POWERLIFTING Maastaveto

Eikös noilla vetoremmeilläkin saa parhaimmillaan parikin senttiä lähtöäasentoa ylemmäs, kun saa pidettyä tankoa lähes sormenpäillä :unsure:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse mittailin omalla kädellä että voimamiesten figure 8 remmeillä saa about 5 senttiä nostomatkasta pois

8-remmeillä saa kyllä joo roikotettuu varmastikin eniten.

Normiremmien ja sormilukon välillä ei ole taas mitään eroa. Molemmilla saa roikotettuu sormien päässä, ja ero ristiotteeseen on helposti tuota 5cm luokkaa.
 
Tokihan ristiotteellakin voi roikottaa tankoa sormenpäillä ja enemmän kuin sormilukolla kyllä. No nää remmivedot ny on tätä nykyaikaa kai. Enkkoja pitää yrittää saada kaikin keinoin.
 
Tokihan ristiotteellakin voi roikottaa tankoa sormenpäillä ja enemmän kuin sormilukolla kyllä. No nää remmivedot ny on tätä nykyaikaa kai. Enkkoja pitää yrittää saada kaikin keinoin.
Juha, missä tehdään vetoenkkoja kaikin keinoin mm. remmeillä? Vahvamieslajeissa? - kuuluu lajin sääntöihin, kaiketi aina kuulunut. Missä muualla?
 
Niistä mä vain puhunki. En mä niitä vastusta sinänsä. Eri laji. Lähinnä, että nää vahvamiestyyliset vedot on noussu viime vuosina pinnalle enemmän ja enemmän. Eihän siinä mitään, mutta monesti menee ns. suurella yleisöllä sekasin voimanoston kanssa :) Haittaako sekään sit mitään... tuskin. Vahvamiehiä oon paljon ja pitkään valmentanut myös, joten en mä mitenkään dissaile heitä. Ei mun ajatus ollu tuotakaan nostoo kritisoida kuin loppusasennon puolesta.
 
Niistä mä vain puhunki. En mä niitä vastusta sinänsä. Eri laji. Lähinnä, että nää vahvamiestyyliset vedot on noussu viime vuosina pinnalle enemmän ja enemmän. Eihän siinä mitään, mutta monesti menee ns. suurella yleisöllä sekasin voimanoston kanssa :) Haittaako sekään sit mitään... tuskin.
Mut siis ”Enkkoja pitää yrittää saada kaikin keinoin”, nuo kaikki keinot noudattaa lajien sääntöjä niin mitä nillittämistä tässä?

Samaan kastiin menee 100m juoksussa, kun joku juoksee eri stadionilla paremmalla alustalla. Ei ole mitään väliä, kellekkää, paras voitti sääntöjen mukaan. Ainoa kelle on väliä niin sohvaurheilijat ketkä on kaikkien lajien erikoisasiantuntijoita.

Jatkakaa
 
En mä sen kummemmin nillitä. Liittyy noihin loppuasentoihin ja ikäänkuin yleisön ohjaaamiin tuomaripäätöksiin. Niihin nään kyllä itelläni varsin hyvät pohjat kritisoidakin ja tollanen loppuasento ei kyllä noudata minkää lajin sääntöjä. Ylipitkät kasit antaa etunsa nekin, mutta niinku sanottua, jos pysyvät säännöissään, ei oo multa pois.
 
Nyt on kyllä oikeastaan aika hyvä ollut, kun voimanostossa taitaa kovimmat vetäjät nykyisin ilman pukua vedellä, kun taas vahvamiesvetoja voi pitää "unlimited" sarjana varusteiden osalta. Toki on niin paljon nyansseja vahvamieskisojen vedoissa muutenkin, että paras on vertailla vaan kisan sisäisiä vetoja.

Laitetaan nyt kuitenkin lisää pakkaa sekoittamaan Mitchell Hooperin viime vuoden 8-remmeillä, vetotangolla, vetopuvulla 475kg veto. Sitten 2 viikkoa sitten 388kg jäykällä tangolla ilman vetopukua. En usko että tälläkään hetkellä ihan paskassa kunnossa tai off-season on, kun yrittää läpimurtoa vahvamiesskenessä, sekä on varalla Maailman Vahvin Mies kisaan toukokuu lopussa. Lisäksi syksyllä Giants live menossa ja yrittää 501kg rikkoa.

Ps: Mä haluaisin kyllä nähdä Jamalin sumona, puvulla ja remmeillä vetää kaikkien aikojen isoimman maastavedon 😄


View: https://youtube.com/shorts/eyZYVxxX-7c?feature=share



View: https://youtu.be/WCUP-gcu3Zo
 
En tiä miksei tota voimanoston kaltaista reisikannatussääntöä oteta vahvamieslajeihinkin. Onko maailmassa oikeesti montaa kovaa vahvamiestä jotka pitävät sitä jotenkin hienona juttuna rehdissä maastavedossa?

Ite haluisin trap bar vedon korotetuilla kahvoilla. Luulis että vetäisivät enemmä rautaa ku tavan vedossa. Eikä tulis minkäänlaista vertailua voimanostoon.
 
Ite ainakin tykkään äärimmäisen selkeistä/objektiivisista säännöistä, joko tuli ylös tai ei. Kuitenkaan tavoitteena ei ole estetiikka. Tosin mun puolesta painonnostostakin voisi poistaa punnerrusäännön, ja yleisesti ottaen lajissa kuin lajissa yksinkertaistaa sääntöjä. Yksinkertainen mies tykkää yksinkertaisista asioista.
 
Ite ainakin tykkään äärimmäisen selkeistä/objektiivisista säännöistä, joko tuli ylös tai ei. Kuitenkaan tavoitteena ei ole estetiikka. Tosin mun puolesta painonnostostakin voisi poistaa punnerrusäännön, ja yleisesti ottaen lajissa kuin lajissa yksinkertaistaa sääntöjä. Yksinkertainen mies tykkää yksinkertaisista asioista.
Juuri tää.

”vedä miten vedät kunhan tulee ylös”.

Simppeliä
 
Ite ainakin tykkään äärimmäisen selkeistä/objektiivisista säännöistä, joko tuli ylös tai ei. Kuitenkaan tavoitteena ei ole estetiikka. Tosin mun puolesta painonnostostakin voisi poistaa punnerrusäännön, ja yleisesti ottaen lajissa kuin lajissa yksinkertaistaa sääntöjä. Yksinkertainen mies tykkää yksinkertaisista asioista.

Juuri noin.
Ite tykkään nostomuodoista missä voi jättää tuomaroinnin mahdollisimman vähälle ja katotaan tuliko ylös vai ei.
 
Ite haluisin trap bar vedon korotetuilla kahvoilla. Luulis että vetäisivät enemmä rautaa ku tavan vedossa. Eikä tulis minkäänlaista vertailua voimanostoon.
Voi muuten olla, että saisimme nähdä aika älyttömiä romuja jos toi vakiinnuttais paikkansa vahvamieskilpailijoiden maastavetona.
 
Ei kai trap-tangolla sen kummempia romuja nostella?
Kyllä ainakin ylempiä kahvoja käyttämällä varmasti nostetaan keskimäärin enemmän trap-barilla kuin normi tangolla. Itse teen nykyään valtaosan vedoista trap-barilla ja ylemmillä kahvoilla, koska se tuntuu selkäystävällisemmältä. Jo ensimmäisellä kokeilukerralla sai laittaa kymmeniä kiloja enemmän kuin normimaveen.
 
Ajattelin että isoissa painoissa olis sen verran iso vaikutus sillä ettei se jousta yhtään. No, eipä sitä kai kukaan vahva tosissaan toistaiseksi treenaamaan että eipä tuota tiedä. On vaan muutenkin sellanen oikean maven ja autonnoston välimuoto että ei ehkä ota tuulta alleen.
 
Back
Ylös Bottom