Maastavedosta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
Teen yleensä maastanoston pyramidilla. Ja nyt asiasta lisää lukeneena olen alkanut miettimään että onkohan se niinkään hyvä idea. Täällä on ollut keskustelua aiheesta etteivät pidemmät sarjat tee hyvää alaselälle, koska tukilihakset väsyvät ja loukkaantumisriski kasvaa.

Yleensä sarjat menevät 10, 8, 6, 4 ja 2.

Eli siis kannattaisiko siirtyä maastanoston pyramidista -> 4-5*4-8?
Tavotteena on voiman ja massan lisääminen.

Josko minua viisaammat voisivat valaista minua tämän asian suhteen.

Yritin searchilla etsiä mutta en saanut oikein suoraa vastausta.

Kyllä tuo pyramidi on itsellänikin tuntunut toimivan hyvin maastavedon osalta. Ei nuo pitkät sarja ole haitaksi jos ne on juuri ensimmäiset sarjat. Kannattaa tosin valita noihin pitkiin sarjoihin sitten kuitenkin sen verta kevyet painot, että sarja menee melkolailla helposti. Pitkissä sarjoissa on juuri vaarana tekniikan pettäminen viimeisissä nostoissa, jolloin selkä alkaa mennä notkolle. Itse teen jonkinmoista pyramidia, jossa alussa tehdään parit 8 noston sarjat ja sitte 5 noston, sitten 3 ja joskus ykönen. Sarjoja vaihteleva määrä. Hyvin on toiminut.

Taby sanoi:
Kannattaa tosin valita noihin pitkiin sarjoihin sitten kuitenkin sen verta kevyet painot, että sarja menee melkolailla helposti.

Näin ne pitkät sarjat on viisainta suorittaa. Jos lämmittelysarjoja ei lasketa niin teen max 6 toiston sarjoja ja kutosissakin viimeisessä toistossa uhkaa tekniikka levitä käsiin.

Kokeilepa lämmittelyt vaikkapa 60kilolla x8, siitä eteenpäin aina sininen pyörylä päihin ja toistoja yks kaks ja kolme, ei loppuun asti muutenkuin viime setissä raskailla malmeilla. Ykköstä kehiin kerran pariinkolmeen viikkoon ja hermosto kunnolla anaboliseen juntturaan. Sun massasilla jannuilla painot pitäs olla aika vikkelään yli 230kiloa.

keijo s sanoi:
Kokeilepa lämmittelyt vaikkapa 60kilolla x8, siitä eteenpäin aina sininen pyörylä päihin ja toistoja yks kaks ja kolme, ei loppuun asti muutenkuin viime setissä raskailla malmeilla. Ykköstä kehiin kerran pariinkolmeen viikkoon ja hermosto kunnolla anaboliseen juntturaan. Sun massasilla jannuilla painot pitäs olla aika vikkelään yli 230kiloa.

Tällä hetkellä maastaveto menee:
70*12(lämmittely)
120*10
130*8
140*6
150*4
160*2

Ja muuttaisin sen-> 60*8, 100*1, 140*2 ja 180*3. Tämän lisäksi kerta tai kaks kuussa kova ykkönen. Ymmärsinkö oikein?
Pahoittelen, mutta joskus minulle pitää vääntää aisoita rautalangasta. Ja voimatreeni on minulle vähän vierasta koska olen yleensä pysytellyt 6-12 toistomäärissä. Mutta into on kova kokeilla uusia tuulia.

Taby sanoi:
Pitkissä sarjoissa on juuri vaarana tekniikan pettäminen viimeisissä nostoissa, jolloin selkä alkaa mennä notkolle.

Ihan vain varmistan että olen ymmärtänyt maven tekniikan oikein... Eikö ole niin että mavessa selkä kuuluu olla notkolla? Jopa niin että mitä enemmän notkolla sen parempi? Itse olen pyrkinyt tähän ja vetotyyliäni on tultu salilla kehumaankin.

MrPony sanoi:
Ihan vain varmistan että olen ymmärtänyt maven tekniikan oikein... Eikö ole niin että mavessa selkä kuuluu olla notkolla? Jopa niin että mitä enemmän notkolla sen parempi? Itse olen pyrkinyt tähän ja vetotyyliäni on tultu salilla kehumaankin.

Jos selkä on kuin kissanselkä pelästyneellä kissalla niin on tekniikka perseestä.

Jos selkä taas on suorassa eli kuin ylöspäin aukeava paraabeli, on selkä hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom