Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Cthulhu sanoi:
On vitun hienoa, että taloyhtiöön jossa asuu ihmisiä jotka ovat maksaneet oman asuntonsa pitkän säästämisen jälkeen asutetaan joitain vitun narkomaaneja tai muita niskalaukauksen tarpeessa oleviali-ihmisiä...

Tiedän esim. täältä Larusta yhden talon, jossa yksi asunnoista on sossun omistuksessa. Edellisen narkkiksen kun taloyhtiö vihdoin viimein sai häädettyä niin eiköhän toinen vastaava tietenkin muuttanut tilalle. :wall: Toi on loputon kierre...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
123jippo sanoi:
Näistä erilaisista vähemmistöryhmistä vielä sen verran että ainakin Kontulasta löytyy semmoisiakin vuokrataloja joihin ei hyväksytä asukkaiksi kuin erään kielivähemmistöryhmän edustajia. Mahtaakohan näitä löytyä muualtakin. Selvää syrjintää. :D

Mikäs kielivähemmistö on kyseessä? Joskus tässä kuulin semmosta juttua tuolta kontulan suunnalta, ettei venäläiset ja muslimit tulis oikein keskenään toimeen ja tän takia siellä alkas monessa talossa olee venäläiset enemmistönä ku muslimit vaihtaa maisemia. Tiedä sit näistä...

naksu sanoi:
Jos kämppä kerran kelpaisi lauttasaaresta, niin miksi ei samalla keilaniemestä tai tapiolasta espoosta? Sieltä pääsee myös riittävän nopeasti mayor'sille, jos sitä haet takaa. :) Vuokra paljon alhaisempi.
Kun en halua Espooseen, se on niin yksinkertaista.
No anyways, kämppä hommattu, Lauttasaaresta juuri rempattu kaksio, about 50m merenrantaan, jonne myös parvekenäkymä.
:rock:

Mike sanoi:
50m merenrantaan, jonne myös parvekenäkymä.
:rock:

Siis merinäköala omalta partsilta ja vielä noin lyhyt matka. Emmä edes tienny että tommosia on olemassa :D . Mitä sä oikein jahkailit siellä?

Edit: Kerro nyt vielä kuin olemattoman pieni vuokra sul on niin meille tulee oikein paha mieli. :itku:

Cthulhu sanoi:
Stadi koittaa ostaa asunnon jokaisesta mahdollisestä yhtiöstä. Noin puoleen noista pääsee stadin työntekijät, noin puoleen asutetaan pummeja jotka eivät saa muuten asuntoa.
On vitun hienoa, että taloyhtiöön jossa asuu ihmisiä jotka ovat maksaneet oman asuntonsa pitkän säästämisen jälkeen asutetaan joitain vitun narkomaaneja tai muita niskalaukauksen tarpeessa oleviali-ihmisiä...

Joo, tätä mäkin olen kauhistellut. Ja muutkin kun Helsinki tekee samaa. On se niin väärin. :curs:

123jippo sanoi:
Joo, tätä mäkin olen kauhistellut. Ja muutkin kun Helsinki tekee samaa. On se niin väärin. :curs:

Joo, kannattaa äänestää demareja niin tämä jatkuu ikuisuuteen saakka.

Okei, tosissaan puhuttuna niin on kai kaksi vaihtoehtoa, ghetot joihin laitetaan luuserit tai sitten luuserit sekoitetaan normaalien ihmisten joukkoon ja toivotaan, että asiat sujuu hyvin.
Vituttaa vain näin normaalien ihmisten puolesta. Kerran tein aloitteen, että lappiiin johonkin asumattomalle seudulle ja piikkilankaa ympärille.
Aloite ei mennyt läpi mutta tulihan taas pahan faisitin mainetta lisää.....toisaalta olen ylpeä maineestani.

123jippo sanoi:
Siis merinäköala omalta partsilta ja vielä noin lyhyt matka. Emmä edes tienny että tommosia on olemassa :D . Mitä sä oikein jahkailit siellä?

Edit: Kerro nyt vielä kuin olemattoman pieni vuokra sul on niin meille tulee oikein paha mieli. :itku:
No on siinä snadisti puita välissä jos helpottaa, jotain koivuja ja ryteikköä, mutta vesi näkyy ja se on cool:D
Jahkailin kun en ollut nähnyt asuntoa, en paljoa jahkaillut kun näin.

Luumu:
Kuva on dieetiltä 2003, tosin tohon kuntoon pääsen kyllä noin 6-8 viikossa jos panostan vähän enemmän.

Mike sanoi:
Hoho, kai sieltä Malmin betonihelvetistä nyt jokapaikka näyttää puistattavalta kun ei ole somppuja ja manneja naapureina, niihin kun tottuu niin kämppä Kaivopuistostakin olis puistattava.
:offtopic: Tähän asiaan joku otti kantaa jo aikaisemminkin, mutta munkin on pakko. Mua vituttaa hysteerisesti tämä Malmin, Itä-stadin yms. leimaaminen kauttaaltaan spurgujen ja mustalaisten asuttamiksi vuokrakasarmivyöhykkeiksi. Niitäkin toki ko alueilta löytyy, mutta ei pelkästään niitä. Itse asun itäpuolella, siistillä ja rauhallisella pientaloalueella, ikkunoista näkymä metsikköön, jossa jänikset, oravat ja muut metsän pikku otukset kirmaavat. Vieressä on mukavat lenkkeilypolut, kauppoihin ja metrolle kuitenkin vain muutaman minuutin kävelymatka, joten yhteydet keskustaan ja duuniin oivalliset. Mä viihdyn täällä.

Kaikista eniten vituttaa se, että kaikista pahimpia Stadin lähiöiden kritisoijia ovat jotkut vitun tamperelaiset tai posiolaiset jotka ei ole koskaan täällä päin käyneetkään, on vaan kuultu että "vittu Kontula/Mellunmäki/Malmi/Pihlajamäki/whatever on paska paikka, ei kannata mennä lähellekään tai tulee mannesomalispurgunarkkari joka oksentaa päälle, tappaa, lyö, ryöstää ja raiskaa.

Tämä ei ollut henkilökohtainen hyökkäys Mikeä, vaan tätä yleistä asennetta vastaan.

No et säkään varmaan ite ole paskaa syönyt, mutta uskot toisten puheita että se on helvetin pahaa. Malmi taitaa olla vähän niinkuin Hervanta, kaikki muut pitää täysin lähiöhelvettinä, paitsi ne jotka siellä asuvat. Asuin muuten Herwoodissa 7 vuotta ja ikimaailmassa en samankaltaiseen betonibunkkeriin aio itseäni muutattaa.

No käyppä lukee vaikka rap-artisti steen1:en sanoituksia, moni joka ei oo täällä päin käynykkään voi ottaa ne käsityksensä vaikka niistä. Ja ihan rehellisesti, ei kait joku tallinnanaukio tai kontulan ostari liene ilmapiiriltään helsingin viihtyisämpiä paikkoja?

Taitaa olla perisuomalaista kateutta se, että ei haluta maksaa vuokraa, koska se menee vuokraisännälle, ja sehän harmittaa kun joku toinen saa rahaa.
Tuntuu helpommalta maksaa pankille, kun siellä se ei mene kenellekään kohdistettavalle henkilölle.
Mutta voihan sitä ajatella niin että jos maksaa pankille, niin se on semmonen kasvoton konserni joka riistä meitä tavallisia ihmisiä, heh!

Sitäpaitsi, milloin se asunto on sitten kokonaan oma? 15-vuoden jälkeen vai? Sitten maksetaan suurta yhtiövastiketta ja vesimaksua joka on tavallaan kun vuokraa maksaisi.
Tiedä häntä.

Minulle sopii vuokra-asuminen mainiosti, ei harmita yhtään että vuokraisäntä saa 450 euroa kuussa.

tarkemo sanoi:
Sitäpaitsi, milloin se asunto on sitten kokonaan oma? 15-vuoden jälkeen vai? Sitten maksetaan suurta yhtiövastiketta ja vesimaksua joka on tavallaan kun vuokraa maksaisi.
Tiedä häntä.

hmmm. oletkos koskaan ajatellut sellaista, että asuntojen arvot saattavat jopa noustakin sillä välillä, kun makselet sille kasvottomalle osapuolelle (pankille) niitä lyhennyksiäsi? minulla meni 6 vuotta siitä, kun otin ensimmäisen asuntolainani, ja nyt minulla on 57 m2 kaksio velattomana - kahden asunnonvaihdon jälkeen, josta vielä viimeisestä maksoin pelkkää korkoa puolentoista vuoden verran - eli en lyhentänyt lainaani yhtään. siitä voit sitten miettiä miten paljon noiden kahden asunnon arvo nousi omistuksessani noiden kuuden vuoden aikana. niin, ja huomioitavaa tässä on myös se, ettei viimeisessä asunnossani ollut edes yhtiövastiketta (paritalo) - joten teoriasi suuresta yhtiövastikkeesta ei pidä aina paikkaansa myöskään. itse olen ainakin valintaani aikoinaan otetusta asuntolainastani tyytyväinen. tällä hetkellä kuluni asumisesta ovat n. 150 euroa kuussa, vesimaksuineen. en itke niiden 600 euron vuokrien perään kyllä sitten yhtään.

Mike sanoi:
No et säkään varmaan ite ole paskaa syönyt, mutta uskot toisten puheita että se on helvetin pahaa. Malmi taitaa olla vähän niinkuin Hervanta, kaikki muut pitää täysin lähiöhelvettinä, paitsi ne jotka siellä asuvat. Asuin muuten Herwoodissa 7 vuotta ja ikimaailmassa en samankaltaiseen betonibunkkeriin aio itseäni muutattaa.

Kyllähän Malmi on aivan perseestä asuinpaikkana, mutta tänne muuttaessa tiedossa oli ettei täällä montaa vuotta asuta. Meillä on VVO:n 2001 valmistunut vuokrakämppä saunalla. Talossa ei asu yhtään lakupekkaa, lapsiperheitä vain. Asema on vieressä ja keskustaan pääsee 12 minuutissa, autolla menee 15min. Ei tämä täytä ainakaan mun mielestä lähiöhelvetin kriteereitä.

Espoosta ajan laruun muutaman minuutin ja vuokra puolittuu, mutta jos haluaa haistella pakokaasuja ja elää metelissä tupla hintaan sitten voi olla melkein stadilainen...
Tosiasiassa jos muuttaa pk seudulle jostain kauempaa lienee ainoa vaihtoehto stadi, kun ei oo järkee muuttaa maalta maalle?
No jos vuokraan riittää ylimääräistä niin laru on ihan jees.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom