Maito gallub

Eli kumpaa maitoa suosit/käytät; Rasvaton vaiko "Kevyt" ? Juoko joku ihan punaista maitoa? ja onko henkilöitä, jotka löytää kalsuminläheet muualta? juustot yms.

Eilen tuli töllöstä tutkimusta, jonka mukaan Kevytmaidolla olisi syöpää ehkäisevä vaikutus. Sen rasvoissa oli jotain...juttuja. Toisaalta, jokunen aika sitten tuli tutkimus, jossa sanottiin, että liikaa maitoa päivässä voi aiheuttaa Parkinsonintautia. just just.. :david:

Itse käytän tällä hetkellä suurimmaksi osaksi Rasvatontamaitoa, johtuen siitä, että yksi henkilö perheessä sairastaa sepelvaltimotautia.

Miten teillä? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perkeles. Kyllä tulee oikeasti todella vähän juotua maitoa. En tiedä, että miksi se on vaan jäänyt pois. Silloin harvoin, kun (rasvatonta) maitoa tulee juotua, sitä menee kyllä lähelle litra. Jääkylmä maito roskaruuan ja tulisen ruuan kanssa = :kuola: Mäkkäristä muuten saa aterioiden yhteydessä esim ison juoman tilalla yht. 6 dl maitoa. Hmmm, ehkä pitääkin ostaa pitkästä aikaa litra rasvatonta maitoa, kun seuraavan kerran tekee tortilloita.

Sekavin posti ikinä. Anteeksi.

Käytän maitoa aika harvoin ellei sitä ilmaiseksi jostain saa.
Mieluiten käyttäisin Valion kevytmaitojuomaa kun siinä on hiilaria aika vähän, toisiksi mieluisin olisi se +kalsium-maito ja sitten rasvaton.

Rasvatonta. Ihan vaan sen takia et se maistuu parhaalta. On mullaki kyl jostain syystä jääny toi maidon litkiminen aika vähälle nykyään.

Originally posted by gYMIäM
Asiasta seitsemänteen, onko kenelläkään tietoa onko suomesta saatavilla punaista tai ruskeaa maitoa ? Eli "mansikka/suklaa"

Onhan niitä kaupan hyllyllä. On vaan sellasia pieniä parin desin purkkeja kai suurimmaks osaks. Ettei sellasia gallonan kokosia päniköitä joita näkee joskus amerikkalaisissa ohjelmissa.

Originally posted by Oneofus
Mikäs Mäkkäri se tuommonen on ?

Mulle ne iskee aina 2dl purkin tarjottimelle. (Usein nekin on loppu.)
Puhutko nyt vielä isosta juomasta? Kai sitä nyt enemmän saa jos pronssiaterian normaali juoma vastaa 2dl?

Puhutko nyt vielä isosta juomasta? Kai sitä nyt enemmän saa jos pronssiaterian norma

Tästä lähin kyllä paan ne ojennukseen siellä. Mulle kuuluu mun 6 dl nisäeritettä.
Maksan aina ne lisäeurot et saan isommat perunat yms.

Onko muuten joku joskus saanut Mäkkärissä juuri sen mitä on tilannut tai vaihtoehtoisesti odottanut "pika"ruokaansa alle 5 min?

Rasvatonta maitoa sen pitää olla. Se on raikasta ja hyvää, ainakin kylmänä :david: . Mun valintani johtuu täysin tottumuksesta kotona, ei niinkään terveyssyistä.

Valio mainostaa kanssa noita Hedelmämaitoja. Onkos kellään kokemusta millaisia ovat? Pitänee ostaa kun seuraavan kerran käy jossain isommassa kaupassa. Vieresessä alepassa ei tuollasta tuotetta ole vielä näkynyt.

Rasvatonta maitoa menee useita litroja päivässä. Yleensä ku syön tässä tietokoneen ääressä jotain safkaa, niin aina menee se litra maitoa, ku millää jaksa lähteä viemään sitä purkkia takasi jääkaappiin.:)

Maitoa mänöö aika todella paljon, veikkaisin että keskimäärin 2 litraa rasvatonta maitoa päivässä. Menisi ehkä vielä enemmän, mutta pitää himmailla iltaa kohden ettei tule kauheasti hiilareita siitä maidosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom