Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
Joo tiedän, mutta ei ole muunninta digitaalisignaalille. Saahan ne äänet analogisena vahvistimelle, mutta toi kortti parantais muunnoksen laatua..... Ajattelin että ehkä siitä printteri-usbista sais äänikortille signaalin.... Kuka haluaa kokeilla? :D
No eihän tuota tuosta enää mitenkään paranneta jollain usbikikkareella. Miten perustelet ettei Expressin äänenlaatu riitä sinulle? Digitaalisena se menee iTunesista sinne ja digitaalisena vahvistimelle ja ihan hyvä DA-muunnin Applen vekottimissa kyllä on, eli ei se siitä ole kiinni, kunhan tahdot päteä. :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Windows on asennettu ensin Boot Campin avulla ja sen jälkeen asennettu Parallels Desktop. Kumpihan tässä koneessa sitten on? OSX:n työpöydällä kyllä lukee '(C) My Boot Camp' kovalevyn kuvan alla, mutta kovalevyn kuvan alareunassa on Parallels Desktopin logo/tunnus??

Koneessa on silloin bootcamp sekä parallels. Parallels osaa käyttää bootcamppia, jolloin Windowsia ei tarvitse kahta kertaa asentaa jos haluaa molemmilla tavoilla käyttää windowsia (kuten mullakin on). Tuohon ei auta kuin erikseen varmistaminen. Toinen vaihtoehto on tehdä Parallelsiin uusi Windows asennus siirtää kaikki Win softat ja dokumentit sinne ja sen jälkeen poistaa Bootcamp osio. Tällä tavalla saadaan Windows TimeMachine backuppiin mukaan.

Kuvailemallasi asennuksella siis Windows ei automaattisesti varmistu.

No eihän tuota tuosta enää mitenkään paranneta jollain usbikikkareella. Miten perustelet ettei Expressin äänenlaatu riitä sinulle? Digitaalisena se menee iTunesista sinne ja digitaalisena vahvistimelle ja ihan hyvä DA-muunnin Applen vekottimissa kyllä on, eli ei se siitä ole kiinni, kunhan tahdot päteä. :jahas:

Kyllä se usb-äänikortti voi hyvinkin lopputulosta parantaa. Koneen sisäinen äänikortti voi ottaa häiriöitä koneen muilta komponenteilta. Ja nimenomaan analogisesti siirtäessä. Usb-äänikortilla tuosta ongelmasta pääsee.

MS Office 2004 tuli asennettua ja 2h menee päivitysten ajelussa.
Miks hitossa ei voi olla yhdessä paketissa, vaan ne pitää ajaa peräjälkeen ?

Olenko ymmärtänyt oikein, että Airport extremeen voi liittää usb-hubilla useamman kovalevyn.
Esim. 1. levy Time machinelle (hfs+) ja 2. levy varsinaisille tiedostoille, kuville, videoille jne (fat32), jotka käytettävissä myös Xp:llä?

Applestoresta tilanneiden kokemukset myös kiinnostavat. Lähinnä "byrokratia" ja toimitusaika, onko kyse viikosta, viikoista vai peräti kuukausista? Macbook pro on tarkoitus pistää tilaukseen viikon sisällä. Storen hinta on kuitenkin jonkin verran edullisempi, mitä Åbon liikkeissä.

Saas kattoo sitten kuinka kuutamolla on tuon OS X:n kanssa... :D

Santtu7: Aina on ollut nopea toimitus (maksan luottokortilla) ja netissä voi seurata tilauksen etenemistä.

Taisin itse keksiä ratkaisun tuohon varmenne-kohtaan.

Macbookilla vlc:tä käyttelen aveja katsoessa. Ongelmana lievää ääniraidan pätkimistä, joka on ärsyttävää ja häiritsevää. Tän kuitenkin pitäis pyörittää ihan ongelmitta, eli tuleeko kellään mieleen mitään ratkaisua tähän?

Macbookilla vlc:tä käyttelen aveja katsoessa. Ongelmana lievää ääniraidan pätkimistä, joka on ärsyttävää ja häiritsevää. Tän kuitenkin pitäis pyörittää ihan ongelmitta, eli tuleeko kellään mieleen mitään ratkaisua tähän?

Oletko kokeillut muilla ohjelmilla? VLC:n mäkkiversion videotoisto tuntuu pätkivän joillakin niin ongelma voi piileä ohjelmassa.

No sovitaan näin. :evil: Mutta ne usb-kikkareet voi kyllä olla myös laatulaitteita. Aikoinaan on tullut sellaiseen investoitua.....

Muutoin, tuo Griffinin Firewave äänikortti toimii ihan kybällä myös Sleopardin 10.5.2 kanssa, vaikka sitä epäiltiin jossain vaiheessa kovasti.

Itsellä kun oli surround-setti valmiina, muttei optisin liittimin niin hankin tuollaisen ulkoisen Firewireen tulevan kortin. Nöy problemos.

Oletko kokeillut muilla ohjelmilla? VLC:n mäkkiversion videotoisto tuntuu pätkivän joillakin niin ongelma voi piileä ohjelmassa.
Itselläkin ollut VLC:n kanssa ongelmia, PC-versio tuntuu toimivan paremmin. Ainakin itsellä menee ruutu valkoiseksi ja ohjelma kaatuu ehkä 20% ajasta kun yrittää laittaa filmin pyörimään koko ruutuun.

Oisko mitään toista ohjelmaa musiikinkuunteluun, kun tuo Itunes? Ei oikeen iske tollanen ohjelma. Winampista löysin jonkun vuoden 01 betaversion joka on kehitetty jossain kellarissa. Sais olla joku winampin tyylinen.

Mä olen aina vihannut Itunesia mutta kyllä sitä käyttää.
Palatakseni edelliseen kysymykseeni, onko kellään mielessä hyvää vaihtoehtotoistinta noille aveille?

Totut nopeaan siihen iTunesiin ja sitten et haluakaan luopua. Antaa vain muutaman päivän aikaa opiskella se. Winamp on täysin vammainen tuon rinnalla jos sitä nyt joutuisi käyttämään.
No mites tuossa hoituu tuo musiikin tuominen siihen soittimeen, meinaa kun laitan sieltä Tuo ja siirrän koko kansion siihen, niin se vetää koko paskan jumiin ja ainakin 10 min lataa jotin 10 biisiä siihen. Ei oikeen jaksais venailla. Vai johtuuko toi siitä, että otan ne lähiverkon kautta toiselta koneelta?

Screensaveri Leopardille

Aikani kuluksi testailin Leopardin xCoden mukana tulevaa QuartzComposeria ja veivasin pienen screensaverin / demon. Inspiraationa ikivanha Voodoo-lights (jos jollain tulee dejavu :P). Demo käyttää coreimagea ja kaikki laskenta tapahtuu näyttiksen prossulla pixelshadereilla (kts. prossukuorma sen pyöriessä).

Tuolta voi downloadia jos kiinnostaa: iUniverse

Pari screenshottia.

Tuota voi katsella muutamallakin eri tavalla.
1) Raahaa se suoraan Safarin ikkunaan
2) Tuplaklikkaa ja avaa viewerillä
3) Oikeaklikkaa ja valitse avaa ohjelmassa -> Quartz Composer
4) Kopioi se koti/Kirjasto/Screen Savers (tai) /Kirjasto/Screen Savers niin voit käyttää suoraan screensaverina. Jos kotihakemiston /Kirjastossa ei ole ko. hakemistoa niin tee se ensin.
5) Jos into riittää siitä voisi virittää iTunesiin visualisointi-pluggarin tanssimaan musan tahtiin.

Pitäisi pyöri ihan kivuttomasti jopa minillä (testattu). Sinällään olin jopa itse yllättynyt koska ruudulla on parhaimmillaan kymmeniätuhansia objekteja alpha-blendattuna.

124,94g vapaana, missä on mun loput gigat? Eli kovo on 180 giganen, olen kerenny mesen asentamaan tähän ja wowin. Tätä siis ilmottaa toi "Machintos HD" ala-laita. Voiko muka oikeesti olla jo menny noin paljon tilaa?:eek:

No mites tuossa hoituu tuo musiikin tuominen siihen soittimeen, meinaa kun laitan sieltä Tuo ja siirrän koko kansion siihen, niin se vetää koko paskan jumiin ja ainakin 10 min lataa jotin 10 biisiä siihen. Ei oikeen jaksais venailla. Vai johtuuko toi siitä, että otan ne lähiverkon kautta toiselta koneelta?

Pakko olla lähiverkko. Itse juuri äsken lisäsin 2.7 gigaa musiikkia (noin 20 levyllistä), niin aikaa meni n. minuutti. Levyn kansia ei hakenut samalla, vaan se otti toisen minuutin.

Käytössä macbook.

Yksi huono ominaisuus itunesissa on. Kun haluan kuunnella jotain mp3-tiedostoa, joka on koneella, ei itunesissa. Niin se automaattisesti lisätään tonne itunes kirjastoon.
En kuitenkaan haluaisi lisätä, vaan kuunnella. Jos biisi on kökkö, niin joudun sitten poistamaan sen.
Onkohan tähän joku asetus-ruksi olemassa, ettei lisäisi automaattisesti?

124,94g vapaana, missä on mun loput gigat? Eli kovo on 180 giganen, olen kerenny mesen asentamaan tähän ja wowin. Tätä siis ilmottaa toi "Machintos HD" ala-laita. Voiko muka oikeesti olla jo menny noin paljon tilaa?:eek:

Mulla leopardi vie noin 20-25gigaa.

Jotain muuta sinulla täytyy olla.... jossakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom