, niin saattaa toki pettyä. Uusille vuokramiehille taitavat maksaa jotain 13-14€, ehkä.
Joo tota luokkaa ne pohjat omissaki työpaikois tehtailla oulussa ollu. Tuotantojen kans oli just se joku 16-17€. Tokihan ne tuotantopalkkiomallit vaihtelee tehdaskohtaisesti aika paljon, niin voiha se olla et joissain tehtaissa pääsee päälle sen 20€🤔 Se on jo oikeesti hyvä palkka semmosista hommista mihin ei koulutusta tarvi.
 
Näillä pakolaisina tulleilla joita itse tunnen, on kaikilla ollut omat paperit tänne tullessaan (oikee passi, eikä mikään irakin kujalta ostettu). Suurin osa näistä ketä tunnen oppi vuodessa kielen ja pääs töihin/kouluun. Ja tunnen oulusta toistakymmentä viime aallossa tullutta. Ja tiiän kyllä että valtaosa pakolaisista kusettaa tarinat maahanmuuttovirastolle ja muuta paskaa. Ehkö silti turha yleistää tiettyjä asioita nuistakaan.
Niin onhan näitä poikkeuksiakin. Itse tunnen paremmin yhden Iranista tulleen(afgaani syntyjään), pyörittää ravintolaa täällä pikkukylällä. Ja kielen on ihan hyvin oppinut. Ihan kaikinpuolin asiallinen ja fiksu tyyppi. Neljä kertaa ikkunat tiputettu hänen ravintolastaan, eli rasistista ilkivaltaa harmillisen paljon kokenut.
 
Back
Ylös Bottom