BB PRO Marko Savolainen

Aika moni harmittelee kun selkä treenissä ei grippi pidä ja forkut menee pumppiin. Ratkaisevat ongelman vetoremmeillä. Minusta kannattaisi myös vahvistaa niitä forkkuja. Grippi paranee ihan tautisesti kun vähänkin treenaa sitä. Itsellä kolminkertaistu otevoimat 3 kk treenillä. Remmit pysty heittämään pois samantien. Toki remmit ovat jees tietyissä liikkeissä.
Pojan kanssa treenatessa käytettiin kompromissiä, ts. kaikissa veto- liikkeissä tehtiin ensin lämppärit ja ensimmäiset työsarjat ilman remmejä, sitten raskaimpaan sarjaan käytiin remmien kanssa. Toimii oikein hyvin jos periaatteena on käyttää vastusta, jolla pystyy puhtaisiin toistoihin ja korrektiin liikerataan. Tuli aivan dorka kehityskäyrä kaupan päälle, kun korjasi virheet pois taljavedoista ja ryhtyi tekemään ne korrektisti ja täydellä liikeradalla..Sitä grippiä niihin vetokahvoihin saa esim. neopreeninpaloilla, vaahtomuovin paloilla jne. jolloin ote ei luista, mutta ei roikuta remmeillä tangossa kiinni. Sitten kun grippi ei enää riitä täyteen sarjaan, niin sitten vasta remmit käyttöön.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä Marko on seuraavasta asiasta:

Henkilö syö päivässä viisi ateriaa, treenipäivänä lisäksi palautusjuoma. Jokaisella aterialla tulee n. 30 g proteiinia pääasiallisista proteiinin lähteistä, jolloin päivässä proteiinia noista lähteistä kertyy 2,3 g/painokilo. Hiilarin lähteistä tuleva proteiini lisää päivittäisen proteiinin saannin lukemaan 3,4 g/painokilo. Kannattaisiko jättää yksi ateria pois ja jakaa sen hiilarit muille aterioille? Tällöin pääasiallisista lähteistä tulisi proteiinia n. 1,8 g/painokilo ja hiilarin lähteet mukaan lukien 2,9 g/painokilo.
Eikös kukaan ole sanonut, ettei sitä prodea voi syödä varastoon, koska se kuten kaikki muutkin herkut, ylijäämä varastoituu rasvaksi jenkkkahvaan? Liki 3g prodea per painokilo on melko runsas määrä, eikä naturaalin aineenvaihdunta pysty muuttamaan sitä lihakseksi ihan helposti. Proteiinin saannin optimointi ei ole ihan helppoa, mutta koska prodella on hintansa, sitä on turhaa ahmia liikaa. Miten optimoidaan proteiinin määrä? Ei harmainta aavistusta..
 
MItähän on tehty reenissä väärin jos sormivoimat on yhtä suuret kuin selkävoimat? =selkä heikko.
En usko ikikuuna päivänä että kellään kehonrakentajalla(koska tämä on kehonrakentajan ketju)on niin vahvat näpit että selkä pettää ensin taljoissa,kulmasoudussa tai räkkivedossa kuin puristusvoima.

Kyllä remmejä bodarin kannattaa ehdottomasti käyttää selkätreenissä,kenenkään treenanneen tai treenaamattoman selkä ei ole sormivoimia heikompi.
Ei voi olla.
Jos haluaa kaiken irti selkätteenistä niin et varmasti saa ilman remmejä vaikka olisit puristusvoimissa oman elämäsi Pynnönen.Senki selkä on saletisti vahvempi kuin puristusvoimat ja aivan varmaan Pynnöselläki sormet pettää missä tahansa liikkeessä ennen selkää.
Väitätkö vakavissasi että kenenkään näpit eivät kestä maximipainoilla failureen tehtyjä selkä sarjoja 😀? Aivan älytön väite. Perus taljojen kahvat ovat niin pitävät, että ihmettelen suuresti jos perustason treenajalla lipeävät näpit ekana. Tavis sali ukot ovat kannatelleet 90 kg SILEÄKAHVAISIA farkkupainoja 60-75 sekkaa meidän treeneissä. Joku ylä/ala talja pitävillä kahvoilla +100 kilolla ilman remmejä ei ole yhtään mitään. Puristusvoima treenaavilla on helposti 70-80kg / käsi. Huipuilla yli 90 kg. Saa olla yläselkä liikkeissä +150 kg ennen kuin grippi loppuu.
 
On kyllä aivan saatanan heikot näpit jos ote pettää selkäliikkeissä, oli sitten mavessa 300kg tai kulmasoudussa 200kg. Puristakaa sitä saatanan tankoa! En itsekään sormivoimia juuri sen enempää treenaile. Silti mavessa 200kg pysyy sumovedossakin myötäotteella kiinni ja ihan siitä sileästä kohtaa tankoa. Dippivyössä 120kg lisäpainolla 30s roikkuen tangossa.
 
Väitätkö vakavissasi että kenenkään näpit eivät kestä maximipainoilla failureen tehtyjä selkä sarjoja 😀? Aivan älytön väite. Perus taljojen kahvat ovat niin pitävät, että ihmettelen suuresti jos perustason treenajalla lipeävät näpit ekana. Tavis sali ukot ovat kannatelleet 90 kg SILEÄKAHVAISIA farkkupainoja 60-75 sekkaa meidän treeneissä. Joku ylä/ala talja pitävillä kahvoilla +100 kilolla ilman remmejä ei ole yhtään mitään. Puristusvoima treenaavilla on helposti 70-80kg / käsi. Huipuilla yli 90 kg. Saa olla yläselkä liikkeissä +150 kg ennen kuin grippi loppuu.
Mulla kyllä kestää näpit selkäliikkeissä, mavessa olen tainnut 200kg jonkun toiston ottaa ilman peukkua ja muutenkin pitoa sormissa suht hyvin kun olen voimamieslajeja aikanaan reenutellut mutta nyt kun keskityn enemmän lihaksen treenaamiseen niin pidän kyllä vetoremmejä. Pystyy paljon paremmin keskittymään treenattavaan lihakseen kun forkut ei huuda hoosiannaa vaikka itse ote pitääkin.
Eikä mulla ihan tyttöjen forkut silti ole.
Supermassakin taisi aikoinaan käyttää remmejä vähän joka liikkeessä, kp haukkarista ja vipareista lähtien.
 
Mulla kyllä kestää näpit selkäliikkeissä, mavessa olen tainnut 200kg jonkun toiston ottaa ilman peukkua ja muutenkin pitoa sormissa suht hyvin kun olen voimamieslajeja aikanaan reenutellut mutta nyt kun keskityn enemmän lihaksen treenaamiseen niin pidän kyllä vetoremmejä. Pystyy paljon paremmin keskittymään treenattavaan lihakseen kun forkut ei huuda hoosiannaa vaikka itse ote pitääkin.
Eikä mulla ihan tyttöjen forkut silti ole.
Supermassakin taisi aikoinaan käyttää remmejä vähän joka liikkeessä, kp haukkarista ja vipareista lähtien.
Näin tein.
 
Aika moni harmittelee kun selkä treenissä ei grippi pidä ja forkut menee pumppiin. Ratkaisevat ongelman vetoremmeillä. Minusta kannattaisi myös vahvistaa niitä forkkuja. Grippi paranee ihan tautisesti kun vähänkin treenaa sitä. Itsellä kolminkertaistu otevoimat 3 kk treenillä. Remmit pysty heittämään pois samantien. Toki remmit ovat jees tietyissä liikkeissä.
Mitä liikkeitä olet tehnyt forkuille?
 
Pystyy paljon paremmin keskittymään treenattavaan lihakseen kun forkut ei huuda hoosiannaa vaikka itse ote pitääkin
Kritisoin vain väitettä ettei ole ihmistä jonka grippi ei kestäisi normi selkä treeniä 🙂 Mun mielestä huolestuttavaa jos ei kestä. Bodaus mielessä otevoimalla ei ole mitään merkitystä niin ymmärrän kyllä jos he käyttävät.
 
Mitä liikkeitä olet tehnyt forkuille?
Herculeen otetta, farkkupitoja, lavan vetoa istuen ( paksu köysi), "otevoimarullan" pyörittelyä ( eilen rakensin oman 50mm ilmastointiputkesta 🙂), levypainojen nostoja sekä pitoja, tangossa roikkumista yhdellä kädellä, levytangon pitoa jne... Lisäksi atlaskivet, säkin nostot ja muut ovat vahvistaneet grippiä. Treenaan myös kyynärvarsia paljon. Rannekäännöt molemmin ottein, hammer ja myötäote hauiskääntö. Niillä ei varsinaisesti otevoimaa saa mutta kasvattavat massaa. Salilla käytän remmejä kohautuksissa ja myötäote mavessa. Muut ilman. Ennen vahvamieslajeja ja grippi treenejä kannattelin 90kg sileäkahvaisia salkkuja 10 sekkaa. 3 kk treenillä 42 sekkaa. Vaikutus oli todella tuntuva selkä treeniin. Remmit sai heittää heti pois.
 
Eikös kukaan ole sanonut, ettei sitä prodea voi syödä varastoon, koska se kuten kaikki muutkin herkut, ylijäämä varastoituu rasvaksi jenkkkahvaan? Liki 3g prodea per painokilo on melko runsas määrä, eikä naturaalin aineenvaihdunta pysty muuttamaan sitä lihakseksi ihan helposti. Proteiinin saannin optimointi ei ole ihan helppoa, mutta koska prodella on hintansa, sitä on turhaa ahmia liikaa. Miten optimoidaan proteiinin määrä? Ei harmainta aavistusta..

Ihan niin se ei mene (disclaimer: et suoraan väittänytkään) että yli tarpeen menevä proteiini varastoituisi automaattisesti läskiksi. Keho osaa muuntaa ylimääräistä protskua glukoosiksi glukoneogeneesin avulla.
(Tästä syystä ei protskua pitäisi syödä ylenmäärin jos ketoosilla halutaan olla)

Lyhkäisesti: jos syöt yli kulutuksen, se varastoituu tavalla tai toisella. Oli kyseessä sitten hiilihydraatti, rasva tai proteiini. Ja jos syöt alle kulutuksen, voit laihtua.

Itse sopivan protskumäärän suhteen: jos ateriamäärä ja ateriakokonaisuudet tuntuvat hyviltä..ja protskumäärä ei itsessään IMO ole liikaa vaikka sieltä 3,4g tulisikin. Ylimääräistä kyllä on, reilusti. Säästyy siinä rahaakin kun vähän vähentää.

Omalta kohdaltani jätin jossain vaiheessa palkkarin pois, koska a) protskua tuli reilusti, b) käytän intrajuomaa jossa aminoita (hyöty maks marginaalinen, mutta kun maistuu hiilarilitku paremmalta), c) minulla on yleensä mahdollisuus syödä hyvin pian treenin jälkeen, d) ruoka maistuu paremmin ilman palkkaria ja e) saatoin tuolla tavalla ottaa alunperin palkkarin protskuun menneet treenipäivän ekstrakalorit vaikkapa kiinteästä hiilarinlähteestä.
 
Viimeksi muokattu:
minulla on yleensä mahdollisuus syödä hyvin pian treenin jälkeen, d) ruoka maistuu paremmin ilman palkkaria ja
Tämä minullakin syynä. Syön heti reenin jälkeen ruokaa. Jos otan palkkarin se on pois kiinteästä ruuasta. Ei maistu. Mielummin otan kalorit ruuasta.
 
Pistäkää seurantaan 🙏
 

Liitteet

  • Screenshot_20210807_223116_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20210807_223116_com.instagram.android.jpg
    65,4 KB · Katsottu: 200
Instalivessä tänään sunnuntaina klo 19 käydään läpi julkaistua LEGENDARY ARMS™ -valmennusta. Mitä on nyt tehty ja mitä kaikkea Legend valmennuksina on myöhemmin tulossa. Jos nyt mietit, että millainen tuo tarjolla oleva valmennus on, tule kuulolle! Legend valmennus on osa Dominus Nutrition Oy:tä ja mukana livessä on myös sen toimitusjohtaja Mika Kuki. Päivitetään toki myös lisäravinnesarjan kuulumiset!
 
Instalivessä tänään sunnuntaina klo 19 käydään läpi julkaistua LEGENDARY ARMS™ -valmennusta. Mitä on nyt tehty ja mitä kaikkea Legend valmennuksina on myöhemmin tulossa. Jos nyt mietit, että millainen tuo tarjolla oleva valmennus on, tule kuulolle! Legend valmennus on osa Dominus Nutrition Oy:tä ja mukana livessä on myös sen toimitusjohtaja Mika Kuki. Päivitetään toki myös lisäravinnesarjan kuulumiset!
Ei pysty, kun ei ole instaa eikä tule. Jaat vaan tubeen vaan myös sisältöä. Aika monta potentiaalista asiakasta jää pois, kun ei ole instassa. Kaikki ei vaan halua liittyä siihen kurapaskan jakokeskukseen.
 
Ei pysty, kun ei ole instaa eikä tule. Jaat vaan tubeen vaan myös sisältöä. Aika monta potentiaalista asiakasta jää pois, kun ei ole instassa. Kaikki ei vaan halua liittyä siihen kurapaskan jakokeskukseen.
Varmaan sun ja parin muun jäärän takia kannattaa jättää maailman suosituin somealusta pois käytöstä. Oikein ehtojen sanelua. 🤣
 
Varmaan sun ja parin muun jäärän takia kannattaa jättää maailman suosituin somealusta pois käytöstä. Oikein ehtojen sanelua. 🤣
En tiedä nykyistä tilannetta mutta 2018 ja 2019 yotube oli hiukan suositumpi/käytetympi kuin IG.
Varmaan myös ikäryhmiä ja sukupuolta verratessa vaihtelee.
Eli kuitenkin molemmat SOME:t lähes samalla viivalla.
Eli kyllä osa potenttiaalisista asiakkasta jää väkisin pois jos ei yt hyödynnä, varsinkin kun kyse Suomesta, jolloin sanoisin että kaikkia kannattaa hyödyntää.
 
Back
Ylös Bottom