Maastaveto selkätreenissä

Ikä
41
Eli onko ns. pakollinen liike? Tullut tässä kuitenkin jo jokunen vuosi salilla käytyä ja ei viitsisi millään ruveta enää jotakin yhtä tiettyä liikettä ihan tyhjästä nyhjäämään.. Siipiä näyttää tulevan ilman vetoakin. Mutta ehkä juuri se paksuus uupuu...? :(

Eli suositteletteko bodyliikkeenä vai onko se voimaliikkeenä omiaan vain?

Jos ei ota liikaa perseeseen ja jalkoihin, tee ihmeessä. Varmasti paras yksittäinen massaliike mitä löytyy.

Voi tehdä vaikkapa vuoroviikoin kulmasoudun kanssa jos ei alaselkä ehdi muuten palautua.

Kyykyn ohella parasta mitä on, mutta jokaviikkoinen kova veto laittaa paikat aika jumiin ja sitten ollaan ongelmissa.
Eli harvemmalla frekvenssillä mutta jos vaan pystyt tekemään kunnolla niin tee ihmeessä.
Ja jos olet kehoman, niin itse ainakin suosin myötäotetta ja remmejä raskaimmissa sarjoissa.

Aivan must-liike! voimaliikkeenä parempi - itselläni ainakin selkä alkaa kupruilemaan, jos toistot alkaa olla yli 10..

Kiitos vinkeistä.

Sen verran vielä että onko yleinen linja hyvä eli viimeisenä liikkeenä selkätreeniin loppuun? Vai alkuun?

Minä teen alussa! ja vuoroviikoin kulmasoudun kanssa..(kulmasoutukin ekana)..en jaksa enää treenin lopussa jännittää selkää kunnolla ainakaan maastanostoon..

Edit: virheitä, virheitä..

Varsinkin natuille raskaat perusliikkeet on lähes välttämättömiä. Yksi paras yleisvoimaliike. Ehdottomasti kannattaa ottaa ohjelmaan ainakin jossain määrin.
Ja treenin alussa tietysti.

Originally posted by S225T
Kyykyn ohella parasta mitä on, mutta jokaviikkoinen kova veto laittaa paikat aika jumiin ja sitten ollaan ongelmissa.
Eli harvemmalla frekvenssillä mutta jos vaan pystyt tekemään kunnolla niin tee ihmeessä.
Ja jos olet kehoman, niin itse ainakin suosin myötäotetta ja remmejä raskaimmissa sarjoissa.

Täysin samaa mieltä ja body treenissä vielä olisi parempi se tavallinen jalat kapealla veto (ei sumo)

Ja todellakin saa paksuutta selkään. Yhdistä vielä veto päivään kulmasoutu tangolla, niin rupee paksuutta selkään tulemaan.

maastanosto + kulmasoutu tangolla = ongelma (ainakin mulla) Selkää ei jaksa MILLÄÄN pitää enää kotrollissa kulmasoudussa kun se on vedetty jo viimesilleen maastanostossa.
Mutta jos jollakin toimii...niin ei kun tekemään!

Eikai nyt kukaan pysty maastanostoa kunnolla viimesenä liikkeenä tekemään, en ainakaan mä. Suosittelisin, että raskain liike ensin ---> Maastanosto on "aika" raskas.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Originally posted by PieniPenkkaaja
maastanosto + kulmasoutu tangolla = ongelma (ainakin mulla) Selkää ei jaksa MILLÄÄN pitää enää kotrollissa kulmasoudussa kun se on vedetty jo viimesilleen maastanostossa.
Mutta jos jollakin toimii...niin ei kun tekemään!

Joo. On se aika helvettiä...:D Joskus jos teen kolmannen liikkeen, teen sen maastavedon ja kulmasoudun välissä. Niin alaselkä saa vähän lepoa. Liikkeenä tietysti alaselälle vähemmän kova.

Tekeekö immeiset yleensä maastavedon maasta asti vai telineiltä? Itse olen suosinut vetoja noin viisi senttiä polven alapuolelta, tuntuma pysyy selän puolella - jalat saa kyytiä sitten jalkapäivänä.

Sehän on vaan hyvä, jos ei ole jotain liikettä tehnyt aikaisemmin/pitkään aikaan. Aluksi joutuu tietysti aloittamaan pienillä painoilla, mutta kehitystä tulee nopeasti. Tuntuu hienolta, kun joka treenissä saa pistää kovemmat painot tankoon. Kun olet hinkannut samaa liikettä kymmenen vuotta, tuskin joka treenissä saa tehtyä ennätystä. Eli siitä vaan maastavetoa kokeilemaan.

No toi reisien rasittuminen maastavedossa on niin minimaalista ainakin mulla, mikäli on reidet kunnossa. Tietysti , silloin kun oon ollu rimppakinttu kunnossa, on reisissäkin tuntunut vedon jälkeen.

Originally posted by hevospaa
Tekeekö immeiset yleensä maastavedon maasta asti vai telineiltä? Itse olen suosinut vetoja noin viisi senttiä polven alapuolelta, tuntuma pysyy selän puolella - jalat saa kyytiä sitten jalkapäivänä.

Mä tein aikaisemmin vedon selkäpäivänä mutta alaselkä ei palautunut oikein ikinä, kun tuli tehtyä kyykkyä myös samalla viikolla. Nykyään oon tehnyt maastanoston (puristit, huom!! ;) ) vuoroviikoin kyykyn kanssa jalkapäivänä ja siis maasta. On toiminut ihan hienosti. On ollut myös mukava eristää tuo yläselkä omalle päivälleen, ihan eri lailla puhtia...

Originally posted by Kilppa
Eikai nyt kukaan pysty maastanostoa kunnolla viimesenä liikkeenä tekemään, en ainakaan mä. Suosittelisin, että raskain liike ensin ---> Maastanosto on "aika" raskas.

Joo, ajattelin vain kun esim. Godzilla kertoi tekevänsä 10 päivän välein vetoa ja viimeisenä liikkeenä selkätreenin päälle.

Kaipa se pitänee sitten vain ruveta vetelemään... Ehkä mun ego just ja just kestää salilla vaikka opettelisinkin aluksi liikkeen pelkällä tangolla :)

Ei kannata vetää yli 6 toiston kerrallaan, koska se vetää selän ja kaikki muutkin paikat liian tukkoon! Mutta Mave on aivan PAKKO tehdä jokaisessa selkä treenissä. Se antaa myös hyvää perusvoimaa moneen liikkeeseen.

Mulla on toiminu pirun hyvin tällainen systeemi:

Eli viikon välein maastaveto,

1.vko
Kevyt veto, 2*10 n. 70% teholla

2.vko
Keskiraskas veto, 3*6 n. 80-90% teholla

3.vko
Kova ykkönen, esim. 140kg 1*5
180kg 1*5
220kg 1*3
250kg 1*1
270kg 1*1 jne...

Sitten taas kierto alusta, eli kevyt veto.

Itellä tullut pirusti voimaa ja filettä selkään tällä treenillä, yläselkätreeni on sitten omana päivänään...

Mulla kasvaa perse liikaa tavallisesta vedosta, joten teen joko:

1. Suorin jaloin takareisille jalkatreenissä
...tai...
2. Blokeilta viimeisenä liikkeenä selkätreenissä

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom