BB PRO Mamdouh "Big Ramy" Elssbiay

Olisinko tehnyt volyymilla 160kg lihasta 4 vuoteen? En. Ja aivan sama kuka puhuu vastaan se on käytännössä todettu erittäin toimivaksi.
Se olikin pointtini, se toimi sinulla ja teit todella kovaa tulosta, mutta se ei tarkoita, että treenityylisi/metodisi olisi maailman parhaat, vaikka tulosten perusteella voisit näin väittää. Mutta olisitko kehittynyt paremmin, jollain toisella tyylillä... kuka tietää.

Olisinko tehnyt pelkällä volyymilla 160kg lihasta 4 vuoteen? En. Paras tapa minulle on ollut kaksi erilaista viikkoa. Raskas (minun tyyli) ja kevyempi (isompi voluumi). Ja aivan sama kuka puhuu vastaan se on käytännössä todettu erittäin toimivaksi. Jokainen voi kokeilla omaa normi tempoista sarjaa ja sitten esim 4 sek negatiivinen ( koko ajan jännittäen lihasta) 1 sek positiivinen. Noin 8 toistoa = 40 sek. Kokeile noin ja tule kirjoittaan kumpi tuntui tehokkaammalta.
Sen enempää kantaa ottamatta muihin argumentteihin, niin tämähän ei kerro mitään treenin toimivuudesta kokonaiskuvassa (=pitkä aikaväli).

Oorrait, kiitos selvennyksestä! : ) ku oot selvästi enemmä tutkinu näitä nii kysyn suoraa sulta sen sijaa et alakasin googlettaa tutkimuksia. Onko noissa kaikissa whole food Omega lähteissä tota samaa esiastetta vaa? Esim vainka saksanpähkinät yms.

Ja kuidun määrään nii ei kyllä ole itelle vaikuttanu ruuan alas menemiseen ainakaan. Nyt menee about 50g kuitua päivässä kun pelkkää plant based ruokaa, kuidut tulee hyvin pitkälle, kikherne, amarantti,quinoa ja hamppuproteiinista. Toki hedelmistä ja kasveista vähän mutta noista se suurin tulee. Huomannu että vatsan toiminta parantunu huomattavasti ja suolisto tulehukset parantunu.

Kun alotin tän ruokavalion viimevuoden tammikuussa vedin sen kuukauden aikalailla 100g kuitua ja kuukauden jälkeen alako tuntee että on hieman liikaa :ROFLMAO:
jotkut levat omaa suoraan EPAa ja DHAata, ja niista kalatkin sen saa, mutta sit jos ostaa levaa ja se on esim kuivattua niin herkat rasvahapot voi menna helposti pilalle, kapselissa se on oljyssa ja e-vitamiinissa, e-vitamiinin tehtava on sailoa rasvahappoja, itsella menee toi sama about 50g kuitua nyt, katsotaan miten menee kun olis tarkoitus nostaa kaloreita aika paljon seuraavan kuukauden aikana, treenimaarien kanssa

Sen enempää kantaa ottamatta muihin argumentteihin, niin tämähän ei kerro mitään treenin toimivuudesta kokonaiskuvassa (=pitkä aikaväli).
Kyllä se kertoo kun teet vaikka puoli vuotta noin ja vertaat kehitystä edelliseen puoleen vuoteen. Ero on huomattava jo muutaman viikon jälkeen. Kokeile nyt vaan, sillä se selviää :)

jotkut levat omaa suoraan EPAa ja DHAata, ja niista kalatkin sen saa, mutta sit jos ostaa levaa ja se on esim kuivattua niin herkat rasvahapot voi menna helposti pilalle, kapselissa se on oljyssa ja e-vitamiinissa, e-vitamiinin tehtava on sailoa rasvahappoja, itsella menee toi sama about 50g kuitua nyt, katsotaan miten menee kun olis tarkoitus nostaa kaloreita aika paljon seuraavan kuukauden aikana, treenimaarien kanssa

Okei, kiitos taas vastauksesta! Itsellä on kyllä 2 eriä merilevääkin käytössä mistä teen sellasita geeliä, (bladderwrack ja irish sea moss) toivotaan että noissa ois sitte säilyny EPA ja DHA :ROFLMAO: Noi levät on muutenki jännä juttu ku nuissa 2 ainakin on n.90% kaikista mineraaleista mitä ihiminen voi tarvia ja varmaan siitä ansiosta myös pitää näläkääkin loitolla yllättävän hyvin vaikka ei tule määrällisesti paria ruokalusikallista enempää syötyä.

E. ja tossa "suuressa" kuidun määrässäkin varmasti korostuu se liikkunnan tärkeys sitten. Voisin kuvitella ainakin että jos vaan makaisi päivät pitkät ja söisi paljon kuitua niin se ruoka ei yhtä tehokkaasti siellä suolistossa liikkus verrattuna siihen että urheilee päivittäin.

Olisinko tehnyt pelkällä volyymilla 160kg lihasta 4 vuoteen? En. Paras tapa minulle on ollut kaksi erilaista viikkoa. Raskas (minun tyyli) ja kevyempi (isompi voluumi). Ja aivan sama kuka puhuu vastaan se on käytännössä todettu erittäin toimivaksi. Jokainen voi kokeilla omaa normi tempoista sarjaa ja sitten esim 4 sek negatiivinen ( koko ajan jännittäen lihasta) 1 sek positiivinen. Noin 8 toistoa = 40 sek. Kokeile noin ja tule kirjoittaan kumpi tuntui tehokkaammalta. Jos noin tehtynä ei kaikki sää 8 sarjalla kasvuärsykettä niin on kumma.

ma en edes tiennyt etta oot joka toinen viikko ottanut volyymia ja joka toinen ns heavy duty? toihan kuulostaa jo paljon paremmalta, mutta loukkaantumisriski on silti iso noissa sarjoissa missa mennaan failureen ja yli isoilla painoilla

monta sarjaa oli per viikko raskaalla viikolla ja monta volyymiviikolla?

yks tapa olis myos vetaa noi samassa treenissa, eka kova 5 toiston sarja sit 10 toiston sarja ja 15 toiston sarja per liike esim

Kyllä se kertoo kun teet vaikka puoli vuotta noin ja vertaat kehitystä edelliseen puoleen vuoteen. Ero on huomattava jo muutaman viikon jälkeen. Kokeile nyt vaan, sillä se selviää :)
Toistotempo tai sen vaihto ei yksistään mitään lihasta yllätten kasvata, ellei treeni sisällä jonkilaista progresiivisuutta, jossain muodossa. Tärkeämpää toisto temmossa on, että negatiivinen on kontrolloitu ja positiivinen nopeampi/räjähtävä.

Se progressio on niin paljo muutaki ku kiekkojen lisäämistä, parempi tekniikka on jo PROGRESSIOTA ja sanoisin että parempi ja tärkeämpi progressio kun se 2,5kg penkkiin viikossa.
Ei jumalauta mitä vänkäämistä..

Nii ne big ramyn voimat?

Ja mitä Big Ramyn voimiin tulee niin on minua voimakkaampi. Itsehän nuita hänen videoita voi katsoa ja tehdä virallisen kannan onko hän voimakas vai ei. Tosin Eddie Hall on maastavetäny 500kg ja Ramy ei.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
ma en edes tiennyt etta oot joka toinen viikko ottanut volyymia ja joka toinen ns heavy duty? toihan kuulostaa jo paljon paremmalta, mutta loukkaantumisriski on silti iso noissa sarjoissa missa mennaan failureen ja yli isoilla painoilla

monta sarjaa oli per viikko raskaalla viikolla ja monta volyymiviikolla?

yks tapa olis myos vetaa noi samassa treenissa, eka kova 5 toiston sarja sit 10 toiston sarja ja 15 toiston sarja per liike esim
Olen tehnyt myös samassa treenissä esim käsille. Kovalla viikolla oli noin 8 kovaa sarjaa per lihas ja pumppiviikolla noin tupla määrä. Voisin näistä livessä puhua.
Ikinä ei ollut isoilla painoilla loukkaantumisia eikä nivelongelmia. Vaihtelu on kaiken a ja o. Erittäin tärkeää on miten se liike tehdään.

toihan kuulostaa jo paljon paremmalta

Voi jestas, kuulostaa (näyttää) kyllä TODELLA koomiselta, miten täysi aloittelija kertoo Markolle, miten tämä volyymin ja korkean intensiteetin vaihtelu oli jo paljon parempi juttu. Hyvä Marko! :ROFLMAO: Ja itse olen nimenomaan mm. Israetelin, Schoenfeldin ja Helmsin juttujen "puolestapuhuja" ja näiden edellämainittujen sekä muiden fiksujen kavereiden kirjoja ja muuta materiaalia on tullut luettua 97.6% todennäköisyydellä enemmän ja pidempään kuin nimimerkki duuden, vaikka hänen todennäköisyyslaskelmiensa perusteella ymmärrystä silti tuskin samalla tavalla voi itselläni vielä olla (vrt duude) :cry:
Mielestäni on hämmentävää, ehkä jopa hieman grandioottista, jos et duude itse näe tilanteen koomisuutta millään lailla?

Viimeksi muokattu:
Voi jestas, kuulostaa (näyttää) kyllä TODELLA koomiselta, miten täysi aloittelija kertoo Markolle, miten tämä volyymin ja korkean intensiteetin vaihtelu oli jo paljon parempi juttu. Hyvä Marko! :ROFLMAO: Ja itse olen nimenomaan mm. Israetelin, Schoenfeldin ja Helmsin juttujen "puolestapuhuja" ja näiden edellämainittujen sekä muiden fiksujen kavereiden kirjoja ja muuta materiaalia on tullut luettua 97.6% todennäköisyydellä enemmän ja pidempään kuin nimimerkki duuden, vaikka hänen todennäköisyyslaskelmiensa perusteella ymmärrystä silti tuskin samalla tavalla voi itselläni vielä olla (vrt duude) :cry:
Mielestäni on hämmentävää, ehkä jopa hieman grandioottista, jos et duude itse näe tilanteen koomisuutta millään lailla?

mun on helppo ymmartaa miksi ajattelet noin, mutta mun lahtokohta on etta tassa keskustellaan ilman auktoriteetteja, tama on pelkkaa keskustelua, ei tarvitse olla tuollaisia tunnelatauksia mukana, jos olet lukenut mm. schoenfeldin ja helmsin juttuja niin varmasti ymmarrat miksi kuulostaa paljon paremmalta etta joka toinen viikko on volyymiviikko vs joka viikko heavy duty (vaikka oliskin kevennys kerran kuussa)?

jos ma lahden keskustelemaan aina oletuksella etta toinen on tyhma ja taa on ihan turhaa (todennakoisin vaihtoehto tilastollisesti) niin multa jaa kaappaamatta ne harvinaiset keskustelut jotka johtaa johonkin merkitykselliseen, olen optimisti ja opportunisti niin siksi jaksan yrittaa vaikka yleensa keskustelut ei niin tuloksekkaita olekaan

samallalailla vaikka marko on alansa huippu niin hienosti han jaksaa keskustella taalla tallaisen rivimiehen kanssa ja ehka voi jopa tulla jotain uusia nakokulmia joskus kun niin jaksaa tehda, ei auktoriteettiin vetoamista turhaan argumentointivirheeksi kutsuta

Vaikka se välillä omaanki silimään näyttää hauskalta kun joku "haastaa" Markoa kehonrakennusjutuissa niin ei siinä mitään väärää ole, viisashan nimenomaan kyseenalaistaa kaiken mitä näkee/kuulee/lukee vaikka se kuin "päivänselvä" asia olisi. Se että uskoo kaiken suoraan mitä kuulee nii eikö ne oo niitä ns. lampaita.

Markolla nyt vaan sattuu oleen teorian lisäksi käytännön kokemus ja näyttö antaa tuosta reenityylistään ja sen tuloksellisuudesta. Se ei ole pelkkä luettu idea enää Markon kohalla.

Vaikka se välillä omaanki silimään näyttää hauskalta kun joku "haastaa" Markoa kehonrakennusjutuissa niin ei siinä mitään väärää ole, viisashan nimenomaan kyseenalaistaa kaiken mitä näkee/kuulee/lukee vaikka se kuin "päivänselvä" asia olisi. Se että uskoo kaiken suoraan mitä kuulee nii eikö ne oo niitä ns. lampaita.
Mä olen ihan samaa mieltä. Mulle on jotenkin huvittavaa kun joku pitää auktoroteetteja niin suuressa arvossa, että mitään ei saa kyseenalaistaa. Ihan vain esimerkkinä tarkoittamatta Markoa, mutta onhan se mahdollista, että entisellä mestarilla on vanhentuneita ja vääriä käsityksiä treenistä, kun ollaan jämähdetty sinne entiseen aikaan. Ja on näitä joskus nähtykin, en vain osaa mitään esimerkkiä antaa. Silti joidenkin mielestä mestarin höpinöiden kyseenalaistaminen on naurettavaa. Ei se ole.

Mä olen ihan samaa mieltä. Mulle on jotenkin huvittavaa kun joku pitää auktoroteetteja niin suuressa arvossa, että mitään ei saa kyseenalaistaa. Ihan vain esimerkkinä tarkoittamatta Markoa, mutta onhan se mahdollista, että entisellä mestarilla on vanhentuneita ja vääriä käsityksiä treenistä, kun ollaan jämähdetty sinne entiseen aikaan. Ja on näitä joskus nähtykin, en vain osaa mitään esimerkkiä antaa. Silti joidenkin mielestä mestarin höpinöiden kyseenalaistaminen on naurettavaa. Ei se ole.
Minäkään en sokeasti ottanut oppia, vaikka salillani treenasi Suomen parhaat kehonrakentajat. Minusta ne ei kehittyneet tarpeeksi nopeasti ja tiesin, että he eivät optimoineet asioita. Aina on hyvä kyseenalaistaa asioita ja ennen kaikkea kokeilla kaikkea mahdollista. Niin minä tein.
Tuo, että tieto olisi vanhaa, kuulostaa todella oudolta. Se, että lihas kasvaa kun sitä rasittaa, ei ole muuttunut mihinkään, eikä muutu (näin kärjistetysti) :) Nämä kaikki hienot termit jne tuntuu siltä, kun pyörää yritettävä keksiä uudelleen. Edelleen tässä maassa kukaan ei ole tehnyt millään volyymi tai muilla mitä tässä tarjotaan samaa tulosta kuin minä ja sitä ei selitä hormonit eikä geenit vaan se tapa millä kaikki asiat tein. Ja tämä vain on fakta.
Mutta mukavaa keskustelua/väittelyä, parempaa systeemiä ei vain ole vielä tullut ilmi :) Jatketaan :)

Viimeksi muokattu:
Minäkään en sokeasti ottanut oppia, vaikka salillani treenasi Suomen parhaat kehonrakentajat. Minusta ne ei kehittyneet tarpeeksi nopeasti ja tiesin, että he eivät optimoineet asioita. Aina on hyvä kyseenalaistaa asioita ja ennen kaikkea kokeilla kaikkea mahdollista. Niin minä tein.
Tuo, että tieto olisi vanhaa, kuulostaa todella oudolta. Se, että lihas kasvaa kun sitä rasittaa, ei ole muuttunut mihinkään, eikä muutu :) Nämä kaikki hienot termit jne tuntuu siltä, kun pyörää yritettävä keksiä uudelleen. Edelleen tässä maassa kukaan ei ole tehnyt millään volyymi tai muilla mitä tässä tarjotaan samaa tulosta kuin minä ja sitä ei selitä hormonit eikä geenit vaan se tapa millä kaikki asiat tein. Ja tämä vain on fakta.
Kyllähän tieto voi vanhentua. Se, että lihas kasvaa kun sitä rasittaa, on fysikaalinen tosiasia mikä ei muutu, mutta miten sitä pitää rasittaa, miten usein jne... niin siitähän väitellään vieläkin. Voimanoston puolella on nähtävissä oikein hyvin ja aivan konkreettisesti miten uusi tieto on syrjäyttänyt vanhat käsitykset ja yleinen tuloskehitys on ollut sen seurauksena aivan älytöntä. Harva enää ajattelee, että kyykkyä ei voi tehdä kovaa kuin kerran viikossa, vaikka se oli vielä kymmenen vuotta sitten vallalla ollut käsite.

Siitä en lähde väittelemään mistä sun ylivoimaisuus johtui, mutta tinkimättömästä asiaan omistautumisesta ei kyllä varmasti haittaa ollut. Kaikkia siihen vaikuttaneita asioita ei voi silti kuin arvailla.

Ja näiden kaksi kuukautta treenanneiden duudejen ja muiden on ihan turha laukoa näitä ympäri nettiä kaikkien luettavissa olevia teesejä, kun niillä ei ole käytännön näkemystä paskan vertaa siitä mitä niillä edes tarkoitetaan. Volyymi sitä ja volyymi tätä ymmärtämättä sitä miten sellainen systeemi edes etäisesti toteutetaan käytännössä, kun mennään salille ja tartutaan painoihin.

Vähän sama, kun esiteinit puhumassa pillujutuista.

Viimeksi muokattu:
Nuo hienot termit taitaa vaan olla työkalu markkinoia omaa juttuaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom