jto
AMMATTILAINEN
Repeskö kiinnityskohdista vai keskeltä lihasta? Ne takareiskat (semitendinosus, semimembranosus, biceps femoris) tuppaa vammautuun aika helpolla ja suurin ongelma juurikin se, ettei ne oikein parane kaikilla lopullisesti. Sinne jää aika usein kaikenlaista mystistä, mikä aiheuttaa uusia ongelmia monesti. Jos siellä selkeitä repeemiä on ollut, se arpikudos tietenkin heikentää sitä lihaksen elastisuutta jne. Hyvät lämmittelyt, ei liian tiukkoja sarjoja ja muutenkin sen palautumisen optimointi ja treenien selkeempi tarkkailu on tollasessa tilanteessa vielä tärkeempää.
Perinteisessä vedossa reisihauis on isommassa työssä ku semisumossa ja kyykyssä ei juuri lainkaan. Eli jos haluut noille semeilles vähemmän kuormaa, on sumot vähä parempi ratkaisu. Ihan yhtä fiksua sen tekemisen silti pitää olla. Mulla ei juuri kukaan tee kovin tiukkoja vetoja ees kisoissa, ellei oo pakko. Se sarjatiukkuus ei noo niin merkittävässä roolissa. Nostamisen teho on.
Ehjä urheilija pystyy tekeen parasta tulosta. Jos ihan älyttömiä ongelmia on ja hommat ei etene, hyppää mun jengiin.
Perinteisessä vedossa reisihauis on isommassa työssä ku semisumossa ja kyykyssä ei juuri lainkaan. Eli jos haluut noille semeilles vähemmän kuormaa, on sumot vähä parempi ratkaisu. Ihan yhtä fiksua sen tekemisen silti pitää olla. Mulla ei juuri kukaan tee kovin tiukkoja vetoja ees kisoissa, ellei oo pakko. Se sarjatiukkuus ei noo niin merkittävässä roolissa. Nostamisen teho on.
Ehjä urheilija pystyy tekeen parasta tulosta. Jos ihan älyttömiä ongelmia on ja hommat ei etene, hyppää mun jengiin.