Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Porukat osti iMacin ja lupasin mennä viikonloppuna kattelemaan niiden konetta ja korjailemaan ongelmia. Macistä itsellä ei ole niin paljoa kokemusta, että osaisin suoralta kädeltä puhelimitse ratkaista niitä, mutta kysyn nyt valmiiksi täältä, josko löytyisi apu jo valmiiksi.
Eli ongelmat:
YLE Areena - Kun yrittävät Safarilla kattella videoita, kuva näkyy, mutta ääni ei kuulu. Myöskään nettiradiolähetyksistä ei ääni kuulu. Pitääkö Safariin asentaa joku lisäkilke, että nuo saisi toimimaan?
HP 2355 PSC -monitoimitulostin - Olivat asentaneet tulostimen mukana tulleet ajurit Macille, mutta levyllä olleet ajurit lienevät liian vanhat, eikä toimi Leopardin kanssa. HP:n sivuilta ei löydy Mac-ajureita kyseiselle laitteelle. Miten nuo aikaisemmin asennetut ajurit saa poistettua ja mistä löytyy Leopardille yhteensopivat ajurit? Onko ne jollain koneen mukana tulleella CD:llä/DVD:llä?
Ja sitten Sonyn digikameran (malli ei tiedossa) kuvien siirtäminen koneelle. Riittääkö vain, että heittää kameran kiinni USB-porttiin ja OSX avaa näyttöön sitten kansionäkymän, jossa kuvat on kopioitavissa vai miten homma toimii?
Tapaus a).
Ovatko he kuunnelleet jotain muuta musiikkia tai ääntä koneella vielä tähän mennessä?
Lähinnä kai noita YLE Areenan juttuja ovat yrittäneet. Pitää kokeilla noita ääninamiskoita ja muita äänilähteitä, jahka koneen ääreen kerkiän.
Näin mä vähän ajattelinkin. Mutta mites noi nyt asennetut ajurit saa poistettua? Nyt siihen tulee joku virheilmoitus (eivät ottaneet ylös), joka haluaa lähettää Applelle jonkun virheraportin.
Ne ajurit on ilmeisesti "ohjelmat"-kansiossa. Menet ohjelmat kansioon. Otat ajurien kuvakkeesta kiinni ja raahaat sen roskakoriin. Tai otat HP:n mahdollisesta kansiosta kiinni ja raahaat sen roskakorin päälle. that's it. Mitään shaissee eikä tietoja jää mihinkään niinkun peecee-maailmassa, jossa täytyy yleensä käyttää lisää/poista-sovellusta ja lisäksi joissakin tapauksissa vielä jotain ad-awarea tai recCleaneria tms.
Jep, ite asensin kerran jotkut HP:n ajurit macbookiin ku lainasin tulostinta ja poistin ne myöhemmin jollain uninstallerilla mikä siinä mukana tuli. Oli jossain HP-hakemistossa siellä ohjelmat alla.Valitettavasti em. väite ei ole täysin totta: jotkut ohjelmat vaativat installerin käyttöä ja ripottelevat komponenttejaan sinne ja tänne, yhtenä esimerkkinä Adoben softat. Sama pätee ajuripaketteihin, kernel extensioihin, jne jne jotka on koodattu/toteutettu huonosti tai Applen ohjeiden vastaisesti.
Jep, ite asensin kerran jotkut HP:n ajurit macbookiin ku lainasin tulostinta ja poistin ne myöhemmin jollain uninstallerilla mikä siinä mukana tuli. Oli jossain HP-hakemistossa siellä ohjelmat alla.
Joo, ei ollut auttanut roskikseen vienti. Löytyykö se uninstaller sieltä Ohjelmat-kansiosta? Oisko tiedoston nimi joku uninstall tai vastaava?
Joo, pitää tsekata asennuslevyltä. Onko muuten tää Flip4Mac maksullinen? Vai toimiiko ilmaiseksi playerinä, mutta exportit ym. on maksullisia?
Perun sanani. Niinpä onkin. Huomasin tän eilen illalla. Nyt aamulla tulin lukeen tänne postauksia ja täällähän olikin jo maininta tästä.Valitettavasti em. väite ei ole täysin totta: jotkut ohjelmat vaativat installerin käyttöä ja ripottelevat komponenttejaan sinne ja tänne, yhtenä esimerkkinä Adoben softat. Sama pätee ajuripaketteihin, kernel extensioihin, jne jne jotka on koodattu/toteutettu huonosti tai Applen ohjeiden vastaisesti.
Niin, mulla taas yksi pro:ta puoltava seikka olisi just toi näytön koko. Kun ainoaksi koneeksi tuota hankin, niin olisi ihan kiva jos sillä näytöllä olisi vähän enemmän kokoa kuin tuo 13". Second Skin? Joku suojalaukkukotelohärdelli?Ainakin MB:n voi välimuistia lisätä ostamalla vaikka just verkkokaupasta esim. Kingstonin muistikammat. Vaihtoon mulla meni joku 10 min.
Itse tykkään tästä MB:n koosta. Pro on mulle vähän iso ja vaikka mulla on usein päällä samaan aikaan iCal, netti, iTunes, Thunderbird, mese ja exel tai word niin ei tää tahmaile. Ja mulla on vain 2.0 nuhis.. ;)
Niin ja osta second skin siihen. Suosittelen.
Olen siis kyllästynyt hidastuviin ja paskoihin peeceihin ja tarkoitus olisi ostaa kunnon kone. Hinnalla on tietty väliä, mutta ei poissulje esim tuota prota. Käytän konetta ensisijaisesti surffailuun ja muuhun turhanpäiväiseen, h4X0r-jutuille ei ole käyttöä.