Itse 178-senttisenä havainnut, että kun paino ylittää 90 kiloa niin pitkän kestävyyden jutut kärsii melkoisesti. Pakko pysytellä siinä alle ~88 kg, muuten on turha lähtee mihinkään rankamettälle vaikka kantamaan puuta päivän pari.
Ja näkeehän sen salillakin, että isot pojat puuskuttaa ku höyryveturit jos tekee enempi ku 6 toistoa vaikka kyykyssä. Kun pysyttelee kevyenä mutta vahvana, niin ei tuu puuskutuskuolemia vaikka vedon päälle vetäis kyykyn 5*10 tms.
Muutamia vuosia sitten olin seminaarissa, missä isoja voimamiehiä ja katottiin mavetekniikkaa 60 kilolla. Siinä ku joku muuan Törrö veti kolme toistoa, niin tuli viileähkössä jäähallissakin hikikarpalot otsaan ja hengästyi ja niin teki myös moni muu todella vahva sm-tason lihakasa. Eli ilmeisesti suhteessa kropan hapenottokyky on aika huono noin niinku arkijuttuja varten (vaikka siis kyllähän noi aerobista paljonkin tekee ja kokoisekseen kovassa kunnossa, mutta ei kantsi silti lähtee rappusia loikkimaan) / ei oo ihmisen hirmu hyvä olla hemmetin iso. Voisin kuvitella hapenoton olevan kovilla, jos vaikka korona/astma tms. iskee noissa massoissa. Sen sijaan kestävyysurheilijoilla niin hyvä hapenottokyky, että kestää heiketäkin paljon ennen ku vetää huonoksi.
Korjatkaa toki jos olen aivan väärästä mielestänne.
Ja lopuksi vielä Markolle tsemppiä, toivotaan että paranet pian, kuullaan taas pian juttujasi ja tulee seurattavaa.