Makwan Amirkhani

Maku on kyllä aika tuulella käyvä ja fiiliksellä menevä kaveri, joka vaihtaa suuntaa nopeastikkin, jos näkee siihen aihetta. Välttämättä tämä ei ole kuitenkaan pitkässä juoksussa huono juttu. Tällä vaihtelevalla matkalla mies on nähnyt jos jonkinlaista treenimetodia ja saanut sparria vähän kaikenlaisilta kavereilta. Normi suomiottelijat taas taitaa pyöriä turhankin paljon niillä omilla hiekkalaatikoillaan ja sitten ihmetellään, kun menestystä ei tule.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en suosittelisi Makwanin tyylistä treenimallia kellekään ja monet muut suomalaiset vapaaottelijat ovat mielestäni järjestäneet harjoittelunsa järkevämmin. Jostain syystä Makwan kuitenkin on pärjännyt paljon paremmin kuin muut suomalaiset.

Ehkä se Makwan sitten tietää vapaaottelun harjoittelusta jotain sellaista, mitä minä en tiedä. :unsure:

Avaatko vähän tätä vielä? Makulla taitaa olla aika hajanainen toi treenipaletti, et tehdään vähän siellä täällä vai kuinka?
 
En ole niin tarkkaan seurannut miten Makwan treenailee, mutta ilmeisesti vaihtelua tulee ainakin. Se on toki hyvä juttu, etenkin jos havaitaan, että jossain asiassa on selkeitä puutteita ja koitetaan järjestelmällisesti tätä korjata. Toki pitkäjänteisyys on myös avainasemassa ja nopeita tuloksia tuskin tulee oikein millään yksittäisellä tavalla.

Punainen lanka siinä tekemisessä pitää olla koko ajan selvä, mutta siinä voi tehdä paljon muutakin, kuin pelkkää vapaaottelua.
Esimerkkinä voidaan mainita GSP, joka "ihan ok" pärjäsi ja hän nimenomaan treenasi vaparin lisäksi eri lajien erikoismiesten kanssa heidän omaa lajiaan. Ainakin Kanadan olympiajoukkueen kanssa mies kävi todella paljon painimassa ja BJJ:ta kävi Roger Gracien salilla käsittääkseni varsin paljon treenaamassa. Näiden lisäksi GSP lenteli ympäri maailmaa hakemassa erilaista kokemusta treeneihinsä. Kaikille tämä ei varmasti ole paras lähestymistapa, mutta ainakin GSP:lla tuotti kovaa tulosta.
 
Maku on kyllä aika tuulella käyvä ja fiiliksellä menevä kaveri, joka vaihtaa suuntaa nopeastikkin, jos näkee siihen aihetta. Välttämättä tämä ei ole kuitenkaan pitkässä juoksussa huono juttu. Tällä vaihtelevalla matkalla mies on nähnyt jos jonkinlaista treenimetodia ja saanut sparria vähän kaikenlaisilta kavereilta. Normi suomiottelijat taas taitaa pyöriä turhankin paljon niillä omilla hiekkalaatikoillaan ja sitten ihmetellään, kun menestystä ei tule.
Pyörikö maku ympäri maailmaa eri metodeilla ja sparrailemassa ennen UFC uraa?
 
Itse en suosittelisi Makwanin tyylistä treenimallia kellekään ja monet muut suomalaiset vapaaottelijat ovat mielestäni järjestäneet harjoittelunsa järkevämmin. Jostain syystä Makwan kuitenkin on pärjännyt paljon paremmin kuin muut suomalaiset.

Ehkä se Makwan sitten tietää vapaaottelun harjoittelusta jotain sellaista, mitä minä en tiedä. :unsure:
Eikä aika varmasti kuule ole ainoa
 
Tietääkö maku nyt lihasmassan kehittämiseen jonkun salaisuuden jota minä en, kun tän päivän iltalehden mukaan kuudessa viikossa on paino noussut 10kg josta valtaosa lihasta. Jos tosta on ees puolet totta, mulle tulee kyllä väkisin ajatus et nyt on alettu roinaa.
 
Jutussa ei lukenut mitään sellaista että tuosta kymmenestä kilosta olisi edes puolia lihasmassaa. Eikä Maku maininnut että hänen painonsa on noussut 10kg vaan että hänen painonsa ottelupäivänä on 71 kiloa ja nyt 82. Offilla veikkaisin että painaa noin 75. Toimittajat kirjottelee omiaan ja lukijat keksii lisää omia johtopäätöksiään paskalehtien jutuista.
 
Jutussa puhuttiin makun omasta salista. Muistan kun sitä alettiin rakentamaan ja vuosi tais olla 2016. Toivotaan, että saataisiin vietyä se tällä kertaa loppuun asti.
 
Joo tais olla, mutta en yhtään tie mitä sille lopulta tapahtu. Sitä oli kuitenkin jo jonkin verran rakennettukin. Nykyään se alue on purku-uhan alla.
 
Itse en suosittelisi Makwanin tyylistä treenimallia kellekään ja monet muut suomalaiset vapaaottelijat ovat mielestäni järjestäneet harjoittelunsa järkevämmin. Jostain syystä Makwan kuitenkin on pärjännyt paljon paremmin kuin muut suomalaiset.

Ehkä se Makwan sitten tietää vapaaottelun harjoittelusta jotain sellaista, mitä minä en tiedä. :unsure:

Tarkoittaako "et suosittelisi", että hän treenaa väärin? Vai miksi et suosittelisi? Tai miksi hänen tavallaan ei kannattaisi treenata?

Millä perusteilla muut harjoittelevat järkevämmin? Mikseivät he menesty, vaikka harjoittelevat järkevämmin?

Mihin uskot tietämyksesi ja hänen menestyksensä ristiriidan perustuvan?
 
Tietääkö maku nyt lihasmassan kehittämiseen jonkun salaisuuden jota minä en, kun tän päivän iltalehden mukaan kuudessa viikossa on paino noussut 10kg josta valtaosa lihasta. Jos tosta on ees puolet totta, mulle tulee kyllä väkisin ajatus et nyt on alettu roinaa.
Johan siellä oli Savolainen käymässä samalla viikolla, kun ilmoitti lisäävänsä lihasmassaa. Tuskin alasvientejä opettamassa.
1+1=?
 
Tuo Savolaisen näyttäminen nyt oli ehkä joku kikka vaan että jengi ajattelis et tähän asti on puhtaat ollu koneessa(katsos kun vaikka olis palauttavat kierrossa niin ei lihasmassaa ole pakko haalia, voi tehdä enempi tekniikkaa ja kuntoa ja räjhtävyyttä).
Tai jos nyt jotenkin ei ollut käytössä mitään ja pääsi "maailman" top 15sta haastamaan niin on tosiaan korkea aika ottaa vähän droppia.
En jaksa uskoa että puhtaat horkat mitenkään ois pahempi kuin kahvi+tupakka+sokeri+alkoholi+lekurin lääkkeet...
 
Back
Ylös Bottom