Maik to the Helsinki(asunto hakusessa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kai Nalo sanoi:
ps. Helsinki on paska paikka

Tämä pitää paikkansa! Minä ainakin haluan täältä PK-seudulta pois niin pian kuin mahdollista!

Mikelle sen verran, että en suosittele Helsingin keskustaa tai lähialueita kämpän etsimiseen. On niin sikakallista, että siinä maksaa turhasta maltaita. Mielummin etsisin kämppää kauempana olevista lähiöistä. Ehkä jopa Espoosta tai Vantaalta. Ei ne välimatkat loppujenlopuksi niin isoja ole. Ja julkisillakin pääsee melkeinpä minne vain.

Sitä paitsi sen kämpän saaminen oli ainakin minulla niin kiven alla, että ilman suhteita siitä ei ollisi tullut mitään. Helpoin vaihtoehto on varmaan antaa vuokranvälittäjälle toimeksianto, että se hommaa sen kämpän. Toki siinä joutuu maksamaan sen välityspalkkion + jotain hiluja, mutta siinä säästyy paljolta työltä. Näissä VVO:ssa ja SATO:ssa ja vastaavissa on niin pitkät jonotusajat, että saa venata pitkän tovin ennen kuin niihin pääsee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen voisi juuri sanoa, että keskustassa hinnat ovat niin kovia, että huh. Mikäli ylimääräinen 10min metromatka keskustaan ei ole ylivoimainen, niin kannattaa kämppä tosiaan hakea vähän keskustan ulkopuolelta. Siinä säästyy jo muutama lantti...
Loppujen lopuksi kun siellä keskustassa ei ole kuitenkaan mitään niin erikoista, minkä takia siellä täytyisi kokoajan olla... paitsi ehkä Mayors... ;)

700€!!!! vuokraa, mulla on ehdoton kipukynnys 600€ maksaa vuokraa. Jos on auto käytössä niin voi asua kauempana. Mä asun Espoossa 15km stadista, suht uusi 61.5m kaksio saunalla 2-kerroksiessa rivarissa ja oma piha lötyy. Vuokra 580€ sis.autopaikan.

phy73 sanoi:
700€!!!! vuokraa, mulla on ehdoton kipukynnys 600€ maksaa vuokraa. Jos on auto käytössä niin voi asua kauempana. Mä asun Espoossa 15km stadista, suht uusi 61.5m kaksio saunalla 2-kerroksiessa rivarissa ja oma piha lötyy. Vuokra 580€ sis.autopaikan.

no nytkun tää tredi on sit offtopikkii, niin minä en kyllä edes ymmärrä miksi helvetissä sitä on maksanut 10-vuotta vuokraa, mitää ei oo jääny käteen. Kaikki rahat menny kankkulankaivoon. Montakohan kämppää nilläkin rahoilla olis jo ostanut.

nimimerkki "viikon asunut omassa talossa"

Kai Nalo sanoi:
no nytkun tää tredi on sit offtopikkii, niin minä en kyllä edes ymmärrä miksi helvetissä sitä on maksanut 10-vuotta vuokraa, mitää ei oo jääny käteen. Kaikki rahat menny kankkulankaivoon. Montakohan kämppää nilläkin rahoilla olis jo ostanut.

Helsingissä normaalituloilla varmaankin ~puolet-kolme varttia siitä pienestä ei-keskustassa sijaitsevasta kaksiosta.

IronMind sanoi:
Helsingissä normaalituloilla varmaankin ~puolet-kolme varttia siitä pienestä ei-keskustassa sijaitsevasta kaksiosta.

pikalaskutoimituksella ~60keur olen itse tuhlannut vuokraisäntien taskuihin. Iso raha, mutta eipä auta itkeä. Ei olisi aikaisemmin ollut mahdollista omaa ostaa. Paitsi olihan täällä se joku jolla oli parikymppisenä autot ja asunnot ja lentokone ja kaikki ja teki 2-tuntia töitä kerran viime kesän keskiviikkona. :jahas:

Ja niille, jotka manaa sitä, miksi jotkut ei osta omaa kämppää. Syy on HYVIN yksinkertainen: ei ole rahaa. Ei ole takaajia, ei omaisuutta ei edes vakkarityöpaikkaa.

Jostain kumman syystä pankit epäilee, että en pysty maksamaan lainanlyhennyseriä 500e/kk, vaikka pystyn maksamaan vuokran 500e/kk.

:offtopic: Oli toissapäivänä näyttö pari kerrosta alempaa ihan samanlaisesta kämpästä kuin meitsin luukku. Hintapyyntö oli 17k enemmän kuin maksoin omastani v2000. Tämä siis kaksiosta Espoossa.

Nimimerkillä: asuntovelkaa jo vuodesta 1990.

En ole muuttamassa Vantaalle enkä Espooseen vaan Helsinkin. Ei noi hesan vuokrat ihan mitään mahdottomia ole jos pari kiltsaa menee keskustasta. Tampereellakin saa maksaa 600€ kaksiosta keskustassa. Olen huomannut että moni joka kauhistelee esim 700€ vuokraa, on jostain missä saa samalla hintaa vuokralle 200 neliöisen omakotitalon uima-altaalla. Vuokra nyt vain on pakko maksaa, mutta ei nyt tonnia sentään.

Hippa sanoi:
Jostain kumman syystä pankit epäilee, että en pysty maksamaan lainanlyhennyseriä 500e/kk, vaikka pystyn maksamaan vuokran 500e/kk.

No ainakin 500eur lyhennyksellä kokonaisasumiskulusi olisivat vastikkeineen 700-800eur kuukaudessa eli ilman takaajia/vakuuksia en yhtään ihmettele pankkien epäilyä.

Mike sanoi:
En ole muuttamassa Vantaalle enkä Espooseen vaan Helsinkin. Ei noi hesan vuokrat ihan mitään mahdottomia ole jos pari kiltsaa menee keskustasta. Tampereellakin saa maksaa 600€ kaksiosta keskustassa.

Helsinki ei ole helppo ensimmäiseksi asuinpaikaksi pk-seudulla, harjoittele pari kolme vuotta ensin Ivalossa sitten siirry Vantaalla..

ps. ;)

Tämä asuntopoliikka suomessa on idiotismia parhaasta päästä, mikä vitun ihanuus on maksaa loppuelämänsä jotain kuppasta kaksiota Helsingin lähiöstä. Olen tullut siihen tulokseen että koko asuntobisnes on Suomessa suuren luokan kusetus, tilaahan meillä on tässä maassa vaikka miten paljon, silti hollantilaiset, joilla on pieni maapläntti asuu 3 kertaa leveemmin ja melkein kaikki omakotitaloissa.

Oma asunto, jota pitää maksaa otsansa hiessä on suomalainen tabu, pari vuotta sitten Ukrainassa kattelin omakotitalon hintaa odessassa, helsinkiläisen kaksion hinnalla ostaa sieltä helvetin hienon talon mustanmeren rannalta. Ehkä mä sitten vaan oon niin tyhmä, etten mä tajuu mitä niin hienoo tässä maassa on, että sitä kannattaa maksaa vuosikymmeniä

spolk sanoi:
Ehkä mä sitten vaan oon niin tyhmä, etten mä tajuu mitä niin hienoo tässä maassa on, että sitä kannattaa maksaa vuosikymmeniä

Ilmoitus: olet tyhmä! :lol2:

Onse kivempaa maksaa sitä omaks kun irstaan vuokraisännän taskuun. Ja voihan sitä aina muuttaa vaikka mihin läävään tai minne vaan. Onkse sitten kivaa kun muuttoilmoituksessa lukee uutena osotteena: Uppsalan Roskis, kolmas koivu oikeelta??

Hippa sanoi:
Ja niille, jotka manaa sitä, miksi jotkut ei osta omaa kämppää. Syy on HYVIN yksinkertainen: ei ole rahaa. Ei ole takaajia, ei omaisuutta ei edes vakkarityöpaikkaa.

Huomioitko tuohon vielä vastikkeen mukaan?
Ja kyllä pankeista saa lainaa vähän turhankin helposti. Useimmissa pankeissa kun riittää valtiontakaus ja ostettava kämppä vakuudeksi, niin se on siinä ja nimet paperiin.

Yksi mitä mä en ymmärrä on se, miksi niin väen vängällä halutaan asua siellä "keskustassa" (mitä se nyt kenenkin mielestä merkitsee, olkoon sitten 100m tai 2km:n säteellä siitä Stockan kellosta). Mikekin on tsätissä aina jaksanut muistuttaa, että joo sporalla pitää sit päästä liikkumaan. Samassa ajassa kun ajelee sporalla vaikka Paavalin kirkolta (joo ei oo keskustaa tiedetään) keskustaan pääsee lähijunalla Keravalta keskustaan - eikä tarvi seistä liikennevaloissa ja katsoa kun fillaristit menee ohi. Jos mä lähtisin kämppää katsomaan, niin varmaankin jostain radan varrelta tai sisääntuloväylien kupeesta, missä ainakin bussit liikkuvat aina ja kaiken aikaa ja mistä toisaalta pääsee toiseen suuntaan moottoritietä pitkin ulos kaupungista välittömästi kun tarve tulee. Metrokin on ihan kelpo vehje, nopea ja säännöllinen, mutta tuo metrolinjan puoleinen kaupunki on vähän oudompaa aluetta, niin en osaa ajatella mihin siellä muuttaisin.

Kyllähän sillä 700 eurolla Helsingistä saa kivankin kaksion, mutta se kyllä sijaitsee aika lähellä susirajaa. Tomin kämppä Munkkiniemessä 700e/kk on jo todellinen löytö! Vuokrasopimus tehty 90-luvun puolella?? Itselläni ei ollut mitään vaikeuksia vuokrata vuoden ajaksi pientä kaksiota Punavuoresta 850e/kk+vesimaksut. Halukkaita vuokralaisia oli useita...

jepu

Ensinnäkin metro on ihan persiistä. Itähelsingissä asuneena en sinne enää palaa (tai no ehkä johonkin Marjaniemeen voisi mennä).

Jos on varaa maksaa se 700 euroa niin saat taatusti kaksion muutaman kilometrin säteeltä Keskustasta. Itse asustelen Taka-Töölössä, Mannerheimintien varrella. Täältä menee 4 spåraa keskustaan plus bussit (kävellen pääsee myös). Keskuspuisto ja rannat lähellä. Ei pahemmin kapakoita, joista aiheutuisi meteliä öisin. Ja naapuritkin ovat olleet tähän asti rauhallisia.

Sitten on tietty Lauttasaari, Meilahti ja Kallio, mitä voi myös suositella. Tosin Kalliossa kannattaa vähän tsekata naapureita ennen kuin päättää muuttaa.

Kyllä sun pitäisi kämppä saada kahdessa viikossa hommattua. Ainakin välittäjältä. Tuntuu tietty järjettömältä maksaa vuokra+22% jostain paperinpalasta, mutta omalla kohdallani se oli sen arvoista.

TA2 sanoi:
Kyllähän sillä 700 eurolla Helsingistä saa kivankin kaksion, mutta se kyllä sijaitsee aika lähellä susirajaa. Tomin kämppä Munkkiniemessä 700e/kk on jo todellinen löytö! Vuokrasopimus tehty 90-luvun puolella?? Itselläni ei ollut mitään vaikeuksia vuokrata vuoden ajaksi pientä kaksiota Punavuoresta 850e/kk+vesimaksut. Halukkaita vuokralaisia oli useita...

Tullut huomioitua sellainen seikka, että jos vuokraisäntä omistaa useita kämppiä niin hinnat on usein ihan kohdallaan tai jopa matalia. Mutta jos vuokraisännällä esim. vain yksi kämppä vuokrattavana, niin siitä pyritään saamaan maksimaalinen hyöty rahallisesti. Meidän vuokraisäntä omistaa n. 30 asuntoa Ullanlinnassa, meillä n. 70 neliön kolmio, parketilla, korkeilla huoneilla yms. priima kunto > vuokra 800 euroa ja rapiat.. sopimus tehty parisen vuotta sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom