Maastaveto ja nivustyrä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carhart
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ittellä tosiaan oikea palli oli n. 30% suurempi ko vasen, ei vaikuttanut määrällisesti lisääntymiseritteisiin.

2G

Itsellä operoitiin 2002 syksyllä. Ennen sitä oli oireet sellaiset, että tuli välillä pirullinen kramppi oikealle aivan kuin kivesten ja veitikan taakse. Pahinta oli seksin jälkeen, kun ei kramppi ollut mennä millään ohi.

Jos tarvii operoida, vaatikaa, että se tehdään tähystyksellä. Itsellä vedettiin auki 10cm nivusesta. Tuolloin en juurikaan treenannut. Nyt kun olen treenannut kovaa 9kk, voin sanoa, että kyllä se tuntuu, että on puukotettu, vaikka on verkko suojana. Alavatsoja, kyykkyjä ja mavea tehdessä tuntuu kipeälle. Ei tyräkivulta, vaan siltä, että nivuseen on jäänyt heikko kohta. Olen aikalailla 50/50 olisiko kannattanut mennä leikkaukseen. En suosittele kuin vain, jos vaivat on todella suuret.

Itseltä operoitiin vasenpuoli keväällä 2000. Nivunen repesi kun tein pelkkiä listoitushommia kotona, eli en edes mitään raskasta. Tuntui vain viiltävä kipu ja pieni kohouma nousi tuohon tarhakäärmeen viereen. Ajan kuluessa kun odotteli leikkaukseen pääsyä niin repeämä vain levisi ja housuissa pullotti aina enemmän ja enemmän.
Leikkasivat selkäydinpuudutuksella ja avohaavalla. Ompelivat vatsanpohjan kiinni ilman mitään verkkoa. Yhtään mitään ei ole haitannut kun n. vuosi tapahtuman jälkeen aloitin salitreenaamisen. Saa repiä sen mitä korvienväli kestää.

Mulle kirurgi sanoi että ommellaan haava kiinni niin siitä tulee jopa kestävämpi kuin normaalisti. Sanoi että kun ihminen on nuori niin haava parantuu täydellisesti eikä tarvi laittaa mitään epävarmaa verkkoa mikä ei välttämättä edes kiinnity jos kroppa hylkii ulkopuolista esinettä.
Aikas paljon vaihtelee kirurgien mielipiteet...

En viitsiny tehä uutta threadia niin pistänpä sitten tähän.Eli multa leikattiin vasemmalta puolelta tyrä tässä viime viikolla ja tuli sellanen mieleen että kestääkö tuo leikattu tyrä kunnolla punttien noston parantumisen jälkeen.Täällä näyttää olevan monenlaista mielipidettä asiasta.Mulla ei verkkoa laitettu koska kirurgi sanoi että sitä ei yleensä alle kolmekymppisille laiteta ja oon 17-vuotias :) Minkäslaisia kokemuksia teillä on tuon leikkauksen kestosta? :)

En viitsiny tehä uutta threadia niin pistänpä sitten tähän.Eli multa leikattiin vasemmalta puolelta tyrä tässä viime viikolla ja tuli sellanen mieleen että kestääkö tuo leikattu tyrä kunnolla punttien noston parantumisen jälkeen.Täällä näyttää olevan monenlaista mielipidettä asiasta.Mulla ei verkkoa laitettu koska kirurgi sanoi että sitä ei yleensä alle kolmekymppisille laiteta ja oon 17-vuotias :) Minkäslaisia kokemuksia teillä on tuon leikkauksen kestosta? :)

Mulla leikattiin tyrä marraskuussa -05 ja verkko laitettiiin (tuolloin 19.v). Todella kevyen treenin taisin aloittaa pari viikkoa leikkauksesta (lähinnä hanskoja). Ajankohtaa, jolloin aloitin koko kropan kattavan kovan treenin en muista, mutta ei siinä muistaakseni montaa kuukautta mennyt kun täysillä höyryillä paineltiin. Nyt leikkauksesta reilu vuosi ja mitään ei enää huomaa kovissakaan sarjoissa, snadia leikkausarpea lukuunottamatta.

PS. panostakaa ihmiset syvien vatsojen treeniin!!

hmm..kyllä kai se kestää vaikkei verkkoa oliskaan laitettu:rolleyes: :) lääkäri ei vaan sanonu että millon se kestää rankkaa rasistusta..kuukauden sairasloman aikana ei kuulemma saa tehä mitään raskasta fyysistä työtä:( pitää kysyä sitte kun tikit käyn poistattaan:)

Back
Ylös Bottom