Maidottomat lisäravinneproteiinit.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vanha äitimuori innostui vanhoilla päivillään punttailusta ja kyseli neuvoja proteiinintarpeen täyttämiseen. Maitotuotteet eivät tule kysymykseen vaikean allergian johdosta.

Suosittelin itse lihaa, kanaa, kalaa, munia, soijaa, pähkinöitä. Lisäravinteitakin suosittelisin, mutta tuotteen pitäisi luonnollisesti olla asiallisen makuinen. Kaikki soijaprotskut (maustamattomat) mitä itse olen maistanut ovat olleet aika hc-kamaa joten noita en uskalla suositella. Olen myös nähnyt joitakin riisi- ja munaproteiineja, maustettuja en muista nähneeni näitäkään.

Onko joku törmännyt hyvänmakuisiin soija- tai muihin maidottomiin proteiinituotteisiin?

Riisi- ja munaproteiineihin en kyllä muista maustettuna törmänneeni, mutta esim. wrangeltahan saa Weiderin soijaprodea maustettuna. Kallista se tosin on soijaksi, kuten nuo kaikki Weiderin tuotteet ovat mielestäni ylihinnoiteltuja. Fastilla ei lienee ole (tai ainakaan aiemmin ole ollut) maustettua versiota. Olen aiemmin maistanut jotain suklaalla maustettua soijaa, mutta en kuolemaksenikaan muista minkä merkkistä se oli. En voisi sanoa, että se hyvää olisi ollut. :jahas:
Kannattaa käydä paikallisessa lisäravinneputiikissa katsastamassa tarjontaa ja kokeeksi yksi pussukka sitten vaikka ostaa. Kaikkeenhan tottuu kun sitä tarpeeksi mätystää. :)

Niin, kyseessä on lienee ihan maitoallergia, ei laktoosi-intoleranssi? Sillä maitoproteiini nimestään huolimatta sisältää erittäin vähän laktoosia, mutta en myöskin hitaampi imeytymään kuin hera esimerkiksi. Siihen en ota sen enempää kantaa, että miten paljon se vaikuttaa palautumiseen. Myös hera-isolaatit sisältävät vain vähän laktoosia ja onkin erityisen oivallinen valinta palautusjuomaan - jos ei siis kärsi kun laktoosi-intoleranssista.

JackDaPain sanoi:
Kaikki soijaprotskut (maustamattomat) mitä itse olen maistanut ovat olleet aika hc-kamaa joten noita en uskalla suositella. Olen myös nähnyt joitakin riisi- ja munaproteiineja, maustettuja en muista nähneeni näitäkään.

Onko joku törmännyt hyvänmakuisiin soija- tai muihin maidottomiin proteiinituotteisiin?

Mulla on sekä maitoallergia että laktoosi-intoleranssi ja hyvin olen pärjännyt. Soijaproteiinijauhoja käytän sekä palautuksessa että välipalana enkä mitään muuta suostu sheikkeriin laittamaan kuin Wrangen Weider -merkkistä soijaprotskua. Makuja on vanilja, suklaa ja mansikka, itse pidän erityisen paljon vanijasta. Maistuu suorastaan hyvälle, kun sekoittaa pieneen määrään omppumehua ja loput vettä. Hinta on melko paha, noin 25 ekeä 800g, mutta ero halvempiin on huomattava. Halpoja käytän vain leivonnassa, ne kun ovat varsinaista kökköä palautusjuomassa. Weiderin soija on hienojakoista ja siksi sekoittuu selvästi paremmin.

Aiemmin oli tarjolla banaaninmakuista munaproteiinia, mutta se oli todella :urjo: ja ovat nyt onneksi lopettaneet tuotteen valmistuksen.

Vinkki: tuolla ruokaohjeet-puolella on resepti nimeltä Bigfellan proteiinipatukat, testasin soijajauhoista ja aivan syötäviä tuli. Mainio välipala.

Pakkotoisto Oy:llä oli valikoimissa Prolabin Pure Soy -soijaisolaatti, maku vanilja. Sekoittui upeasti, maku yhtä hyvä kuin heraproteiineilla. Kukaan ei ostanut tuotetta, joten poistimme sen valikoimista.

itselläni kanssa laktoosi-intoleranssi.
käytän Weiderin laktoositonta vaihtoehtoa:

Joe Weider’s VICTORY Line POWER PROTEIN SOIJAPROTEIINII-MAITOPROTEIINIVALMISTE 700 g

makuja suklaa, vanilja ja mansikka. hinta on norm. 23€/700g. makeutusaineena natriumsyklamaatti ja natriumsakariini.

itse käytän hylamaitoon sekoitettuna ja suklaan makua, mikä maistuu hyvältä.

suosittelen.

Kiitos vastauksista. Löytyihän niitä maustettuja soijaprotskuja sittenkin.

Kyseessä on maitoallergia, eli maitoprotskut tai muut vähälaktoosiset tuotteet eivät käy.

Pitää koittaa jostain etsiä tuota Prolabin tavaraa, jos maku on edes 10% Pure Whey vaniljasta niin luulisi kelpaavan mukisematta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom