Tuli tosta mieleen kun jossain aiemmin sanoit treenanneesi kolmesti viikossa ja saaden hyvää tulosta, että oletko koskaan treenannut vielä harvemmin, esim 1-2 kertaa viikossa? Tai määrännyt valmennettaville näin vähäisiä määriä? Kolme treeniä viikossahan on aika perusjuttuja, mutta esim youtube suuruus alphadestiny vannoo kaksi kertaa viikossa treenaamisen nimeen ja väittää kehittyvänsä näinkin vähäisellä treenimäärällä. Mitä mieltä? Varmaan hektisissä elämäntilanteissa ihan ok ylläpitävä treenimäärä vaikka yksijakoisena?
Paljonkin olen treenannut 3 treenillä viikossa. Alkuvuodet vallat sellaista määrää. Joskus 2005-2006 kun HIT-mallin treeniä tein. Ja nykyään aina kun aktiivisempi treeni menossa (kuten tällä hetkellä) koska en oikein ehdi enempää.
Viimeisen 2½ vuoden aikana erinäisistä syistä paljonkin sellaista aikaa, että treenit ovat jääneet 1-2 kertaan viikossa. En sitä kuitenkaan ehkä suunnitelmalliseksi kutsuisi. Eikä ainakaan tällä tasolla ole riittänyt lihasmassan ylläpitoon. Valmennettavista tuollaista määrää treenaa lähinnä "harrastelijat" joilla salitreeni ei ole mikään the juttu. Tosin eipä sellaisia valmennettavia minulla paljon ole.
Jos ei ole niin lähellä 100% natupotentiaalia kuin mitä minä parhaillaan olen ollut, niin kyllä 2 treeniä viikossa riittää ylläpitoon. Mutta sitten kun on sitä kattoa lähellä niin minun oma henk koht kokemukseni on, että ei riitä. Ei ainakaan siinä kohtaa kun niitä kuukausia alkaa kasaantumaan enemmänkin.
Alphadestiny... no joo... sanotaanko näin, että broscience is strong in you...