Originally posted by tommih
Kuinkas pitkiä sarjoja mun kannattais maastavedossa vetää, kun en olen ikinä ennen tehnyt sitä?
Minkäs laisella otteella tyypit vetelee?
Itse aikoinaan ehkä vasta 5-6 vuotta sitten kun opettelin maastavetoa niin en mennyt yli 130kg painoihin vasta kun olin tehnyt liikettä 2kk 1kerta/viikko. eli siihen asti vaikka olisi ollut kuinka kevyttä niin en lisännyt painoa enkä myöskään vetänyt loppuun asti esim. jotain 25 kertaa niin että asento olisi hajonnut........
toisin sanoen jätin sarjat kesken niin että opin pitämään asennon kasassa........ja näin on kyllä selkä pysynyt ehjänä kun aloitti rauhallisesti
ok myönnetään että onhan se selkä lievästi muutaman kerran räpsähdellyt enkkoja yrittäessä
oma mielipiteeni siitä kuinka usein kannattaa tehdä MV on että joka toinen viikko varsinkin silloin jos tekee raskaita kyykkyjä
mitä remmeihin tulee niin en ole käyttänyt vaan tehnyt ristiotteella ja ja olen saanut tehtyä sarjat loppuun ilman että olisi ote livennyt
ja niin teen jalat kapealla asennolla en sumotyylillä
ja nää oli vaan mun omiin kokemuksiin perustuvia juttuja enkä haluu arvostella muiden tapoja , mutta on sääli kun nuoret sällit salilla vetää maasta ihan liian suurilla painoilla selkä kaarella ilman että olisi tekniikasta tietoakaan ja kun menee neuvomaan niin ens viikolla viimeistään ne on unohtanut sun neuvot eli ne oppii sen sitten kantapään kautta..........
itse kuulun osittain myös tähän kantapään kautta oppijoihin eli ensimmäiset 4-5 vuotta treenasin niinkuin iso Arska eli lihas ryhmä 2x viikossa ja ihmettelin kun olin koko ajan ihan tukossa....
ja luonnolisesti vanhemmat treenaajat yrittivät epätoivoisesti neuvoa että treenaan kuulemma liikaa mutta eihän se voi pitää paikkaansa koska itse Arskakin treenaa niin.
no niin meni vähän aiheesta ohikin mutta sainpahan sanottua
-PacMan-