- Ikä
- 45
En tiedä, onko koko ajatus tuhoon tuomittu, mutta sain vanhoja sotilaspenkkiketjuja lukiessani sellaisen käsityksen, että normaali maksimivoimatreeni parantaa kestävyyttä, muttei päinvastoin ja esim. 5 viikon jaksoissa voisi ottaa vähän tota kestävyyttäkin mukaan. Jto:n juttuja nyt lähinnä luin ja sieltä löysin mm. seuraavan, laitoin siihen omat painoni.
Eli maanantaina tekisin ihan normaalit maksimivoimatreenit. Teen siinä 2-5 toiston sarjoja 3-4 kappaletta.
Sitten esim. keskiviikkona voisi tehdä tota "sotilaspenkkitreeniä" esim. seuraavasti. Tämä siis poiminta jto: kirjotuksista.
viikko 1: 10x5x85 /1 min
viikko 2: 10x6x85 /1 min
viikko 3: 10x7x85 /1 min
viikko 4: 10x7x85 /50 sek
viikko 5: 10x7x85 /40 sek
Onko tohon järkeä ottaa viel kolmast treeni viikolle? Se olisi mahdollista mun aikatauluun sovittaa, treenaan siis kolmesti viikossa ja saan kyllä muun treenin tohon soviteltua. Jos teen kolmannen penkkitreeniin, niin millaiset ja kannattako mun ylipäätänsä tehdä näin.
Ideana tässä on se, että salilla on todennäkösesti joskus kesän/syksyn aikana taas sotilaspenkkikisaa ja siihen ois kiva ottaa osaa. En kuitenkaan halua tota maksimitreeniäkään kokonaan unohtaa.
Ihan uutta mulle sitten täntyylinen treeni, joten jeesiä kaivataan tähän.
Eli maanantaina tekisin ihan normaalit maksimivoimatreenit. Teen siinä 2-5 toiston sarjoja 3-4 kappaletta.
Sitten esim. keskiviikkona voisi tehdä tota "sotilaspenkkitreeniä" esim. seuraavasti. Tämä siis poiminta jto: kirjotuksista.
viikko 1: 10x5x85 /1 min
viikko 2: 10x6x85 /1 min
viikko 3: 10x7x85 /1 min
viikko 4: 10x7x85 /50 sek
viikko 5: 10x7x85 /40 sek
Onko tohon järkeä ottaa viel kolmast treeni viikolle? Se olisi mahdollista mun aikatauluun sovittaa, treenaan siis kolmesti viikossa ja saan kyllä muun treenin tohon soviteltua. Jos teen kolmannen penkkitreeniin, niin millaiset ja kannattako mun ylipäätänsä tehdä näin.
Ideana tässä on se, että salilla on todennäkösesti joskus kesän/syksyn aikana taas sotilaspenkkikisaa ja siihen ois kiva ottaa osaa. En kuitenkaan halua tota maksimitreeniäkään kokonaan unohtaa.
Ihan uutta mulle sitten täntyylinen treeni, joten jeesiä kaivataan tähän.