Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Mielipiteet lauttasaaresta, perseestä vaiko hyvä paikka asua? Olis tarjolla rempattu asunto länsiväylän sillä pienemmällä puolella.

Ihan OK viiskytlukulainen lähiö. Itse jos Larusta katsoisin kämppää niin mielummin Särkiniementie-Tallbergin puistotie-Länsiväylä kolmiosta, koska kaikki liikenneyhteydet + kaupat yms. palvelut ovat keskittyneet tuonne Lauttasaarentien itäpään varrelle. Vilkkaimmat bussipysäkit siis myös Lauttasaarentien varrella, osa Länsiväylän busseista koukkaa tuon kautta.

Eteläkärjen suunnalla on aika karua 70-luvun elementtipaskaa vanhan teollisuusalueen seassa/päällä.

Jos tarkoitit Länsiväylän pienemmällä puolella Katajaharjua niin varmaan ihan OK rauhallinen mesta, mutta aika kaukana maitokaupoista ja tiheämmin liikennöitävistä bussipysäkeistä (tämäkin tietysti aika suhteellista).

edit. Niin ja Isokaaren varsi/seutu on kanssa samaa meininkiä kuin Katajaharju eli rauhallisia vanhoja kerrostaloja ja ei pahemmin palveluja, eikä liikennettä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Larussa tuli vuosi täyteen ja taidan pysyä täällä...
Julkiset kulkee sujuvasti ja on isot väylät lähteä autolla etelään, länteen ja itäänkin (jos ei mene ruuhka-aikaan).
Onhan tämä semmoista puskaa, mutta ainakin meikäläisen katu on rauhallista ja meri vieressä.
Kotteron paikoitus on onnistunut aina ja tilaa vielä jäänytkin...

Mayorsiin ajaa vihreellä aallolla n. 7 min.

Lauttasaari on ihan rauhallinen paikka. Tosin siellä ei sitten mitään isompia kauppoja ole lähistöllä, mutta maidot saa kyllä ostettua. En tiedä sitten onko paikka paljonkin muuttunut, kun kolme vuotta sitten asuin siellä..? Ainut huono puoli on, että sieltä ei pääse muulla kuin bussilla liikenteeseen. Ja ite en tykkää niissä matkustaa.

Muutin heinäkuun alussa tänne Alppilaan. Tosi hyvin oon viihtynyt ja erittäin hyvät kulkuyhteydet ja kaupat lähistöllä. Täältä sain erittäin hyväkuntoisen 35 neliön yksiön 540 eurolla. Mietin siinä, että otanko kaksion jostain kauempaa, vai yksiön täältä keskustasta. Tulin siihen tulokseen, että ennemmin asun isossa siistissä yksiössä keskustassa kuin pienessä kaksiossa Espoossa tai Vantaalla..

Larussa en ole asunut, mutta sen mitä olen käynyt ja kuullut niin pitäisi olla hyvä mesta asua. Itse asuisin paljon mielummin siellä kuin ydinkeskustassa. Pitäisi julkisilla päästä melko nopeasti kaikkialle, joten ei ehkä kannata autoa käyttää ellei ole menossa pidemmälle tai muuten vain koe sen olevan välttämätöntä. On sen verran pirullista parkkipaikan etsiminen.

Jos kämppä on hyvässä kunnossa ja vuokra ei ole liian korkea, niin sinne vaan :thumbs:

Muuta Mike tänne Lassilan postin lähelle. Hilpaset tosta Pohjois-Haagan asemalta 11 minuutissa keskustaan. Ja siitä vaihto + 3 minsaa metrolla, niin olet Ruoholahdessa. Täällä on kiva tämmönen porvaristonhillitty charmi; Ben Zysksoxzzziz asuu tossa tien päädyssä ja loistavat koiranulkoilutusmaastot. Mä voin juosta tästä sua ja Jounia auttamaan tohon postiin.

Mike sanoi:
Mielipiteet lauttasaaresta, perseestä vaiko hyvä paikka asua? Olis tarjolla rempattu asunto länsiväylän sillä pienemmällä puolella.

Paikkana ihan miellyttävä mutta jos sieltä tarvitsee poistua jonnekin muualle kuin Espoon suuntaan niin alkavat pisteet ropista. Ihan toivottomat yhteydet julkisilla (bussit jotka kulkevat keskustan läpi) ja jos omalla värkillä kulkee niin (sikäli kun olet löytänyt sille parkkipaikan) joutuu aina ajamaan koko keskustan läpi, kiertämään koko helsingin etelärannan kauppatoreineen päivineen tai ajamaan ruoholahdesta mechelininkatua pois (abt aina tukossa). Henk.koht en taipuisi :)

Autolla kuljen, tyttökaveri joutuu sitten vetelemään joukkoliikenteellä. Parkkipaikkaongelma on jo todettu moneen otteeseen, enemmän olisin huolissani siitä että saako parkkeerata ilmaiseksi, keskustassa ei kauheasti autopaikkoja taloilla ole ja jos on, niin 45 vuoden jono. Lauttaraasessa siis ei kyllä pitäisi olla ongelmaa tuon suhteen.

dogi sanoi:
joutuu aina ajamaan koko keskustan läpi
No keskustaanhan sieltä varmaan ajellaankin, paha se on keskustaa välttää, jos sinne on tarkoitus mennä. Joten no hätä, en mä nyt ole sinne tulossa mihinkään Tour de le Helsingfors kisaan.

Ja selvennetään vielä, olen muuttamassa kaksioon Helsingissä, en yksiöön Oulussa, joten Espoo, Vantaa, Kälviä yms ei tule kysymykseen.

Olen asunut lauttasaaressa 7 vuotta. Tosin ne olivat elämäni ensimmäiset 7 vuotta, joten niistä muistoista ei lienee pahemmin apua.

Lauttasaaren ainoa huono puoli on varmaan ilmasto. Siellä on aina kylmä ja kova tuuli. Juu, ja siellä on se joku pervo katu, missä kaikki risteykset on tasa-arvoisia, vaikka siinä onkin selkeä pääväylä, johon muut pihatiet yhtyy. Jos ajaa huolettomasti, niin saattaa äkisti olla jonkun kyljessä tai vastaavasti joku omassa kyljessä.

Mike sanoi:
No keskustaanhan sieltä varmaan ajellaankin, paha se on keskustaa välttää, jos sinne on tarkoitus mennä. Joten no hätä, en mä nyt ole sinne tulossa mihinkään Tour de le Helsingfors kisaan.

Aika pervo olet kun keskustaan haluat autolla mennä. Ruuhkaa, pakokaasuja, liikennevaloja, parkkipaikan etsintää ja muuta mukavaa luvassa. Itse en edes muista koska olisin ydinkeskustaan autolla mennyt kun millä vaan pääsee paljon mukavammin.

henrig75 sanoi:
Näköjään naisen perässä... :)
Nope, nainen tulee perästä, muutan vain eka tekemään tilaa Helsinkiin. Tuo autojuttu nyt tiedetään, joka kerta kun siellä käyn, kikkailen keskustassa, eikä se niin ylitsepääsemättömän perseestä ole ollut, vaikka liikennejärjestelyt ovatkin aika suolesta.

Mutta yleisesti siis Lauttasaari on ok paikka asua, mistä pääsee autolla ja joukkoliikenteellä asiallisessa ajassa keskustaan? Jos noin 10 min menee Mayorille, niin eipä tuo kovin kaukana ole.

Mike sanoi:
Mutta yleisesti siis Lauttasaari on ok paikka asua, mistä pääsee autolla ja joukkoliikenteellä asiallisessa ajassa keskustaan? Jos noin 10 min menee Mayorille, niin eipä tuo kovin kaukana ole.

Tikusta asiaa.. En kyllä tajua miten joku saa menemään tohon matkaan 10 min. Larusta ajaa parissa minuutissa Mayorsille... mutta ehkäpä kirjoittaja tarkoitti sitä, että kun lähtee kotoa, ajaa mestoille, parkkeeraa auton ja saapuu perille salille, niin koko toimitus kestää n. 10 min.

Mike Lauttikseen vaan! Itse asustelen Vattuniemessä, (keskustasta päin tultaessa vanhan sillan vasemmalla puolella) ja erittäin hyvin viihdyn. Busseilla (65A, 66A ja 21V) pääsee nopeasti keskustaan, ja salille Ruoholahteen päräytät autolla puolessa vartissa. Luonnon keskellä asusteltaessa "stressileveli" ei pääse nousemaan niin helposti joka on erittäin suuri plussa. Jos Lauttasaareen päädyt, naapureiksesi saat mitä luultavimmin lapsiperheen tai 70 vuotiaan suomenruotsalaisen pariskunnan, joten puliukoista ei pitäisi tulla ongelmaa. Suuria kauppojahan täällä ei liiemmin ole, mutta kuka niitä nyt kaipaisikaan. Pikkoloita on Lauttasaaressa kolme, joten ruokaostokset onnistuvat yömyöhäänkin.
Miinuksista voisi mainita tuon talvisin puhaltavan kylmän puhurin, mutta sekin vain raikastaa ja pitää mielen virkeämpänä.
Helsingin asuinalueista parhaimpia ja ehdottomasti (varsinkin kesäisin) kauneimpia

Mike sanoi:

Jep. Ja vielä bonuksena pääset nopeasti vaikka Espoo-Kälviän :D puutarhakaupunki Tapiola-cityyn.

spolk sanoi:
Tämä asuntopoliikka suomessa on idiotismia parhaasta päästä, mikä vitun ihanuus on maksaa loppuelämänsä jotain kuppasta kaksiota Helsingin lähiöstä. Olen tullut siihen tulokseen että koko asuntobisnes on Suomessa suuren luokan kusetus, tilaahan meillä on tässä maassa vaikka miten paljon, silti hollantilaiset, joilla on pieni maapläntti asuu 3 kertaa leveemmin ja melkein kaikki omakotitaloissa.

Oma asunto, jota pitää maksaa otsansa hiessä on suomalainen tabu, pari vuotta sitten Ukrainassa kattelin omakotitalon hintaa odessassa, helsinkiläisen kaksion hinnalla ostaa sieltä helvetin hienon talon mustanmeren rannalta. Ehkä mä sitten vaan oon niin tyhmä, etten mä tajuu mitä niin hienoo tässä maassa on, että sitä kannattaa maksaa vuosikymmeniä

Hyvin sanottu ! Parissakymmenessä vuodessa mitä se lainanmaksu voi kestää kerkeää kupsahtaa, tulla ero yms yms. ja sen jälkeen se asuntokin on jo ihan paskan näköinen ja valmis purettavaksi. Ja niinkuin Ironmind sanoin ei se ole sama maksaa vuokraa 500 e/kk tai sitten lainaa pois. Päälle tulee vastikkeet korot jne jne. Vaimot vaan ei tunnu ymmärtävän tätä logiikkaa.

Shamrock sanoi:
Tikusta asiaa.. En kyllä tajua miten joku saa menemään tohon matkaan 10 min. Larusta ajaa parissa minuutissa Mayorsille... mutta ehkäpä kirjoittaja tarkoitti sitä, että kun lähtee kotoa, ajaa mestoille, parkkeeraa auton ja saapuu perille salille, niin koko toimitus kestää n. 10 min.
No en nyt ole itse kokeillut, mutta päättelin tosta 7min vihreässä aallossa, että normaalissa aallossa menisi se 10min. Hyvä jos ei kauaa kestä. Mites kauan dösä menee keskustaan sieltä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom