Magneettikuvauksen tulokset

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt vihdoin sain tulokset magneettikuvista. Eli löydöksenä pienet välilevyn pullistumat sekä L3-4 välissä että L4-L5 ja välilevyn tukirakenteessa pieni repeämä :itku: Ei oikein naurata. Kannattaako tässä nyt kovin alkaa salilla repimään?? Millä keinoin tästä eteenpäin??

jackass82 sanoi:
Nyt vihdoin sain tulokset magneettikuvista. Eli löydöksenä pienet välilevyn pullistumat sekä L3-4 välissä että L4-L5 ja välilevyn tukirakenteessa pieni repeämä :itku: Ei oikein naurata. Kannattaako tässä nyt kovin alkaa salilla repimään?? Millä keinoin tästä eteenpäin??

Mene käymään (hyvällä) fysioterapeutilla, ja anna diagnoosi sille. Kysele häneltä millä eväin eteenpäin. Täällä ei välttämättä ole niin asiantuntevaa porukkaa, että voisi antaa vastuullisia neuvoja tuollaisessa tilanteessa.
Kuntoutusta tuolle selälle tulee antaa, ei perustreeniä, ainakaan toistaiseksi. Ihan toimettomaksikaan tuskin kannattaa heittäytyä. Mene nyt sille ammattilaiselle, ettet hajota lisää sitä rankaasi.

jackass82 sanoi:

Mitkäs sulla oli oireet, ennen kuvauksia?

Poser sanoi:
Mene käymään (hyvällä) fysioterapeutilla, ja anna diagnoosi sille. Kysele häneltä millä eväin eteenpäin. Täällä ei välttämättä ole niin asiantuntevaa porukkaa, että voisi antaa vastuullisia neuvoja tuollaisessa tilanteessa.
Kuntoutusta tuolle selälle tulee antaa, ei perustreeniä, ainakaan toistaiseksi. Ihan toimettomaksikaan tuskin kannattaa heittäytyä. Mene nyt sille ammattilaiselle, ettet hajota lisää sitä rankaasi.

Näillä ohjeilla minäkin suosittelisin menemään eteenpäin. Vaikka se ammattilainen vähän maksaakin, niin saattaapi olla koko loppuelämän selkä joko kunnossa tai hajalla. Ja ei sinne nyt mitään kuukauden tiliä sentään mene. Oma terveys etusijalle tässäkin asiassa.

joo eli selkä taisi mennä maastavedossa pari vuotta sitten, luulin vaan silloin että se venähti pikkusen. Nyt alko kivut olemaan sellasia että halusin otattaa sen magneettikuvan. Kivut ovat lantion seudulla, alaselässä ja välillä kipu säteilee koko jaloissa ja pakaroissa. Vittumainen vaan kun on vasta tämän ikäinen ja selkä tässä jamassa. Pitää ens viikolla varmaan mennä lääkärin juttusille että miten tästä eteenpäin.

Annat rauhassa parantua, niin ei tarvitse toista kertaa loppuelämää surkutella, ja menet ammattilaisen pakeille.

Kirjoitit itse että "pieni" pullistumat ja "pieni" repeämä. Ne voi saada vielä kuntoon.

Joo niin lääkäri oli kirjoittanut että on pieni pullistuma ja repeämä. Täytyy toivoa että saisi selän kuntoon jollakin keinolla

Poser sanoi:
Mene käymään (hyvällä) fysioterapeutilla, ja anna diagnoosi sille. Kysele häneltä millä eväin eteenpäin.
Tämä olisi minunkin neuvoni. Ihan kunnallisella puolellakin on kuntoutusporukkaa töissä, yksityisten hinnoista en tiedä, mutta ei kai se tolkutonta ole ajatellen, miten tärkeästä asiasta on kyse.

Tuossa tilanteessa tuskin lähiaikoina kannattaa mitään rankempaa repimistä tehdä, mutta selvitä millaista kuntouttavaa on mahdollista tehdä.

Tsemppiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tee paljon syviävatsalihas liikkeitä. Näin sun elimistö pystyy tukeen paljon paremmin selkärankaasi. Melkein joka päivä olisi hyvä tehdä.

Mulla on kans samoissa väleissä pullistumat, mutta mulla se meni jalkapallossa n.3v sitten. Itellä maastaveto tekee hyvää, mutta paska homma kun sulla meni se just siinä. Multa pullistumat ei lähde muuta kuin leikkaamalla, joten ainoa keino, miten pitää selkä (edes jotenkin) toimintakunnossa on saada sinne mahdollisimman hyvät tukilihakset, mitkä sulla tod.näk. jo onkin. Niihin ei taida auttaa muu kuin leikkaus tai hyvällä säkällä aika.

Olin fysioterapeutillakin 10 kertaa eikä ne auttanut oikeastaan ollenkaan..

Kuvien kanssa mennään aina ensin lääkärille ja se sanoo miten jatkossa toimitaan. Jos rahat riittää niin sitten heti erikoislääkärille. En olisi tosin edes mennyt kuvattavaksi ilman erikoislääkärin lähetettä. Kävitkö muuten yksityisellä? Eikös Kela-korvauksiin tarvita lääkärin lähete?

Meikäläisen ruodosta leikattiin kaksi isoa pullistumaa alkutalvesta 2003, sitä ennen kärvistelin ja kiroilin neljän seinän sisällä puolentoista vuoden ajan. Jälkiviisautta: ei välttämättä kannata odottaa niin pitkään kuin minä, sillä kipu muuttuu krooniseksi ja elämä on muutenkin aika lähellä tilaa mitä usein helvetiksi kutsutaan. Leikkaus voi auttaa tai sitten ei, minun kohdallani leikkauspäätös osoittautui oikeaksi. Suurin osa pullistumista paranee itsestään ajan kuluessa, mutta monissa tapauksissa tuppaavat uusiutumaan.

Hyviä vinkkejä tulikin jo, kannattaa liikkua niin paljon ja niin monipuolisesti kuin pystyy. Ja lihomista (tämä voi tulla monelle paljon treenaavalle yllätyksenä - kipujen estäessä normaalin liikkumisen energian kulutus laskee todella paljon) on hyvä välttää, sillä se ei tee selällekään hyvää. Eikun asiantuntijan puheille kuten Poser jo kehottikin, ja tsemppiä! Eiköhän se siitä vielä helpota.

Kannattaa nyt laittaa se selkä kuntoon kerralla , ettei sitten uudestaan tule kipeeksi , kylmästi maastavedot pois ja tämmöset yhtään selkää rasittavat.

Mulla ittella paukahti selkä kiekkohommissa viime jouluna, magneettikuvattiin. Kahdessa kohti välilevyn pullistuma , ensiksi oltiin jopa leikkaukseen menossa , mutta onneksi en lähtenyt siihen. Erilaisia fysioterapian muotoja sinne toukokuulle asti ja sitten selkä oli vasta kunnossa. Hieman vitutti suoraan sanottuna kun ei voinut tehdä oikein jaloille kunnolla mitään "perusliikkeitä".

Aluksi oli selkä niin kipeä , etten saanut sukkaa jalkaan ja kävely koski kun säteili niin kovasti jalkaan. Sitten pari kuukautta kun olin käynyt fysioterapiassa , pystyin tekemään päivän "perusaskareet" miltein normaalisti , mutta esimerkiksi
venytttelystä ei tullut mitään koska säteily oli niin kova pakarassa ja oikeassa lonkassa.

En halua mitenkään pelotella , mutta hoida se selkä kuntoon kunnolla ja rauhassa. Aika vittumainen parannella sitä sitten , 3 kertaan viikkoon sai käydä fysioterapiassa ja välillä tuntui siltä , että saankohan ollenkaan selkää kuntoon. Mutta koita parantaa se selkäsi rauhassa. Tsemppiä!

Sain lääkäriltä lähetteen kuviin. Joo venyttelyt meinaa olla tuskasia kun säteilee niin pirusti jalkoihin,selkään ja pakaroihin. Tuntuu että tässä olisi painoa tullut lisää vaikka ruokaa on tullut syötyä vähemmän.

teemupii sanoi:
Perusteluja?

Koska sain sen kuntoon ilman leikkausta ja leikkauksen tuloksesta ei voi koskaan olla varma. Ensimmäinen lääkäri sanoi siitä leikkauksesta , mutta kysyttiin aika monelta ja he sanoivat, että kannattaa yrittää ilman leikkausta aluksi,koska olen näin nuori. Ja leikkauksesta saa toipua aika pitkään.

Tuntuuko ne kivut muulloinkin kuin vain treenatessa? Mulla meni myös selkä reilu vuosi sitten. Ihan oma vika. Tuli revittyä maastavetoa joka viikko huonolla tekniikalla. Eikä se selkä ole parantunut yhtään. Nyt mulla on treenissä mukana jo "kunnon" jalkapäiväkin ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen. Mulla tuntuu toi jalkojen tekeminen pienellä painolla auttavan vähän noihin selkäkipuihin. Selkäkipuni ovat sellaisia, että tuntuu kuin alaselkä menisi ihan jumiin, selkä rutisee lisäksi välillä aika kivasti... vähän niinkuin siellä olisi väljää.

Selän loukkaaminen on kyllä loukkaantumisista kaikista vittumaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom