Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse mittailin omalla kädellä että voimamiesten figure 8 remmeillä saa about 5 senttiä nostomatkasta poisEikös noilla vetoremmeilläkin saa parhaimmillaan parikin senttiä lähtöäasentoa ylemmäs, kun saa pidettyä tankoa lähes sormenpäillä
Itse mittailin omalla kädellä että voimamiesten figure 8 remmeillä saa about 5 senttiä nostomatkasta pois
Juha, missä tehdään vetoenkkoja kaikin keinoin mm. remmeillä? Vahvamieslajeissa? - kuuluu lajin sääntöihin, kaiketi aina kuulunut. Missä muualla?Tokihan ristiotteellakin voi roikottaa tankoa sormenpäillä ja enemmän kuin sormilukolla kyllä. No nää remmivedot ny on tätä nykyaikaa kai. Enkkoja pitää yrittää saada kaikin keinoin.
Mut siis ”Enkkoja pitää yrittää saada kaikin keinoin”, nuo kaikki keinot noudattaa lajien sääntöjä niin mitä nillittämistä tässä?Niistä mä vain puhunki. En mä niitä vastusta sinänsä. Eri laji. Lähinnä, että nää vahvamiestyyliset vedot on noussu viime vuosina pinnalle enemmän ja enemmän. Eihän siinä mitään, mutta monesti menee ns. suurella yleisöllä sekasin voimanoston kanssa Haittaako sekään sit mitään... tuskin.
En tiä miksei tota voimanoston kaltaista reisikannatussääntöä oteta vahvamieslajeihinkin. Onko maailmassa oikeesti montaa kovaa vahvamiestä jotka pitävät sitä jotenkin hienona juttuna rehdissä maastavedossa?
Juuri tää.Ite ainakin tykkään äärimmäisen selkeistä/objektiivisista säännöistä, joko tuli ylös tai ei. Kuitenkaan tavoitteena ei ole estetiikka. Tosin mun puolesta painonnostostakin voisi poistaa punnerrusäännön, ja yleisesti ottaen lajissa kuin lajissa yksinkertaistaa sääntöjä. Yksinkertainen mies tykkää yksinkertaisista asioista.
Ite ainakin tykkään äärimmäisen selkeistä/objektiivisista säännöistä, joko tuli ylös tai ei. Kuitenkaan tavoitteena ei ole estetiikka. Tosin mun puolesta painonnostostakin voisi poistaa punnerrusäännön, ja yleisesti ottaen lajissa kuin lajissa yksinkertaistaa sääntöjä. Yksinkertainen mies tykkää yksinkertaisista asioista.
Voi muuten olla, että saisimme nähdä aika älyttömiä romuja jos toi vakiinnuttais paikkansa vahvamieskilpailijoiden maastavetona.Ite haluisin trap bar vedon korotetuilla kahvoilla. Luulis että vetäisivät enemmä rautaa ku tavan vedossa. Eikä tulis minkäänlaista vertailua voimanostoon.
Ongelmaksi voisi muodostua se, että mikä on "tarpeeksi" ylös jotta nosto voitaisiin katsoa hyväksytyksi?
Kyllä ainakin ylempiä kahvoja käyttämällä varmasti nostetaan keskimäärin enemmän trap-barilla kuin normi tangolla. Itse teen nykyään valtaosan vedoista trap-barilla ja ylemmillä kahvoilla, koska se tuntuu selkäystävällisemmältä. Jo ensimmäisellä kokeilukerralla sai laittaa kymmeniä kiloja enemmän kuin normimaveen.Ei kai trap-tangolla sen kummempia romuja nostella?