Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
:offtopic: jatketaan nyt sitten linjalla...

Tuo kaupungissa asuminen on ihan hyvä vaihtoehto nuorempana/sinkkuna kun on tosiaan sitten heti "mestoilla" mutta sitten vanhempana kun on muksut ja muut niin itse en ainakaan pidä Helsinkiä ihanteellisena paikkana noin lasten kannalta.

Tässä siis vain toinenkin näkökohta tuohon kaupunkiasumiseen. Itse käyn stadissa duunissa ja hyvin sujuu autolla, 25 minuuttia himasta duuniin. Tietenkin kustannukset on myös täällä kauempana ihan eri luokkaa, saisin varmaan puhelinkopin nykyisellä vuokrallani stadista.

Mikelle onnea asunnon etsintään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rafael30 sanoi:
Mites sitten itä-helsinki? Vuosaaresta kaveri sai 74 neliön kämpän hintaan 600?, valmistunut viime vuoden puolella.

Ite asun Kurkimäessä. Kohta joku varmaan sanoo, että siellä mannet ryöstää, venäläiset hakkaa turpaan ja hullut itsensäpaljastajat raiskaa kaiken mikä liikkuu.
:anssi:

Kontulakin on sellainen paikka, joka ratsastaa kasarimaineellaan "pahana lähiönä". Nyt 2 vuotta täällä asuneena voin sanoa, että kurkimäki on hemmetin mukava ja rauhallinen paikka. Ainoa vika on kunnollisten salien puuttuminen lähimaastosta kesäisin.

Itäkeskuksen toisella puolella tosissaan on halvempaa ja metromatka stadiin kestää 15 min.

Hyvää puhetta! Itä-Helsinki on ihan hyvä paikka asua!! Ja täällä on rannat lähellä (esim Marjaniemi), metsää ja hyvät lenkkipolut. Ja suht nopeasti täältäkin sinne Mayorsille ajaa tai menee metrolla suoraan Ruoholahteen.

Ja tuo Kontulan maine on tosiaan liioiteltu, on uskomatonta kuulla helsinkiläisiltä jotka asuvat länsipuolella että "EI EI sinne Itä-Helsinkiin ja EI varsinkaan Kontulaan jumalauta haluan elää vielä!!"

Ja Rafael30, oletko käynyt East Bodylla kesäisin ja talvella Kontulan pommisuojaa kokeilemaan??

En siis yritä tällä saada Mikeä muuttamaan itä-helsinkiin, kunhan vain heitän mielipiteeni.

Onnea Mike kämpän hankintaan/vuokraamiseen!

SnakeVee sanoi:
Ja tuo Kontulan maine on tosiaan liioiteltu, on uskomatonta kuulla helsinkiläisiltä jotka asuvat länsipuolella että "EI EI sinne Itä-Helsinkiin ja EI varsinkaan Kontulaan jumalauta haluan elää vielä!!"

Juuri näin. :thumbs:

Itse olen asunut Hesassa, Espoossa, Vantaalla. Hesassa keskustassa, viikissä ja kontulassa. Kaikki on olleet ihan hyviä mestoja asua, Espoo ja Vantaakin. Kontulakin on kyllä oikeesti ihan hyvä mesta. Lopettakaa nyt jo nuo paskapuheet siitä että joku mesta on muka jotenkin parempi kuin toinen. Jos viihtyy itse paremmin jossakin ei se tarkota sitä että ko. mesta on parempi kuin joku toinen. Autotkaan ei ole kaikki samanvärisiä. Makuasioista ei sovi kiistellä. :)

Itse jaan "viihtymisen" kämppään ja sijaintiin. Kämppä pitää olla sopiva kooltaan, kuluiltaan sekä rauhallinen ja hiljanen (=ylin kerros). Sijainti taas semmonen että siirtymät hoituu nopeasti duuniin, sopivalle salille, kauppoihin ja himaan. Tossa neliössä sitä tulee itse yleensä pyörittyä.

Edit: Ja onneksi olkoon Mikelle kun löysi kämpän. Lauttiskin on hyvä mesta.

Tässä on vähän vaikea vielä muuttaa ideaaliin paikkaan, Pakkisen noutovaraston(eniten sinne tulen kulkemaan) paikka on vielä auki, samoin tyttöystävän työpaikka on auki. No muutetaan nyt sitten varmaankin Lauttasaareen ja muutetaan sitten vege sieltä jos alkaa vituttamaan. Tuolla kun olis aika varma asunto suhteilla, ette meinaan usko miten vaikeaa on hommata asuntoa Helsingistä kun asuu Tampereella. Näytöt ja kaikki on aina eripäivinä, eikä sinne tosiaankaan voi ajaa joka päivä.

Tuossa on yksi esimerkki alle 700 euron kaksiosta Helsingistä (uutisryhmästä sfnet.tori.asunnot, esimerkiksi hintatasosta, lienee mennyt jo):

Annetaan vuokralle 45m2 kaksio Helsingin Kalliosta osoitteesta Hämeentie
14. Hissitalon 6/6 kerros, ikkunat rauhalliselle sisäpihalle. Vapautuu
elokuussa, vuokra 650e/kk. Tiedustelut: anne@terrieri.net

"Tyydyttävä" on ilmeisesti vähän kärsinyt inflaatiota Helsingissä. Kuis vitussa tästäkin asunnosta saa tyydyttävän, taitaa suurin osa olla tommoista.

vuokra-asunnot_281180_kuva5.jpg

Mike sanoi:
Tässä on vähän vaikea vielä muuttaa ideaaliin paikkaan, Pakkisen noutovaraston(eniten sinne tulen kulkemaan) paikka on vielä auki, samoin tyttöystävän työpaikka on auki. No muutetaan nyt sitten varmaankin Lauttasaareen ja muutetaan sitten vege sieltä jos alkaa vituttamaan. Tuolla kun olis aika varma asunto suhteilla, ette meinaan usko miten vaikeaa on hommata asuntoa Helsingistä kun asuu Tampereella. Näytöt ja kaikki on aina eripäivinä, eikä sinne tosiaankaan voi ajaa joka päivä.

Joo, muuta sinne lauttikseen nyt vaan. Voihan sitä aina vaihtaa jos tarvetta tulee. Helpompi niitä uusia on sitten kattella täältä Hesan päästä kuin Tampereelta.

Laitanpa nyt vielä minäkin Lauttasaari-suositukset tähän. Reilut neljä vuotta on asuttu täällä eikä moittimisen aiheita pahemmin löydy, ellei nyt lähdetä johonkin pilkunviilamiseen.

EDIT Luulisi muuten esim. tuosta Vattuniemestä löytyvän noutovarastolle paikkaa.

Mike sanoi:
"Tyydyttävä" on ilmeisesti vähän kärsinyt inflaatiota Helsingissä. Kuis vitussa tästäkin asunnosta saa tyydyttävän, taitaa suurin osa olla tommoista.

vuokra-asunnot_281180_kuva5.jpg

Varsinkin ne 700€/kk ja alle maksavat on just tollasia ja pahempiakin. Hintataso on suoraansanottuna järkyttävä! Siksi minä niitä muita alueita suosittelinkin. Mutta kun on Helsinkiin päästävä, niin sitten on päästävä. :)

Dangerous_Dave sanoi:
Varsinkin ne 700€/kk ja alle maksavat on just tollasia ja pahempiakin. Hintataso on suoraansanottuna järkyttävä! Siksi minä niitä muita alueita suosittelinkin. Mutta kun on Helsinkiin päästävä, niin sitten on päästävä. :)

Mä taisin tuossa jo aiemmin todeta, että näitä lattiasta-kattoon asti paskoja
luukkuja tuli käytyä katsomassa ihan tarpeeksi.
Hinta/laatu menevät käsi kädessä.

Mike sanoi:
Tuolla kun olis aika varma asunto suhteilla, ette meinaan usko miten vaikeaa on hommata asuntoa Helsingistä kun asuu Tampereella. Näytöt ja kaikki on aina eripäivinä, eikä sinne tosiaankaan voi ajaa joka päivä.

Heh, uskon aivan helpolla.

hieman :offtopic:

Kun muksu oli 4kk vanha, tuli lähtö Helsingistä Tampereelle. Aikaa kuukausi, eli kolme viikonloppua ja neljäntenä piti jo päästä muuttamaan. Silloin asuimme asumisoikeuskämpässä, eli siitä kyllä pääsi ilmoittamalla eroon.

Mutkia matkaan toi se, että ei ollut autoa ja vauvan lisäksi talouteen kuului kaksi bullmastiffia. Vuokrakämppä tuntui siis heti kättelyssä erittäin vaikealta vaihtoehdolta (oli jo kokemusta kysymyksestä "ei kai teillä ole lemmikkejä"). Piti siis ostaa oma. Tampereella hinnat olivat tuolloin onneksi vähintäänkin kohtuulliset.

Niinpä sitten vaimo sopi välittäjän kanssa pari näyttöä arkipäiväksi, hyppäsi muksun ja anopin kanssa junaan, kävivät katsomassa paria kämppää ja vaimo teki tarjouksen yhdestä. Näin kämpän siis ensimmäistä kertaa muuttopäivänä.

Puolentoista vuoden kuluttua sitten suuntana taas oli T:re > Espoo ja sama kuvio. Tuolloin tosin näin kämpästä kuvia netissä.

Viiimeisin muutto olikin jo luksusta, kun ostimme vasta rakenteilla olevan kämpän, eli oli aikaa järjestellä asioita ja myydä vanha pois alta.

Billy sanoi:
Tuossa on yksi esimerkki alle 700 euron kaksiosta Helsingistä (uutisryhmästä sfnet.tori.asunnot, esimerkiksi hintatasosta, lienee mennyt jo):

Annetaan vuokralle 45m2 kaksio Helsingin Kalliosta osoitteesta Hämeentie
14. Hissitalon 6/6 kerros, ikkunat rauhalliselle sisäpihalle. Vapautuu
elokuussa, vuokra 650e/kk. Tiedustelut: anne@terrieri.net

Olen muuten tuon taloyhtiön asukas ja hallituksen jäsen :D

// M

Mike sanoi:

http://www.dime.net/dime/img/al/a243/vuokra-asunnot_281180_kuva5.jpg

Mikäs tuossa on vialla, noin peruskuntoiseksi kämpäksi (asteikolla huono-tyydyttävä-hyvä-erinomainen)? Parketit lattioissa ja kaikki. Seinissä on maalit huonossa hapessa, mutta K-raudassa ei pari pönttöä maalia montaa euroa maksa.

Minulle ainakin "tyydyttävä" tarkoittaa kämppää jossa kaikki suunnilleen toimii, eikä ole home-/putki-tms. vaurioita. Huono on sitten se jossa on jotakin pahasti vialla: suihkukoppi on keskellä keittiötä, edellinen asukas on mädäntynyt niin kauan että kämppään on pinttynyt ruumiin löyhkä tai katosta putoilee rappauksia niskaan.

Olen kyllä IronMindin kanssa samoilla linjoilla. Tuohon maalit seiniin niin hyvännäköinen se on. Ja jos ottaa huomioon minkäikäistä taloa on muutenkin markkinoilla niin... Jos keskustasta kaksion saa alle 700€ niin ei se todelllakaan ole kovin kummoisessa kunnossa. Sitä paitsi tuo lattia näyttää todella hyvältä.

Toinen vaihtoehto on tietysti lähiön kliinisen valkoinen kämppä kumimatoilla...
Mutta sitten ei voikyllä kotoisuudesta puhuakkaan.

Sitä paitsi jos vaan itse viittii vähän tehdä niin, ei muuta kuin sovit omistajan kanssa, ne kyllä yleensä maksaa pintaremontit yms. vähän pienemmät hommat jos vaan itse tekee. Samoin kuin jääkaappien uusimiset yms.

Puistatuttaa ajatuskin Lauttasaaressa asumisesta. Joka kerta on ollut vitutuskäyrä huipussaan kun olen joutunut siellä asioimaan. Jokin siinä paikassa saa ihon kananlihalle. Ite asustelen vielä pari kuukautta Malmilla ja sit muutan uunituoreeseen omistuskämppään Herttoniemenrantaan. Sielläkin jonkin verran vuokrakämppiä ja palvelut pelaa ok. 4 tenniskenttää, koriskenttä, jalkapallokenttä, terasseja, kauppakeskus Megahertsi (sali, kauppa, viinakauppa, Lidl), biitsi, tanssilava, venelaituri, metro + kimppakaverit :kippis1: yms. ja kaikki löytyy 500m säteellä.

Mike sanoi:
Hoho, kai sieltä Malmin betonihelvetistä nyt jokapaikka näyttää puistattavalta kun ei ole somppuja ja manneja naapureina, niihin kun tottuu niin kämppä Kaivopuistostakin olis puistattava.

Noi asuu yleensä kaupungin vuokrataloissa. Noita kaupungin vuokrataloja kannattaa kyllä ainakin pääsääntösesti välttää, jos rauhassa tykkää nukkua. Mannet tosiaan aina norkoilee Malmin aseman kulmilla, mutta koskaan niistä ei ole ollut mitään oikeeta haittaa ainakaan mulla. Mitä tulee Somaleihin ja muihin maahanmuuttajiin, niin eipä niistäkään ole mitään haittaa ollut, mitä nyt somalien kieli ja kova ääninen molotus ottaa korvaan.

Tossa just äsken käväsin Malmin Lidlssä hakemassa helvetin halvalla mölöä, tonnarria ja puurohiutaleita. Bonuksena saa aina vielä ihailla ulkomaalaisperäistä tummempaa naiskauneutta. Panisin. :D

Jep, mullon yks tuttu/kaveri kiinteistövälittäjänä täällä (itä)helsingissä ja kerto joskus, että yks yleisimmistä kysymyksistä näytöissä on:"onkos tässä miten lähellä kaupungin vuokrataloja?"

Ei oo tullu ikinä kaupungin luukuissa asuttua, mutta epäilisin niittenkin mainetta liioitellun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom