Maastavedon tarkoitus?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hmm... itse asiassa aika hyviä pointteja.

Korjataan mielipidettä sen verran ja sanotaan, että rhp on idiootti (vai olisiko "ei-niin-rationaalisesti ajatteleva" poliittisesti korrektimpi sana :rolleyes: ) vain silloin, kun tiedostaa monipuolisen treenaamisen olevan fiksumpaa, mutta treenaa silti vain rintaa ja hauista.

Jep, ei siinä kyllä ainakaan mitään fiksua ole, jos tietää miten asiat voi tehdä kunnolla ja silti tekee päin persettä. :)

Joo pistetäänpä vielä, että rhp:thän yleensä kyllästyvät treeniinsä, jos ei penkkitulos nouse tai haba ei kasva. Varsinaisia orankeja näistä ei ehdi tulla, mutta tytöt tykkäävät.

Mäkin oon kattellut sitä maastavetotankoa salilla mutta en oo koskaa viittiny koittaa ku oon pelänny että teen sen jotenkii väärin ku siinähän menee varmaa selkä aika helposti paskaks? Ni mikä siinä on sinänsä oikea tapa nostaa?

Viimeksi muokattu:
Maastavetotanko :confused:
Ihan normaali tankoa mavessa käytetään.

Täs on yks linkki jossa on maastaveto keskutelua
Hakua vaan käyttöö ni löytyy kyllä paljon kaikenlaista tästä asiasta.

Tosin se on sitte eriasia jos teet kuten 80% kyykkyä tekevistä tekee sen (ainakin mitä olen seurannu, kai siinäkin pitää olla ne ego painot :D ), eli menee vain 90 asteen kulmaan, ku pitäisi mennä niin että perse menee lattiasta läpi.

Tuo on syväkyykky, missä perse menee lattiasta läpi. Kyykyssä(tarkimmin sanottuna jalkakyykky) mennään tuohon 90 asteen kulmaan. Jalkakyykky on siinä mielessä parempi kuin syvä, että selän saa pidettyä paremmassa asennossa, ja syvä rasittaa myös niveliä paljon enemmän.

Tidus sanoi:
Enpä oo koskaan nähy :D

Sikspäkki sanoi:
syvä rasittaa myös niveliä paljon enemmän.
Totta, on huomattu.

Sikspäkki sanoi:
Tuo on syväkyykky, missä perse menee lattiasta läpi. Kyykyssä(tarkimmin sanottuna jalkakyykky)
No nyt tiedän tämänkin asian. :rolleyes: Enpä oo koskaan niitä tuollai pistäny vaan, että kyykky on aina kyykky. Täytyypä joku kerta kokeilla jalkakyykyn maksimia, ku mitä nähy muilla, ni mave ja kyykyn maksimi aika lähel samoja, ja minä oon aina että wtf :D

semi :offtopic:

Onko missään salilla tuollaista trap-baria? Olisi nimittäin pirun kivaa joskus kokeilla sillä vetoa. Ei kehtaisi omaakaan ostaa. :rolleyes:

Tuo on syväkyykky, missä perse menee lattiasta läpi. Kyykyssä(tarkimmin sanottuna jalkakyykky) mennään tuohon 90 asteen kulmaan. Jalkakyykky on siinä mielessä parempi kuin syvä, että selän saa pidettyä paremmassa asennossa, ja syvä rasittaa myös niveliä paljon enemmän.
Sanoin jo jättäväni offtopicit tämän threadin osalta, mutta ensi kertaa elämässäni olin väärässä. Eli mietipä mitä tarkoittaa olla "kyykyssä".. Oletko silloin kyykyssä, kun jalat ovat kuin istuisit tuolilla? Istutko kyykyssä? Hyväksytyssä voimanostokyykyssä polvet käyvät lantion alapuolella. Lisäksi oikein tehtynä syväkyykky rasittaa niveliä vähemmän kuin puolikyykky, sillä puolikyykyssä riittävän tehokkuuden saavuttamiseksi pitää rautaakin olla enemmän, mikä taas lisää loukkaantumisriskiä. Tietenkin yksilöllisiä erojakin on, joillakin fysiikka ei salli kunnon kyykyn tekemistä. Toisinaan kannattaa myös vaihdella kyykyn syvyyttä, ja välillä käydä vain siinä 90 asteen istuma-asennossa.

edit: Ja ettei offtopic enää jatkuisi, väitä mua vastaan tässä threadissä, jos tarvetta on.

No siis, tarkoitin ihan normaalia tankoa mutta kun siellä on maastavetoa varten oma "alueensa" missä ne tangot aina on lattialla :D Pelottaa ihan se lattialla oleva tanko että kun nostaa että ei mee selkä paskaks. :D Tajusitte varmaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Olen itse eri mieltä tuosta että syväkyykky rasittaisi niveliä enemmän, koska jos teoriassa jäät aina 90 asteeseen, niin et käytä koko nivelen liikelaajuutta, jolloin nivelpinnat eivät tule voideltua niin hyvin. katopa jotain vanhoi mammoi/pappoi, mitkä käyttää 30cm liikerataa polville, ne ei pääse ees tuolilta ylös kunnolla ja osasyy on nivelen käyttämättömyys, koska periaatteessa kaikkia niveliä pitäisi käyttää koko ROM:in laajuudelta. Negatiivisella jalkaharjoittelulla prässissähän on saatu jopa kävelykyky takaisin eräässä kokeessa ruotsissa.. saattoi olla :offtopic:

Olen itse eri mieltä tuosta että syväkyykky rasittaisi niveliä enemmän, koska jos teoriassa jäät aina 90 asteeseen, niin et käytä koko nivelen liikelaajuutta, jolloin nivelpinnat eivät tule voideltua niin hyvin. katopa jotain vanhoi mammoi/pappoi, mitkä käyttää 30cm liikerataa polville, ne ei pääse ees tuolilta ylös kunnolla ja osasyy on nivelen käyttämättömyys, koska periaatteessa kaikkia niveliä pitäisi käyttää koko ROM:in laajuudelta. Negatiivisella jalkaharjoittelulla prässissähän on saatu jopa kävelykyky takaisin eräässä kokeessa ruotsissa.. saattoi olla :offtopic:

joo tuota on käsitelty jossain muussa ketjussa. kyykky 90 asteeseen rasittaa enemmän kuin alle 90 asteeseen kun jotkut lihakset ei vielä jännity ja suojaa polvea 90 asteen kyykyssä. ne tulee peliin vasta 90 asteen jälkeen
(voi olla että muistan ihan väärin)

Olen itse eri mieltä tuosta että syväkyykky rasittaisi niveliä enemmän...

Tästä on turha olla eri mieltä, koska syväkyykyn on todettu useaan kertaan rasittavan niveliä vähemmän kuin vajaa kyykky. Niitä tutkimuksia on linkattu tänne useampaankin kertaan, mutta tässä esimakua ensimmäisestä google-tuloksesta:

http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=52

EDIT: quote pieleen :)

Ja suorille käsille? Missä vaiheessa olen sanonut, että pitäisi nostaa suorille käsille? Tässähän kokoajan vastaan olen ollut sitä ideaa. Maven puolesta puhuja minä olen ollut :D

Hmm, kannattaa oikeasti lukea mihin vastaa, ennenkuin vastaa.

KKHS sanoi:
Hmm, kannattaa oikeasti lukea mihin vastaa, ennenkuin vastaa.
:whip: Jeps :thumbs:

Miksi pitäisi valita? Ei kyykkyä kannata missään nimessä jättää pois vaikka kuinka proliike tuo mave sinusta olisikaan.
Mutu puheella mavessa ei saa lähellekään yhtäpaljoa ärsykettä jaloille kuin kyykyssä. Tosin se on sitte eriasia jos teet kuten 80% kyykkyä tekevistä tekee sen (ainakin mitä olen seurannu, kai siinäkin pitää olla ne ego painot :D ), eli menee vain 90 asteen kulmaan, ku pitäisi mennä niin että perse menee lattiasta läpi.

No kannattaako sitä ihan pohjaan ast kyykkyäkään tehdä? Eikös voimanosto kyykky ole jotain 85 asteen kulmassa?

uskokaa suosiolla salomahaa, on tuosta mainittu useammassakin threadissa täällä........

"eikös voimanosto penkissä tehdä silleen että kyynärvarren ja olkavarren kulma on 86,7-+0,01 astetta ja olkavarren kulma keskikroppaan 76,367-77,285 astetta?" :D

meinasitteko että kisoissa tuomari tökkii semmosella kulmakolmiolla anukseen kyykkääjää? :D

Oletpa ossi vanhanaikainen! Nykyään homma hoidetaan ultrahypermoderneilla lasermittareilla, jotka mittaavat kulman 0,001 asteen tarkkuudella. Usein samassa laitteessa on infrapunatunnistin, joka mittaa peräsuolen lämpötilan, joka ei saa nousta yli 54 asteen.

:rolleyes:

Mitä porukka on mieltä, onko kehonrakennus mielessä viisasta tehdä maastaveto pysäytyksen kanssa vai ilman ? Kun se pysäyttäminenhän tähtää enemmän maksimivoiman hankintaan.

Ilman pysäytystä itsellä ainakin rikkoutuu tekniikka pidemmissä sarjoissa [toistot 5+].

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom