Mahan pömpöttämisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tezi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Elikkäs olis tämmönen ongelma. Olen 17v ampumahiihtoa harrastava ja oon treenannut nyt salilla, en kylläkään maksimivoimaa paljoa, noin 1.5v. Aerobista tulee tehtyä paljon ja sen myötä rasvat on alle 7% aina. Mahan joutuu vetämään kokoajan sisään ettei se sillälailla "pömpötä". Vatsat on mulla munmielestä ihan suhtkoht hyvässä kunnossa, pystyy vetää leukoja että jalat on oikokulmassa. Minkälaisia vatsoja pitäisi tehdä ja kuinka paljon, että se olisi kokoajan siinä normaalisti :) eikä tarvitsisi vetää sisään sitä kokoajan. Kyllä se 6-pack sieltä ulos hyppii kun vatsan jännittää.

Olen 173cm / 65kg. Maksimia oon just senverran nostanu et penkistä toi 65 nousee :rolleyes: Muuten hyvässä kunnossa, leukoja reilu 20, vaan pitäs maha saada kesäkuntoon. Jos jollain on hyviä vinkkejä millä ton saisi pois niin otetaan vastaan :D

Kiitos jo etukäteen!

Oma mahani on litteä vain kun se on aamulla tyhjä ja on hemmetin nälkä.

Aamupalan jälkeen pömpöttää - välillä se vituttaa mutta Halmeen sanoja lainaten: "Massaa ei saa pelkästään ilmaa hengittämällä."

Sisäelimet on yksilöllisen kokoiset ja joillain isot, vaikka ei olisikaan rasvaiset. Jos on samalla hoikka ts. kapealanteinen, niin vatsa pullottaa silloin eteenpäin.

Vaikutelmaa voi parhaiten parantaa hommaamalla muutaman kymmentä kiloa lihasmassaa. :)

Juuripa tuossa luin jostain, että tehtyjen tutkimusten mukaan(TM) miehiltä oli paljastettu geeni, joka altistaa geenin omaavia yksilöitä keräämään kaksikertaa helpommin rasvaa vyötärönsä ympärille, kuin ne joilla geeniä ei ole.

Vaikkakin on niin, että rasva varastoituu suht'koht' joka puolelle kehoa, täytyyhän rasvan silti tietää joku osoite mihin itsensä tällää. Tämä geeni ilmeisesti sitten kertoo kaksinkertaisella teholla, että : "mene tuonne masun ympärille".

JA yksi vaihtoehto voi olla, että sulla on sellainen ruoka-aineallergia esim. laktoosi-intoleranssi, joka,nautittuasi laktoosia, vain turvottaa vatsaasi. Eli se olisi semmoinen miedompi versio allergiasta.
TAI jokin muu allergia joka kerää esim. kaasua vatsaasi.

Mistäs niitä ikinä tietää...?

Seisotko suorassa??? Onko ryhti kunnossa?? Huono ryhti ja vatsakin näyttää siltä kuin se pullottaisi.
Kädet pois taskusta ja selkä suoraksi. Kannattaa kysyä vaikka mutsiltasi mitä mieltä se on ryhdistäsi.

Totta, mullakin ryhti on usein huomaamatta sellainen että alaselkä on korostetusti notkolla ja maha siis pömpöttää, se perimmäinen syy on että lantion etureuna on "liian alhaalla" eli mulla kenties heikot lantion koukistajat tms. Ryhti korjautuu ja masusta tulee litteä kun vetää lantion etureunan ylös.

Ongelma on toki se että se ryhti tuppaa unohtumaan joskus, mutta se on tottumiskysymys, pidä hyvä ryhti istuessasi bussissa, työpaikalla, tv:n ääressä - kohta tuntuu luonnottomalta istua huonossa ryhdissä.

itsellänikin esiintyy aina välillä tuota mahan pömpöttämistä joka mielestäni johtuu eteen painuvasta lonkasta joka pullistaa samalla vatsan kaarelle. Onkohan tuota muuten mahdollista korjata jollain alaselkää rasittavalla treenillä kuten maastaveto? Joskun kun kunnolla vatsaa ja selkää teki (mega pitkiä sarjoja) niin tuo ryhti oli todella hyvä ainakin sen päivän loppuun asti kun oli selkä sen verran rasittunut että se pysyi todella suorassa ja ryhti oli 10+ arvoinen =)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Lonkan koukistajien ja selän ojentajien venytys, vatsojen vahvistus.

Erinomainen artikkeli T-magissa otsikolla "pelvis has left the building", löytyy haulla.

Joo tosta ryhdistä, mulla on kyllä vähän ryhti kasassa, täytyy yrittää tota korjata.

En tiiä tosta laktoosi-intorelanssista, voishan ton maidon juomisen lopettaa vähäks aikaa ja kattoo mitäs tapahtuis.

Eikös noita sivuvatsoja kannattais kuitenkin tehä, oon tehnytkin tästä suivaantuneena :D

Originally posted by natu76
"Mahan joutuu vetämään kokoajan sisään ettei se sillälailla pömpötä"

Ootko tehnyt raskaustestin??:rolleyes:

Hehe en oo tehny, mut aika ihme jos joku penska rupeis koteloituu mussa :D

mitenkäs sitten nuo ns. "jenkkakahvat" mitäs liikkeitä tai treeniä niille vois tehdä? kun ne tahtoo pöpöttää vaikka vatsa edestä olisikin ok..:arvi:

Mulle ei taas flubber tuu vyötärölle kummuksi vaan kaikki mänöö perseeseen:wall:

Vois olla avuksi esim. eräs hauska liike nimittäin ojentajapunnerrus ruokapöydän reunasta poispäin (anteeksi liikkeen keksijälle tekijänoikeusrikkomuksesta).:david:

Paras vaihtoehto saada pömppömaha katoamaan on rakentaa leveä ja massiivinen selkä ,jonka ohella pömpähtävä maha näyttää ampiaisvyötäröltä. :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom