Markku kommentoi aikanaan sinulle Raid, mutta haluan kertoa hieman omasta tilaanteestani ja jakaa omia ajatuksiani.
Vaikka molemmilla on sama ongelma niin jokaiselle täyyy löytää se oma tie saada korjatakseen/parantaakseen tilanteen.
Olen olkapäävammojen takia juossut fysioterapeutin luona viime aikoina. Hän viimeksi totesi, että mun oikea latsi ei pelitä oikein ja lihasta on vähemmän kuin vasemmalla puolella. Käytiin kotijumppa juttua läpi ja sain 5 viikkoa aikaa treenata, jonka jälkeen on seuraava tarkastus, onko alkanut akvivoitumaan liikeradat oikein (olen käyttänyt mm. vammaista olkapäätä liikaa treenatessa). Mun tapauksessa olen joutunut lähtemään hyvin pohjalta. Ei mitään suuria vastuksia. Olen itse lisännyt myös omia harjoitteita eli esimerkiksi kotona peilin edessä vertaan vasemman ja oikean latsien liikeratoja ilman lisävastusta (eroa on kuin yöllä ja päivällä). Olen hinkannut lyhyellä lyhyellä liikeradalla hekompaa latseja, jotta oppisin aktivoimaan kohdelihasta. Lisäksi olen alkanut parantamaan yleistä liikkuvuutta eli pääasiasiassa dynaamista venyttelyä ja liikkuvuutta tehnyt milloin missäkin.
Satuin tapaamaan tosi hyvän fysioterapeutin julkiselta puolelta, jolla on pelisilmää lukea asiakasta ja intoa tarketua asioihin kokonaisvaltaisesti tosissaan, jotta saisi asiakkaan toimintakyvyn paremmaksi tai jopa normaaliksi, jos mahdolliset vammat eivät estä sitä. Ilman kyseistä fysioterapeuttia luultavammin hinkkaisin oikeata puolta yhä väärillä lihaksilla.
Sulla on oma tie kuljettavana ja toivon sinun löytyvän ratkaisun tavalla tai toisella, jotta joku päivä latsit ovat balanssissa. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!
Sorry Markku kun jakelin omia kokemuksia ja ajatuksia!