Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Ilkeä sanoisi, että pysyisi mannet ja somput vain siellä Meri-Rastilassa niin kunnon ihmiset sais olla rauhassa keskustassa ;)
.

Toihan kuvaa erittäin hyvin sitä asennetta mikä sulla on. Ite en haluis asua keskustassa, koska tykkään olla "luonnommassa" mut en mä nyt sentään kokemuksetta ala dissaamaan.

Montako päivää oot asunut Itä-Helsingissä?

Mä haluisin nähdä ne somput ja mannet. Voihan toki olla, että ne on kaikki vaikkapa myllypurossa, kun ei niitä just täälläpäin näy..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähtityttö sanoi:
Mä haluisin nähdä ne somput ja mannet. Voihan toki olla, että ne on kaikki vaikkapa myllypurossa, kun ei niitä just täälläpäin näy..

Kumma miten mä nään Meri-Rastilassa niitä tummahipiäisiä ulkomaaneläviä ja myöskin kotimaista vähemmistöä.
 
Sumu sanoi:
Kumma miten mä nään Meri-Rastilassa niitä tummahipiäisiä ulkomaaneläviä ja myöskin kotimaista vähemmistöä.

Asut siellä?

Kyllähän niitä ON, mutta niitä nyt on joka paikassa PK-seudulla. Ei voi sanoa, että niitä olisi pelkästään täällä.
 
Tähtityttö, ei mun tartte asua pätkääkään Malmilla ymmärtääkseni ettei se parasta aluetta ole. Ei tartte kun lukea tätä ketjua ja jo entiset asukkaat antaa pahaa noottia. Luonnonhelmaa löytyy jo Lauttasaaresta. Siellä asuttiin 6kk merenrannalla, todella rauhallista aluetta, väittäisin, että se länärin toinen puoli on rauhallisempaa missä itse nyt asut. Sattuu vain olemaan sitten helvetisti kalliimpi alue.

Silti kun keskustaan pääsi muuttamaan, niin kyllä on ollut mukavaa enkä pois muuta, korkeintaan Tukholman keskustaan voisi muuttaa.

edit:

usko pois tähtityttö, Sumulla on näkemystä vähän helvetisti enemmän mitä täällä stadissa eri alueilla rullaa noita ulkomaalaisia. Eli älä edes väitä tässä vastaan.
 
Tähtityttö sanoi:
Asut siellä?

Kyllähän niitä ON, mutta niitä nyt on joka paikassa PK-seudulla. Ei voi sanoa, että niitä olisi pelkästään täällä.

En asu enkä kuuna helvetin päivänä muuta Meri-Rastilan tielle, Meri-Rastilaan tai Rastilaan muutenkaan. Tai siis niin ainakin luulen, että en muuta.

Kyllä PK-seudulla on ulkomaalaisia paljon, mutta varsinkin tietyille alueille tuntuu keskittyvän tätä poppoota keskimääräistä enemmän.
 
Mike sanoi:
Tähtityttö, ei mun tartte asua pätkääkään Malmilla ymmärtääkseni ettei se parasta aluetta ole.

Niin, mutta mä puhuinkin nyt Idästä. Oot dissannu sitä jo tuolla toisessa topicissa (Helsingin asuinalueet) etkä vieläkään vastannut. Kuinka monta päivää olet siellä asunut, kun sulla on varaa lytätä se suunnilleen slummina?!?

Kaikilta alueilta löytyy varmasti niin hyvää kuin pahaakin sanottavaa. VITUTTAA vaan ihmiset, jotka ei itse ole koskaan käyneetkään paikan päällä, vaan uskoo jotain urbaanilegendoja. Tähän syyllistyin itsekin, kun vielä kolme vuotta sitten olin sitä mieltä, että itään en muuta kuin kuolleen ruumini yli, mut täällä ollaan, ja en millään tahtoisi enää pois! Jos sulla on joku hyvä perustelu sille, että itä on slummi ja paska mesta, ok, keskustellaan, mut älä nyt ihan tosta vaan lyttää!!

usko pois tähtityttö, Sumulla on näkemystä vähän helvetisti enemmän mitä täällä stadissa eri alueilla rullaa noita ulkomaalaisia. Eli älä edes väitä tässä vastaan.

Väitän jos haluan. Ja Sumu on sitten joku vähemmistötutkija? Tää on keskustelupalsta, ja täällä saa keskustella (meinasin laittaa tähän että vapaasti, mutta en uskaltanut).
 
Sumu sanoi:
En asu enkä kuuna helvetin päivänä muuta Meri-Rastilan tielle, Meri-Rastilaan tai Rastilaan muutenkaan. Tai siis niin ainakin luulen, että en muuta.

Vannomatta paras.. ;)

Kyllä PK-seudulla on ulkomaalaisia paljon, mutta varsinkin tietyille alueille tuntuu keskittyvän tätä poppoota keskimääräistä enemmän.

Juu, mutta keskittymiä on ihan muualla kuin Itä-Helsingissä (malminkartano manneineen jne).
 
Vastaa nyt kuitenkin, muutaisitko sinne jos olisit muuttamassa New Yorkiin? Ihan simppeliä, osaatko siis vastata?

Vastaan sun puolesta ja heitän vastakysymyksen.

Mike - muuttaisitko Harlemiin jos olisit muuttamassa New Yorkiin?
Tähtityttö - en muuttaisi
Mike - miksi et?
Tähtityttö - koska se on aika huono mesta siellä
Mike - mistä tiedät kun et ole asunut siellä?

get the point?

Tässä ei verrata Harlemia Itä-Helsinkiin, vaan hieman annetaan perspektiiviä miten ihmiset voivat yleisen käsityksen mukaan tehdä omia johtopäätöksiään.

Anyways, idässä on varmaan hyviä paikkoja asua, siitä ei ole epäilystä. Voisin hyvin asua Kulosaari jos nyt en diggaisi city-miljööstä. Mutta on ihan turha taistella Etelä-Helsingin arvostettuja alueita vastaan argumentoimalla ettei joku ole asunut idässä.
 
Mike sanoi:
Vastaa nyt kuitenkin, muutaisitko sinne jos olisit muuttamassa New Yorkiin? Ihan simppeliä, osaatko siis vastata?

Luultavasti en, koska olen kuullut että siellä pääsee hengestään.

Tässä ei verrata Harlemia Itä-Helsinkiin, vaan hieman annetaan perspektiiviä miten ihmiset voivat yleisen käsityksen mukaan tehdä omia johtopäätöksiään.

Huono esimerkki. Montako kertaa olet kuullut Itä-Helsingin jengitappeluista ja että täällä pääsisi hengestään (vertaa sitä kuitenkin sitten tuohon Harlemiin tai johonkin Bronxiin, kun kerta haluat ottaa tuollaisen mittakaavan kehiin).

Ja edelleenkään ET OLE VASTANNUT siihen alkuperäiseen kysymykseeni.
 
Hupella on yksi mehukas juttu Malmilta. Ehkä saamme sen kuulla?
 
Tähtityttö sanoi:
Juu, mutta keskittymiä on ihan muualla kuin Itä-Helsingissä (malminkartano manneineen jne).

Oletko koskaan asunut Malminkartanossa?

Itse en ole Maltsussa heiluessani kokenut että siellä romanit heiluisivat ainakaan yhtään enempää kuin Havrastbölessä (tai mikä nyt olikaan på svenska). Tosin hiukka rauhattomalta se Maltsukin tuntuu.
 
Sumu sanoi:
Itse en ole Maltsussa heiluessani kokenut että siellä romanit heiluisivat ainakaan yhtään enempää kuin Havrastbölessä (tai mikä nyt olikaan på svenska). Tosin hiukka rauhattomalta se Maltsukin tuntuu.

Mitä tästä voimme päätellä?

Että keskittymiä ei siis ole ainakaan Idässä eikä Maltsussa.

Anteeksi. En ole asunut maltsussa, oleillut siellä vain jonkin verran.
 
Tähtis, kyllä niitä keskittymiä nimenomaan on idässä ja pohjoisessa. Eivät ne keskittymät näiden osalta ainakaan keskustassa, Kalliossa tai Töölössä ole. Tuskin myöskään Munkassa tai Etelä-Haagassa, Paloheinässä tai Pakilassa näin muutamia mainitakseni...

Vuosaari kokonaisuudessaan vetää näitä tummahipiäisiä aika kiitettävästi.
 
Sumu sanoi:
Eivät ne keskittymät näiden osalta ainakaan keskustassa, Kalliossa tai Töölössä ole. Tuskin myöskään Munkassa tai Etelä-Haagassa, Paloheinässä tai Pakilassa näin muutamia mainitakseni...

Tässä olet kyllä oikeassa.

Mistä tulikin Pakilassa pienen ikäni asuneena mieleeni, että Maunulassa jos missä on manneja kyllä pilvin pimein.
 
Heh. Mä voisin ottaa tähän keskusteluun kantaa näin 136km Helsingistä :lol2:

Paras kaverini asui 3 vuotta Malmilla, ihan siinä Malmintorin kupeessa uusissa kerrostaloissa. Muistini mukaan ei koskaan valittanut mitään, sen verran sanoi että iltaisin/öisin ei viitsinyt siinä aseman liepeillä pyöriä vaan ajeli ilta/yövuoroista taksilla kotia. Muuten ei tainnut koskaan mitään sanoa...

Itse olen n. 2-3 vuoden ajan asustellut töiden takia aina noin 4-5vrk/vko Helsingissä, paikkoina Vuosaari, Malminkartano, Lauttasaari ja ihan keskustassa. Näistä kyllä huonoimpia oli nuo Malminkartano ja Vuosaari/Meri-Rastilan alueet. Malminkartano ei niinkään mutta tämä toinen oli... Huh huh... Sanat eivät riitä kertomaan...? :)
 
Back
Ylös Bottom