Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Calle sanoi:
, mutta epäilisin niittenkin mainetta liioitellun.
Kaveri asuu kaupungin vuokratalossa. Ei kuulemma saa unta, kun alakerran mannet, yläkerran somput ja vieressä asuvat arabit pitävät yöllä mitälie uhrimenojaan ja uskonnollisia riittejään.

Mike sanoi:
Hoho, kai sieltä Malmin betonihelvetistä nyt jokapaikka näyttää puistattavalta kun ei ole somppuja ja manneja naapureina, niihin kun tottuu niin kämppä Kaivopuistostakin olis puistattava.

Vittu joo. Parvekkeen alla on turkkilaisten tms. karvaperseiden kebabpaikka ja terassi aamusta iltaan täynnä yhteiskunnan kaltoin kohtelemia auliksia ja jormia. Mutta muista Maikkeli se tosiasia että Hkissä enempi ruskeita on joka paikassa enemmän kuin Mansessa.

...btw...ennen Malmia tuli asuttua Ullanlinnassa 2 vuotta avokin kanssa 25 neliön yksiössä, vuokra 1800mk, ei puistattanut..

Riippuu vähän kaupungista ja kaupungin osasta, että miten noissa kaupungin vuokra-asunnoissa on smuguja jne...
Esim espoon keskuksessa ja etenkin SUVELASSA ei näy muutakun mustaa miestä ja vuokra-asuntoja! :jahas:

Itselläni samat kokemukset kaupungin vuokra-asunnoista.
Tunnen toki myös paljon nk.normaaleja ihmisiä (ei provo) jotka asuvat myös kaupungin kämpissä - jopa viihtyvät - mutta fakta vain on että niihin väistämättä keräytyy syrjäytymisaltista porukkaa (verrattuna omistusenemmistöisiin alueisiin/taloihin), joiden elämäntavat eivät aina käy helposti yksiin töissäkäyvien tavisten kanssa.

Pari kaupungin vuokrataloa = valitettavan usein väistämätön levottomuuden lisääntyminen n -säteellä näistä rakennuksista. Keskimäärin vuokra-asuntopainotteiset alueet ovat levottomampia, vaikka aina on positiivisiakin poikkeuksia, ja tilanteethan elävät jatkuvasti.

Kuitenkin - kun niinkin isoa ja yleensä kauaskantoista ratkaisua kuin asuntokauppaa teen, tunnustan kyllä kaupungin kämppien läheisyyden välttämisen olevan muistilistallani.

Mike sanoi:
Tässä on vähän vaikea vielä muuttaa ideaaliin paikkaan, Pakkisen noutovaraston(eniten sinne tulen kulkemaan) paikka on vielä auki, samoin tyttöystävän työpaikka on auki. No muutetaan nyt sitten varmaankin Lauttasaareen ja muutetaan sitten vege sieltä jos alkaa vituttamaan.

Muuttakaa vaan tänne kauniiseen ja hehkeään Lauttasaareen! Itse olen asunut ympäri stadia ja Espoota mutta Laruun kun tieni löysin v. 1998 niin sen jälkeen en ole muualle muuttoa edes harkinnut. Kaikki palvelut löytyy, stadiin pääsee varttitunnissa ja Mayorsille viidessä minuutissa. Aerobista on hyvä tehdä saaren ympäri juosten (jos siis sellainen yleensä kiinnostaa) ja jostain aiemmasta threadista bongasin, että olitte harkitsemassa koiran ottoa. No, Larussa sitä on ainakin hyvä ulkoiluttaa, ei tartte änkeä jonnekin yliankeaan koirapuistoon kaikkien tomppeleiden kanssa vaan pääsee luonnon helmaan. Lisäksi mun mielestä Larussa on tosi ok pössis noin niinkuin yleisesti. Johtunee siitä, että se ei oo mikään halpislähiö kuitenkaan eikä siellä ole mitään kaupungin vuokrakämppiä yms. Ikävä sanoa näin, mutta kyllä se vaikuttaa siihen asukaskuntaan aika radikaalisti, ainakin stadissa. Mutta kukin tietysti tyylillään, voihan se Larunkin neutraali rauhallisuus joitakin ärsyttää.

Dee sanoi:
Mike sanoi:
Tässä on vähän vaikea vielä muuttaa ideaaliin paikkaan, Pakkisen noutovaraston(eniten sinne tulen kulkemaan) paikka on vielä auki, samoin tyttöystävän työpaikka on auki. No muutetaan nyt sitten varmaankin Lauttasaareen ja muutetaan sitten vege sieltä jos alkaa vituttamaan.

Muuttakaa vaan tänne kauniiseen ja hehkeään Lauttasaareen! Itse olen asunut ympäri stadia ja Espoota mutta Laruun kun tieni löysin v. 1998 niin sen jälkeen en ole muualle muuttoa edes harkinnut. Kaikki palvelut löytyy, stadiin pääsee varttitunnissa ja Mayorsille viidessä minuutissa. Aerobista on hyvä tehdä saaren ympäri juosten (jos siis sellainen yleensä kiinnostaa) ja jostain aiemmasta threadista bongasin, että olitte harkitsemassa koiran ottoa. No, Larussa sitä on ainakin hyvä ulkoiluttaa, ei tartte änkeä jonnekin yliankeaan koirapuistoon kaikkien tomppeleiden kanssa vaan pääsee luonnon helmaan. Lisäksi mun mielestä Larussa on tosi ok pössis noin niinkuin yleisesti. Johtunee siitä, että se ei oo mikään halpislähiö kuitenkaan eikä siellä ole mitään kaupungin vuokrakämppiä yms. Ikävä sanoa näin, mutta kyllä se vaikuttaa siihen asukaskuntaan aika radikaalisti, ainakin stadissa. Mutta kukin tietysti tyylillään, voihan se Larunkin neutraali rauhallisuus joitakin ärsyttää.

Huomenna selviää josko sitten sinne tultaisiin. Jos tulen, niin varokaa siellä asuvat jatkossa siinä tasa-arvoisella kadulla punaista pirua.

KelkanNaru sanoi:
Itse siis asuin Kalliossa about 6 vuotta ja sitten töölössä vuoden... ... Sitten kun tulen takaisin ytimeen niin katon kyllä kämpän kallio(ei mikään sörnäinen vaan läheltä hakaniemen toria/metroa),töölö,kamppi...joltain noista seuduista. En malta odottaa...

Nyt takana n. 3 v Sörkassa ja muutto Töölö(ööseeheeenn)n. Hyvin jaksoi spugeja, narkkareita ja huoria katsella kun eivät juuri silmille hyppineet. Sitten tulevan putkirempan takia alettiin miettimään muuttoa. Kämppä löytyi tosiaan Tölikästä, remppa kuntoinen kylläkin. Nyt remontti tehdessä ja siellä notkuessa huomaan todellakin fiiliksen olevan aivan toisen. Kun illalla palailee takaisin Aleksis Kiven kadulle sitä miettii että "Vittu mikä mesta, äkkiä pois" (karrikoiden).

Laru on kyllä todella leppoisaa aluetta, vakio fillari reitti kulkee juuri munkka-kuusisaari-kaskisaari-lauttasaari rantojen kautta ja kummasti hermo lepää. Muuton jälkeen Caloniuksenkadulta rundi on aika vihreä voittoinen.

Omistusasumisesta vielä. Ei se asuntolaina mikään elinikäinen vankila ole, kämpän saa aina myytyä. Pari vuotta kun jaksaa asustella niin ei tarvitse edes veroja maksella mahdollisesta myynti voitosta. Sen jälkeen voit vaikka mennä takaisin vuokralle ja huomata asuneesi pari vuotta periaatteessa ilmaiseksi?

Asymm sanoi:
Omistusasumisesta vielä. Ei se asuntolaina mikään elinikäinen vankila ole, kämpän saa aina myytyä. Pari vuotta kun jaksaa asustella niin ei tarvitse edes veroja maksella mahdollisesta myynti voitosta. Sen jälkeen voit vaikka mennä takaisin vuokralle ja huomata asuneesi pari vuotta periaatteessa ilmaiseksi?

Näinhän se menee, olettaen tietysti etteivät asuntojen hinnat mahdollisten koronnostojen tai taantuman takia tulekin alaspäin.

Mulla oli ainakin tiukat kriteerit minne haluan muuttaa Hki:ssä (muutin nyt 1.8 vaatimattomat 850 km). Tosiaan saa töitä tehdä jos hyvän ja halvan asunnon haluaa saada. Mulla oli 1+k+p+s hienolta asuinalueelta vesi näkymillä mut nyt joutuu tyytyyn vähän huonompaan kämppään vähän aikaa. Omat asuinalueet mistä kämppää hain olivat Eira, Ullanlinna, Katajanokka ja Munkkiniemi tai 4 ratikan matkan varrella olevat asunnot. Muutin nyt sitten tänne Munkkiniemeen kun työmatkaan kuluu 2 min kävellen ja vuokra 471€ :D Mutta nyt jo tiedän mistä saan saunallisen asunnon Hki:stä joten kohta on kai taas muutto edessä.

Onnea asunnon hakuun! Pirusti saa soitella ja heti pitää asunto varata jos joku hyvä löytyy.

Johan sanoi:
Muutin nyt sitten tänne Munkkiniemeen kun työmatkaan kuluu 2 min kävellen ja vuokra 471€ :D Mutta nyt jo tiedän mistä saan saunallisen asunnon Hki:stä joten kohta on kai taas muutto edessä.
Ilmoittele mulle hyvissä ajoin, ennen kuin muutat. Mä haluan takaisin Munkkiniemeen, se paikka on :haart:

Mike sanoi:
vuokra-asunnot_281180_kuva5.jpg

Täydellisen askeettinen, pölynen ja paskanen. Tuolla varmaan kehittyy!

Raven sanoi:
Mistä tuon tiedät? :eek:

Edit: ja kaikki mainitsemasi asiat kuitenkin pystyy itse muuttamaan paremmaksi, joten mitä väliä. Ainahan sitä siivotaan, kun muuttaa.

kuhan nyt itseäni viihdytin paskoilla "vitseilläni". Ihan hyvältähän tollanen kämppä näyttäis ja helppo kuntoonkin laittaa. Mun viime pikavisiittini Itiksessä VVO:n kämpässä muutti mun maailmankuvaani "hyväkuntoisten" kämppien suhteen. Sitä ei enää pelkällä pienellä laittamisella olis pelastettu.

Yksi vinkki myöskin asunnon etsimiseen on Googletella sopivilla hakusanoilla, esim. "Vuokralle tarjotaan helsinki" tms. Itse löysin aikoinaan parin illan googlettamisella Lähivakuutuksen nettisivuilta 85 neliön kaksion kampista(vanha rakennus, huonekorkeus yli 3 m) joka peruskorjattiin juuri ennen vuokrasuhteen alkua, hintaan 800€ /kk. Tuollaisia helmiä ei löydä Etuovesta tai Oikotieltä (tai ne menevät heti kaupaksi).

On vuokrataloja ja vuokrataloja. Itse asun uudessa kaupungin vuokratalossa, eikä häiriöitä ole ollut. Eipä ole vähemmistön edustajiakaan tässä taloyhtiössä. Ja siinä vaiheessa kun tulee niin minä ole muuttanut pois.

fish sanoi:
On vuokrataloja ja vuokrataloja. Itse asun uudessa kaupungin vuokratalossa, eikä häiriöitä ole ollut. Eipä ole vähemmistön edustajiakaan tässä taloyhtiössä. Ja siinä vaiheessa kun tulee niin minä ole muuttanut pois.

Mistäpäin helsinkiä tämmösiä vuokrataloja löytyy?

:offtopic:

Näistä erilaisista vähemmistöryhmistä vielä sen verran että ainakin Kontulasta löytyy semmoisiakin vuokrataloja joihin ei hyväksytä asukkaiksi kuin erään kielivähemmistöryhmän edustajia. Mahtaakohan näitä löytyä muualtakin. Selvää syrjintää. :D

Tuota, olen duunissa jossa joudun tekemisiin kaupungin sosiaalisen asuntopolitiikan kanssa ja sanon, että se on perseestä.
Stadi koittaa ostaa asunnon jokaisesta mahdollisestä yhtiöstä. Noin puoleen noista pääsee stadin työntekijät, noin puoleen asutetaan pummeja jotka eivät saa muuten asuntoa.
On vitun hienoa, että taloyhtiöön jossa asuu ihmisiä jotka ovat maksaneet oman asuntonsa pitkän säästämisen jälkeen asutetaan joitain vitun narkomaaneja tai muita niskalaukauksen tarpeessa oleviali-ihmisiä...

No, itse asun stadin kämpässä hienolla alueella ja maksan 45 m2 asunnosta vuokraa ~350 e/kk.
Onneksi minulla on valtaa estää pummien tänne muuttaminen...

Mike sanoi:
En ole muuttamassa Vantaalle enkä Espooseen vaan Helsinkin. Ei noi hesan vuokrat ihan mitään mahdottomia ole jos pari kiltsaa menee keskustasta. Tampereellakin saa maksaa 600€ kaksiosta keskustassa. Olen huomannut että moni joka kauhistelee esim 700€ vuokraa, on jostain missä saa samalla hintaa vuokralle 200 neliöisen omakotitalon uima-altaalla. Vuokra nyt vain on pakko maksaa, mutta ei nyt tonnia sentään.

Jos kämppä kerran kelpaisi lauttasaaresta, niin miksi ei samalla keilaniemestä tai tapiolasta espoosta? Sieltä pääsee myös riittävän nopeasti mayor'sille, jos sitä haet takaa. :) Vuokra paljon alhaisempi.

Eräs paikka mistä voi asuntoa myös kokeilla etsiä, mistä siis löytää aika halpoja ja hyviä on uutisryhmät. Esim. ottakaas nntp:llä yhteys palvelimeen otax.tky.hut.fi ja sieltä katsotte uutisryhmää tori.asunnot. Aika suuri osa noista asunnoista on soluja, mutta joukossa on myös ihan "tavallisia" kämppiä ja vielä ihan hyvään hintaan. Moni tuolla mainostavista vain sitten olettaa vuokraajan olevan opiskelija...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom