Maastaveto jalkojen takaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten, onko porukka tehnyt koskaan tätä liikettä? Eli lähes sama kuin mave, mutta tanko onkin siellä jalkojen takana.
Ottaa itsellä ainakin ihan perkeleen hyvin etureisiin. 12 toiston sarjaa kun tekee niin ai että sitä hapotuksen määrää ja seuraavan päivän reisikipua
Pahoittelut jos jollekin koitui mielipahaa siitä että tein uuden topicin, mutta onhan nuita vähemmästäkin tehty? =)

Tuota kutsutaan varsinaisesti hack-kyykyksi tangolla. Harvemmin sitä näkee tehtävän, olen kyllä kokeillut mutta en varsinaisesti ihastunut liikkeeseen. Jos pitäisi saada treenattua jalkoja pelkällä tangolla ilman edes telineitä, niin tuo on varmaan paikkaansa puolustava liike.

Kyllähän tuolla etureidet hapoille saa. Remmit/versa grippsit on kyllä ehdottomat jos pitempää sarjaa tekee, saa melko paljon käyttää painoja tuossa liikkeessä.

Gymlogista tätä katsoin ja kerran kokeilin. Voimille otti, mutta ei kunnon tuntumaa löytynyt. Painot olisi varmaan saanut olla isommat ja remmit käytössä. Tekniikkaa lähinnä hain. Huomenna on jalkapäivä, niin kokeilen jälleen.

Aito ja alkuperäinen hack-kyykky, silloin tällöin olen tehnyt etureisille. Kannattaa kokeilla pitkää sarjaa ja korokkeelta niin tuntuma on parempi.

Ekan kerran kun tein nostin lopussa painot ylös, laitoin räkkiin... ja tajusin että olen tangon väärällä puolella :david: Piti istua hetki tangolla ja sitten tehdä vielä yksi sarja, kuten olin suunnitellutkin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Gymlogista tätä katsoin ja kerran kokeilin. Voimille otti, mutta ei kunnon tuntumaa löytynyt. Painot olisi varmaan saanut olla isommat ja remmit käytössä. Tekniikkaa lähinnä hain. Huomenna on jalkapäivä, niin kokeilen jälleen.

Jännä homma...itellä pistoolikyykkyjen lisäksi hack-kyykky melkein ainoita liikkeitä, joilla saa tuntuman nimenomaan etureiteen. Etukyykkykin jää reilusti jälkeen.

Muutaman kerran olen tuota kokeillut, eikä siitä tullut yhtään mitään. Joko kädet ovat liian lyhyet tai perse on liian iso, kun tanko tökkasi aina ahteriin enkä päässyt suoraksi asti. Varmaan helpottaisi jos saisi telineistä ottaa tangon käsille, mutta siihen ei näin kotikuntoilijana ole mahdollisuutta.

Tätä tarttis kyllä kokeilla joskus ihan jo siks, että tää vissiin liittyy jotenki Georg Hackenschmidtiin, ja hän oli kova jätkä.

E: Joskus... Huomenna that is!

Joo näin miekin muistelin että tuota kutsuttiin Hack-kyykyksi, mutta kun googlen kuvahakuun kirjoittaa niin tulee kaikkee muuta paskaa.
Jossain bodaus kirjassa oli joskus ohjeet tähän liikkeeseen, oiskohan ollut Ove Rytterin kirjassa vai missä, en nyt muista
Itse teen tätä silloin jos olen kotitallissa reenaamassa tai jos salilla on reisiojennuslaite varattuna

Kuten osasin odottaakkin, tää oli aika erikoinen liike. Kummallisesti piti lantio työntää eteen aika äkkiä, kun muuten tanko otti pahasti takareisiin kiinni. Kantapäiden alla pidin 5cm koroketta. Kyllä tuo etureisissä tuntu ku tein 5x12, vaikka vaan 60 kiloa laitoinkin tankoon. Seuraavaks enempi.

Tein treenin päälle tänään koe mielessä 3x15 ja kyllähän tuo etureisiä rupesi hapottamaan oikeen mukavasti. Persettäkin saa aktivoitua kun puristaa siihen loppu ojennukseen. Otan varmaan viimeistely liikkeeksi jaloille ohjelmaan, mikään liike missä on tanko ja paljon rautaa ei voi olla kovin huono!

Suositut

Back
Ylös Bottom