Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Grosskopf sanoi:
Tähän pitää kommentoida. Siis Rastilan puoli on se mustien paikka, siellä on ihan 'tutkitusti' eniten noita maahanmuuttajia. Siihen on TT:nkin turha mussuttaa mitään. Tosin Columbuksellahan ne kaikki sitten lopulta pyörii, vaikka ne asuisi millä puolella Vuosaarta tahansa.

Romaneja ei kyllä kovinkaan paljon näy, enemmän täällä oravia ja kettuja pyörii.

Ja kaikenkaikkiaan täällä on kovin rauhallista, vaikka porukka olisi minkä väristä. Tosin mitä tummempi äijä, sitä kovempaa se puhuu/huutaa. Mutta ei sekään alueesta vaarallista tee.

Mun käsityksen mukaan varsinkin se Mogadishun (Meri-Rastilan) ja Mogadishu Avenuen puoli on hyvin päivettyneiden ihmisten aluetta, tosin ei Rastilakaan aina rauhallisuudellaan vakuuta. Ja IMO kohti Kallahtea sama meno jatkuu. Kyllä tuolla Kaivonkatsojantien nurkilla sitä samaa väkeä pyörii riittävästi.

Romaneita pörii jonkin verran Mogadishussa, tosin ehkä hieman enemmän siellä Rastilan puolella.

Omissa teksteissäni en kai ole antanut ymmärtää ko. paikkojen olevan vaarallisia, ehkä lähinnä hieman levottomia. Tosin kaikki on niin suhteellista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Kyllähän ne spuget ottaa arskaa tossa Kampin keskuksen edessä tyytyväisenä, ei siinä mitään. Ne aiheuttavat aina vastemielisiä reaktioita ja tekisi mieli potkia niiltä päät irti ja päästää tuskistaan.

Tosiaankin, mistä helvetistä ne tulee keskustaan ja mihin ne katoaa talvella? Jostain niiden on tultava, ei ne nyt missään kaivarissa asu. Jossain on niiden pesäke ja siellä niitä on oltava enemmän.

Helsingissä on melkoisen paljon kodittomia; osa tyypeistä on varmasti niitä.
 
Huppe sanoi:
Mitä väliä sillä itse asiassa on kuka sen on polttanut? Malmilla poltetaan roskiksia/varastoja, ammutaan naapureja ja heitellään isoja kiviä olohuoneen ikkunoista sisään. Mielestäni tässä on jo useita syitä miksi Malmille ei kannata muuttaa.
Keskustassa poltetaan ullakkovarastoja ja kellarivarastoja,Tehtaankadun tapauksessa pari vuotta sitten polttaja oli talon oma mielipuoliasukas.
Ehti sytyttää useamman palon ennenkuin jäi kiinni.
 
Kuli sanoi:
Keskustassa poltetaan ullakkovarastoja ja kellarivarastoja,Tehtaankadun tapauksessa pari vuotta sitten polttaja oli talon oma mielipuoliasukas.
Ehti sytyttää useamman palon ennenkuin jäi kiinni.
Taisi asustella itse Pietarinkadulla, noh siellä hän taisi polttaa myös jotain, tai ainakin yritti sitä? Itse katselimme omasta ikkunasta tuota tulipaloa joka oli viereisessä talossa, tilasimme pizzaa niin pizzamies joutui jättämään autonsa Tarkk'ampujankadulle koska Tehtaankatu oli "vähän" tukossa :D
 
No summa summarum.

2005 Trendissä(joo luen naistenlehtiäkin) 30 vuotias Sari Lähteinen Iisalmesta kertoo omin sanoin järkyttävää faktaa "Helsinki ei pidemmän päälle ole hyväksi ihmiselle". Eli nyt kaikki muutetaan metsään asumaan, täällä tulee Sarin, tuon panimotyöntekijän mielestä hulluksi. :jahas:
 
Sumu sanoi:
Mun käsityksen mukaan varsinkin se Mogadishun (Meri-Rastilan) ja Mogadishu Avenuen puoli on hyvin päivettyneiden ihmisten aluetta, tosin ei Rastilakaan aina rauhallisuudellaan vakuuta. Ja IMO kohti Kallahtea sama meno jatkuu. Kyllä tuolla Kaivonkatsojantien nurkilla sitä samaa väkeä pyörii riittävästi.

Romaneita pörii jonkin verran Mogadishussa, tosin ehkä hieman enemmän siellä Rastilan puolella.

Omissa teksteissäni en kai ole antanut ymmärtää ko. paikkojen olevan vaarallisia, ehkä lähinnä hieman levottomia. Tosin kaikki on niin suhteellista.

Mulle itseasiassa tuo Rastilan/MeriRastilan raja on epäselvä. Riittää, että en asu kummassakaan, vaan ihan täällä 60-luvulla rakennetulla alueella.

Vaarallisuuskommentointi ei ollut sinulle.
 
Noh, aikomus on muuttaa Helsinkiin elokuun alussa. Näyttää nyt siltä, että mun pitää ostaa joku käsiase, että selviän hengissä missään syrjäisemmässä kaupunginosassa. Luotiliivit ois varmaan myös tarpeen..
 
rilliturpa sanoi:
Noh, aikomus on muuttaa Helsinkiin elokuun alussa. Näyttää nyt siltä, että mun pitää ostaa joku käsiase, että selviän hengissä missään syrjäisemmässä kaupunginosassa. Luotiliivit ois varmaan myös tarpeen..
Pysyt vain siellä laitamilla etkä koskaan tule keskustaan. Täällä on ihmiset töykeitä kusipäitä jotka luulee että ovat tärkeitä ja kiireisiä. Täällä on myös spurgujen keskittymä ja paljon yön timoja. Saastettakin aivan helvetisti, hyvä kun paskalle taipuu.

Mäkin tulin tänne mansesta, niin olin ihan ok, mutta kun astuin ekan kerran jalallani Mannerheimintielle, niin samantien luulin olevani vitun tärkeä ja kiireinen, muutuin spurguksi ja ihonväri muuttui. Menin nokkapitkällä hetken aikaa kunnes pääsin turvaan autoon ja kun pääsin pois keskustasta, niin olinkin taas ihan ok. Kumma paikka.
 
Mike sanoi:
Pysyt vain siellä laitamilla etkä koskaan tule keskustaan. Täällä on ihmiset töykeitä kusipäitä jotka luulee että ovat tärkeitä ja kiireisiä. Täällä on myös spurgujen keskittymä ja paljon yön timoja. Saastettakin aivan helvetisti, hyvä kun paskalle taipuu.

Mäkin tulin tänne mansesta, niin olin ihan ok, mutta kun astuin ekan kerran jalallani Mannerheimintielle, niin samantien luulin olevani vitun tärkeä ja kiireinen, muutuin spurguksi ja ihonväri muuttui. Menin nokkapitkällä hetken aikaa kunnes pääsin turvaan autoon ja kun pääsin pois keskustasta, niin olinkin taas ihan ok. Kumma paikka.

Marttyyri... :D
 
rilliturpa sanoi:
Noh, aikomus on muuttaa Helsinkiin elokuun alussa. Näyttää nyt siltä, että mun pitää ostaa joku käsiase, että selviän hengissä missään syrjäisemmässä kaupunginosassa. Luotiliivit ois varmaan myös tarpeen..

Kyllä. Itse myös juoksen kauppaan, ja ostan sieltä aina viikon ostokset kerralla. Näin minun tarvii kuleksia kaduilla mahdollisimman vähän. Kadut ovat julmia täällä. Vain vahvimmat ja nopeimmat selviävät ylipäätänsä hengissä.

Malmilla ei saa olla rauhassa kotonaankaan kun viskovat kiviä olohuoneen ikkunoista sisään. Haarniskaa suositellaan käytettäväksi sisätiloissa.
 
Herneet sulla on nenässä, myönnä pois. Onko se nyt sulta pois, että muut ihmiset pitävät keskustaa ylihinnoiteltuna alueena asumiseen kannalta? Muutenkin oot pyrkinyt käsittämään kaiken tässä threadissa niin väärin kuin mahdollista.

Toisaalta kyllähän sun täytyy keskustaa ny. puolustella, kun oot sieltä helvetin kalliin kämpän hommannut. Turha tässä on enää mitään argumentoida, kun et osaa meikäläisen tekstejä enää objektiivisesti lukea.

Siellä keskustassa on varmaan jotain aivan käsittämättömän hienoa, mitä tavallinen tallaaja ei tajua, kun siellä kannattaa kämpistä maksaa niin helkutisti enemmän.

Mutta joo, koska en asu Malmilla, enkä ole koskaan asunutkaan, en puutu tähän keskusteluun tämän enempää. Yksi valopää kun ei pysty edes tekemään eroa sanojen "tunnelma/ilmapiiri" ja "asukas" välille, en viitsi tänne enempää kirjoitella.
 
rafael sanoi:
Herneet sulla on nenässä, myönnä pois. Onko se nyt sulta pois, että muut ihmiset pitävät keskustaa ylihinnoiteltuna alueena asumiseen kannalta? Muutenkin oot pyrkinyt käsittämään kaiken tässä threadissa niin väärin kuin mahdollista.

Toisaalta kyllähän sun täytyy keskustaa ny. puolustella, kun oot sieltä helvetin kalliin kämpän hommannut. Turha tässä on enää mitään argumentoida, kun et osaa meikäläisen tekstejä enää objektiivisesti lukea.

Siellä keskustassa on varmaan jotain aivan käsittämättömän hienoa, mitä tavallinen tallaaja ei tajua, kun siellä kannattaa kämpistä maksaa niin helkutisti enemmän.

Hyvää tekstiä. Olen samaa mieltä alusta loppuun.
 
Malmilla tulee työn puolesta oltua suhteellisen paljon, eikä tuo alue (malmintori/aseman lähiympäristö) ainakaan positiivisesti ole päässyt yllättämään.. Varmasti malmilla on alueita missä saa asua rauhassa ja viettää sitä taviksen mukavaa lähiöelämää ilman häiriöitä, mutta itse en malmille muuttaisi.. :)
Ei vaan tee mieli maksaa senttiäkään asunnosta alueella jossa pyörii omasta mielestäni häiritsevässä määrin juoppoja, narkkeja, romaaneja jne.. Ma aamuisin töihin tullessa on äärimmäisen piristävää haistella sitä oksennuksen ja kusen hajua, mitä mm. aseman tunneli on tulvillaan..:haart:

Itsellä on muutto edessä ja listan kärjessä keskusta/munkkiniemi.. TIEDÄN JOO, keskustassakin on narkkeja ja muita kaikenkarvaisia elukoita (ylpeitä pikkukauppiaita) vaikka millä mitalla, mutta eivätpä ole tähän mennessä olleet mulle häiriöksi saakka..

Malmi asuinalueena on mielestäni sieltä huonoimmasta päästä. :eek:
 
Vakavasti puhuen jos minulla olisi fyrkat niin ostaisin välittömästi kämpän kantakaupungista.Uusi 90-luvulla rakennettu talo parkkitilat kellarissa iso terassi ja merinäköala,kävelymatkan päässä stadin hienot terassit ja kaupat tä olisi luksusta!!
Eiranrantaan rakennetaan nyt unelmakämppiä,vituttaa olla köyhä!!!!

P.S Asuin Krunikassa 23vuotta se on ihan huippumesta
 
Sami82 sanoi:
Ma aamuisin töihin tullessa on äärimmäisen piristävää haistella sitä oksennuksen ja kusen hajua, mitä mm. aseman tunneli on tulvillaan..:haart:
Mun työpaikka on tunnelin / putken toinen pää:haart: .
 
Tyttöystävä asuu Malmilla eli itsekin vietän siellä aika paljon aikaa.
Eipä ole ihmeitä sattunut,asema on tosin hiukan rauhaton.

Ja siellä on grilli mistä saa maittavia lihiksiä... :kuola:
 
Back
Ylös Bottom