Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä avuksi kun Safari(Versio 3.0.4) kaatuu useasti päivässä?

Kone on MacBook ja käyttis OS X. Kiitos.

-kädetön

vaihda selainta jos päivitystä ei ole olemassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä avuksi kun Safari(Versio 3.0.4) kaatuu useasti päivässä?

Kone on MacBook ja käyttis OS X. Kiitos.

-kädetön

Onkos sulla Leopard käyttis (10.5) vai joku Safarin beta 10.4 käyttiksessä? Kaatuuko joillain tietyillä sivuilla vai satunnaisesti? Vähän taustatietoa niin helpompi vastata.

Kuinka wmv-tiedostot saisi aukeamaan ripeästi Quicktimessa? Flip4mac löytyy. Perian löytyy. VLC:tä en halua käyttää.

Avit ja mpegit aukeavat viiveettä, mutta wmv- filut arpovat turhankin kauan ennen aukeamistaan, mikä on pidemmän päälle rasittavaa. Forumeita kun selailin niin vaikutti yleisemmältäkin ongelmalta. Onko kukaan löytänyt ratkaisua?

Onkos sulla Leopard käyttis (10.5) vai joku Safarin beta 10.4 käyttiksessä? Kaatuuko joillain tietyillä sivuilla vai satunnaisesti? Vähän taustatietoa niin helpompi vastata.

OS X 10.4.11 , ja kaatuu ihan satunnaisesti. En oo huomannu mitään yhdistävää tekijää.

Kuinka wmv-tiedostot saisi aukeamaan ripeästi Quicktimessa? Flip4mac löytyy. Perian löytyy. VLC:tä en halua käyttää.

Avit ja mpegit aukeavat viiveettä, mutta wmv- filut arpovat turhankin kauan ennen aukeamistaan, mikä on pidemmän päälle rasittavaa. Forumeita kun selailin niin vaikutti yleisemmältäkin ongelmalta. Onko kukaan löytänyt ratkaisua?

Itse pyörittelen VLC:llä. Flip4Mac kehittyy koko ajan, mutta ei valitettavasti riittävän ripeästi. Miccisofta sais tehdä itse kodekin omien formaattiensa purkamiseen...

OS X 10.4.11 , ja kaatuu ihan satunnaisesti. En oo huomannu mitään yhdistävää tekijää.

Oletko koittanut safarin nollausta? Eli sieltä Safari valikossa on nollaa safari.

Ei ole kyllä tullut vastaan yleisesti ottaen tuommoista kaatuilua. Oletko katsonut hopeisen omenan foorumilta olisiko siellä mitään neuvoa.

Toki itsekin käytän 99% Firefoxia...

Oletko koittanut safarin nollausta? Eli sieltä Safari valikossa on nollaa safari.

Ei ole kyllä tullut vastaan yleisesti ottaen tuommoista kaatuilua. Oletko katsonut hopeisen omenan foorumilta olisiko siellä mitään neuvoa.

Toki itsekin käytän 99% Firefoxia...

Joo oon nollannut safarin...täytyy varmaan nollata itekin viikonloppuna. Tänään ollu hyvä päivä, ei oo kaatunut kun kerran. Täytyy varmaan vaihtaa selainta, kiitos.

Laitan tänne kysymyksen vaikka koskee vain 50 prosenttisesti mackia.

Siirryin mac aikaan, hetkeäkään en ole vielä katunut. Mutta meillä on vielä pöytäkoneena PC, sekin kyllä vaihdetaan aikanaan imackiin.

Voinko ostaa minun macbookille ja windows-laatikolle yhteisen ulkoisen kovalevyn? Macbook on siis uusi santarosa malli. Olisi turhaa ostaa kahta, jos yksi vain riittää.

Laitan tänne kysymyksen vaikka koskee vain 50 prosenttisesti mackia.

Siirryin mac aikaan, hetkeäkään en ole vielä katunut. Mutta meillä on vielä pöytäkoneena PC, sekin kyllä vaihdetaan aikanaan imackiin.

Voinko ostaa minun macbookille ja windows-laatikolle yhteisen ulkoisen kovalevyn? Macbook on siis uusi santarosa malli. Olisi turhaa ostaa kahta, jos yksi vain riittää.

Tämä taisi olla liian tyhmä kysymys, kun vastauksia ei ole tullut.

No kysytään vielä toinen kysymys. Miten saan selville mackini static IP: osoitteen? Pitäisi saada Nattiin azureusin mentävä reikä, mutta en millään saa selville tota static IP:tä.

Tämä taisi olla liian tyhmä kysymys, kun vastauksia ei ole tullut.

No kysytään vielä toinen kysymys. Miten saan selville mackini static IP: osoitteen? Pitäisi saada Nattiin azureusin mentävä reikä, mutta en millään saa selville tota static IP:tä.

Eipä tuo alkuperäinen kysymys ollut pöljä. Jotenkin vaan ohitin sen. Mitää "kunnon" tapaa tuohon ei ole. Kaikkein parhaiten toimii MacDrive jolla voi pc:ssä käyttää HFS+ formatoituja levyjä.

Todennäköisesti sulla on Macissä DHCP:llä annettu ip-osoite. Jos se olisi static eli kiinteä, niin silloin olisit sen itse siihen naputellut. Minkälainen palomuuri sulla on?

Eipä tuo alkuperäinen kysymys ollut pöljä. Jotenkin vaan ohitin sen. Mitää "kunnon" tapaa tuohon ei ole. Kaikkein parhaiten toimii MacDrive jolla voi pc:ssä käyttää HFS+ formatoituja levyjä.

Todennäköisesti sulla on Macissä DHCP:llä annettu ip-osoite. Jos se olisi static eli kiinteä, niin silloin olisit sen itse siihen naputellut. Minkälainen palomuuri sulla on?

Kiitoksia. Puhkaisin ton adsl-reitittimen natin vahingossa. Laitoin siihen kohtaan missä kysyttiin static IP:tä, IP osoitteen, jonka saa macin järjestelmäasetuksista. Tämä on väärä IP, mutta nyt azureus lataa täysillä. En ymmärrä, mutta ei haittaa.

Pitää tutustua tohon macdriveen.

Nyt ymmärrän miksi kaikki mackia käyttäneet kehuvat tätä. Vajaa vikon olen mackia käyttänyt ja rakastan tätä:rock:

Kiitoksia. Puhkaisin ton adsl-reitittimen natin vahingossa. Laitoin siihen kohtaan missä kysyttiin static IP:tä, IP osoitteen, jonka saa macin järjestelmäasetuksista. Tämä on väärä IP, mutta nyt azureus lataa täysillä. En ymmärrä, mutta ei haittaa.

Pitää tutustua tohon macdriveen.

Nyt ymmärrän miksi kaikki mackia käyttäneet kehuvat tätä. Vajaa vikon olen mackia käyttänyt ja rakastan tätä:rock:

Todennäköisesti olisit saanut sen azun pelittämään kun olisit kytkenyt upnp tuen päälle siihen adsl:ään. Nyt jos buuttaat koneita (riippuen toki onko useampia), niin IP-osoitteet vaihtuvat ja sitten ei taas toimi.

Todennäköisesti olisit saanut sen azun pelittämään kun olisit kytkenyt upnp tuen päälle siihen adsl:ään. Nyt jos buuttaat koneita (riippuen toki onko useampia), niin IP-osoitteet vaihtuvat ja sitten ei taas toimi.

Hhhm. Pitää kokeilla tota upnp:n päälle laittamista. Nyt juoluaattona ei vaan kehtaa istua tässä koneella.

Mitenkä Mac ja USB digivirittimet? Ajatuksissa on iMac, jota käyttäisi myös TV:nä. Löytyykö yhteensopivia virittimiä?
Kaupassa tyrmäsivät ajatuksen täysin, varsinkin kaapeliverkon virittimen. Puhuiko kaupantäti totta vai eikö vain tiennyt mistä puhui?

Kaapelivirittimiä löytyy Elgatolta ja menee Firewire väylään. USB-virittimiä löytyy muutamalta valmistajalta mutta ovat T-mallisia. Myös S-mallia taitaa löytyä jos lautasen haluaa lykätä kiinni. Elgato

Mitä ohjelmaa olette käyttäneet videopuheluissa, jos kaverilla ei satu olemaan Maccia?

-J
Skypessä toimii video. Mikkisofta on jättänyt videon ohjelmoimatta Microsoft Messenger for Mac clienttiin...

Kolmannen osapuolen aMSN löytyy, josta pitäisi löytyä videotuki Mesetykseen.

Skypessä toimii video. Mikkisofta on jättänyt videon ohjelmoimatta Microsoft Messenger for Mac clienttiin...

Kolmannen osapuolen aMSN löytyy, josta pitäisi löytyä videotuki Mesetykseen.

Kokeilin tota aMSN:ää, mutta kaatui koko ajan. Siis kerran päivässä. Video tuki oli jotain 1 fps. , ainakin mulla. Poistin ton ja laitoin Adiumin tilalle. Ei tue videota, mutta muuten hyvä.

Kuulin huhua, että MS päivittäisi ton messenger for macin tukemaan kameraa. Tai ainakin niin hurjissa päiväunissa toivon.

Suositut

Back
Ylös Bottom