Maksimipenkkiä ja sotilaspenkkiä "samanaikaisesti"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
En tiedä, onko koko ajatus tuhoon tuomittu, mutta sain vanhoja sotilaspenkkiketjuja lukiessani sellaisen käsityksen, että normaali maksimivoimatreeni parantaa kestävyyttä, muttei päinvastoin ja esim. 5 viikon jaksoissa voisi ottaa vähän tota kestävyyttäkin mukaan. Jto:n juttuja nyt lähinnä luin ja sieltä löysin mm. seuraavan, laitoin siihen omat painoni.

Eli maanantaina tekisin ihan normaalit maksimivoimatreenit. Teen siinä 2-5 toiston sarjoja 3-4 kappaletta.

Sitten esim. keskiviikkona voisi tehdä tota "sotilaspenkkitreeniä" esim. seuraavasti. Tämä siis poiminta jto: kirjotuksista.

viikko 1: 10x5x85 /1 min
viikko 2: 10x6x85 /1 min
viikko 3: 10x7x85 /1 min
viikko 4: 10x7x85 /50 sek
viikko 5: 10x7x85 /40 sek

Onko tohon järkeä ottaa viel kolmast treeni viikolle? Se olisi mahdollista mun aikatauluun sovittaa, treenaan siis kolmesti viikossa ja saan kyllä muun treenin tohon soviteltua. Jos teen kolmannen penkkitreeniin, niin millaiset ja kannattako mun ylipäätänsä tehdä näin.

Ideana tässä on se, että salilla on todennäkösesti joskus kesän/syksyn aikana taas sotilaspenkkikisaa ja siihen ois kiva ottaa osaa. En kuitenkaan halua tota maksimitreeniäkään kokonaan unohtaa.

Ihan uutta mulle sitten täntyylinen treeni, joten jeesiä kaivataan tähän.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
en tekis samaan aikaan voimakestävyyttä ja maksimivoimaa. jälkimmäinen parantaa kyllä kestävyyttä, mutta vaan voimareservin kautta eli se kannattaa kohottaa huippuunsa ennen vk-kautta. liian rankka maksimitreeni syö taloudellisuutta ja sen takia ei oo ihan paras kaveri happotreeneille. voimapohjasta treeniä voi kyllä tehdä, mutta tekisin sen enemmän määräpainotteisesti, eli esim. 3*3*85, 3*2*90, 3*3*85%. tää ylläpitää maksimivoimaa, mikä ei sinänsä oo tarpeellista, vaan se kadotettu huippu on ihan normaalia ja jopa eduksi, kun treenataan voimakestävyyttä. lähinnä määrän kautta saadaan kuitenkin myös kestovaikutuksia sinne nopeelle solukolle. kiinnostavia treenejä sen nopeen solukon kesto-ominaisuuksien parantamiseen vois olla semmoset sarjat, joiss eka tehdään pidempi sarja, esim. 15*60% ja sit heti perään maksimitoistot jollain 85%:lla. anyway, tärkein pointti mulla olis siis se, että vk-kaudella ei yritetä nostaa maksimia, vaan se tulee tehdä ennen vk-kautta.

Okei, mä laitan jotain tollasta sovellusta kehiin ja taidan tyytyä kahteen penkkailukertaan viikossa.

Lainaan timba thrediäs törkeesti;)...Mutta itse asiaan,auttakee tyhmää kun en tainut tajuta tuota jto:n kirjoittamaa juttua,elikkä siis olen tehnyt juuri voimaohjelman,niin nyt kun rupean harjoittamaan kestävyyttä niin tekisin (teen siis 2 penkkiä viikossa) ekassa sarjassa tuon 15x60% ja ihan heti perään max kertaa 85%....? No milloinkas kannattaa sitten tehdä noita lyhyitä,3x3 85% jne? Vaiko keskittyä pelkästään tekemään kestävyys aikana 2x 40 toistoa ? Oon kyl ihan ummikko....

Tai oikeastaan kertokaa mitenkä kannattaa ruveta reenaan kestävyyttä? piste :D

Miksi viestini, jossa kerroin että molempia (maksimia ja kestävyysvoimaa) ei kannata treenata samanaikaisesti, poistettiin?

tuskin nyt kuitenkaan. ainakaan, jos aattelet, että mun mielipiteet ois jotenkin etualalla. tuskin ja toivottavasti eivät ole, sllä mulla ei oo tonne johtoportaaseen mitään siteitä, rivijäsen siis. anyway komppaan kyllä, eli ei kannata samalla syklillä yhtäaikaa painotella.

Jos ajatellaan että olisi vaikka tammikuun puolivälissä kisat mihin tähtään,niin kannattaisiko siis 4-5vko ennen h hetkeä aloittaa kestävyys reenit ja nyt vain keskittyä nostamaan normipenkin maximia? Riittääkö 4-5vko:a ? Entä, se ei taida vielä ihan hirveästi viedä kuitenkaan max voimaa?

no kyllä se suurin osa treeneistä tulee painottua maksimi- ja perusvoiman kehittämiseen. tyypistä riippuu sitten, miten pitkä sen varsinaisen kestopiikkauksen tulee olla. kuukaudessa nyt saa jo kyllä jotain aikaan. voihan se voimatreenikin olla jo hieman limitetttyä voimakestävyyttä edelliskuukauden. pelkkiä pitkiä sarjoja kun ei tarvi tehdä kehittääkseen nimenomaan voimakestävyyttä. maksimitasoja kestotreenit laskee hieman, mutta se tulee ehdottomasti ottaa hyvänä asiana, sillä se lisää taloudellisuutta toistomaksimeissa. ne ykköset tulee kyl takasin, ei huolta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:rock: Kiitoksia!!

Ja vielä jäi kaivelemaan että mitenkä pitkiä ne toistoreenin setit kannattaa olla? Esim 2x30-40 toistoa?
jos tavoite on nostaa omalla painolla sitten 30 toistoa...

Zone-sarja -42%
tuskin nyt kuitenkaan. ainakaan, jos aattelet, että mun mielipiteet ois jotenkin etualalla. tuskin ja toivottavasti eivät ole, sllä mulla ei oo tonne johtoportaaseen mitään siteitä, rivijäsen siis. anyway komppaan kyllä, eli ei kannata samalla syklillä yhtäaikaa painotella.
Tarkoitin että jollain modella on antipatioita allekirjoittanutta kohtaan.;)

möyryäjä: suosittelen neljänlaisia treenejä:
- pätkityt raskaat, esim. 10*5*75%/ 30"
- pätkityt keskiraskaat, esim. 8*8*65%/ 30"
- subtoistomax, esim. 5*20*op + 5kg/ 5´ jos maksimi on ~30 toistoa op:lla.
- toistomaksimit, esim. 2*max*op/ 15´

% ja tauot hypoteettisia ja niissä tulee olla progressiota jakson edetessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom