Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alkuperäinen kysyjä tiedusteli, miten saada hanuria taaemmas, selkää pystympään ja painoa kantapäille. Otin lähinnä siihen kantaa noihin videoihin rinnastaen. Remmit optimoivat irrotusasentoa.Hyvät huomiot. Figure 8 remmit tuo pari senttiä etua kun pystyy roikottaa enemmän sormilla.
Selän asennolla meinasin kulman lisäksi sitä että perseen alas heittämällä saan alaselän "kaarelle". Jolloin tuntuu että se pitää paremmin ja takareisistä saa enemmän voimaa vetoon.
Oon vähän pätkissä lukenut mutta mites sumo? Kummallakaan tyylillä ei pidä väkisin vääntää itseään tiettyyn oppikirjan asentoon. Jos haluaa katsoa mallia niin kannattaa etsiä joku jolla on suunnilleen samat mittasuhteet, Hallia harvemman kannattaa koittaa jäljentää.Kiitoksia vinkeistä. Pointtina tosiaan miksi lähdin kysymään oli se, että selkä pysyisi ehjänä jatkossakin, koska tavoitteena on maksimivoima pitkäjänteisellä treenillä. Ja kun raudat kasvavat tulisi löytyä turvallinen ja vahva asento nostamiseen. Kun aika ajoin olen huomannut nostossani, että isommilla raudoilla on haastetta saada alaselkää oikeaan asentoon noston alkuvaiheessa. Ajattelin aluksi itse, että voisiko olla kyse liikkuvuudesta, mutta syitä varmaan lienee myös välitykset ja voiman puute reisissä/kekivartalossa. Tekniikassa itsessäänkin varmaan parannettavaa, tuota Hallin kikkaa voisi koittaa. Hyvä reagoida puutteisiin ajoissa, jotta pysytään ehjänä ja kehitys olisi jatkuvaa.
Edit. ja video onnistuu kyllä myös kuvata. Onko mahdollista upata niin, että vain jäsenet näkevät?
Mä vedin aina aika korkealta irroittaen ja kapealta("perinteinen hevarinosto". Kattoin käymättä salilla samaan aikaan lainkaan 20v ASC/WSM kaikki mitä löysin niin perkele vaan rupes lähtemään mavet syväkyykistä... Tuntuu heikommalta, toki on pienemmät painot, muttei käy samoin selkään!Oon vähän pätkissä lukenut mutta mites sumo? Kummallakaan tyylillä ei pidä väkisin vääntää itseään tiettyyn oppikirjan asentoon. Jos haluaa katsoa mallia niin kannattaa etsiä joku jolla on suunnilleen samat mittasuhteet, Hallia harvemman kannattaa koittaa jäljentää.
Mullakin välitykset on vähän sellaset että perinteisellä on hankala saada olkapäitä edes tangon päälle tai olen liian kyykyssä. Eli paljon on selästä ja keskikropasta kiinni, ei se tapa mutta ei vaan ole kovin tehokasta. Ristiote ei auta asiaa yhtään, myötäotteella(remmit tai peukalolukko) saa helpommin yläselän oikeaan asentoon. Lantio taipuu sumoon joten se sopii paremmin.
Penkkipunnerruksessa on ollut kovia japseja ainakin matalissa painoluokissa, eritoten ipf-varustepuolella. Monella kylläkin menestys on perustunut valtavaan kaareen ja lyhyisiin välityksiin - > liikerata minimaalinen. Tuon takia taisi jossain vaiheessa olla mahalle/pallealle lasku kielletty, koska akrobaattikaarella ei tietenkään penkata rintakehältä.Muuten yllättävän vähän näkee näitä aasian maiden "vinosilmä" rotuisia ihmisiä noin absoluuttisesti kovien rautojen kimpussa. Onkohan joku geneettinen juttu, vai eikö perus voimanosto / vahvamies hommat ole noissa maissa niin kovin suosiossa? Ilmeisesti painonnostossa kuitenkin kovaa sakkia.
Länsimaiset somet on kans bannattu Kiinassa, en tiiä onko missään muualla. Mut siellä tosiaan ladataan kaikki kontentti wechattiin, weiboon, tencenttiin ja mitä näitä oli.Muuten yllättävän vähän näkee näitä aasian maiden "vinosilmä" rotuisia ihmisiä noin absoluuttisesti kovien rautojen kimpussa. Onkohan joku geneettinen juttu, vai eikö perus voimanosto / vahvamies hommat ole noissa maissa niin kovin suosiossa? Ilmeisesti painonnostossa kuitenkin kovaa sakkia.
Maastavedon asentoon vaikuttaa omat mittasuhteet. Voit mennä enemmän kyykkyyn tai pistää selkää suoremmaksi, mutta lopulta tanko lähtee liikkumaan suoraan ylös ja vipuvarret asettuu kohdilleen (kunhan tuki pitää).Kiitoksia vinkeistä. Pointtina tosiaan miksi lähdin kysymään oli se, että selkä pysyisi ehjänä jatkossakin, koska tavoitteena on maksimivoima pitkäjänteisellä treenillä. Ja kun raudat kasvavat tulisi löytyä turvallinen ja vahva asento nostamiseen. Kun aika ajoin olen huomannut nostossani, että isommilla raudoilla on haastetta saada alaselkää oikeaan asentoon noston alkuvaiheessa. Ajattelin aluksi itse, että voisiko olla kyse liikkuvuudesta, mutta syitä varmaan lienee myös välitykset ja voiman puute reisissä/kekivartalossa. Tekniikassa itsessäänkin varmaan parannettavaa, tuota Hallin kikkaa voisi koittaa. Hyvä reagoida puutteisiin ajoissa, jotta pysytään ehjänä ja kehitys olisi jatkuvaa.
Edit. ja video onnistuu kyllä myös kuvata. Onko mahdollista upata niin, että vain jäsenet näkevät?
Sanokaahan, mitkä tekniikkavirheet tai biomekaaniset ominaisuudet repivät takareidet? Olen nyt pari kertaa reväyttänyt vasemman takareiteni mavessa. Vedin kapealla mavella. Ekan kerran repesi ykköskokeilussa voimajakson jälkeen ja sen jälkeen repesi kevyessä työsarjassa.
Vaihdoin kapeahkoon sumoon, nk. ryssämaveen ja olen nyt yrittänyt rakentaa siitä uutta mavea. Tuntuu, että ei kuomittaisi niin paljon takareisiä, mutta tutkimusdataa luettuani, takareisiin kohdistuu yhtä suuri rasitus molemmissa tyyleissä. Menenkö perse edellä puuhun? Pitäisikö vaan keskittyä kapeaan maveen ja pyrkiä parantamaan liikkuvuutta. Repesikö takareisi vaan ykkösmaksimissa ja on nyt lopun elämää heikompi?
Totta! Revennyt lihas on todennäköisesti semitendinosus tai semimembrabosus.Yksilöipäs nyt se vammautunut lihas ensin. Takareisi on laaja alue ja siellä näkyy myös iso lähentäjä, vaikkei takareisilihaksistoon kuulukaan.