Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Firefoxilla menee mulla aina, mutta Safarilla jää luuppaamaan. Näissä keisseissä olen painanut sieltä jämähdyksen jälkeen näkyvältä sivulta jotain Hotmail-linkkiä ja sieltä yläkulmasta "log out"tia. Safarilla tili tuntuu jotenkin jäävän auki ja sen jälkeen sinne ei enää pääse, eli sulkekaa tili aina asianmukaisesti postien katsomisen jälkeen. Kuten sanottu Firefoxilla tuntuu olevan sama miten sieltä lähtee... Tai noin ainakin mulla toimii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voiko olla totta? Oon ollu aikeissa ostaa macbook prota. Päivitin netin tossa just 8megaseks ja soneran puolesta sanottii ettei macbook toimisi soneran internetillä. Kai kyseessä on väärinkäsitys asiakaspalvelun puolesta?

Voiko olla totta? Oon ollu aikeissa ostaa macbook prota. Päivitin netin tossa just 8megaseks ja soneran puolesta sanottii ettei macbook toimisi soneran internetillä. Kai kyseessä on väärinkäsitys asiakaspalvelun puolesta?
EDit: poistin puutaheinää...

Eli kyllä siinä sun netissä toimii Acer, HP, Dell, Apple, Sony Playstation, Microsoft Xbox, Buffalo, Sun Microsystems ja kaikki muutkin vekottimet mitkä vain verkkoon saa.

Soneran asiakastuen ymmärrys on ekaluokkalaisen tasolla.

Miten oikein pääsen tolla iSight-kameralla räpsimään kuvia?

E. Kiitoksia rafael.

sanokaas miten saan toimimaan tuossa valokuvien katselussa tuon kuvaesityksen,tuo kuvaesitys kyllä aukeaa mutta kuvat eivät vaan vaihdu,myöskään noista edellinen ja seuraava napeista ei tapahdu mitään.
kaikkia asetuksia olen kyllä selannut mutta en nyt niistä viisaammaksi tullut...

sanokaas miten saan toimimaan tuossa valokuvien katselussa tuon kuvaesityksen,tuo kuvaesitys kyllä aukeaa mutta kuvat eivät vaan vaihdu,myöskään noista edellinen ja seuraava napeista ei tapahdu mitään.

Olisitko avannut vain yhden kuvan Esikatseluun (Preview)? Eli valitse ensin Finderissa kaikki haluamasi kuvat, avaa ne (cmd+o tai tuplaklikkaus tai whatever) ja sitten esitys käyntiin.

ei noihin palvelunumeroihin kannata vapun jalkeen soitella. ihmiset on menny kannissa toihin.
tottakai toimii. Se sonera on vaan johdonpatka.

Mistähän johtuu, että Macbook ei jostain syystä suostu aina sammumaan itse? Eli, kun sammutan koneen, niin ruutuun jää pelkkä taustakuva ja siihen sellanen latausympyrä pyörimään, eikä kone sammu muutoin, kun napista painamalla. Oon huomannu, että jos sammutan kakki ohjelmat käsin ennen koneen sammuttamista, niin sillon se ei välttämättä tätä tee.

Mistähän johtuu, että Macbook ei jostain syystä suostu aina sammumaan itse? Eli, kun sammutan koneen, niin ruutuun jää pelkkä taustakuva ja siihen sellanen latausympyrä pyörimään, eikä kone sammu muutoin, kun napista painamalla. Oon huomannu, että jos sammutan kakki ohjelmat käsin ennen koneen sammuttamista, niin sillon se ei välttämättä tätä tee.

En tiedä vastausta kysymykseen mutta kysyn sen sijaan että miksi sammutat sen? Nukkumatilasta kone virkenee nopeasti eikä se vie juurikaan sähköä.

En tiedä vastausta kysymykseen mutta kysyn sen sijaan että miksi sammutat sen? Nukkumatilasta kone virkenee nopeasti eikä se vie juurikaan sähköä.
No oon yleensä aina tottunut koneen sammuttamaan, mutta tätä läppäriä en kyllä aina sammuta. Mutta silti haluaisin tietää, mikä sitä vaivaa.

Laita vielä pientä listausta minkälaisia ohjelmia sulla siellä taustalla pyörii.
Jos meillä muilla kuitenkin sammuu normaalisti, niin vois veikata jotain ohjelmaa.
Niin veikkaat varmaan itekkin jos sammutus toimii ohjelmien sulkemisen jälkeen.

Laita vielä pientä listausta minkälaisia ohjelmia sulla siellä taustalla pyörii.
Jos meillä muilla kuitenkin sammuu normaalisti, niin vois veikata jotain ohjelmaa.
Niin veikkaat varmaan itekkin jos sammutus toimii ohjelmien sulkemisen jälkeen.
Jep, jostain ohjelmasta sen aattelin johtuvan. Voisin laittaa screenshotin:

333zuhd.jpg

Mulla ainakin hidastaa esimerkiksi jos Vodafonen ajuri on päällä. Ei sammu välttämättä ollenkaan, kun pyörittää aikansa ympyrää ja ilmoittaa sitten, ettei voi sammuttaa tuota softaa.

Muutoinkin omituinen tapaus tuo SmartCardiin liitettävä vodafonen kortti. Toimii pitkiä aikoja kuin junan vessa, mutta sitten tökkää. Nyt poistin pin-kyselyn kännykässä ja sen jälkeen ei ole rimpuillut enään.

Mites tuo oikeusjuttu menee? Oon kuullu, että se vois auttaa, mutta miten se käytännössä suoritetaan?

Boottaat asennuslevyltä(käynnistäessä optio pohjassa), valitset levytyökalun ja sieltä kohdelevyn+oikeuksen korjauksen.

Veikkaan kuitenkin että joku ohjelma tekee tuon sammumattomuuden. Mites tuo growl?

Mun MBP ei sammunu aina, eikä edes loggautunu ulos, itse asiassa sammui jos jaksoi odotella noin 5min sitä pyörivää logoa. Uusimmat päivitykset kun ajoi niin alkoi toimia. Leopardi käytössä. Growl ja Adium asennettuna, en tiedä vaikuttavatko mutta Adium aiheutti häröä Leopard 10.5.0 kanssa.

Boottaat asennuslevyltä(käynnistäessä optio pohjassa), valitset levytyökalun ja sieltä kohdelevyn+oikeuksen korjauksen.

Veikkaan kuitenkin että joku ohjelma tekee tuon sammumattomuuden. Mites tuo growl?

Miksi ihmeessä? :eek: Levytyökalu löytyy kyllä ihan lisäohjelmistakin. Ohjelmat -> Lisäohjelmat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom