Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi ihmeessä? :eek: Levytyökalu löytyy kyllä ihan lisäohjelmistakin. Ohjelmat -> Lisäohjelmat.

Löytyy kyllä. Mulle on isot pojat joskus vuosia sitten kertoneet ettei oikeuksia saisi korjata siltä levyltä mistä on bootattu ja niin olen aina toiminut. Kertokaa toki jos siitä ei ole haittaa ja myös miksi siitä ei ole. Konehan kyllä korjailee myös käynnistyslevyltä, siitä ei oo kyse.

Löytyy kyllä. Mulle on isot pojat joskus vuosia sitten kertoneet ettei oikeuksia saisi korjata siltä levyltä mistä on bootattu ja niin olen aina toiminut. Kertokaa toki jos siitä ei ole haittaa ja myös miksi siitä ei ole. Konehan kyllä korjailee myös käynnistyslevyltä, siitä ei oo kyse.

Oikeudet saa korjata levyltä jolta on buutannut. Jos näin ei saisi tehdä niin levytyökalu ei näin antaisi tehdä. Levyn korjaus ei onnistu buuttilevyltä muuta kuin single user modessa.

.mp4 videotiedosto

Olen yrittänyt avata puhelimesta tuotua .mp4 videotiedostoa, mutta kone herjaa 'Elokuvasta löydettiin virheellinen näytekuvaus'? Mikähän tämä oikein on??

Miten oikein noi emulointi-softat toimii? Mitä noita oikein on? En kehtais asentaa koko winukkaa boot campin avulla, kun ainut ohjelma jota tarviin windowssissa pyörivänä on mp3-soittimen musiikinsiirtosofta...

Miten oikein noi emulointi-softat toimii? Mitä noita oikein on? En kehtais asentaa koko winukkaa boot campin avulla, kun ainut ohjelma jota tarviin windowssissa pyörivänä on mp3-soittimen musiikinsiirtosofta...

Suosituimmat ovat VMware Fusion ja Parallels.

Toimivat niin että asennat Windowsin virtuaalikoneeseen ja voit pyörittää Windowsia ikkunassa (myös koko näytön tila löytyy) OSX:n puolella. Minulla on Parallels ja olen ollut tyytyväinen sen toimintaan. Ainoastaan pelit eivät virtualisoituina oikein toimi. VMwaressa on jonkunlainen 3D-tuki mutta ei mitenkään loistava.

Aa, ok. Noh, täytyy vaan toivoa, että nyt toimii. Kiitos neuvoista.
EDIT: Kokeilin just, ja ainakin nyt toimi moitteettomasti. :)
Juu noi korjaukset kannattaa ajella aina silloin tällöin. Asentuvat sitten ne päivityksetkin paremmin jos ei ole bitit vinossa;)

Olen yrittänyt avata puhelimesta tuotua .mp4 videotiedostoa, mutta kone herjaa 'Elokuvasta löydettiin virheellinen näytekuvaus'? Mikähän tämä oikein on??

Eikö kukaan osaa antaa vastausta? Tarvitaanko tähän erillinen ohjelma, ajuri, tms??

"Olen yrittänyt avata puhelimesta tuotua .mp4..."

http://www.animemusicvideos.org/guides/playback/playosx.html

"Playing .mp4 files
While currently it may seem very easy to play mp4 files on a Mac thanks to Quicktime 6's well-hailed support for the format, this may change in the future. Quicktime is capable of decoding Simple Profile mpeg4 video content and hence cannot decode mp4 files created using an Advanced Simple Profile mp4 encoder. If you find any mp4 files that cannot be played with Quicktime 6 then please use MPlayerOSX or VLC as they both support mp4 playback and can decode more advanced video content."

Eli MPlayer ja VLC ton mukaan.

VLC http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Viimeksi muokattu:
"Olen yrittänyt avata puhelimesta tuotua .mp4..."

http://www.animemusicvideos.org/guides/playback/playosx.html

"Playing .mp4 files
While currently it may seem very easy to play mp4 files on a Mac thanks to Quicktime 6's well-hailed support for the format, this may change in the future. Quicktime is capable of decoding Simple Profile mpeg4 video content and hence cannot decode mp4 files created using an Advanced Simple Profile mp4 encoder. If you find any mp4 files that cannot be played with Quicktime 6 then please use MPlayerOSX or VLC as they both support mp4 playback and can decode more advanced video content."

Eli MPlayer ja VLC ton mukaan.

VLC http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

VLC:llä lähti, kiitokset!!

Paitsi ei .MOD tiedostoja :) Kenelläkään tietoa millä tuollainen videotiedosto aukeaisi?

MPlayer OSX osaa .MOD tiedoston avata. Kiitokset kuitenkin necra :thumbs:

Ostin ton Airport Expressin. Asennettu stereotason sivulle/taakse. Miksi ääni pätkii kun yrittää soittaa iTunesista musaa sen kautta?

Siis AP on kiinni vahvistimen optisessa sisään tulossa. Ääni kuuluu, mutta pätkii.

Ostin ton Airport Expressin. Asennettu stereotason sivulle/taakse. Miksi ääni pätkii kun yrittää soittaa iTunesista musaa sen kautta?

Siis AP on kiinni vahvistimen optisessa sisään tulossa. Ääni kuuluu, mutta pätkii.

Onko sulla läppäri? Jos on niin pätkiikö myös jos viet koneen ihan AE:n viereen, eli maksimoit kentän? Toisin sanoen onko yhteys huono?

Pätkii jopa puolen metrin päästä. Macbook 2.0 uusimmilla päivityksillä.

Piuhassa ei ole vikaa, skulaa kun laittaa suoraan koneeseen kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom