Maastaveto jalkojen takaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lauta kantapäiden alle ja pyrkii pitään painopisteen päkiöillä, kuitenkin niin että kantapäät ovat kiinni laudassa. Näin saan itse parhaan tuntuman etureiskoille. Menee hetki että löytää oikean tekniikan, mutta ihan ok liike atg kyykyn lisäksi!

Mites semmosella "tangolla" mihin meet ite keskelle ja se kehikko kiertää molemmin puolin ympäri? Kahvat sivuilla joista sitten kiinni. Noita taitaa vaan aika harvoissa paikoissa olla.

Mites semmosella "tangolla" mihin meet ite keskelle ja se kehikko kiertää molemmin puolin ympäri? Kahvat sivuilla joista sitten kiinni. Noita taitaa vaan aika harvoissa paikoissa olla.

Trap bar. Mutta ei se sitte olis enää hack-kyykky tangolla, vaan trap bar maastaveto.

Itsellä menee selkä vittumaisesti tehdessä. Tanko pitää vetää perseen ohi ja selkä menee miten sattuu
Siinä kohtaa kun tanko on perseen alla, pitää tehdä voimakkaasti ns. nussimisliike eli lantio lyödään eteen. Lantion/polvien ojentuminen menee siis vähän eri laillla kuin vaikka takakyykyssä, tässä ei oikeastaan työnnetä jalkoja suoraksi vaan loppuosa liikeestä tulee tuosta lantion liikkeestä. Ja juuri se tuo tässä paremman tuntuman etureisiin kuin muissa kyykyissä, näin mulla ainakin.

Helvetin ällöttävä liike, mutta sitäkin tehokkaampi :thumbs:

Pitää kehua tätä liikettä : tästä topicista sain kimmokkeen kokeilla tätä ja ottaapa varsin hienosti reiskojen lisäksi myös käsiin ja yläselkään. Oikein mainio koko kropan treenausliike :thumbs:

Joo näin miekin muistelin että tuota kutsuttiin Hack-kyykyksi, mutta kun googlen kuvahakuun kirjoittaa niin tulee kaikkee muuta paskaa.
Jossain bodaus kirjassa oli joskus ohjeet tähän liikkeeseen, oiskohan ollut Ove Rytterin kirjassa vai missä, en nyt muista
Itse teen tätä silloin jos olen kotitallissa reenaamassa tai jos salilla on reisiojennuslaite varattuna

The Hack Squat | Straight to the Bar

The exercise is usually thought to be named for its creator - or at least the first to openly harness its powers - wrestler George 'The Russian Lion' Hackenschmidt; or 'Hack'.

[...]

Although it is seemingly self-evident that the name 'Hack Squat' comes from the short version of his own name, Hackenschmidt claimed in The Way to Live that the name actually came from the word hacke, meaning 'heel'. Either way, the name 'Hack' is entirely appropriate.

Suositut

Back
Ylös Bottom