Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, ei lauttasaaresr 10:tä minsaa pitäis mennä (nusnus).

Mut eiks kauppakeskusruoholahdessa kävijöille oo ilmanen pysäköinti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
No en nyt ole itse kokeillut, mutta päättelin tosta 7min vihreässä aallossa, että normaalissa aallossa menisi se 10min. Hyvä jos ei kauaa kestä. Mites kauan dösä menee keskustaan sieltä?
15-20 minuuttia riippuen siitä onko ruuhkaa vai ei.

Mike sanoi:
No en nyt ole itse kokeillut, mutta päättelin tosta 7min vihreässä aallossa, että normaalissa aallossa menisi se 10min. Hyvä jos ei kauaa kestä. Mites kauan dösä menee keskustaan sieltä?

Vähän riippuu mistäpäin Larua kyytiin tulee ja riippuen ruuhkasta haarukassa 15-20 min. Maantieteellisesti kyllä lähellä keskustaa, mutta kun Stadissa on joka paikassa hidastavia liikennevaloja, paljon liikennettä eikä vihreästä aallosta tietoa, niin noihin se aika tuhlaantuu.

Pertti 123 sanoi:
iJuu, ja siellä on se joku pervo katu, missä kaikki risteykset on tasa-arvoisia, vaikka siinä onkin selkeä pääväylä, johon muut pihatiet yhtyy. Jos ajaa huolettomasti, niin saattaa äkisti olla jonkun kyljessä tai vastaavasti joku omassa kyljessä.

Isokaari. Ite oon kans asunut Larussa. Ihan kiva paikka. Poltettuna.

Tervetuloa vaan Lauttasaareen. Olen asunut tässä Lauttasaarentien varrella keväästä asti ja olen viihtynyt todella hyvin. Täällä on leppoisan rauhallinen ilmapiiri ja kaikki peruspalvelut lähellä. Olen tykännyt todella paljon huiskia aerobista saarta ympäriinsä johtuen meren läheisyydestä ja mukavista maisemista. Ja jos saat kämpän tästä "päätien" varrelta niin ei kulkuyhteyksiä voi todellakaan moittia huonoiksi. Juuri nuo mainitut 20, 65A ja 66A kulkevat keskustaan päin ja yleensä aina sattuu joku tulemaan pysäkille muutaman minuutin odottelun jälkeen. Viikonloppuna iltaisin/öisin ei bussit kylläkään mene kehuttavasti. Itse olen kävellä pätkyttänyt aamuöisin keskustasta tänne 30-50 min. riippuen sen hetkisestä kunnosta.

Lisäksi positiivisia puolia on Mayor'sin läheisyys, kuten jo todettua. Ei ole paha matka edes kävellä edestakaisin. Mulla on noin 40 neliön siisti asunto, josta maksan noin 500 eur kuussa. Muutan ulkomaille ensi talveksi, mutta ensi kesänä on tarkoitus palata takaisin. Sen verran paljon tykkään.

Tästä tulikin näköjään myyntipuhe. Mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa?

Mike sanoi:
Luoja, mä en asu edes Helsingissä ja tiedän 400 kertaa paremmin, että sieltä irtoaa 700€ pintaan ihan hyviä kaksiota, esim Lauttasaaresta. Kuvien kera etuovi.com saitilla, joten jatkahan mutkien juoksua boy!

Etuovelle ja Oikotielle molempiin automaattinen haku päälle. Lisäksi kaupungille, VVO:lle ja Sato:lle haut päälle, kaikki hoituu netin kautta. Lisäksi voit meilata esim. Osuuspankkien eläkekassaan tietosi, tosin nekin taitavat nykyään käyttää noita E & O palveluita. Hyvällä tuurilla saat halvan Aravan jostain kaupungin laidoilta, huonolla tuurilla maksat yksityiselle sen 700€, jolla pääset toisaalta suht lähelle ydintä. Pieni kaksio voi lähteä kuudellakin huntilla; paras jonka näin keväällä oli kisahallin nurkilla mannerheimintiellä, 50m2 600e. Ilmoitus tosin ei vanhentunut vuorokautta ennen katoamistaan.

Ei kaksiossa ole stadissa älyttömän kallista asua, ellei sitten yksin joudu kaikkea maksamaan. Yksiöissä yksin nyhjääviä anaaliraiskataan vuokranantajien toimesta, niissä on poskettomat hinnat. Vituttaa itse maksaa liki 500e kuussa, mikä vastaa juuri sitä 1000€ kaksiosta kahteen pekkaan. Enkä edes asu Helsingissä!

Yksiöissä yksin nyhjääviä anaaliraiskataan vuokranantajien toimesta, niissä on poskettomat hinnat. Vituttaa itse maksaa liki 500e kuussa, mikä vastaa juuri sitä 1000€ kaksiosta kahteen pekkaan. Enkä edes asu Helsingissä!

Vitun hyvin sanottu.

Viimeistä päivää töissä Lauttasaaressa, Vattuniemen pohjoisosassa, ja kyllä tämä näyttää semmoiselta paikalta mihin voisin muuttaa. Paljon uudehkoja taloja ja kauppa ihan vieressä. Onhan noita vanhoja teollisuusrakennuksia, nykyisiä it-sikaloita, mutta ihan kivan näköistä seutua silti.

Duunin takia muutin Espooseen kun en jaksanut keskustasta tunnin bussimatkaa mennen tullen (kyllä, ruuhkissa matkat kestävät 45-60 minuuttia) ja pakko sanoa että heti jos saan hommattua duunia keskustasta niin muutan helevettiin täältä persereiästä. Mieluimmin asuisin 25-30 neliön yksiössä keskustassa kun 50 neliön kaksiossa+sauna+parvekkeet sun muut. Asunnosta joutuu tietysti karsimaan turhat hienoudet pois, mutta kyllä tämä lähiöhelvetti on syvältä.

Joo allekirjoitan tuon edellisen täysin... Muutama vuosi meno tapiolassa josta meni ytimeen periaatteessa se 10min mutta mutta. Ei siellä kyllä muuten jaksanut olla. Tylsä vi*** mesta!

Nyt asustellut hakaniemessä, joka on kuitenkin rauhallisempi kuin esim sörkkä tai hesarin toinen puoli mutta hinnat kohdallaan ja metrolla 5 min vaikka sinne mayorssille. 3 min ytimeen ja sporat kulkee.
Mukavaa kun astuu ovesta ulos niin on jo mestoilla. KAIKKI palvelut löytyy, jos vaikka haluaisi thaimaalaista mustekalaa niin vierestä saa. Hakanimen tori on aivan loistava hyvää ja "halpaa" laatu ruokaa.
Ja muutenkin Kalliossa asumisessa on sitä jotain.

Itse en kyllä laruun lähtis, bussit on yksi iso vitsi ruuhka aikaan ytimen ja ytimen "esikaupunkien" luona ;)

Jos täältä pitäisi muuttaa niin sitten sinne lähemmäs keskustaa :D
Tai johonkin junaradan varrelle. Esim Huopalahti jos sellaisesta tykkää.
Munkka olis toinen mahtava paikka asua. Sen puistofiilis on upea.
Nuf said!

// M

Ollaan juuri muuttamassa Vattuniemestä kaksiosta Lauttasaarentielle kolmioon (ja kaksio siis edelleen myynnissä, eli jos jotakuta kiinnostaa...). Vaikea edes kuvitella asuvansa jossain muualla, no okei ehkä Ruoholahdessa, mutta sieltä vapautuu halpoja hitas-asuntoja tosi harvoin.

Lauttasaaren plussia:
+Mayor's lähellä
+keskustaan lyhyt matka autolla/bussilla/fillarilla/kävellen
+lyhyt matka Espooseen
+hyvät palvelut
+hyvät ulkoilumaastot
+meri
+siistiä aluetta

eli rauhallista seutua ja tarpeeksi lähellä keskustaa, vähän kuin Espoo, mutta lähempänä (eikä mitään lähiomeininkiä).

Billy sanoi:
Sanoisin että ruuhka-ajan ulkopuolella menee alle 10 minuuttia.

Tuosta voi katsella reittejä:

http://www.hkl.fi/suomi/01_aikataulut/Bussit/index.html

ja Espooseen meneviä (aika moni menee Lauttasaaren kautta):

http://aikataulut.ytv.fi/linjat/fi/seutu.html

Noista esim. 160 KT (Lauttasaaren kautta) on aikataulun mukaan ajanut Lauttasaaren läpi 8 minuutissa.
:offtopic: Voithan sä päästä keskustaan alle kymmenen minuutin, jos asut aivan sillan kupeessa, mutta esim Vattuniemen kärjestä tultaessa kestää vähintään se 15 min vaikka ei olisi ainuttakaan autoa tukkeena. (Ja nyt puhutaan Helsingin sisäisiä linjoja liikennöivistä busseista 65A, 66A, 21V.)

Onko muuten Mike jo selkenemässä mistä päin känppäsi olet vuokraamassa?

Mitenkäs asunnon hankinta etenee?

Mulle tuli tossa mieleen, että kannattaa miettiä minnepäin Helsinkiä sun (ja tietysti avokin) päivittäiset reissut suuntautuu. Jos tarkoituksena on vaan matkata meijerille ja takas on toi Lauttasaari ihan ok paikka asua.
Muita kivoja alueita, mista sen kaksion (n.50m2) saa siihen 700 euroon on Haaga ja Munkkiniemi. Niistä pääset jopa sillä ratikalla liikkumaan.
Minä harkitsin myös Lauttasaarea viime kerralla muuttaessani, mutta kutsukaa vaikka kermaperseeksi tai muuten vaan mukavuuden haluiseksi, mulle on vaan yksin kertaisesti liikaa jos joudun päivittäin matkustelemaan useammalla eri vempeleellä.

Eli muuttakaa sinne mistä löytyy helpot liikenneyhteydet molempien työpaikoille ja johonkin hyvään treenipaikkaan. Autolla on sitten kiva ajella isoihin kauppoihin ruokaostoksille.
Toivottavasti tästä oli apua ja tsemppia kämpän metsästykseen!

Mites sitten itä-helsinki? Vuosaaresta kaveri sai 74 neliön kämpän hintaan 600€, valmistunut viime vuoden puolella.

Ite asun Kurkimäessä. Kohta joku varmaan sanoo, että siellä mannet ryöstää, venäläiset hakkaa turpaan ja hullut itsensäpaljastajat raiskaa kaiken mikä liikkuu.
:anssi:

Kontulakin on sellainen paikka, joka ratsastaa kasarimaineellaan "pahana lähiönä". Nyt 2 vuotta täällä asuneena voin sanoa, että kurkimäki on hemmetin mukava ja rauhallinen paikka. Ainoa vika on kunnollisten salien puuttuminen lähimaastosta kesäisin.

Itäkeskuksen toisella puolella tosissaan on halvempaa ja metromatka stadiin kestää 15 min.

data sanoi:
Mukavaa kun astuu ovesta ulos niin on jo mestoilla. KAIKKI palvelut löytyy, jos vaikka haluaisi thaimaalaista mustekalaa niin vierestä saa. Hakanimen tori on aivan loistava hyvää ja "halpaa" laatu ruokaa.
Ja muutenkin Kalliossa asumisessa on sitä jotain.

Allekirjoitan! Nimim. kirjasto ja kirkko näkyvät ikkunasta :kippis1:

Kallis kaupunginosahan tämä on, siis asumisen kannalta, mutta mikäpä Helsingissä ei toisaalta sitä olisi... ja itse henk.koht. maksan mieluummin asumisestani enemmän kuin tuhlaan aikaa päivittäiseen julkisilla kulkemiseen. Sitäpaitsi Hakikseen/Kallioon käveleekin keskustasta alta aikayksikön, kesäisin nyt ainakin. Ja kun on tarvis lähteä jonnekin kauemmas, niin yhteydet ovat hyvät ja toimivat joka suuntaan.

Itse siis asuin Kalliossa about 6 vuotta ja sitten töölössä vuoden. Nyt täällä Espoon HellHolessa. Nooh tuskin täällä joutuu vuotta pitempään asustelemaan joten on aikaa treenata;) Sitten kun tulen takaisin ytimeen niin katon kyllä kämpän kallio(ei mikään sörnäinen vaan läheltä hakaniemen toria/metroa),töölö,kamppi...joltain noista seuduista. En malta odottaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom