Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
poju83 sanoi:En, koska et varmaan osais vastata mun rukouksiin.
poju83 sanoi:No kerroppa mulle miten se voidaan tieteellisesti todistaa. Mun tietääkseni se on mahdotonta. Entä sitte.
Näistä asioista on ihan turha lähtee kinastelee. Mä USKON siihen mitä Raamattussa lukee, kun taas sä et. Se siitä. :kippis1:
Meitsi kokis että se on olemassa ainakin niille jotka siihen uskoo. Jos ei muuna niin psykologisena homunculuksena pääkopassa antamassa omintakeisia moraalisia ohjeita.Dragon sanoi:Todistamistaakkahan ei ole mulla. Mulle on sama miten todistat, kunhan todistat. Jos todistaminen on mahdotonta, niin herää kysymystä onko jumalaa edes olemassa?
Tuli pari vuotta sitten perehdyttyä antroposofiaan, Steinerin pariin peruskirjaan (Henkisen tiedon tie ja toista en muista). Sen jälkeen lukenut muutaman kirjan lisää ja vähän netistä. Käyn kylläkin Steiner-koulua, ja vanhempani ovat perehtyneet antroposofiaan, mutta kummatkaan eivät ole antroposofiaa pahemmin tyrkyttänet. Tulipahan vain otettua kirja käteen. Ilman tähän perehtymistä ei olisi pahemmin tullut ajateltua syvällisemmin maailmankatsomustani, olisin ihan normaali kristitty, enkä tajuaisi ateistista käsitystä.Kynäniska80 sanoi:Mihis porukka täällä uskoo?
Evoluutio, Kristinusko, Ateismi, Buddhalaisuus yms yms..
Mä oon itse kristitty.
Täst tulee kyl vaan sanomista![]()
Ei ole "meikäläinen".ringside sanoi:http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=29521
Siinä on sulla antroposofiaa. Klikkaapa tota Nian linkkiä. Yksi teikäläinen väittää eläneensä kolme vuotta pelkällä valolla. Toi sama artikkeli on ilmestynyt teidän ihka omassa Takoja-lehdessä.
Mutta tästä olen kiinnostunut, ja toivon, ettei kukaan pidä MUA skitsona. Tai ainakaan sen enempää, kuin mitä olen. :evil:Rudolf Steiner oli skitso
Kuukkeli sanoi:Olen siis periaatteessa gnostikko. En pidä erityisen uskottivana antroposofisia tekstejä, ennenkuin olen kehittynyt siihen asti, että voisin nähdä niistä joitain oikeasti tosiksi. Jos muutama vuosi elämästäni menee tämän takia hukkaan, niin voivoi. Jos ei, niin asia oli ylivoimaisesti riskin arvoinen.
Perustele. Periaatteessa näillä "uskonnoilla" on äärettömän paljon tekemistä toistensa kanssa. Mutta kun sanoin gnostikko, en oikeastaan edes tarkoittanut gnostilaisuutta, vaan tarkoitin sillä sen sanallista tarkoitusta, eli, että uskon vielä tällä hetkellä, että on mahdollista saada tietoa jumalallisesta. Toivon saavani mahdollisimman pian tietooni argumentin, joka kumoaa oletukseni, eikä se tule olemaan helppoa, uskoisin. Eikä siksi, että olisin jääräpäinen, kuten toivottavasti tulette tajuamaan.Gideon S sanoi:Tarkoitat varmaan "agnostikko"? Gnostilaisilla ja antroposofialla ei ole niin hirveästi tekemistä keskenään.
Määrittele henkisen tajunnan taso. Onko se sitä, että istutaan kepin nokassa mitään tekemättä ja mitään ajattelematta?Kuukkeli sanoi:...hyvin harva pääsee "tässä elämässä" minkäänlaisen henkisen tajunnan tasolle.
Ei, vaan sitä, että kehitetään "henkiset aistit". Ette tule saamaan paljoa irti tästä kakkakikkareesta (vaikka nyt tällä hetkellä ehkä virheellisesti koen suurta kunnioitusta koko hommaa kohtaan) ennenkuin perehdytte kyseisen sedän hullunmieleen. Ehkäpä helpoin tapa tehdä tämä olisi lukaista tuo kirja, joka löytyy tuolta "tähän" -linkistä ekassa postissani.Mike sanoi:Määrittele henkisen tajunnan taso. Onko se sitä, että istutaan kepin nokassa mitään tekemättä ja mitään ajattelematta?
-ukkojen aiheuttama, hörhösumusuodattimessa kymmeneen kertaan suollettu kuva siitä, mitä antroposofia todellisuudessa on (vai onko? Tätä nyt siis haen, normaaleilta, järkeviltä, ja toivottavasti myös muutamalta todella älykkäältä kaverilta, joita täältä myös löytyy, toisin kuin pahemmin mistään antroposofisista piireistä).Mike sanoi:Onko se sitä, että istutaan kepin nokassa mitään tekemättä ja mitään ajattelematta?
Kiitoksia. Täytyy lukaista.Gideon S sanoi:Kirjassa on kuvattu jokainen Suomessa toimiva rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta, ja mm. monenmonta sivua antroposofiasta sen eri muodoissa.
Tuli muuten lukaistua vähän huolimattomasti tuo Miken kysymys. Nimittäin valmistavaan koulutukseen (eli sellaiseen, jota kuka tahansa voi harrastaa ilman kielteisiä vaikutuksia) kuuluu myös keskittymisharjoitus, jossa pyritään hiljentämään kaikki sielunelämä ja muu ulkomaailmasta kumpuavat vaikutelmat. Oon muuten ottanut tuon tavaksi mennessäni nukkumaan. Kestää paljon vähemmän aikaa nukahtaa. :thumbs:mitään tekemättä ja mitään ajattelematta?
Sama täällä; normaalisti, kun keskityn siihen, mitä pään sisällä liikkuu, huomaan, että alitajunassa soi joku musakappale, päässä pyörii joku heikompi ajatus ja jokin tiedostettavampi ajatus, ja samalla teen sisäistä rauhattomuuttani erilaisia pakkoliikkeitä. Myös tätä olisi paranneltava; olisi karsittava kaikki tiedoton mielen ja myös ruumiillinen työskentely.Pienenä offtopiccina voisin kertoa omasta puolestani, että minä en ainakaan pysty olemaan ajattelematta mitään, hyvin harvoin edes yhtä asiaa.
Olisi mielenkiintoista kuulla hiukan enemmän näiden kahden syy/seuraussuhteista.Useinhan syvää keskittymistä kuvaillaan sanoilla: "henkinen", "Sain yhteyden luontoon/jumalaan/ufoihin/itseeni...", joten tässäkin tapauksessa näkisin, että mietiskelevä löytää enemmin lisää itsestään kuin mistään yliluonnollisesta.
Voi olla, että siihen ei ole kummempaa perustetta, mutta tämäntapaiset kommentit kuulostaa mun mielestä aina seuraavalta: "Koska mä olen hengellinen niin mä olen kokonaisempi ihminen kuin toi ateisti, joka ei tähän pysty. Raukka taitaa olla vähän vajaa." En sitten tiedä, onko näillä ihmisillä oikeastikin tällainen asenne, mutta sanottakoon, että subjektiivisen tulkintani mukaan elämäni on todella rikasta tällaisenaan, ja käytännössä minkään uskonnon siihen sisällyttäminen olisi ainakin omalla osallani siitä muusta pois.Ekimies sanoi:Itse pidän hengellisyyttä ja uskoa erityisesti tietoa ja tiedettä täydentävänä asiana maailmankaikkeudessa. Katson, että se ei millään tavalla rajoita mun elämää, vaan antaa sille syvempää merkitystä.