Mac-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slc
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulpahan hommattua sitten toi Pro, mutta nyt ois yks askarruttava asia.
Kun mulla on ulkonen kovo, jossa on paljon tietoa, niin onko mahollista, että pystyn jotenki tolle kovolle siirtään mäkiltä tiedostoja? Pitäs kuvia ja sen semmosia siirtää, niin millä keinoon se onnistuu?

Tulpahan hommattua sitten toi Pro, mutta nyt ois yks askarruttava asia.
Kun mulla on ulkonen kovo, jossa on paljon tietoa, niin onko mahollista, että pystyn jotenki tolle kovolle siirtään mäkiltä tiedostoja? Pitäs kuvia ja sen semmosia siirtää, niin millä keinoon se onnistuu?

Onnistuu tiedostojen siirto suoraan ainakin, jos se sun kovo on alustettu fat 32 muotoon. Jos se taas on ntfs, niin luku onnistuu suoraan, mutta kirjottamiseen tarvit jonkun apusoftan, esimerkiksi ntfs-3g.

Kun ei ole vielä ennen tarvinut mäkkejä päivittää, niin kysytääs tämä asia...

Eli kun nyt heinäkuussa on tulossa tuo Lion-käyttispäivitys, niin pitääkö mun ostaa se erikseen kaikille kolmelle koneelle mitä kotona on. Kaksi niistä on mun apple-id:n alla, ja kolmas kone vaimon käytössä omalla id:llä.

Yksinkertaisesti: Pitääkö mun ostaa mun imaciin ja macbookiin omat lionit, vaikka ne ovat saman id:n alla? Kiitos vastauksista etukäteen.

Muistaakseni nää päivitykset on olleet aina yhden koneen lisenssejä, kannattaa varmaan tarkistaa ne ehdot siinä vaiheessa kun se sinne storeen ilmestyy. Jostain softista Applella on erikseen family-packeja joilla saa 5 eri koneeseen asennettua.

Kun ei ole vielä ennen tarvinut mäkkejä päivittää, niin kysytääs tämä asia...

Eli kun nyt heinäkuussa on tulossa tuo Lion-käyttispäivitys, niin pitääkö mun ostaa se erikseen kaikille kolmelle koneelle mitä kotona on. Kaksi niistä on mun apple-id:n alla, ja kolmas kone vaimon käytössä omalla id:llä.

Yksinkertaisesti: Pitääkö mun ostaa mun imaciin ja macbookiin omat lionit, vaikka ne ovat saman id:n alla? Kiitos vastauksista etukäteen.

Kyllähän ne yhden koneen lisenssejä ovat olleet aiemmin. Aiemmin tosin on saanut ostettua kaupasta Family-Packin, jossa on viidelle samassa taloudessa asuvalle tarkoitettu lisenssi. Varmaan tämäkin näkee päivänvalon tuon App Storen kautta kunhan Lion tulee julkaisuun. Joka tapauksessa Lion pitää todennäköisesti ensin ladata ja sen jälkeen polttaa DVD-levylle, josta buutataan. Tähän prosessiin on vaikea lennosta luoda eri imageja latauspäästä, joten varmaan tuo sama DVD toimisi joka tapauksessa kaikkien koneiden kanssa.

Aiemmin on Applella ollut käyttiksiin family packejä, joista saa asentaa viiteen koneeseen, mutta kun AppStore tuli niin sieltä ostetut softat on saanut asentaa samalla lisenssillä kaikkiin Macceihinsä. Lisenssi on siis sidottu Apple ID:hen. Veikkaan, että sama koskee myös Leijonaa. Ainakaan missään ei mainosteta enää perhepakkausta.

Veikkaan myös, että mitään dvd-polttoja ei hommaan liity. Tuntuisi omalaatuiselta ajatella, että kone ei päivity suoraan netistä kun ajatellaan kuinka kauan esmes linuxit ovat niin tehneet... Tietysti varjopuolena on se, että nettikaistaa kuluu kun kaikki koneet hakevat päivitysaineiston netistä ja edellytyksenä on alla oleva Lumileopardi, jotta päästään App Storeen. Mutta ehkä ja kenties Leijonan saa myös kaupasta levyllä, jos on nettiongelmia?

http://www.apple.com/macosx/how-to-buy/

Hanurista jos pitää ostaa joka koneeseen. Löytyy 13 ja 11 tuumaiset airit, Mac mini ja Mac pro. SLC, pitäis varmaan pistää uutta Proota jossain vaiheessa kehiin, saiskos tätä nykyistä meneen eteenpäin?
Varmaan sais. Pitää kysellä ketä vois kiinnostaa. Pistä koodia kun uuden hankinta on ajankohtainen? Voisit samalla laittaa mulle privana speksit siitä vanhasta.

Aiemmin on Applella ollut käyttiksiin family packejä, joista saa asentaa viiteen koneeseen, mutta kun AppStore tuli niin sieltä ostetut softat on saanut asentaa samalla lisenssillä kaikkiin Macceihinsä. Lisenssi on siis sidottu Apple ID:hen. Veikkaan, että sama koskee myös Leijonaa. Ainakaan missään ei mainosteta enää perhepakkausta.

Veikkaan myös, että mitään dvd-polttoja ei hommaan liity. Tuntuisi omalaatuiselta ajatella, että kone ei päivity suoraan netistä kun ajatellaan kuinka kauan esmes linuxit ovat niin tehneet... Tietysti varjopuolena on se, että nettikaistaa kuluu kun kaikki koneet hakevat päivitysaineiston netistä ja edellytyksenä on alla oleva Lumileopardi, jotta päästään App Storeen. Mutta ehkä ja kenties Leijonan saa myös kaupasta levyllä, jos on nettiongelmia?

http://www.apple.com/macosx/how-to-buy/

Voi olla näinkin. Mutta joku buutti-image pitää olla jos haluaa vetää koneen sileäksi ennen asennusta...

10.6.8 päivitys + Parallels

Jos päivitit 10.6.8 päivityksen ja käytössäsi on Parallels, niin lukaiseppa tämä artikkeli:
cnet review

Dock-prosessi vie 100% prossua... Artikkelissa ohjeet kuinka fixata ongelma!

tänään tuli haettua mac mini, kaiuttimina löytyy genelec 8030ax2 ja 7050b.
vahvistinta ei vielä ole joten äänet geneihin otettaan 3,5mm liitännästä, kaihistuksekseni tässä äänet on SELVÄSTI huonommat kun edellisessä acerin läppärissä.
jahka saan vahvistimen niin onko tiedossa kuinka paljon parempaa ääntä hdmi:n kautta liitettynä? vai pitääkö vielä ostaa usb liitäntään äänikortti? :/

Mikäs, kun automaattinen kirkkaudensäätö ei toimi. Mitä kannattais teesiä? Asetukset kyllä kohillaan.

E: kun profiilista katsoo esim näyttölaitteen tai tulostimet, se näyttää tulostimen mallin, vaikkei ole kytketty ja näytön väri-lcd:ksi, mutta kameran kohdalla ei näy mitään. Tällä jotain yhteyttä?

Mikäs softa pitää OS/X Lioniin ostaa, että sillä voisi edes jotenkin järkevästi tulostaa valokuvia verkkolevyltä?

Miten saan sen koodauksen, että voin vetää hiirellä keskeltä näyttöä esim. oikeeseen alalaitaan ja saan esille kaikki ohjelmat mitä on auki ja voin klikata sen helposti siitä esille. Voin esim. vaihtaa selaimesta spotifyyn tällä tavalla nopeasti.

Toinen. Ostin uuden MBP:n ja latasin iTunesin uusimman siihen, päivitin iPhoneni siihen, että voin hallita appseja jne. Sitten synkronoin puhelimen siinä ja se poisti kaikki paitsi alkuperäset appsit puhelimesta, enkä löydä mitään mistä saan ne takaisin. Täytyykö tässä nyt ostaa uudestaan kaikki maksetut ohjelmat? En löydä niitä iTunesista, jotka olen aiemmalla koneella ostanut. Onko tuossa jotakin automaattista varmuuskopiota vai olisiko se pitänyt tehdä käsin? Siellä on nappi, jossa lukee jotain "voit palauttaa tästä puhelimen alkuperäiset asetukset". Tarkoittaako tuo täysin alkuperäisiä asetuksia vai edellisen synkronoinnin jälkeistä aikaa? En viitsisi puhelimesta poistattaa kuvia, jos se siitä palauttaa alkuperäiset asetukset.

Auttakaa miestä mäessä tai heitän nämä vehkeet alamäkeen.

Miten saan sen koodauksen, että voin vetää hiirellä keskeltä näyttöä esim. oikeeseen alalaitaan ja saan esille kaikki ohjelmat mitä on auki ja voin klikata sen helposti siitä esille. Voin esim. vaihtaa selaimesta spotifyyn tällä tavalla nopeasti.

Toinen. Ostin uuden MBP:n ja latasin iTunesin uusimman siihen, päivitin iPhoneni siihen, että voin hallita appseja jne. Sitten synkronoin puhelimen siinä ja se poisti kaikki paitsi alkuperäset appsit puhelimesta, enkä löydä mitään mistä saan ne takaisin. Täytyykö tässä nyt ostaa uudestaan kaikki maksetut ohjelmat? En löydä niitä iTunesista, jotka olen aiemmalla koneella ostanut. Onko tuossa jotakin automaattista varmuuskopiota vai olisiko se pitänyt tehdä käsin? Siellä on nappi, jossa lukee jotain "voit palauttaa tästä puhelimen alkuperäiset asetukset". Tarkoittaako tuo täysin alkuperäisiä asetuksia vai edellisen synkronoinnin jälkeistä aikaa? En viitsisi puhelimesta poistattaa kuvia, jos se siitä palauttaa alkuperäiset asetukset.

Auttakaa miestä mäessä tai heitän nämä vehkeet alamäkeen.

Uusi kone, eli Lion?
Asetuksista Mission control/aktivointikulmat. Tai sitten vain neljällä sormella padia ylöspäin.

Itsellä ei ole muutamaan vuoteen ollut Jeesuspuhelinta, joten en ole varma, mutta... Voithan ladata kaikki maksamasi ohjelmat uudestaa appstoresta, ilmaiseksi. Jos softaa ei ole enään myynnissä, niin sitten en tiedä. Saahan ne jotenkin kaivettua vanhasta macistä. Mutta tosiaan joku varmasti voi auttaa paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom