Maitoproteiinin ja sen osien imeytyminen maitoallergikolla

Mulla oli kans silloin esiteininä, jolloin allergia todettiin, kivut aikalailla tuollaisia. Tuskanhien kanssa sikiöasennossa liikkumatta. Nykyään ne on enemmän sellaisia aaltomaisia kipuja ylämahalla. En osaa paremmin kuvailla, koska se ei muistuta oikein mitään muuta kipua. Umpparista mulla ei ole kokemusta.
Onko ollut närästys-tyyppistä oireilua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaatko sanoa testin hintaa? Ja minkä alan lääkäri osais sanoa, sisätautien lääkäri? Mulla se diagnosoinut lääkäri tais olla yleislääketieteen lääkäri.

Sisätautilääkäri joka on erikoistunut gastroenterologiaan (eli gastroenterologi).
Hinnoista en tiedä. Riippuu aina myös lääkäriasemasta. Moni labra on eri paikoissa eri hintaisia.

Allergiaa itseasiassa aiheuttavat maidon molemmat proteiinit.

Kasiini taitaa olla se yleisin allergian tai yliherkkyyden aiheuttaja. Itse poden tästä. Heraa kuitenkin siedän hyvin.

Mutta on myös porukka joka ei kestä heran beta-lactoglobuliinia. Tätä ainetta pistetään elintarvikkeisiin lisäämään kuohkeutta ja volyymia...vähän niinkuin gluteenia käytetään leivonnassa. Siksi monessa low fat tuotteessa tätä löytyy paljon.

Tätä löytyy vaihteleva määrä heroissa. mutkat suoriksi selitettynä huonolaatuisessa herassa sitä on usein enemmän kuin hyvälaatuisessa (denaturoituminen). Siksi kannattaa etsiä laadukas itselle sopiva hera.

Pakiksen tuntien en voi tähän mainostaa itselle sopivia tai dissata niitä eniten oireita aiheuttavia, mutta pistä privaa jos kiinnostaa.

Terve Ho-, mulla myös nyt hakusssa tuo hera, jossa vähemmän beta-lactoglobuliinia paremman siedettävyyden toivossa. Törmäsin jo CFM menetelmään, mutta sen tarjonnassa näyttää olevan epäselvyyttä. Oon painanu kokonaan ilman maitoo jo pari vuotta, mitä nyt satunnaisia herkutteluhetkiä lukuunottamatta eli saattaa kestää aikaakin ennen kuin mitään sietää.. Anyway, jos sulla olisi kertoa itelles sopivia merkkejä niin laita mulle mailia wildo_91@hotmail.com . Pääsis tässä jossain alkuun :)

Terve Ho-, mulla myös nyt hakusssa tuo hera, jossa vähemmän beta-lactoglobuliinia paremman siedettävyyden toivossa. Törmäsin jo CFM menetelmään, mutta sen tarjonnassa näyttää olevan epäselvyyttä. Oon painanu kokonaan ilman maitoo jo pari vuotta, mitä nyt satunnaisia herkutteluhetkiä lukuunottamatta eli saattaa kestää aikaakin ennen kuin mitään sietää.. Anyway, jos sulla olisi kertoa itelles sopivia merkkejä niin laita mulle mailia wildo_91@hotmail.com . Pääsis tässä jossain alkuun :)

Itseasiassa tuon tiedon saa kun kysyy "proteiini fraktioita (protein fractions)". Vuosia sitten myprotein oikein näytti ne tiesot nettisivuillaan. Silloin ne ainakin olivat erittäisn hyvät. Nuo arvot tietenkin voivat olla eräkohtaisia riippuen miten hyvät laitteet on tai sitten on firmoja jotka tilaavat vain valmista kamaa ja pistää pelkät maut ja pakkaukset tehtaalla. Parhaat heratehtaat ovat meijereiden kyljessä. Esim Arla teki aikoinaan parasta hydroa mitä markkinoilla olen näyhnyt (lactroprodan), ainakin siis molekyylipainojen mukaan..kyllähän se vaahtosi vähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom