Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Mut sähän sait 50e arvosen iMäkin kaupan päälle :lol2:

No joo, en mä ihan kaupanpäälle saanut.

Sen verran pitänee antaa tunnustusta varimportille että jotai refundia on luvassa, rahaa ei takaisin saa mutta meinas että heittää omasta pussista muistia päälle. Itse saa kuulemma asentaa, tukea ei löydy :jahas: liekö tuo vaikeeta sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako gmailia tuohon dokkiin jotenkin ettei tarvisi aina ladata tarkistaakseen uusia viestejä? Joku mäkin maili siinä näyttäs olevan mutta eihän mulla sinne tule muuta kuin äplen mainoksia.

Raahaa se osoitepalkki (siis kun olet gmailissa) sinne dokkiin? En tiedä onnistuuko, leikin typerää mäk-käyttäjää ja tuo kuulostaa yksinkertaiselta...

EDIT: Ei toiminu. No liimasin MBP:n mukana tulleet omenatarrat PC-läppärin kanteen muiden tarrojen seuraksi ja koristeeksi :david:

No joo, en mä ihan kaupanpäälle saanut.

Sen verran pitänee antaa tunnustusta varimportille että jotai refundia on luvassa, rahaa ei takaisin saa mutta meinas että heittää omasta pussista muistia päälle. Itse saa kuulemma asentaa, tukea ei löydy :jahas: liekö tuo vaikeeta sitten.

Jos Mac Miniin lisämuistia niin paskamainen projekti. Pitää purkaa alkuosiin koko vehje. Ihmekkös että sanoivat sulle että asenna itte... iMacciin helppoa.

Onkos tuota miniä edes tarkoitettu koskaan avattavaksi muualla kuin valtuutetussa liikkeessä? Aika tiiviin oloinen paketti.

Onkos tuota miniä edes tarkoitettu koskaan avattavaksi muualla kuin valtuutetussa liikkeessä? Aika tiiviin oloinen paketti.

Periaatteessa suosittelen avaamaan vain ja ainoastaan huollossa. Olen itsekin yhdestä emolevyn vääntänyt solmuun :nolo: jonka jälkeen lopetin muistinlisäyksien laiton noihin koneisiin.

Netistä kyllä löytyy avaus- ja purkuohjeita.

Nyt tulee teh_n00biest_kysymys, eli iskin tuplasti ramskuja sisään ja huvittas suuresti löytää joku boksi missä ois tietoa mitä kone on syönyt ja ottiko muistit sisäänsä. Miksei edes järj.asetuksissa ole mitään speksiruutua tms.? lol. Alla siis lebardi. Oli muuten varsin työteliäs vaihtoprosessi minille.

Elasto: se oli joku perussetti + ryyditettynä tuunatummalla lastulla, heivasin sen velipojalle jo kun tarvi enemmän.

Nyt tulee teh_n00biest_kysymys, eli iskin tuplasti ramskuja sisään ja huvittas suuresti löytää joku boksi missä ois tietoa mitä kone on syönyt ja ottiko muistit sisäänsä. Miksei edes järj.asetuksissa ole mitään speksiruutua tms.? lol. Alla siis lebardi. Oli muuten varsin työteliäs vaihtoprosessi minille

Paina vasemmasta yläkulmasta ompun kuvaa, ja "Tietoja tästä Macista". :)

Lisäohjelmat -> "Järjestelmän kuvaus" näyttää tarkempaa tietoa sitten.

Nyt tulee teh_n00biest_kysymys, eli iskin tuplasti ramskuja sisään ja huvittas suuresti löytää joku boksi missä ois tietoa mitä kone on syönyt ja ottiko muistit sisäänsä. Miksei edes järj.asetuksissa ole mitään speksiruutua tms.? lol.

Omppuvalikko -> About This Mac -> More Info... Suomeksi jotain muuta, saa soveltaa.

Edit: pirhana, ketju jatkuikin vielä. Onneksi meikäläisen vastaus oli edes vähän erilainen kuin Basson. :D

Olen tässä harkitsemassa ensimmäisen mäkkini ostamista ja tuo iMac vaikuttaisi sopivimmalta omaan käyttööni. Budjettini ei ole mikään valtava, joten mietin onko tuosta 20" mallissa olevasta Radeon 2600 HD näytönohjaimesta mitään hyötyä normaalikäytössä tuohon halvempaan 2400 HD malliin verrattuna? Koneella en erityisemmin mitään pelaile tai käsittele kuvia, joten onko näytönohjaimella mitään vaikutusta OS X:n nopeuteen?

Olen tässä harkitsemassa ensimmäisen mäkkini ostamista ja tuo iMac vaikuttaisi sopivimmalta omaan käyttööni. Budjettini ei ole mikään valtava, joten mietin onko tuosta 20" mallissa olevasta Radeon 2600 HD näytönohjaimesta mitään hyötyä normaalikäytössä tuohon halvempaan 2400 HD malliin verrattuna? Koneella en erityisemmin mitään pelaile tai käsittele kuvia, joten onko näytönohjaimella mitään vaikutusta OS X:n nopeuteen?

Lyhyesti: Ei ole.

Tyhmät kysymykset jatkuu ja loppua ei näy. Vihaako apple hotmailia kun ei se suostu näyttämään viestejä vaan sekoilee url kentän kanssa loggautumisvaiheessa? Mese ok ja viestien määräkin näkyy ok. Ei PCllä moista häröilyä esiintynyt.

Tyhmät kysymykset jatkuu ja loppua ei näy. Vihaako apple hotmailia kun ei se suostu näyttämään viestejä vaan sekoilee url kentän kanssa loggautumisvaiheessa? Mese ok ja viestien määräkin näkyy ok. Ei PCllä moista häröilyä esiintynyt.

Eikä mäkillä täällä. Pitäis toimia normaalisti.
Hotmail tais olla microsoftin tekemä sovellus? :rolleyes:

Ei ole. Microsoft tosin osti sen vuoden päästä lanseerauksestaan.

...mistä on 12 vuotta. Mitähän mäkin täällä taas oon pätemässä? Ihan nätisti toi mun macillakin toimii kuitenkin.

Nyt tulee teh_n00biest_kysymys, eli iskin tuplasti ramskuja sisään ja huvittas suuresti löytää joku boksi missä ois tietoa mitä kone on syönyt ja ottiko muistit sisäänsä. Miksei edes järj.asetuksissa ole mitään speksiruutua tms.? lol. Alla siis lebardi. Oli muuten varsin työteliäs vaihtoprosessi minille.

Paina ylävalikosta Omenan kuvaa -> Valitse About this mac -> Paina "More info" namiskaa. Löytyy kyllä laitetietoa riittävästi.

Edit: Tuo käynnistää siis System Profiler sovelluksen joka löytyy kyllä Applications -> Utilities hakemistosta. Tai vaikka Spotlightille (Omppu + Välilyönti ja kirjoitat "system profiler" eikä tarvi kirjoittaa kokonaan)

Edit2: Jaahas... empäs lukenutkaan ketjua loppuun ja huomannut että tähän olikin jo vastattu..

joo mulla sama. Ei kovinkaan usein paase hotmailiin. Mites on voisko MS hylkia tuota Safaria "vahingossa" ?
En usko etta itse kayttojarjestalma tahan vaikuttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom