Luin tähän asti. Jos pakko on tuollaista epäkunnioittavaa tekstiä kirjoittaa, niin esimerkiksi Sherdog tai Iltalehden kommenttiosio voisivat olla parempia paikkoja.
Mites se nyt menikään. Kerro, että et ole ikinä kilpaillut missään kamppailulajissa ilman, että kerrot sitä.
Nyt vähän kunnioitusta, kiitos.
Itse inhoan ottelijoiden dissaamista, pummiksi huutelemista jne. todella paljon. Kuitenkin tässä on mielestäni ihan pointti mukana. Valtamediassakin on esim. kiekkoilijoista, futareista, yms. ollut leijonat ja lampaat vertailu, jossa joku pelaaja voi saada esim. kolme lammasta esityksistään. Painotus sanalla esityksistään ks. ottelussa /turnauksessa suhteessa siihen, mitä olisi lupa odottaa.
Itse olen aikanaan Niinimäen kanssa sparraillut ja lukkopainissa hänet myös kisamielessä kohdannut. Sen lisäksi olen seurannut hänen menestystään Euroopan MMA-skenessä ja väkisinkin on pakko todeta, että kuti jäi pahasti piippuun ja potentiaali jäi saavuttamatta UFC-karkeloissa. Hän on mielestäni paljon kovempi ottelija, kuin mitä UFC-häkissä nähtiin, mutta mentaalinen puoli on yksi äärimmäisen tärkeä osa kokonaisuutta ja siinä taas verrokkina Makwan on aivan eri tasolla kuin esim. Niinimäki ja Kuivanen.
Missään tapauksessa en Niinimäkeä dissaa ja se, että onko lammas oikea termi vai loukkaava ilmaus on oma asiansa, mutta suhteessa kykyihinsä Niinimäki oli mielestäni lammas UFC-häkissä ja ei saanut ulosmitattua potentiaalia itsestään.
Kuten totesin heti alkuun, inhoan valtavasti ottelijoiden dissaajia, etenkin silloin kun he ovat sellaisia, jotka eivät ole ikinä otelleet, eivätkä välttämättä edes kunnolla lajia treenanneet, mutta ei näissäkään kannata yliherkäksi mielensäpahoittajaksi sortua. Joskus siellä on ihan oikea pointtikin takan, kun suhteuttaa kommentit odotuksiin, toteutuneisiin näyttöihin ja siihen millä tasolla otellaan.
Todella kova ottelija Niinimäki oli, mutta ikävä kyllä näimme selkeää alisuorittamista ja jäätymistä UFC:ssa ja tämän takia ura siellä jäi valjummaksi, kuin mitä mielestäni potentiaalia olisi ollut.