Maastavedosta.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joo tästä liikkeestä varmaa ollu monta threadia, mutta haluisin nyt vähä täsmennystä. Itse tuossa juuri joku tunti sitten tein 5*145kg kahteen kertaan. No en tiiä sitte, ku siinä oli tämmönen kokenu äijä jengi ja höpisivät siin jotain keskenään. enkä tiiä sitte, että teinkö jotain väärin, ku ei viitsinyt sitten alkaa kyselemään, että oliko liikkeeni ihan kunnossa, eivätkä ukot mitään suoraan sanoneet.. Elikkä mitähän oikein mahdan tehdä väärin, JOS teen? Otteeni on n. hartioiden levyinen ja tangosta se ote, niin kuin mavessa kuuluukin. Kun lähden tekemään liikettä jalat ovat aluksi kyykyssä niin kuin pitääkin, tai en sentään tee mitään suorin jaloin maastavetoa, mikä lie onkaan se toinen vaihtoehto. Sitten kun vedän ylös, tanko tulee juuri siinä sääriä hipoen mielestäni, niin kuin kuuluukin.. Ja sitte loppuveto ylös selällä, eihän siinä nyt mitään jalkoi pysty enää käyttämäänkää :P

Että mikäs tuossa sitte vois olla pielessä, jos on.. Voiko yläselällä tehdä jotain väärin tjsp? Eihän siinä nyt kauheasti vaihtoehtoja ole. Liike kuitenkin tuntuu hyvältä jälkeenpäin eikä mitään ylimääräisiä kipuja ole ollut, joten mitä mieltä olette?

no jos itelle tuntuu hyvältä niin jättää ne ukkojen höpinät omaan arvoonsa..eikä ne välttämättä edes susta puhunu ;)

ehkä ne vain kattelivat tyytyväisinä siitä, että jotkut vielä vetääkin eivätkä väännä hauista 6 kertaa viikkoon.

Tärkeintähän tuossa on se että alaselkä ei pyöristy.. Mikä sulta jäi tossa pois niin vauhdin ottaminen keskellä nostoa on myöskin eräs 'virhe' elikkä tanko pomppaa puolessa välissä ja näin siihen saadaan lisää vauhtia, kisoissa joskus aina tästä syystä vetoja hylätään vaikka rauta ylös tulisikin.

No 145kg on jo sen verran että joku perus rhp kynis voi kattoa jo vähän "*ttu tossa on paljon rautaa!", olisko siitä kyse? :rock: Omalla salilla on ainaki vinyylipainoja ja niistä kun kasaan oman mave/kyykkysarjan niin näyttää että siinä olis jo aika paljon kasassa, vaikka totuus ei olekaan niin hohtava :nolo:..

Muuten vähän vaikee varmaan alkaa analysoimaan tota liikettä, kuvaa vaikka videokameralla jos haluat täältä paremman analyysin tekniikalle :) Mun korvaan toi vaikuttaa olevan ihan jees, itsekin teen about noin :P

nelkku sanoi:
Tärkeintähän tuossa on se että alaselkä ei pyöristy.. Mikä sulta jäi tossa pois niin vauhdin ottaminen keskellä nostoa on myöskin eräs 'virhe' elikkä tanko pomppaa puolessa välissä ja näin siihen saadaan lisää vauhtia, kisoissa joskus aina tästä syystä vetoja hylätään vaikka rauta ylös tulisikin.

:confused: Nyt ei tajua. Mitä meinaat tuolla "vauhdin otolla"? Tanko pomppaa? :confused:

Oiskohan sama asia ku reisikannatus eli pompautetaan reisillä lisää vauhtia puolessavälissä nostoa.

Ainoo mikä mulla tulee mieleen on, että jos oot nostanu selkä liian pyöreenä eli nostoasento on ollu mallia kaksinkerroin ennen loppuojennusta.

kodari76 sanoi:
:confused: Nyt ei tajua. Mitä meinaat tuolla "vauhdin otolla"? Tanko pomppaa? :confused:

Jooh ihan sitä että tankoa nykästään (enimmäkseen selän avulla) puolessa välin ja siihen saadaan vähän lisää vauhtia. Reisikannatus taasen on yleensä sitä että selkä viistää maata ja tanko tulee ylös millikerrallaa trimmaten reisikarvat mukanaa, samaa asiaa noin suurinpiirtein.

edit. lisätään nyt vielä tuohon vauhdinottoon se että tanko siis pysähtyy noston aikana tai jopa laskee hieman ennen uutta rykäisyä. En tiedä selvensikö yhtään, tuskinpa tämä kuitenkaan on sun virheenäsi, joten turha tuota sen enempää käännellä.

nelkku sanoi:
Tärkeintähän tuossa on se että alaselkä ei pyöristy..

Voiko vyön käytöllä estää tuon alaselän pyöristymisen?Itselläni kävi hieman samanlailla kuin Brousseaulla menneellä viikolla ja epäilen,että alaselkä pyöristyi hieman.

ozz sanoi:
Voiko vyön käytöllä estää tuon alaselän pyöristymisen?Itselläni kävi hieman samanlailla kuin Brousseaulla menneellä viikolla ja epäilen,että alaselkä pyöristyi hieman.

Eiköhän kun se on juuri siihen tarkoitettu :) Estää alaselän pyöristymisen ja pitää selän lämpimänä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tsekkaa myös noston aloitus. Tanko liikkumattomana maassa, eikä alkurepäisyä. Repäisyllä tarkoitan ettet vain anna ennen nostoa käsillä löysää, ja sitten rykäise itseäsi ylöspäin niin että vauhti on kova kun kädet suoristuvat ja tanko lähtee nousuun. Tällaistakin on nähty, yhdistettynä jalat suorina ja selkä pyöreänä tekniikkaan, varma selän tappaja.

Kukin tyylillään. Selkä pyöreänä tai ei. Ite oo vetäny kovat vedot aina pyöreällä selällä ja hyvin tuo on kestänyt. Ainut kerta, ku oon selän loukannu, niin oli silloin ku yritin teknisesti oikeampaa suoritusta. Kyllä minä toki yritän pitää selän mahdollisimman suorana, mutta painojen noustessa ja sarjan loppua kohden se pyöristyy väkisinkin.
Tämä oli minun mielipide, enkä siitä rupea kiistelemään.

Itse olen sitä mieltä, että kun tekniikka on vielä hyvin hallittavissa niin siihen kannatta panostaa ja tarkkailla muutenkin.
Heti kun mennään isoihin romuihin ja tehdään vaikka ykkösiä niin sillon pääasia on se, että se rauta tulee vaan sieltä ylös.
Silloin ei tekniikkaa kannata mitenkään katsoa mitenkään ekstratarkasti, mutta ei siltikään mitään kissanselkiä vetäessä.

Kyllä se yläselkä väkisin pyöristyy, kun alkaa olemaan rautaa tangossa :) Oma henk. koht sarjatulos 205*8 ja kyllä mulla paikat on kestänyt :hyper: Rauta hieroo :whip:

jos ukot kattoo ja puistelee päätään niin kannattaa kysyä miten pahasti se selkä pyöristyy. itse kävin kieltämästä muutamia maastanykijiä koska näytti vähintäänkin vaaralliselta.

ennen tankoon koskemista "liian hyvä" ryhti jo valmiiksi, vedon alussa katot vähän yläviistoon (katonrajaan) ja painetta niin per*eleesti. pitäisi yläselänkin pysyä suorassa.

jos yksin vedät niin laita jeesusteippi perskarvoista yläselkään kii ja vedä sit. jos tukistaa niin selkä on käyränä. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom