Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Faija asuu Malmilla, eikä paikassa tunnu olevan mitään vikaa. Ainakin faijan talo/rappu on erittäin rauhallinen ja mukavalla paikalla. Eri asia on sitten, haluaako asua paikassa, joka on täynnä taloja ja taloja. Plussaa on myös se, että assalla on hyvät palvelut ja yhteydet. Eihän se Malmin asema mikään maailman miellyttävin paikka ole, mutta ei siellä tarvitse pyöriä/hengeilla, vaan hoitaa vain omat asiansa, jolloin paikassa ei ole pahempaa vikaa. Mistään Helsingin Harlemeista ei kannata puhua, koska Helsinki on erittäin turvallinen kaupunki kaikkialla - ja jos ryöstetyksi tai turpaanvedetyksi joutuu, on se lähinnä pirun huonoa tuuria.

Itse asustelen Kontulassa, ja paikka on mielestäni mitä mainioin, koska palvelut ja luonto ovat plussaa. Lisäksi saneeraukset ovat parantaneet seudun ilmettä mukavasti. Hauskinta tässä asuinpaikassa ovat kaverien reaktiot. Esimerkki kielikurssilta (keskustassa asuva kaveri): - Siis mitä? Jätkä asuu Kontulassa? Vitun kovis! Hullu jäbä, väität ettet oo koskaan tapellu siellä ja väität viihtyväsikin? Siellähän asuu vaan narkkeja ja hampunviljelelijöitä, jotka riehuu.... :jahas:

:D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulipa tässä vaan ajettua Malmilla, ajoin Neuvostoliiton entisen kodin ohi ja huomasin että roskis/varasto-kompleksista oli jäljellä vain pari pystyssä olevaa kakkosnelosta ja kivijalka sekä kuorma-autollinen hiiliä ja tuhkaa. Joku narkki polttanut koko roskiksen ja varaston + postilaatikot vai mitä hittoa siinä nyt olikaan. :lol2:

Malmin kauppatie 6 on osoite jos ei usko, valitettavasti kamera ei ollut mukana.

Että se siitä Malmista ;)
 
Olen elänyt noin kuukauden elämästäni suhteellisen korkealle rankatussa nottinghamin Radfordissa (oli silloin englannin 3. rikollisin kaupunginosa). Jossa riehui ainakin pitkän aikaa aserikollisuutta ja muuta suurempaakin jäynää kuten murhia ja rasismia. Kertaakaan en nähnyt mitään epäilyttävää vaikka käytännössä kaikkina kurssi-iltoina liikuttiin todella myöhään ulkona ja usein vielä melkoisen humalassa.

Sen sijaan asuessani kauppalantiellä haagassa. Tuli naapuri kirves kädessä vastaan rappusissa eikä se ollut menossa pilkkomaan puita.

Eli kaikki on niin kovin suhteellista. Väärässä paikassa väärään aikaan johtaa yleensä huonoihin seurauksiin.

Malmista ei ole huonoja kokemuksia.
 
Huppe sanoi:
Tulipa tässä vaan ajettua Malmilla, ajoin Neuvostoliiton entisen kodin ohi ja huomasin että roskis/varasto-kompleksista oli jäljellä vain pari pystyssä olevaa kakkosnelosta ja kivijalka sekä kuorma-autollinen hiiliä ja tuhkaa. Joku narkki polttanut koko roskiksen ja varaston + postilaatikot vai mitä hittoa siinä nyt olikaan. :lol2:

Näit palaneen roskiskatoksen ja päättelit että tietenkin sen on joku narkki polttanut? :lol2: Yeah.
 
HC76 sanoi:
Näit palaneen roskiskatoksen ja päättelit että tietenkin sen on joku narkki polttanut? :lol2: Yeah.
Mitä väliä sillä itse asiassa on kuka sen on polttanut? Malmilla poltetaan roskiksia/varastoja, ammutaan naapureja ja heitellään isoja kiviä olohuoneen ikkunoista sisään. Mielestäni tässä on jo useita syitä miksi Malmille ei kannata muuttaa.
 
Huppe sanoi:
Mitä väliä sillä itse asiassa on kuka sen on polttanut? Malmilla poltetaan roskiksia/varastoja, ammutaan naapureja ja heitellään isoja kiviä olohuoneen ikkunoista sisään. Mielestäni tässä on jo useita syitä miksi Malmille ei kannata muuttaa.

On varmaan. Eiköhän niitä roskiksia poltella ja kiviä viskota ihan joka puolella. :lol2: Saa aika koomisia piirteitä jo tämä keskustelu.

Kuten hookoo tossa mainitsi niin riittää että olet väärässä paikassa väärään aikaan. Kuten sulle ja Neukkarille on näemmä käynyt aika pahasti, heh. Oli sitten kyseessä Malmi tai Inari.
 
Keskustelun yhteenveto: HC dikkaa malmista eikä kenenkään tule sanoa pahaa sanaa kyseistä paratiisista.
 
Huppe sanoi:
Keskustelun yhteenveto: HC dikkaa malmista eikä kenenkään tule sanoa pahaa sanaa kyseistä paratiisista.

Mitäs sä horiset jätkä? Mä oon asunu Malmilla puol vuotta eikä todellakaan ole minkäälaista rakkaussuhdetta syntynyt. Tiedä mistä puhut ennenkun alat tekemään johtopäätöksiäs. :curs:

Oon vaan sitä mieltä että parempi se paikka on kuin mitä täällä on puhuttu. Capish?

;) Laitetaan tuo vielä niin ei tule ikku.
 
Sumu sanoi:
Vuosaari kokonaisuudessaan vetää näitä tummahipiäisiä aika kiitettävästi.

Tähän pitää kommentoida. Siis Rastilan puoli on se mustien paikka, siellä on ihan 'tutkitusti' eniten noita maahanmuuttajia. Siihen on TT:nkin turha mussuttaa mitään. Tosin Columbuksellahan ne kaikki sitten lopulta pyörii, vaikka ne asuisi millä puolella Vuosaarta tahansa.

Romaneja ei kyllä kovinkaan paljon näy, enemmän täällä oravia ja kettuja pyörii.

Ja kaikenkaikkiaan täällä on kovin rauhallista, vaikka porukka olisi minkä väristä. Tosin mitä tummempi äijä, sitä kovempaa se puhuu/huutaa. Mutta ei sekään alueesta vaarallista tee.
 
Tähtityttö sanoi:
Niin, mutta mä puhuinkin nyt Idästä. Oot dissannu sitä jo tuolla toisessa topicissa (Helsingin asuinalueet) etkä vieläkään vastannut. Kuinka monta päivää olet siellä asunut, kun sulla on varaa lytätä se suunnilleen slummina?!?
Mä voin vastata Miken puolesta: ei yhtään päivää.

Malmin ohi menin lähijunalla hetken aikaa (tänne muutettaessa) töihin Tikkurilaan ja sillä asemalla näytti olevan aina jäätävää menoa. Muuta en siitä paikasta sitten tiedäkään.
Miksi se on niin et metrossa tuntuu ihmislaji muuttuvan, kun lähdetään itää kohti menemään? :D :D ;) Mutta luvalla sanoen kyllä nyt kesän tultua noita spugeja riittää myös keskustassa ihan riittämiin.. joskus oikein jää miettiin et mistä niitä sikiää ja mihin ne katoaa talvella?
 
Kyllähän ne spuget ottaa arskaa tossa Kampin keskuksen edessä tyytyväisenä, ei siinä mitään. Ne aiheuttavat aina vastemielisiä reaktioita ja tekisi mieli potkia niiltä päät irti ja päästää tuskistaan.

Tosiaankin, mistä helvetistä ne tulee keskustaan ja mihin ne katoaa talvella? Jostain niiden on tultava, ei ne nyt missään kaivarissa asu. Jossain on niiden pesäke ja siellä niitä on oltava enemmän.

Onneksi eivät ole vielä sentään järjestäytyneet ja alkaneet reviirejään puolustamaan.

Metro itään on kyllä aina kokemus. Aseman jälkeen tulee semmoista ryhmää aina matoon, että hohhoijaa. Kyllä on juhlaa kun menee Ruoholahteen päin.
 
Tuskin täällä voi kukaan Malmia Helsingin ykkösmestaksi väittää, mutta ihan uskomatonta tuubaa jotkut sopertaa. Neuvostoliittokin kohahdutti kertomalla miten asuessaan Malmilla joku oli puukotettu tai avaimia ei oltu lainattu....Aivan samalla tavalla sitä sattuu "paremmillakin alueilla" (Kaisaniemen lukuisat raiskaukset, proffa löyty slaissattuna Punavuoresta)jnejnejne..Ja muutenkin vähän ylimielistä noottia tullu tietyiltä tahoilta.
 
Inkeri sanoi:
Mutta luvalla sanoen kyllä nyt kesän tultua noita spugeja riittää myös keskustassa ihan riittämiin.. joskus oikein jää miettiin et mistä niitä sikiää ja mihin ne katoaa talvella?
No kato keskustassa on mukavampaa hengailla kuin lähiöissä... :)

Vakavasti ottaen suomalainen tasapäistämispolitiikka on vastuussa siitä, että AA-klinikat ja yms. narkkisuojat ja kämpät sijoitetaan hyville paikoille, ettei vaan pikku Piri-Petteri ja Pulsu-Kyllikki tunne itseään syrjityiksi. Joku ensisuojahan sijoitetaan nyt taas Lapuankadulle Kamppiin...:offtopic:
 
kohtis sanoi:
.
.Aivan samalla tavalla sitä sattuu "paremmillakin alueilla" (Kaisaniemen lukuisat raiskaukset, proffa löyty slaissattuna Punavuoresta)jnejnejne..Ja muutenkin vähän ylimielistä noottia tullu tietyiltä tahoilta.
Jokapaikassahan sattuu ja tapahtuu, toisaalla vaan useimmin kuin toisaalla. Omat ylimieliset kommentit johtuu ainakin osittain omista asumiskokemuksista Tampereella.. helposti ajattelee et "lähiöt on lähiöitä, ollaan missä kaupungissa tahansa" ja siitä ajatuksesta on vaan tosi vaikea päästää irti.
 
Mike sanoi:
Kyllähän ne spuget ottaa arskaa tossa Kampin keskuksen edessä tyytyväisenä, ei siinä mitään. Ne aiheuttavat aina vastemielisiä reaktioita ja tekisi mieli potkia niiltä päät irti ja päästää tuskistaan.

Tosiaankin, mistä helvetistä ne tulee keskustaan ja mihin ne katoaa talvella? Jostain niiden on tultava, ei ne nyt missään kaivarissa asu. Jossain on niiden pesäke ja siellä niitä on oltava enemmän.

Onneksi eivät ole vielä sentään järjestäytyneet ja alkaneet reviirejään puolustamaan.

Metro itään on kyllä aina kokemus. Aseman jälkeen tulee semmoista ryhmää aina matoon, että hohhoijaa. Kyllä on juhlaa kun menee Ruoholahteen päin.

Kyllä spurgut ajelee metrolla sekä itään että länteen yhtälailla.
siellä ne viettää aikaansa kunnes vartijat heittää ulos.
Meteroasemista Sörnäinen(kallio,hyvää seutua:lol2: )on ylivoimaisesti levottomin.
 
Kyllähän sitä mielummin asustelee täällä Espoossa esi-kaupunkialueella kuin Malmilla jossa olen duunissa ja jokapäivä tekemisissä denojen kanssa.
Mutta tuskin ne denat siellä Malmilla ja itä-stadissa omasta halusta hengaavat.

Miksi kaupunki sijoittaa halvat, paskaset vuokra-asuntonsa ryppäisiin kaupungin laidalle? Poissa silmistä, poissa mielestä? Hyvä kun tulevat "ihmisten ilmoille" niin edes jotkut näkisivät sen toisen puolen.

Aivan, kukaan ei sitä korkkia spurgujen puolesta avaa, mutta esim. ympäristö vaikuttaa ihmeen paljon ihmisen toimintaan.
Ei olisi Eiraa ellei olisi Myllypuroa.

"Köyhyys on talouskasvun kääntöpuoli"
 
Tähtityttö sanoi:
Mistä tulikin Pakilassa pienen ikäni asuneena mieleeni, että Maunulassa jos missä on manneja kyllä pilvin pimein.


Sulla on tähtityttö ilmeisesti sama reitti ollut kuin mulla, asuin ekat 20 vee Länsi-Pakilassa ja nyt Rastilassa :) Kai sä käyt Baraksella puntilla ?

Edit. Rastilassa on myös pientalo-alue (alkaa siitä fillarimestasta rantaan ja rajautuu Kalviikintiellä Shelliin) jossa ei varmasti asu yhtään somppua tai mannea.

Ikävän totta on tuo, mitä Mike kirjoitti metrosta. Käytän joka päivä ja melkosta porukkaa kyllä itäänpäin menee.
 
Tanko sanoi:
Sulla on tähtityttö ilmeisesti sama reitti ollut kuin mulla, asuin ekat 20 vee Länsi-Pakilassa ja nyt Rastilassa :) Kai sä käyt Baraksella puntilla ?

Joo. Länsi-Pakilassa 21 vuotta, sitten puksun kautta Puotilaan. En käy Baraksella, valitettavasti.. :D
 
Tähtityttö sanoi:
Joo. Länsi-Pakilassa 21 vuotta, sitten puksun kautta Puotilaan. En käy Baraksella, valitettavasti.. :D

Niin, mä jätin tosta omasta reitistäni Puksun pois, mutta sielläkin olen 4 vee asunut...eli ihan hyvät reitit sulla, rupee vaan käymään Baraksel, siel tarvitaan kaunottaria lisää.
 
Back
Ylös Bottom