Maastaveto.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hmm.. tota sumoa ei varmaan kannata käydä kylmiltään kovilla painoilla rempomaan? Viimeks viime keväänä tehny maastavetoa, jalat kapeella, ote hartialevynen vuoro. Sarjoja tein 3 x 10 x 80kg, joka taitaa olla vähän turhan paljon :P ? lopetin ku rupes tulee selkää kipua, alaselkä jummas aika pahasti. Painoin tuolloin jotain reippaan 60kg ja tekniikka ei ollu puhdas ainankaan viimesellä sarjalla. Jos tota sumoa alkais kokeilemaan... kuinka usein, monta sarjaa ja monta toistoa kannattais?

Originally posted by jabe84
hmm.. tota sumoa ei varmaan kannata käydä kylmiltään kovilla painoilla rempomaan? Viimeks viime keväänä tehny maastavetoa, jalat kapeella, ote hartialevynen vuoro. Sarjoja tein 3 x 10 x 80kg, joka taitaa olla vähän turhan paljon :P ? lopetin ku rupes tulee selkää kipua, alaselkä jummas aika pahasti. Painoin tuolloin jotain reippaan 60kg ja tekniikka ei ollu puhdas ainankaan viimesellä sarjalla. Jos tota sumoa alkais kokeilemaan... kuinka usein, monta sarjaa ja monta toistoa kannattais?

No jos tekniikka ei oo puhdas niin sen kyllä huomaa! saat tosi nopeesti kipua jos se selkä ei oo suorassa koko ajan...

Kyllä se on ihan sama teetkö sumoa vai kapeella jos kylmiltään alat isoja romuja nostelemaan..

Ite en ole maastavedossa pahemmin enää yli 6 sarjoja tehny ja hyvin on tullut tuloksia ja kokoa selkään..:D

Vetoa tulee tehtyä kerran viikossa kahdesti päivässä(this is russian style;) )..Painoista riippuen joko kapealla , puolileveällä tai sumolla.

Mulla on tällä hetkellä menossa T-magilta lainattu ohjelma. Kyllähän siinä noina kovina päivinä saa jyrätä parhaimmillaan 11 sarjaa (puolittaa ekan sarjan kasin) mutta toisaalta toistot pysyy 6 ja sen alapuolella. Välillä on kyllä alaselkä ihan sippi jo salille mennessä mutta vielä on puolet jäljellä. Sopii ilmeisesti vähän kaikkiin liikkeisiin. http://www.testosterone.net/articles/213russ.html

Originally posted by jpm
Mites, pitääkö tossa sumo nostossa huomioida jotain erityistä lonkkien osalta?

Pidät vaan rangan suorassa, niin ei siinä mitään. Teehän pari viikkoa ja tsiigaile sisäreisiäs.

Maastaveto variaatioita

Mä olen tehny maastavetoa sillee että ite seison snadilla korokkeella. (n15cm)
Mukavampi tehdä sarjoja kun voi tehdä täyspitkiä toistoja ilman että paino kolahtaa välillä lattiaan.

Taidan olla muutenkin kummallisen mallinen kun saan paremman alkupuristuksen vetoon laittamalla esim 25kg limpun jalkojen alle!(aika kapea asento) Korkea pohjaiset kengät vois varmaan ajaa saman asian.

sumovedon vaikein kohta on lähtö toisin kuin perinteisessä. hyvänä neuvona on laittaa 3-5cm koroke jalkojen alle (ei siis painojen). esim. leveä kumimatto. näin saa alkuun lisää jerkkua.

aika samoilla linjoilla toistojen kanssa, kuin muutkin. 1-5 toistoa ja sarjoja sitten enemmän. mieluummin 4*4 kuin 2*8...

Normaalia maastavetoa kun teette.. Onko teillä selkä koko ajan ihan ääriasennossa? Joustatteko jaloilla miten paljon?
Itse teen liikkeen hieman joustamalla jaloilla, painot juuri ja juuri maasta irti ja hitaasti uudestaan liikkeelle. Ja ylhäällä nostan vielä hartioita hitusen..
Selostakaas nyt oikein hyvin ja huolella oikea tekniikka millä lähtee rauta nousemaan... :urjo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by tommih
Kuinkas pitkiä sarjoja mun kannattais maastavedossa vetää, kun en olen ikinä ennen tehnyt sitä?

Minkäs laisella otteella tyypit vetelee?

Itse aikoinaan ehkä vasta 5-6 vuotta sitten kun opettelin maastavetoa niin en mennyt yli 130kg painoihin vasta kun olin tehnyt liikettä 2kk 1kerta/viikko. eli siihen asti vaikka olisi ollut kuinka kevyttä niin en lisännyt painoa enkä myöskään vetänyt loppuun asti esim. jotain 25 kertaa niin että asento olisi hajonnut........
toisin sanoen jätin sarjat kesken niin että opin pitämään asennon kasassa........ja näin on kyllä selkä pysynyt ehjänä kun aloitti rauhallisesti

ok myönnetään että onhan se selkä lievästi muutaman kerran räpsähdellyt enkkoja yrittäessä

oma mielipiteeni siitä kuinka usein kannattaa tehdä MV on että joka toinen viikko varsinkin silloin jos tekee raskaita kyykkyjä

mitä remmeihin tulee niin en ole käyttänyt vaan tehnyt ristiotteella ja ja olen saanut tehtyä sarjat loppuun ilman että olisi ote livennyt

ja niin teen jalat kapealla asennolla en sumotyylillä

ja nää oli vaan mun omiin kokemuksiin perustuvia juttuja enkä haluu arvostella muiden tapoja , mutta on sääli kun nuoret sällit salilla vetää maasta ihan liian suurilla painoilla selkä kaarella ilman että olisi tekniikasta tietoakaan ja kun menee neuvomaan niin ens viikolla viimeistään ne on unohtanut sun neuvot eli ne oppii sen sitten kantapään kautta..........

itse kuulun osittain myös tähän kantapään kautta oppijoihin eli ensimmäiset 4-5 vuotta treenasin niinkuin iso Arska eli lihas ryhmä 2x viikossa ja ihmettelin kun olin koko ajan ihan tukossa....
ja luonnolisesti vanhemmat treenaajat yrittivät epätoivoisesti neuvoa että treenaan kuulemma liikaa mutta eihän se voi pitää paikkaansa koska itse Arskakin treenaa niin.

no niin meni vähän aiheesta ohikin mutta sainpahan sanottua

-PacMan-

Mikä lihasryhmä teillä on mielessä kun teette mavea? Mä teen sitä alaselälle joten sumo-tyyliä en käytä kun se kerran vie rasitusta pois sieltä.

joka paikkaan!

Originally posted by Nelson
Mikä lihasryhmä teillä on mielessä kun teette mavea? Mä teen sitä alaselälle joten sumo-tyyliä en käytä kun se kerran vie rasitusta pois sieltä.

Jalat, selkä, helevata koko äijä! Oikeesti, koko kroppa on niin ihanan piestyn olonen kunnon MNsession jälkeen:hmmm:

Joo, mutta enimmäkseen jalat & selkä tai selkä & jalat. Mä teen tiukat sarjat aina sumolla, mutten ehkä osaa tarkemmin ajatella, että mihin mä sen kohdistan, kun en kehoreeniä tee. Tarkotus on vaan nostaa sitä rautaa niin pirusti :evil:

Re: Maastaveto variaatioita

Originally posted by J.Jake
Mä olen tehny maastavetoa sillee että ite seison snadilla korokkeella. (n15cm)

Olen joskus (kerran kuussa) tehnyt näin ja jos jollain niin tällä saa koko ihmisen takaosan kipeäksi eli hiuksista kantapäihin, voi jeesus niitä happoja. Kannattaa vaan ekalla kerralla olla varovainen ettei lastaa liikaa romua. Tämän liikkeen jälkeen tuntuu normaali mave ihan hevetin helpolta!

Suosittelen, tämä parantaa irrotusta kummasti!!!

Originally posted by Nelson
Joo, ne painot on ainoana mielessä. Tässä mitään bodata :D

Back
Ylös Bottom