Maltalainen punnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pappi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Otsikon niminen punnerrustyyli siis kyseessä. Mistään en löydä oikein mitään aiheeseen liittyvää, joten kysynkin täältä mitä mieltä olette tuosta tyylistä.

Liike on siis kuin etunojapunnerus, mutta kädet lähellä lonkkia ja leveällä
http://xercisefactor.com/view_video.php?viewkey=5e7efeb46db8f10a7405 (en ihan noin leveällä vielä ole kokeillut ettei olkapäät heti hajoais)

Itse kokeilin tuota ja tuntu todella tehokkaalta, tosin en muutenkaan kovin hyvä normi etunojapunnerruksissa kun menee max 30-35. Mutta maltalaisessa punnerruksessa toistomäärä jää paljon pienemmäksi, mikä ainakin omasta mielestä pelkästään hyvä asia.

Ja liike tuntui ottavan etuolkapään alueelle hyvin, sitä en sitten tiedä missä sen pitäis tuntua :D

"Maltese pushups are sometimes used to prepare athletes shoulders for the training of maltese on rings/floor"

Maltalainen kohdassa 0:28

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No juu samassa asennossa näytti olevan kohdassa 0:28...Mutta ei tuo nyt ihan punnerrukselta silti näyttänyt. Paljon löytyy videoita noista renkailla taiteilijoista, mutta ei niitä kai sitten kukaan muu tomppeli lattialla tee kuin minä :D

Perkele kun sais tuollaset renkaat kattoon roikkumaan...

No juu samassa asennossa näytti olevan kohdassa 0:28...Mutta ei tuo nyt ihan punnerrukselta silti näyttänyt.

Joo ei maltalainen olekaan punnerrusliike, vaan se tehdään jalat ilmassa ja kädet suorana/kyynärvarret lukittuina, tehtiin se sitten permannolla tai renkailla. Tuota punnerrusta käytetään vahvistamaan ilmeisesti etuolkapäitä, mutta ei tuolla silti pääse lähellekään maltalaista miltään kantilta katsottuna. Eli: Maltalainen, ja Maltalainen punnerrus on eri liikkeitä.

Itse olen treenannu renkailla/kehonpainolla kutakuinkin vuoden verran, ja kehitys ja treeni on moninverroin parempaa kun mitä ikinä painojen kanssa pelleiltäessä. Fysiikka on parantunu mielettömästi, sekä vielä se että voimistelutyylinen treeni kehittää voimaa AIVAN erilailla kun tanko/puntit.

Joo ei maltalainen olekaan punnerrusliike, vaan se tehdään jalat ilmassa ja kädet suorana/kyynärvarret lukittuina, tehtiin se sitten permannolla tai renkailla. Tuota punnerrusta käytetään vahvistamaan ilmeisesti etuolkapäitä, mutta ei tuolla silti pääse lähellekään maltalaista miltään kantilta katsottuna. Eli: Maltalainen, ja Maltalainen punnerrus on eri liikkeitä.

Itse olen treenannu renkailla/kehonpainolla kutakuinkin vuoden verran, ja kehitys ja treeni on moninverroin parempaa kun mitä ikinä painojen kanssa pelleiltäessä. Fysiikka on parantunu mielettömästi, sekä vielä se että voimistelutyylinen treeni kehittää voimaa AIVAN erilailla kun tanko/puntit.

Aaaaaivan, perkele tajusin vasta nyt täysin mitä meinasit tolla "Maltese pushups are sometimes used to prepare athletes shoulders for the training of maltese on rings/floor", hyvä minä.

Mutta, eiköhän tuota lattialla väännettävää varpaat maassa tyylistä punnerrustakin voi ihan hyvin tehdä mitä alunperin tarkotin, vai mitä mieltä merkkari on?
Hyödylliseltä ainakin tuntuu, olkapäät ilmottanu aika hyvin että niillä on tehnyt jotain.

Kyllä varmasti sellanen treeni mitä tekee kehonpainolla on tehokasta, kehittää kehonhallintaa ja sellasta...Miten sen nyt sanois, kestävää voimaa, fysiikka parempi kuin sellasella joka pyrkii vain isoihin lihaksiin ja muuttuu kömpelöksi körmyksi. Mutta jokainen tyylillään tietysti.
Noh, nyt meni jo vähän alkuperäisestä aiheesta sivuun...

Mutta, eiköhän tuota lattialla väännettävää varpaat maassa tyylistä punnerrustakin voi ihan hyvin tehdä mitä alunperin tarkotin, vai mitä mieltä merkkari on?

En ole merkkari, mutta voisin mökeltää tähän väliin että lattialla tehtävät pseudopunnerrukset / maltalaiset punnerrukset(?) on erinomainen värkki vahvistaan olkapäitä. Vielä jos jumppapallon päälle nostat jalat ja pyrit tekemään hitaita, hallittuja toistoja (ja tosiaankin pitämään ne kätöset kokoajan samalla tasolla, tuppaa väsyessä hiipimään olkapäiden tasalle lepoasennossa) niin liike tehostuu.

Oon ite pitäny nuissa dynaamisissa liikkeissä ohjeena että max 6 toistoa, sitten alan vaikeuttamaan. Esimerkiksi tuossa pseudossa se onnistuu hyvin jumppapallon/muun esineen kans kun vaan nojaat enemmän ja enemmän eteenpäin ja käännät sormet takaviistoon. Loppupeleissä tuo ois tarkotus tehä sormet kokonaan taaksepäin jotta kyynärvarsi pääsee kokonaan suoristumaan.

EDIT: Joo ja teen ite näitä aika aktiivisesti ja on tullu tulosta.

En ole merkkari, mutta voisin mökeltää tähän väliin että lattialla tehtävät pseudopunnerrukset / maltalaiset punnerrukset(?) on erinomainen värkki vahvistaan olkapäitä. Vielä jos jumppapallon päälle nostat jalat ja pyrit tekemään hitaita, hallittuja toistoja (ja tosiaankin pitämään ne kätöset kokoajan samalla tasolla, tuppaa väsyessä hiipimään olkapäiden tasalle lepoasennossa) niin liike tehostuu.

Oon ite pitäny nuissa dynaamisissa liikkeissä ohjeena että max 6 toistoa, sitten alan vaikeuttamaan. Esimerkiksi tuossa pseudossa se onnistuu hyvin jumppapallon/muun esineen kans kun vaan nojaat enemmän ja enemmän eteenpäin ja käännät sormet takaviistoon. Loppupeleissä tuo ois tarkotus tehä sormet kokonaan taaksepäin jotta kyynärvarsi pääsee kokonaan suoristumaan.

EDIT: Joo ja teen ite näitä aika aktiivisesti ja on tullu tulosta.

Noniiin sentään joku tekee noita! Kiitän hyvistä vinkeistä! Täytyy itsekkin ottaa joku pallo tai koroke käyttöön sitten kun alkaa sujumaan, tai vois sitä kai jo nyt kokeilla kun menee vähän yli 10. Täytyy vaan ottaa rauhallisesti aluks ettei olkapäät sano "poks" :D

Vähän asiasta metsään, yhden käden punnerrus olis myös aika kiva oppia. Siitä ei ainakaan vielä tule yhtään mitään kun kokeilin...Onnistuuko muut tuossa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniiin sentään joku tekee noita! Kiitän hyvistä vinkeistä! Täytyy itsekkin ottaa joku pallo tai koroke käyttöön sitten kun alkaa sujumaan, tai vois sitä kai jo nyt kokeilla kun menee vähän yli 10. Täytyy vaan ottaa rauhallisesti aluks ettei olkapäät sano "poks" :D

Vähän asiasta metsään, yhden käden punnerrus olis myös aika kiva oppia. Siitä ei ainakaan vielä tule yhtään mitään kun kokeilin...Onnistuuko muut tuossa?

No onnistuu. Eihän tuo nyt niin kauhean vaikeaa ole, tasapainosta vaan kysymys loppupeleissä, eli siitä että osaa jännittää oikeita lihaksia (eli työntävän käden vastakkaista jalkaa lattiasta läpi). Kokeileppa vaikka aluksi pysyä siinä ykp asennossa. Sitten kun pysyt siinä vaikka 30sek niin veikkaan että pystyt jo tekeen toiston, kun maltalaisiakin menee.

Imho tuo ei ole niin hyödyllinen taito että sitä kannattaa erikseen treenata, ellei ole ihan varma että se sopii ohjelmaan. Se on aika kuormittava etuolkapäälle ja helposti sillä rikkoo ittensä. Helpommin kuin maltalaisilla (älä nojaa käden puolelle toiston aikana).

Hmm, no joo taitaa se olla enimmäkseen tekniikkalaji sitten. Parempi varmaan pysytellä kahden käden varassa että terveyskin säilyy eikä tule parin kuukauden paussia hajonneen olkapään takia.

Sitä ei muuten moni tajuakaan paljonko voimaa ja kehonhallintaa nuo voimisteluliikkeet vaativat. Itsekin aika monta vuotta salilla treenanneena kuvittelin olevani jo hieman voimakaskin, ja moni tuttu ihastellut miten hyvin on tullut lihasta ja massaa. Vaan eipä riittänyt ruuti juuri mihinkään, kun kävin paikallisen voimisteluseuran treeneissä testaamassa noita voimistelijoiden perusjuttuja. Leverit ja planchet ja muut oli kyllä kaukana, puhumattakaan että renkailla olisi pystynyt mitään järkevää tekemään. Tuntuivat ihan tähtitieteellisiltä ne voimavaatimukset alussa :D

Mutta noita treenaillessa ihan mukavasti on alkanut tulemaan kehitystä ja etenkin "funktionaalista voimaa", eli voimaa jolla tekeekin jotain.

Vähän offtopiccina sen verran, että tiedättekö jotain näppäriä ranteiden vahvistustreenejä? Jostain toisesta threadista löysin mm. wrist pushupit, mutta nekin tuntuu olevan ihan liikaa minulle. Parantuvatko siinä tulokset vain tekemällä tyttötyyliin polvet maassa, vai kannattaisiko aloittaa ensin jollain muulla liikkeellä, ja siirtyä tuohon sitten, kun voimaa on enemmän? Vai onko minulla tekniikassa jotain vikaa, sillä nuo tuntuvat pirun kovilta tehdä - ei toivokaan että menisi normaalissa punnerrusasennossa (eli ei polvia maassa)?

Alota wrist push upit polvet maassa ja kädet vaikka iha polvien edessä, sit vähitellen kädet kauemmaks, ja lopulta polvet ylös maasta. Kyl ne ranteet kehittyy hitaasti mutta varmasti, ei kannata oottaa tos hirveen nopeita tuloksii. Ite oon tehny noita joku puol vuotta ja nyt vast pystyn tekeen niit polvet maassa ja kroppa suorana, vielä on siis matkaa kunno rannepunnerruksiin.

Muita tapoja vahvistaa ranteita on renkaissa false gripissä roikkuminen ainakin, ja sit ku menee nii leukoi ja muscle uppei. Ja sit normipunnerrukset mut sillee et ylös tultaessa noustat samalla kämmenen ilmaan, eli oot vaan tavallaan sisärystysten ja sormien varassa maassa. Ja alasmentäessä lasket taas koko käden maahan. Ja nääkin kannattaa tehä hitaasti ja hallitusti.

Vähän offtopiccina sen verran, että tiedättekö jotain näppäriä ranteiden vahvistustreenejä? Jostain toisesta threadista löysin mm. wrist pushupit, mutta nekin tuntuu olevan ihan liikaa minulle. Parantuvatko siinä tulokset vain tekemällä tyttötyyliin polvet maassa, vai kannattaisiko aloittaa ensin jollain muulla liikkeellä, ja siirtyä tuohon sitten, kun voimaa on enemmän? Vai onko minulla tekniikassa jotain vikaa, sillä nuo tuntuvat pirun kovilta tehdä - ei toivokaan että menisi normaalissa punnerrusasennossa (eli ei polvia maassa)?

rannepunnerrukset eli nuo wrist pushupit, sitten sormenpäillä, sekä normaalit punnerrukset niin että nostat kämmenet maasta yläasennossa, eli sormet jää maahan, oliko nää ny enklanniks "first knuckle pushups" tjsp. Noita kolmea teen yleensä ite jokaista kympin, tai sitten pelkkiä wristejä 2x12. Kyllä ne ranteet siitä vahvistuu kun muistaa vaan tehä aktiivisesti sitä rannehuoltoa. Ennen ja jälkeen treenin. Mulla meni yli puoli vuotta ennekun rupesin tekemään normi asennosta noita wristejä, otti se senverran ranteisiin.

Ja yhdenkäden punnerruksessa, kuten monissa, monissa voimisteluliikkeissä keskikeho eli core on suuressa roolissa. L-sittejä vaan kehiin, hyötyä on melkeinpä joka liikkeeseen alkutaipaleella.

Punnerruksiin tullut pirusti lisää mielenkiintoa viime päivinä, ennen ei kiinnostanu yhtään:thumbs:

Tähän väliin siis suuri kiitos kaikille vastaajille!

Ok, kiitokset kommenteista. Ei muuta kuin nieltävä ylpeys ja tehtävä polvillaan noita rannepunnerruksia aluksi :P

Ja noita first knuckle pushuppeja en olekaan kokeillut aiemmin, pitääkin testata niitä myös.

Suositut

Back
Ylös Bottom