Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi huono ominaisuus itunesissa on. Kun haluan kuunnella jotain mp3-tiedostoa, joka on koneella, ei itunesissa. Niin se automaattisesti lisätään tonne itunes kirjastoon. En kuitenkaan haluaisi lisätä, vaan kuunnella. Jos biisi on kökkö, niin joudun sitten poistamaan sen. Onkohan tähän joku asetus-ruksi olemassa, ettei lisäisi automaattisesti?

Kyllä tuolta tuollainen ruksi löytyy... englanninkielisessä menee näin:

iTunes > Preferences... > Advanced > General > Copy files to iTunes Music folder when adding to library.

Miten noita levynkansia voi hakea?

1) Jotta kansien haku toimisi, sulla pitää olla tunnus iTunes Storeen (mutta mitään sun ei tarvitse sieltä ostaa), ja iTunesin pitää olla loggautuneena.

2) Valitse biisit mihin haluat kannet hakea > Advanced > Get Album Artwork.

That's it.

MacUpdate promo bundle ($64.99) vaikuttaa mielenkiintoiselta, tulevaan Maciin pitäisi hankkia Parallels taikka Fusion pyörittämään XP:tä.
Vai kannattaisiko odottaa kesään, jolloin pitäisi tulla uusi versio Parallelsista (Leap ja Hazel vaikuttaa myös hankinnan arvoisilta...)?

No höhöö, ilmottaa että kovon koko ois n. 150gigaa 180gigan sijaan. Voiko olla mahdollista että toi 30gigaa on jollakin eri osiolla jo valmiina winukkaa varten?

E. Machintosh HD tiedoissa on että "osion numero: 2"

No höhöö, ilmottaa että kovon koko ois n. 150gigaa 180gigan sijaan. Voiko olla mahdollista että toi 30gigaa on jollakin eri osiolla jo valmiina winukkaa varten? E. Machintosh HD tiedoissa on että "osion numero: 2"

Kovalevyvalmistajat ja käyttöjärjestelmät käyttävät vähän erilaisia numeroita, kun levytilaa mitataan (sama juttu PC/Windows -puolella):

You also need to remember that when you purchase a 160GB drive, the actual storage space is about is about 148GB. This is because the way the manufacturers measure space is different than the way computers measure the space. The HD manufacturers count a GB as 10,000,000,000 and the computer counts a GB as 1,073,724,841.

Drive Size in GB Approximate Total Bytes Decimal Capacity
(bytes/1,000,000,000)
Approximate Binary Capacity (bytes/1,073,724,841)
10 GB 10,000,000,000 10 GB 9.31 GB
20 GB 20,000,000,000 20 GB 18.63 GB
30 GB 30,000,000,000 30 GB 27.94 GB
40 GB 40,000,000,000 40 GB 37.25 GB
60 GB 60,000,000,000 60 GB 55.88 GB
80 GB 80,000,000,000 80 GB 74.51 GB
100 GB 100,000,000,000 100 GB 93.13 GB
120 GB 120,000,000,000 120 GB 111.76 GB
160 GB 160,000,000,000 160 GB 149.01 GB
180 GB 180,000,000,000 180 GB 167.64 GB
200 GB 200,000,000,000 200 GB 186.26 GB
250 GB 250,000,000,000 250 GB 232.83 GB

Mutta kertomasi 150/180 ei ihan em. lukujen kanssa sovi.

Levyn osiointia voi katsoa ohjelmalla Applications > Utilies > Disk Utility.app

No LOL, mun moka:D Kovossa ei mitään vikaa...

Vähän tyhmä kysymys, mutta menkööt:nolo: Mistä tuolta paketista muuten löydän sen rekisteröimis-koodin että sais käyttöön noi erillaiset palvelut, kuten esim. iDiskin?

Jaan tiedosto kahden koneen välillä, toinen on windows. Jaan siis lähinnä musiikkia lähiverkossa. Saako tota yhdistämistä automaattisesti mitenkään? Entäs kun haluan kuunnella niitä biisejä itunesissa ja oon lisännyt ne sinne ja yhdistänyt tohon koneeseen, niin itunes ei löydä niitä biisejä? Joudunko ne joka kerta lisäämään sinne?

Kaksi iTunesia eri koneilla ja ihan simppelisti toisen iTunesin pitäisi etsiä muita iTunes kirjastoja. Mulla se löytää monen muunkin iTunes kirjastot joilla on lanit, mutta niihin ei toki pääse kun ovat suojattuja. Pistä kummassakin koneessa iTunes etsimään muita kirjastoja ja sitten voit yhdistää toisesta toiseen.

Mites tuo Firefox teillä... jumiutuuko boottikuntoon välillä ?
Mulla se on tehnyt sen aina joskus, että tuntuu ettei ois nettiyhteyttä ollenkaan, hakee vaikka maailman tappiin. Sitten vaan pakottaa sen lopettamaan ja pistää uudelleen päälle, niin pelittää vaivattomasti. Pitäiskö sen välimuisti joskus tyhjennellä vai osaako itse tehdä sen, eli jumittaako sen takia ?

Mites tuo Firefox teillä... jumiutuuko boottikuntoon välillä ?
Mulla se on tehnyt sen aina joskus, että tuntuu ettei ois nettiyhteyttä ollenkaan, hakee vaikka maailman tappiin. Sitten vaan pakottaa sen lopettamaan ja pistää uudelleen päälle, niin pelittää vaivattomasti. Pitäiskö sen välimuisti joskus tyhjennellä vai osaako itse tehdä sen, eli jumittaako sen takia ?
Samoja ongelmia löytyy. Johtuu valitettavasti siitä, että Firefox on äärimmäisen huonosti käännetty Mac OS X:lle. :( Eli eipä auta mikään kun koodi on juosten kustu. Paras selain kyllä Macille IMO EHRAM kaikesta huolimatta.

Mitenhän tässä nyt näin kävi. Eli kone (MB) toimi aamuyöstä ihan normaalisti. Nyt sitten avasin kannen, niin ruudulla kävi nopeasti työpöydän kuva ja se olikin viimeinen elonmerkki siinä koneessa. Nyt jos tuohon lyö laturin kiinni, niin se ei lähde lataamaan akkua, vaan se laturissa oleva oranssivihreä valo vilkkuu (oranssina). Onkos kellään ollut vastaavaa probleemaa?

Huomenna vien tuon tietysti huoltoon. Hiukka vituttaa kun siellä (kovalevyllä) oli/on tietenkin muun muassa tekeillä oleva gradu. Onhan mulla tuossa (onneksi) suht tuore varmuuskopio siitä, mutta eipä se mitään auta jos kone matkaa viikoiksi lojumaan johonkin huoltoon...

Miten oikein saan ton iTunesin kirjaston tyhjäksi noista biiseistä kaikista nopeiten? Yksitellen poistaminen on varsin hidasta...

Miten oikein saan ton iTunesin kirjaston tyhjäksi noista biiseistä kaikista nopeiten? Yksitellen poistaminen on varsin hidasta...

Klikkaa hiirellä listan ensimmäinen kappale siniseksi, ja sitten klikkaa shift-näppäin pohjassa viimeistä kappaletta (shift-näppäin on se, jota painetaan kun kirjoitetaan Isoja Kirjaimia). Sitten vaan delete.

EDIT: Jaa, onhan tuolla myös Select All, sulla on varmaan suomenkielinen OS X käytössä joten kun iTunes on avoinna, valitse ylhäältä Muokkaa-valikko (?) ja siitä kohta Valitse kaikki (tjsp).

Joo, nyt hoitu. Kiitosta:)

Omppu-a ja sitten backspace, eli se millä pyyhit tekstiä.

Uudelle tietokoneelle pitäisi saada iPodista musiikit iTunes kirjastoon, sekä uudessa että vanhassa koneessa käyttiksinä Windows. Suoritin tämän ohjeen useaan otteeseen: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300173-fi -->mitään ei tapahtunut
Ja ei ole ensimmäinen kerta kun iTunesin kanssa ongelmia, esimerkiksi jotain videoita yrittänyt laittaa kirjastoon koneelta, että saisi iPodille, sama homma, mitään ei tapahdu, voisi iTunes valittaa edes jostain formaatista tai jotain, mutta kun ei saatana tapahdu yhtikäs mitään.

Noita musiikkeja olen yrittänyt laittaa iTunes kirjastoon valitsemalla iPodilta kaikki ja vetämällä iTunes-kirjastoon, mutta ei toimi tuokaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom