Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

jänkäkoira sanoi:
No uskotaan, jos kerran niin sanot. Olisi vaan ollut mielenkiintoista nähdä, onko mitään korrelaatiota hyvän olon ja uskovaisten välillä vs. tuskan ja ateistien välillä. Tuskin.

Pitäs varmaan kaivaa toi kirja esille jostain ja lukasta uudestaan. Siitä on pari vuotta aikaa kuitenkin. Voisin jotain tietoja sitten tähän laittaa, jos kiinnostaapi.

Manuel sanoi:
Perinteisimpiä ihmeitä taitaa olla äkillinen parantuminen pitkäaikaisesta sairaudesta. Ei, puhu mistään Raamatun tarinoista nyt. On olemassa näitä "hurmoskokouksia" tai millä nimellä niitä nyt kutsuisi. Suomessa oli pienimuotosempi se Nokia liike, jonka moni varmaan tietää. Maailmalla on ollut paljon isompia liikkeitä. Mitä näistä olen lukenut/kuullut, niin siellä on todella tapahtunut näitä parantumisia pyhän hengen vaikutuksesta.

Enpä vaan itsekään noista kuviosta tiedä sen enempää, kun en ole niissä ollut. Toistaiseksi leimaan itseni epäilijäksi, mutta en tuomitse kaikkea yllä mainitun kaltaisia tapahtumia paskapuheeksi suoralta kädeltä, vaan mielenkiinnolla seuraan sivusta.
Muistaakseni joku teki tutkimuksen näistä suomalaisten herätysliikkeiden ns, ihmeparantumisista. Yhtään todellista ihmettä ei ilmennyt.

http://www.patmos.fi/opetus/

Tuossa olisi linkki tosifriikeille. Jos joku on niin urhoollinen, että jaksaa kuunnella yhdenkin noista raamattutunneista, nostan hattua korkealle. Itse en nyt millään jaksa (olen joskus sattuneesta syystä joutunut jotain noista sivukorvalla kuuntelemaan), mutta jos jollain ei ole parempaa tekemistä niin antaa mennä, hyvät naurut saa jo Mellerin puhetyylistä. Siinä on varsinainen profeetta.

Parempi olla kommentoimatta noista ihmeistä sen enempää. Teillä nyt on varmat kantanne ja itsekään en pysty yhteen totuuteen vannomaan noista jutuista.

http://www.sro.fi/ps/kirjat/kuolemantuolla.htm Tuossapa on lyhyt esittely siitä kirjasta.

Itse löysin sen hyllystä ja takakansi jatkuu näin: "Hän kertoo: Olin elvyttämässä potilasta, joka kauhistuneena kertoi olevansa helvetissä. Hän pyysi minua päästämään hänet sieltä, niin ettei hän kuolisi. Kun tajusin, kunika aidosti kauhuissaan ja peloissaan hän oli, minäkin pelästyin. Nyt olen varma siitä, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen eikä yksinomaa hyvänä.

Kirjassa on monia vakuuttavia elvytettyjen potilaiden haastatteluja. Heidän kokemuksensa vaikuttivat siihen että uskontoa hölynpölynä pitäneestä lääkäristä tuli uskova kristitty."

Nyt kun se lääkäri kerta tuli kristityksi ja kristittynä kirjoitti kirjan, niin kai siinä sitten on propagandaa ihan riittämiin. :D

Minä jaksan kyllä aina ihmetellä, miten helposti ihmiset uskovat kaikenlaiseen huuhaaseen. Otetaan pilleri, jolla saadaan flunssa pois viikossa ja vedetään siitä johtopäätös, että homeopatia toimii. Tai naapurin mummo oli nähnyt enkelin, joten enkeleitä on. Ihmeparantumisista yms kokemuksista puhuttaessa tulee kuitenkin muistaa se asia, että subjektiiviset kokemukset ovat aina tosia tapahtuman kokeneelle henkilölle(ellei hän valehtele). Mitään tieteellistä painoarvoa niille ei kuitenkaan voida antaa.

Edit: eli tarkoitin tuossa tietenkin, että koetut ihmeet (enkelit yms) ovat subjektiivisia kokemuksia, ihmeparantuminen varmaan tulee arvioida ulkopuoliselta taholta.

Itse olen uskovainen ja uskon 100% Raamatun tekstiin. Ja ku nää ateistit tuomitsee uskovaiset alimpaan helvettiin, nii siitä vaa. Ei meitä kiinnosta paskaakaa mitä te meistä tai meiän uskosta ajattelette. Eikä meillä oo mitää TODISTUSVELVOLLISUUTTA Jumalan olemassaolosta. Se on jokaisen oma asia uskooko vai ei.

poju83 sanoi:
Se on jokaisen oma asia uskooko vai ei.
mutta uskotko sä että kaikki jotka eivät usko niin joutuvat kadotukseen? mikä on kadotus?

poju83 sanoi:
Ja ku nää ateistit tuomitsee uskovaiset alimpaan helvettiin, nii siitä vaa..
Mitämitä...Mä kun oon luullu, että asia on ihan toisin päin.

poju83 sanoi:
Ja ku nää ateistit tuomitsee uskovaiset alimpaan helvettiin, nii siitä vaa. Ei meitä kiinnosta paskaakaa mitä te meistä tai meiän uskosta ajattelette.

No eipä tässä ole ketään helvettiin tuomittu ainakaan ateistien toimesta.

poju83 sanoi:
Eikä meillä oo mitää TODISTUSVELVOLLISUUTTA Jumalan olemassaolosta. Se on jokaisen oma asia uskooko vai ei.

Jumalan olemassaoloa julistetaan kirkoissa, kouluissa, päiväkodeissa, lehdissä, TV:ssä ja internetissä. Tämän pohjalta voin käsittääkseni vaatia jonkunlaista pitävää todistetta siitä raamatun mainitsemasta jumalasta.

poju83 sanoi:
Itse olen uskovainen ja uskon 100% Raamatun tekstiin. Ja ku nää ateistit tuomitsee uskovaiset alimpaan helvettiin, nii siitä vaa. Ei meitä kiinnosta paskaakaa mitä te meistä tai meiän uskosta ajattelette. Eikä meillä oo mitää TODISTUSVELVOLLISUUTTA Jumalan olemassaolosta. Se on jokaisen oma asia uskooko vai ei.

No siinäpäs sitä on tosi kristityn puhetta! Näinkös siellä Raamatussa opetetaankin "...ei kiinnosta paskaakaan..".

Huomaa että Mein Kampf EI OLE Raamattu...eikä Raamattu ole mikään yleisnimi ideologisille kirjoille.

poju83 sanoi:

Usko vaikka Aku Ankkaan tai naapurin tiiliseinään. Minä sanon olevani Jeesus ja olen kirjoittanut Raamatun kokonaan - nyt kirjoittelen pakkikselle ajan kuluksi. Ei mulla ole mitään TODISTUSVELVOLLISUUTTA, että mä olen Jeesus. :david:

Dragon sanoi:
Jumalan olemassaoloa julistetaan kirkoissa, kouluissa, päiväkodeissa, lehdissä, TV:ssä ja internetissä. Tämän pohjalta voin käsittääkseni vaatia jonkunlaista pitävää todistetta siitä raamatun mainitsemasta jumalasta.

No kerroppa mulle miten se voidaan tieteellisesti todistaa. Mun tietääkseni se on mahdotonta. Entä sitte.

Näistä asioista on ihan turha lähtee kinastelee. Mä USKON siihen mitä Raamattussa lukee, kun taas sä et. Se siitä. :kippis1:

poju83 sanoi:
Ei olekkaan. Mut ei su kukaan Jeesukseks uskokkaa. :david:

Mitä jos mä kirjoittaisin samanlaisen satukirjan kuin Raamattu, jossa Jeesus (minä) tekisin ihmetekoja ja taistelisin pahaa vastaan, uskoisitko sitten, että olen Jeesus? Jos sulle koulussa olisi opetettu, että Jeesus = SniffDaddy, uskoisitko, että olen Jeesus. Jos kirkosssa sanottaisiin, että Jeesus = SniffDaddy, uskoisitko sitten?

-Stone Cold- sanoi:
No siinäpäs sitä on tosi kristityn puhetta! Näinkös siellä Raamatussa opetetaankin "...ei kiinnosta paskaakaan..".

Huomaa että Mein Kampf EI OLE Raamattu...eikä Raamattu ole mikään yleisnimi ideologisille kirjoille.

En mä sitä väittänykkää että eläisin niinku kristityn pitäis. Kerroinpahan vaan että uskon Jumalaan, ku sitähän tässä threadissa alunperin kysyttiin.

SniffDaddy sanoi:
Mitä jos mä kirjoittaisin samanlaisen satukirjan kuin Raamattu, jossa Jeesus (minä) tekisin ihmetekoja ja taistelisin pahaa vastaan, uskoisitko sitten, että olen Jeesus? Jos sulle koulussa olisi opetettu, että Jeesus = SniffDaddy, uskoisitko, että olen Jeesus. Jos kirkosssa sanottaisiin, että Jeesus = SniffDaddy, uskoisitko sitten?

En, koska et varmaan osais vastata mun rukouksiin.

Ja vielä tohon Stone Coldille tarkotettuun viestiin jatkoa:

OK. Toi "ei kiinnosta paskaakaa..." oli aika tyhmästi ilmaistu, yritän parantaa tapani. Ja myönnän että Raamatun lukeminen on jäänyt viimeaikoina aika vähiin, mut suurin syy on se, etten yksinkertasesti ehi lukemaan sitä tällä hetkellä. Samoin on kirkossa käynti. Sä et kuule tajuukkaa kuinka paljo mä oon kuitenki kelannu näitä asioita. "Etsivä löytää", niinhä sitä Raamatussa sanotaan.

EDIT: nyt tuli avauduttua liikaa. Mä meen metsään. :nolo:

"Etsivä löytää", todellakin. Jos etsisit vielä jostain muualtakin kuin Raamatusta, voisit löytää paljon enemmänkin.

Back
Ylös Bottom